05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۷۲۰3439

آیت الله امام گفت : اگر مسئولین بخواهند می توانند معضلات عرضه در بازار و همچنین پایین آوردن گرانی را مرتفع نمایند

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط سرباز وظیفه یوسف حمیدی و اذان ظهر ؛ نماز جمعه ی 20 مهرماه 1397 به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ؛ عنوان نمود :  پیامبر اعظم(ص) با توجه به این که اصحابه ی  خود را می شناخت و می دانستند که حضرت آقا اباعبدالله الحسین(ع) به شهادت خواهد رسید و این را بارها به امت خود فرموده بود که امام حسین(ع) شهید می شود و مرتب  این را تذکر می داد که این امام همام توسط برخی از صحابه ی خودم به شهادت می رسد و همین صحابه منتظر شفاعت من  هستند .

وی افزود : یکی از عقاید وهابیت چیزی به نام شفاعت وجود ندارد ؛ اما در روایاتی که هم شیعه و هم سنتی نقل کرده اند قاتل امام حسین(ع) گفته است تقاضای شفاعت من به آنها نمی رسد ؛ یک نظریه ای هست که اختلافی بین شیعه و سنتی وجود دارد که آیا صحابه ی پیامبر(ص) چطوری بوده اند ؛ اهل سنت می گویند « یک دست همه عادل بودند » در حالی که این ادعا بر خلاف آیاتی از قرآن کریم است و لذا قرآن ثابت می کند که بین صحابه ی پیامبر(ص) منافقین وجود داشتند در قرآن کریم حتی سوره ای بنام منافقون داریم که در آیه ی اول آن می فرماید : « إِذَا جَاءَكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَكَاذِبُونَ /// چون منافقان نزد تو آيند گويند گواهى مى‏ دهيم كه تو واقعا پيامبر خدايى و خدا [هم] مى‏ داند كه تو واقعا پيامبر او هستى و خدا گواهى مى‏ دهد كه مردم دوچهره سخت دروغگويند »


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : منافقین چه کسانی بودند ؟ تاریخ پیدایش منافقین را دقیقاً می توان گفت که از مدینه شروع شده است، از هنگامی که اسلام به صورت قدرتی متشکل، نظامی و سیاسی در آمد، بنابراین مسئله ی قدرت جدید و منافع صاحبان قدرت قدیم را در نظر گرفت و اهمّیتی فراوان برای آنان قائل شد چرا که به هر صورت ما در قرآن و کتاب های تاریخی نشانی از منافقین در مکه نمی بینیم و فقط منافقین از موقع آمدن پیامبر به مدینه چهره نشان دادند . از جمله صفات بارز منافقان، دشمنی و کینه ای است که در دل خود نسبت به رسول خدا (ص) دارند و این دشمنی را در هر مکانی و زمانی به تناسب موقعیت، از خود به نحوی آشکار می نمودند، اگر چه اکثراً جرأت نمی کردند که دشمنی خود را علناً و آشکارا اعلام دارند. چنانچه وقتی منافقان به پیامبر (ص) نسبت ((خوش باوری)) دادند و اخبار آن به مردم رسید، درصدد شدند با قَسَم های پی درپی رضایت مردم را جلب کنند تا کینه ای در دل مؤمنین نسبت به آنان نباشد.

آیت الله سید محمد امام  به نقشه ی ترور رسول اکرم(ص) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : یهود و نیز منافقان ابتدا تصمیم داشتند بعد از خروج لشکر مدینه ، در شهر اقداماتی را صورت دهند ؛ ولی چون پیامبر (ص) از موضوع آنان مطلع شد و حضرت علی (ع)را در مدینه به جانشینی خود برای مقابله با اقدامات آنان قرار داد، در پی طرح نقشه‌ای دیگر برآمدند و آن نبود مگر قتل حضرت رسول اکرم (ص)دشمنان هم قسم شده با یهود که عده آنان را مورخان به اختلاف 12 تا 24 نفر ذکر کرده‌اند، نقشه قتل رسول خدا را کشیدند. ماجرا از این قرار است که : گروه ترور پیامبر اکرم (ص) نخبگان ریاست‌طلب عرب از تبار مهاجران، که برخی فامیل رسول خدا (ص) هم بودند، در یکی از گردنه‌های بین راه تبوک با صورت‌های پوشیده و در مسیر گذرگاه رسول خدا (ص) کمین کردند تا به هنگام عبور آن حضرت در تاریکی شب شترشان را برمانند و حضرت از بالای کوه به دره پرت شوند و به شهادت برسند؛ لکن خدای تعالی پیامبرش را از توطئه طراحی شده  توسط جبرئیل آگاه ساخت. حضرت برای پیگیری حادثه، مهار ناقه را به «عمار» دادند و به حذیفه هم دستور دادند از پشت سر، مراقب شتر بوده تا مرکب کاملاً در کنترل باشد؛ به سپاهیان هم دستور دادند، پائین عقبه بروند تا منافقان نتوانند در میان آنها پنهان شوند و نقشه خود را عملی سازند؛ هنگامی که پیامبر (ص) از آن راه می‌گذشتند، در تاریکی شب صدای آمدن گروهی را از پشت سر خود شنیدند، آنها را یک‌به‌یک به نام صدا زدند و پرده از راز آنها برداشتند؛ آنها درحالی‌که صورت خود را پوشانده بودند، دچار سرگردانی شدند. پیامبر با خشم به آنها نهیب زدند و به حذیفه فرمودند تا آنها را دور کند. منافقان چون فهمیدند پیامبر (ص) از نقشه آنان آگاه شده است، با شتاب خود را در میان سپاه انداختند؛ ولی حذیفه آنها را از نشانه‌های شتران شناخت .


آیت الله سید محمد امام در ادامه به  تخریب مسجد ضرار توسط پیامبر اعظم(ص) پرداخت و در این راستا اظهار نمود : قبیله ی  بنی‌عمروبن عَوف  که در آغاز ورود پیامبر اکرم (ص) به مدینه، مسجد قبا را در این شهر بنا کردند ؛ نزد پیامبر رفتند و از آن حضرت خواستند که در آن مسجد نماز بخواند. پیامبر نیز در آن مسجد نماز خواند. بعدها در سال نهم هجری منافقان مدینه به فکر افتادند برای پیاده کردن نقشه‌های خائنانه خود از همان نام دین و اسلام استفاده کنند و مرکزی برای اجتماع هم‌مسلکان و طرح نقشه‌های خود داشته باشند. و بدین منظور گروهی از منافقان مدینه، از قبیله ی بنی‌غَنم‌بن عَوف، که به آنان حسادت می‌ورزیدند، تصمیم گرفتند مسجدی بنا کنند تا در آن به امامت ابوعامر (که در آن هنگام در شام بود) نماز بخوانند و در نماز جماعت مسجد قبا حاضر نشوند ؛ پیامبر از تبوک که  بازگشت و به جایی به نام ذی‌اَوان (یا آروان) نزدیک مدینه رسید، آیه ی ۱۰۷ سوره ی  توبه « وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مَسْجِدًا ضِرَارًا وَكُفْرًا وَتَفْرِيقًا بَيْنَ الْمُؤْمِنِينَ وَإِرْصَادًا لِمَنْ حَارَبَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ   وَلَيَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا الْحُسْنَى وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ /// و (گروهی دیگر از منافقانند) آنان که مسجدی برای زیان به اسلام برپا کردند و مقصودشان کفر و عناد و تفرقه کلمه بین مسلمین و ساختن کمینگاهی برای دشمنان دیرینه خدا و رسول بود، و با این همه قسم‌های مؤکّد یاد می‌کنند که ما جز قصد خیر غرضی نداریم، و خدا گواهی می‌دهد که محققا دروغ می‌گویند. » در شأن منافقان و این اقدام آنان نازل شد و  در پی آن، پیامبر به گروهی از جمله دو نفر از قبیله عمرو بن عوف، مالک‌بن دُخْشُم و مَعْن‌بن عَدی به دستور پروردگار متعال از همان خارج شهر پیش از ورود به مدینه امر فرمود تا، آن مسجد را که خدای تعالی‌ «مسجد ضرار» نامید ویران کنند و این بنای به ظاهر مقدس را که در واقع به صورت مرکز دسته‌بندی‌های سیاسی علیه اسلام و مسلمین در آمده و کانونی برای ایجاد دو دستگی میان مسلمانان شده بود آتش بزنند و آنان نیز این بنا را با خاک یکسان کردند.


امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به حجاب و معاصرت برخی از صحابه ی پیامبر اشاره کرد و گفت :  حجاب معاصرت مسئله ای است که در تاریخ مطرح می شود. در تاریخ همه چیز آشکار می شود، ممکن است که در یک دوره ای آشکار نشود اما تاریخ حقایق را بعدها مشخص می کند. ممکن است که در عصر خودمان خیلی از چیزها را نفهمیم اما تاریخ بعدها آشکار می کند. وقتی هم اکنون تاریخ گذشته را مطالعه می کنیم، خیلی از چیزها آشکار می شود، پرده دری ها می شود. چه کسانی ناروا بودند و چه کسانی بر حق بودند. تاریخ پرده در است. حجاب معاصرت گاهی اوقات مانع این می شود که خیلی از چیزهای نسل خودمان را متوجه بشویم. حجاب معاصرت یعنی این که به علت هم عصری با وقایع و خیلی چیزها، درک درستی از عصر و زمان خودمان پیدا نمی کنیم در واقع کسانی هم که این روزها آیه ی یأس می خوانند و مردم را نا امید می کنند و دشمن شادکن می شود در واقع بر روی کار خود پرده پوشانده اند و  روزی فرا می رسد که مردم آنها را لعن و نفرین می کنند همانند بنی امیه و معاویه که مورد شدیدترین لعن و نفرین ها قرار گرفتند .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود گفت :  با کسی که هم عصر است  ، اگر واقعا خیلی خوب است  زیاد از او تعریف نکنید که همه فکر می کنند وعده و وعیدی به شما داده شده و اگر هم خیلی بد است  زیاد از او بگویی نکنید که همه فکر می کنند با او پدرکشتگی دارید .

وی درپایان خطبه ی اول به سرگذشت حضرت رقیه (س) در کربلا اشاره کرد و تصریح نمود : مصیبت‌های وارد شده بر دختر خردسال امام حسین (ع) که در خرابه ی شام، از شدت سوز و گداز در فراق پدر، جان به جان آفرین تسلیم نمود ، آنقدر زیاد است که به مختصری از این سوز و آه و ناله اشاره می کنم ؛ امام حسین (ع) قبل از شهادت حضرت رقیه(س) را در آغوش گرفت و لب‌های خشکیده‌اش را بوسید. در این هنگام آن نازدانه ندا در داد که:« العطش العطش، فان الظما قد احرقنی /// بابا بسیار تشنه ام، شدت تشنگی جگرم را آتش زده است » ؛ امام حسین (ع) به او فرمود: «کنار خیمه بنشین تا برای تو آب بیاورم». آنگاه امام حسین (ع) برخاست تا به سوی میدان برود، باز هم رقیه (س) دامن پدر را گرفت و با گریه گفت: « یا ابه این تمضی عنا؟ /// بابا جان کجا می‌روی؟ چرا از ما بریده‌ای؟ » سخن او آن‌چنان امام حسین (ع) را منقلب ساخت که بی‌اختیار اشک از دیدگانش جاری شد. با چشمی اشک‌بار به آن دختر فرمود:« الله یسقیک فانه وکیلی /// دخترم، می‌دانم تشنه هستی خدا ترا سیراب می‌کند، زیرا او وکیل و پناهگاه من است. »


وی افزود : بعد از ورود اهل بیت امام حسین (ع) به شام، آنان را در خرابه ای نزدیک کاخ سبز یزید جای دادند. روزها آفتاب و شب ها، سرما به شدت آنان را اذیت می کرد. علاوه بر آن، نگاه مردم شام که به تماشای خرابه نشینان می آمدند، داغی جان سوز بود. روزی حضرت رقیه (س) ، به جمع شامیان که در حال برگشتن به خانه های خود بودند، اشاره کرد و ناله ای دردناک از دل برآورد و به عمه اش گفت: ای عمه، اینان کجا می روند؟ آن حضرت فرمود: « ای نور چشمم اینان ره سپار خانه و کاشانه خود هستند.» رقیه گفت: «عمه جان مگر ما خانه نداریم، »و زینب (س) فرمود: نه، ما در این جا غریبه هستیم و خانه ای نداریم، خانه ما در مدینه است. با شنیدن این سخن، صدای ناله و گریه رقیه بلند شد.

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به جلسه ی مقام معظم رهبری با سران سه قوه اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری دو روز پیش در این جلسه با تقدیر از اهتمام رؤسای قوا و اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای مشارکت فعال در جلسات و مباحث، وظیفه‌ی اصلی این شورا را تصمیم‌گیری‌های کلان و راه‌گشا در عرصه‌ی اقتصادخواندند و تأکید فرمود : « حل مشکلات جاری اقتصاد کشور و تأمین نیازهای عمومی مردم، نیازمند کار جهادی و تلاش فوق‌العاده است ، زیرا این مشکلات به‌ویژه مشکل گرانی و کاهش قدرت خرید، معیشت بخش زیادی از مردم به‌ویژه طبقات ضعیف را دچار تنگنا کرده است.» مقام عظمای ولایت همچنین خطاب به سران سه قوه فرمود : « هیچ بن‌بست و مشکل غیر قابل حلی در کشور وجود ندارد و ما به فضل الهی و با عزم و اراده‌ی مردم و مسئولان، و با استفاده از ظرفیت بی‌بدیل جوانان و نخبگان توانمند ایرانِ عزیز و با فعال کردن ظرفیت‌ها و منابع ممتاز کشور، یقیناً بر مشکلات درونی و تحمیلی فائق خواهیم آمد.»

آیت الله امام با حمایت از فرهیختگان و نسل جوان عنوان نمود : امیدوارم مسئولین  برای برخی از پست ها به نخبگان و فرهیختگان جوان توجه داشته باشند ، چون دیگر زمان آن نیست که از افراد 70 سال به بالا برای وزارتخانه ها و دیگر پست ها استفاده کرد ؛ همانطور که علم و تکنولوژی پیشرفت کرده است مدیریت های کلان نیست باید به دست جوانان باشد .


وی افزود :  وقتی که قیمت دلار به 19 هزارتومان رسید ، با شلیک چند موشک توسط سپاه پاسدران یک شوک قابل توجه به وجود آمد و این نرخ در حد قابل توجهی پایین آمد ؛ در مجموع باید بگویم اگر مسئولین  بخواهند  می توانند معضلات  عرضه در بازار و همچنین پایین آوردن گرانی را مرتفع نمایند ، این دشمنان هستند که به دنبتال  ایجاد بن بست در کشور هستند  در حالی که  ما در کشور چیزی به نام بن بست نه داشتیم نه داریم و نه خواهیم داشت .برای رفع این مشکلات اقتصادی فقط  یک کار جهادی مورد نیاز است همان کاری را که بسیجیان دانش آموزی ، دانشجویی و پزشکی تحت عنوان «اردوهای جهادی بسیج سازندگی» انجام می دهند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به هفته ی پست اشاره کرد و خاطر نشان نمود : پست، کهن ترین و گسترده ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم یک کشور با ساکنان دیگر سرزمین ها و مناطق جهان است. هر پستچی از انجام 3000 سفر جلوگیری می کند، که هر سفر افزون بر هزینه، پیامدهای دیگری چون « اتلاف وقت، فشارهای عصبی و روحی، آلودگی هوا و انواع خسارتهای احتمالی مالی و جانی »را نیز به همراه دارد. من این هفته را به تمام  دست اندرکاران این  دستگاه تبریک عرض می کنم و یک خسته نباشید هم می گویم که در شهرستان شوش به خوبی کار خود را انجام می دهند .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی اول به 24 مهر سالروز تأسیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : تاسیس این نهاد در ارتش یک ابتکار هوشمندانه از طرف امام خمینی (ره) بود. در پی این تحول، با توجه به بینش الهی و شناخت عمیقی که امام (ره) از ارتش اسلامی داشتند، طی حکمی در 24 مهر 1358 فرمان تأسیس (عقیدتی ـ سیاسی ارتش) که در ابتدا، «سیاسی ـ ایدئولوژیک» نامیده می‌شد، صادر فرمودند و مقام معظم رهبری این طرح را در شورای انقلاب مطرح و به تصویب رساندند. با این حرکت، اولین گام در جهت قانونی شدن (نهاد سیاسی ـ ایدئوژیک) در ارتش برداشته شد ؛ پس از صدور این فرمان، اولین جدول سازمانی این نهاد با کمک اداره‌ی پنجم ستاد مشترک تنظیم گردید. البته جوّ آن روز ارتش به‌گونه‌ای بود که موانع و مشکلاتی را بر سر راه این سازمان ایجاد می‌کرد. اولین مانع در برابر این نهاد از طرف عناصر نفوذی و عوامل گروهک‌ها در داخل ارتش بروز کرد که به تحریک ضدانقلاب انجام می‌گرفت؛ زیرا آنها راضی نبودند روحانیت در ارتش حضور داشته باشد. مخالفان بعدی، انجمن‌های اسلامی موجود در ارتش بودند، که افراد آن حاضر نمی‌شدند در یک چارچوب قانونی مقید گردند و مخالفان بعدی را برخی از فرماندهان و مسئولان وقت ارتش تشکیل می‌داد. با این همه موانع سیاسی ـ ایدئولوژیک آن زمان تا روی کار آمدن بنی‌صدر جانشین فرمانده‌ کل قوا، در جهت شکل‌گیری و قوام بیشتر گام برمی‌داشت، اما چون بنی‌صدر مدعی بود که باید عقیدتی ـ سیاسی زیرنظرش باشد، آشکارا و رسماً با عقیدتی ـ سیاسی به مخالفت پرداخت. از سوی دیگر طیف مخالف خط امام هم، او را در این راه حمایت و تشویق می‌کرد. اما به حول و قوه ی الهی این سازمان رسما کار خود را آغاز نمود و اگر امروز یک ارتش با صلابت داریم بخشی از آن مرهون زحمات عقیدتی سیاسی ارتش است ؛ من این روز را به تمام دست اندرکاران عقیدتی سیاسی ارتش ، خصوصا عقیدتی سیاسی پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول تبریک و تهنیت عرض می کنم .


 

حجت الاسبلام سید محمد جعفر ترحمی رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه چهارم شکاری شهرستان دزفول به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ی شهرستان شوش به ایده و تفکر حضرت امام خمینی(ره)  در تأسیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود : شخصیتی که با ابتکار و خلاقیت خود ، فکر ایجاد نهادی فرهنگی و اسلامی  را در ارتش بنا نهاد و با طرح آن در شورای انقلاب و تصویب آن در 24 مهر ماه 1358 در جهت قانونی شدن نهاد عقیدتی  سیاسی در ارتش  به مبارزه با کسانی  برخاست که با تشکیل نشست ها و ایراد سخنرانی ها  و حتی به راه انداختن تظاهرات در صدد انحلال ارتش  بودند ؛ در مقابل این ایده ی نو کسانی بودند که آشکارا با عقیدتی سیاسی  به مخالفت پرداختند و از جمله ی آنها  بنی صدر  بود که با حمایت  و تشویق طیف مخالف انقلاب  و خط امام  ، اقدام هایی را انجام داد که  جو ارتش را به گونه ای رقم زد تا روحانیون و  کارکنان  این نهاد مقدس  به حاشیه رانده شدند .

وی افزود : اما با هوشیاری  امام خمینی(ره) و انتصاب حضرت حجت الاسلام و المسلمین صفایی به عنوان  رئیس اداره ی سیاسی ایدئولوژیک ارتش  و تصریح این که عقیدتی  سیاسی  به خطی مشی  خود صرفا تابع ولایت فقیه است  ؛ با افکار بنی صدر  و کسانی که به هیچ وجه نمی خواستند  روحانیت  در کنار ارتش  حضور داشته باشد  و تشکیلات منظم و سازمان داده شده  ی مذهبی  در درون ارتش شکل بگیرد . امام خمینی(ره) با این افکار  به مخالفت پرداختند  و به کوری چشم بدخواهان  و تفرقه افکنان  ؛ روحانیت در کنار مردم و ارتش  جمهوری اسلامی  ایران ؛ نهاد مقدس عقیدتی سیاسی  همراه و هم فکر با فرماندهی و همچنین حفاظت اطلاعات  و سربازان  گمنام امام زمان(عج)  در رتاه اهداف نظام  مقدس اسلامی  و رهنمودها و تدابیر فرمانده معظم کل قوا  حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای « مدظله العالی » گام برخواهیم داشت  و در این راه نبات قدم خود و ایمان خود را  از خداوند منان  خواستاریم .


حجت الاسلام ترحمی سپس به فرازی از  وظایف عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : یکی از وظایف و مأموریت هایی  که بر عهده ی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی  ایران گذاشته شده است ؛ ارتقای بینش دینی و سیاسی  و ارائه  ی آموزش  های عقیدتی  سیاسی کارکنان  ارتش و همچنین نظارت  بر حفظ  و اجرای  موازین اسلامی  است که در این راستا  با برنامه ریزی و تهیه ی 12 طرح فرهنگی  با نام طرح های فرهنگی مصباح  به این امر مهم  پرداخته است .

وی افزود : در حوزه ی آگاه سازی سیاسی و تقویت بصیرت سیاسی و انقلابی  کارکنان  « آجا »  و خانواده ها و همچنین  کارکنان وظیفه ؛ اقداماتی نظیر « دوره های بصیرت افزایی و نشست های  تخصصی و جلسات  سخنرانی و کارگاهی » با حضور  اساتید مجرب  و آگاه  به مسائل روز  ؛ تهیه و انتشار  نشریه ی دیواری  در حوزه های اخبار  و تحلیل سیاسی  ، جهت افزایش بینش سیاسی مخاطبان  و همچنین  تبیین و تشریح  رهنمودهای مقام معظم رهبری  و تحلیل  مهم ترین تحولات  و رویدادهای سیاسی داخلی  ، منطقه ای  و بین المللی  را انجام داده است .


رئیس سیاسی عقیدتی پایگاه چهارم شکاری شهرستان دزفول سپس  به فعالیت های خود در بخش فرهنگی پرداخت و خاطر نشان نمود : « بر پایی جلسات  اخلاق ـ اردوهای زیارتی ، تفریحی ـ حضور منسجم و پر صلابت  کارکنان در مراسمات ملی  مذهبی  از جمله « نماز پرشکوه جمعه »ـ تجلیل از مقام  علم و فقاهت  با حضور ائمه ی جمعه و جماعات  و نمایندگان ولی فقیه در شهرستان ها ـ تجلیل  و تقدیر از فعالان فرهنگی و قرآنی ـ ایجاد  دارالتحفیظ و برگزاری کلاس های تخصصی قرآن  جهت کارکنان  ، خانواده ها و سربازان وظیفه  ـ برگزاری بزرگترین  مجموعه های آموزشی  قرآن در روزهای سه شنبه با تعداد 5600 کلاس ـ برپایی  نمایشگاه های فرهنگی با موضوعات قرآنی ، اعتقادی  ، پاسخ به شبهات و....... دیدار  چهره به چهره ی فرماندهان و روحانیون با کارکنان ، خانواده ها و سربازان وظیفه  ـ برپایی نمایشگاه  بز رگ راهیان نور  در ایام عید نوروز  در پایگاه چهارم شکاری  وحدتی  با استقبال گشترده ی  مردم و خانواده ها و........ » عمده ترین برنامه های ما در حوزه ی فرهنگی بوده است .


حجت الاسلام سید محمد جعفر ترحمی در پایان به فعالیت های سازمان عقیدتی سیاسی در حوزه ی تربیت و آموزش اشاره کرد گفت : ارائه ی آموزش های دینی مورد نیاز کارکنان  پایو و وظیفه  در قالب نماز آموزی و احکام متبلا به آموزش  مسائل اخلاقی و اعتقادی  ـ بیش از 175 دوره بصیرت افزایی « خانواده ها ، فرمانده هان  و کارکنان » در قم و مشهد  و اجرای  دوره های تربیت و تعالی  به منظور افزایش  انسجام  و استحکام  خانواده ها در مقابل جنگ نرم  و عملیات روانی دشمن ـ دوره های تفسیر و آموزش نهج البلاغه  » از جمله اقدامات اساسی ارتش جمهوری اسلامی ایران است .

وی در پایان از آیت الله امام ، امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش به خاطر این که این وقت را به ایشان داده است قدردانی نمود .

برپایی « نمایشگاه کتاب با 50 درصد تخفیف برای خرید هر جلد کتاب و اهدا رایگان یک جلد کتاب دیگر و نمایشگاه  آشنایی با مفاهیم و حکمت های نهج البلاغه با استفاده از تابلوهای عکس و کاریکاتور » از دیگر برنامه های روابط عمومی سیاسی عقیدتی پایگاه چهارم شکاری وحدتی شهرستان دزفول به مناسبت سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در شبستان مصلای نماز جمعه شوش دایر گردید .


 

همچنین با توجه به این که امروز می بایست محمد حسین دشت بزرگ رئیس اداره ی امور آب غرب در پشت میز خدمت حاضر شود ولی متأسفانه حضور نیافت و در نتیجه مهندس شهرام کرد معاونت این اداره با حضور در شبستان مصلا پاسخگوی سئوالات نمازگزاران شد .

و اما نکته ای که در این هفته جالب توجه بود حضور  «علی عبدی نسب سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به اتفاق سه نفر از پرسنل و روئسای انجمن های هنرهای نمایشی و شعر فارسی  و مدیر مسئول هفته نامه ی صدای کرخه » در نماز جمعه بود ؛ در گذشته محمد دیناروند  و یا رضا ذاکری و گاها به نماز جمعه می آمدند اما حضور دسته جمعی و در کنار هم نشستن آنها برای اولین بار قابل تحسین است .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست