05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۱۱۱۱1484

دیدار جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان با امام جمعه ی شهرستان شوش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یکشنبه 11 بهمن 1394 ساعت 11 جمعی از فرهنگیان و شورای دانش آموزی دبیرستان امام خمینی(ره) به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان شوش ؛ این ایام را به آیت الله سید محمد امام تبریک گفتند .

 

در ابتدای این نشست، مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوش  ضمن تبریک پیشاپیش دهه مبارک فجر خدمت امام جمعه و فرهنگیان ، در خصوص پایه گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دستان پر توان حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت : 12 فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است که در آن با رای اکثریت قاطع مردم نظام سیاسی ایران پس از دو هزار و 500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر کرد.

 

وی افزود : در 12 فروردین 58 ثمره ی مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار « استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی » ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی استقرار یافت.

 

مجتبی دیناروند در ادامه اظهار داشت : معنی لغوی جمهوریت یعنی حکومت برخاسته از مردم و یا همان دموکراسی و گرچه مورد اتفاق اغلب تحلیلگران، سیاستمداران و حاکمان سیاسی است اما نظام های حکومتی در معنی اصطلاحی این واژه دچار اختلاف هستند و برداشت های متفاوتی از آن دارند. بر این اساس اصل جمهوریت و اسلامیت اصل جدایی ناپذیر در نظام حکومتی ایران است که برای تثبیت، استمرار و تداوم آن شهیدان زیادی تقدیم شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوش سپس به رکن دیگر نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی آزادی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : آزادی از دیگر شعارها و خواسته های ملت ایران در ایام پیروزی انقلاب بود که با استقرار جمهوری اسلامی شکل عملی به خود گرفت و قشرهای مختلف مردم با حضور در تمام صحنه ها آزادانه به خواسته های خود جامه عمل پوشانده و در تعیین سرنوشت خود مشارکت می کنند. گرچه لغت آزادی همانند دیگر واژه ها امروزه مظلوم واقع شده و در نظام سلطه مصادره و به نام آزادی حقوق خیلی ها تضییع می شود اما این واژه در دین مبین اسلام معنای متعالی دارد. بر این اساس مردم طبق قانون برای تعالی و کمال خود از حق انتخاب و آزادی بیان برخوردار هستند و هیچ فردی نمی تواند این حق مسلم را از آنان سلب کند و در این مکتب سلب آزادی و حق انتخاب از خود نیز نوعی ظلم به خویشتن است.


 

دیناروند در تکمیل سخنان خود به « استقلال » از دیگر پایه های مستحکم انقلاب اسلامی پرداخت و در این راستا تصریح نمود : استقلال ابعاد دیگری از نظام جمهوری اسلامی ایران است که با استقرار آن مردم کشور از وابستگی به شرق و غرب رهایی یافته و در عرصه بین المللی با حفظ اصول به دفاع از حقوق خود پرداختند ، و در واقع استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر آن که تحولات داخلی را به دنبال داشت تغییراتی نیز در نظام بین المللی به ویژه در منطقه خاورمیانه ایجاد کرد به طوری که این دگرگونی ها با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه کشور و ملت ایران برانگیخت.

 

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش خطاب به دانش آموزان که نسل چهارم انقلاب را تشکیل می دهند توصیه نمود : حفظ استقلال هزینه هایی را از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای کشور و ملت ایران دربرداشته و دشمنان این مرزوبوم با طراحی توطئه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله، ترور شخصیت های سیاسی، تحریم های اقتصادی و ایجاد موانع به منظور دست نیافتن ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای سعی در خدشه دار کردن استقلال ملت هوشیار ایران داشته و در آینده هم بی شک از این شیطنت ها دست برنخواهد داشت و این شما هستید که می بایست انقلاب و نظام را حفظ کنید و اگر ما نقل اول تا سوم نبودیم به صاحب اصلی اش یعنی حضرت ولیعصر(عج) تحویل دهید .


 

وی افزود :  در آغاز دهه ی مبارک فجر سال 1394 و استقرار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی با تجدید پیمان با آرمان های امام خمینی (ره) و شهیدان یکبار دیگر بر حفظ این ارزش های ناب ، پای فشرده و 12 فروردین ،  روز جمهوری اسلامی ، 12 بهمن روز ورود حضرت امام خمینی(ره) و 22 بهمن روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  را به عنوان سه رکن و سه سرمایه ی ارزشمند که  روزهای تاریخی این سرزمین اسلامی رقم می زند را گرامی می داریم .

 

احمد الباجی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره ی آموزش و پرورش در پایان این دیدار ، برنامه های در نظر گرفته برای دهه ی مبارک فجر را تشریح نمود و اظهار داشت ، در سطح مدارس و همچنین اداره بیش از 240 برنامه برگزار می شود که از مهمترین آنها می توان به « برگزاری جُنگ جوانه های  انقلاب ، برگزاری همایش بصیرتی و نهضت روشنگری ، مسابقه ی کتبخوانی ، برگزاری جشن بزرگ انقلاب ، برگزاری همایش یاوران انقلاب ، برگزاری کرسی آزاد اندیشی و .... » اشاره کرد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست