05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۹۲۳1372

همایش نماز دانش آموزی در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز دوشنبه 23 آذرماه 1394 ساعت 10:30 ، به همت معاونت پرورشی و ورزشی مدیریت آموزش و پرورش ، همایش دانش آموزی در سالن امور تربیتی شهرستان شوش برگزار شد .

 

 

 

 

فرماندار شهرستان شوش در این همایش ضمن تقدیر از بانیان برگزاری این همایش ، از کسب عنوان برتر برگزاری نماز وحدت در سطح استان خوزستان خبر داد و گفت : خوشبختانه شهرستان شوش به خاطر برگزاری نماز وحدت در سطح مساجد و به میزبانی ادارات در ردیف پنج شهرستانی قرار گرفته که کل 100 امتیاز را به نام خود ثبت نموده است .

 

وی در ادامه ضمن قدردانی از معاونت پرورشی و ورزشی آموزش و پرورش به خاطر برگزاری این همایش  به خاطر عدم حضور خواهران انتقاد نمود و اظهار داشت : همانگونه که بر همگان روشن است خواندن نماز اختصاص به آقایان و پسران ندارد بلکه بانوان و دختران نیز بخشی از این جامعه هستند و ایکاش نیمی از این جمعیت به حضور خواهران دانش آموز اختصاص می یافت و امیدوارم در همایش های بعدی حق دختران نادیده گرفته نشود .


 

سپس حجت الاسلام والمسلمین چنانی رئیس حوزه ی علمیه ی شهرستان شوش پیرامون فواید جذب جوانان به مساجد با استعانت به شیوه ی تربیت جوانان توسط رسول اکرم(ص)  گفت : نقل می کنند که عده ای از اصحاب رسول اکرم (ص) نزد وی آمدند و خدمت آقا عرض کردند : « یک جوانی هست که در این محل به فردی فاسد شناخته شده است ، مشروب مصروف می کند و مست می شود ، آزار و اذیت برای مردم ایجاد می کند و این تازه گی ها پایش به مسجد باز شده است و برای مسجد خوب نیست چون هم مسجد و هم کسانی که به مسجد می آیند بدنام می شوند . »  و از آقا کسب اجازه خواستند که آن جوان را از مسجد بیرون کنند ؛ آن روز آقا سکوت کرد و باز روز دیگری هان اصحاب نزد رسول اکرم رفتند و گفتند « آقا آن جوانی که قبلا در مورد بدی اش صحبت کردیم باز هم هم می گوییم که مسجد را با حضورش بدنام می کند بازم هم آقا چیزی نفرمود و برای دفعه ی سوم رفتند با همان حرف ها را با شدت بیشتری بیان نمودند . رسول اکرم(ص) با غضب با اصحاب خود برخورد کرد . مدتی گذشت همان اصحاب دیدن جوانی که مست می کند و سر کوچه و خیابون می ایستدو همه از وی ناراضی هستند ؛ اخلاقش کلا تغییر کرده است ؛ همان معترضین رفتند خدمت پیامبر اکرم(ص) و این بار از خوبی های آن جواب سخن به میان آوردند و پی می بریم که حضرت محمد(ص) جوانان بد را از مسجد دور نمی کرد بلکه به این روش تربیت می داد تا خود جوان به خطاهای گذشته ی خود پی ببرد و آن روش نماز است که این روزها در سراسر جهان جای خود را بین مسلمین پیدا کرده است .


 

وی در خصوص تأثیر نماز همچنین تصریح نمود : اگر شما به زندانیانی که در بند هستند نگاهی اجمالی داشته باشید آن دسته از آنهایی که نماز خود را می خوانند ، هر وقت آزاد شدند دیگر مرتکب خطا نمی شوند .

 

رئیس حوزه ی علمیه شهرستان شوش در مورد نمازخانه های موجود در مدارس خاطر نشان کرد : من یک دختر کلاس دوم دارم که در یکی از بهترین دبستان های شوش مشغول به کسب علم است ، وقتی از وی می پرسم به نمازخانه می ری ؟ در جواب می گوید ، بابا بعضی وقتها به زور ما را به نمازخانه می برند وی من نمی روم ؛ گفتم : « دخترم چرا نمی ری ؟ » ؛ گفت : بابا نمازخانه ی دبستان ما خیلی کثیف است ، به عنوان انبار وسایل اضافی را در آن می گذارند . و وقتی از دانش آموزان دیگر مدارس هم پرسیدم تأیید کردند که نمازخانه ی مدرسه ی ما در بهتری مکان مدرسه نیست و این جای گله و نقد دارد و اگر قرار باشد مشکلات و بحران ها را با نمازخانه ها و نماز جماعت حل کنیم این درست نیست لذا از رئیس جدید آموزش و پرورش این انتظار را دارم که به مدارس شوش سرکشی بکنند و نمازخانه ها را را از نزدیک مشاهده نمایند که هم پاکیزه شوند ،هم تجهیز گردند و هم کاری شود که دانش آموزان خود به خود به طرف نمازخانه ها کشیده شوند .

 

در پایان از فعالان نماز در سه بخش روحانیت ـ مدیران و دانش آموزی تجلیل به عمل آمد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست