05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۲۲۹1654

محفل انس با قرآن کریم در مسجد رسول الله (ص) شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت ادارات  ورزش و جوانان و تبلیغاتی اسلامی و با همکاری هیئت جوانان عاشورایی ، روز چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 ساعت 22:30 به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان محفل انس با قرآن در مسجد رسوالله(ص) شوش برگزار شد .

 

 

 

 

حجت الاسلام علی سپهوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ضمن خیر مقدم به حاضرین در محفل انس با قرآن به بهانه روز جوان به 12 جوان که در عصر پیامبر(ص) درخشیدند اشاره کرد و گفت : به بهانه روز جوان۱۲ جوانی که در عصر پیامبر(ص) درخشیدندتکیه بر جوانان سیره پیامبر اعظم(ص) بود. در میان یاران جوان رسول الله(ص) نام افرادی نظیر علی بن ابیطالب(ع) ، زید بن حارثه، عبدالله بن مسعود، جابر بن عبدالله و معاذ بن جبل به چشم می‌خورد.

 

وی افزود : عتاب بن اسید جوان 21 ساله‌ای است که پس از فتح مکه به عنوان امیر از سوی پیامبر(ص) برگزیده شد، وی اولین امیری بود که نماز جماعت را در مکه برگزار کرد، پیامبر اعظم(ص) پس از صدور فرمان حکومت مکه برای عتاب، درباره اهمیت این مسئولیت خطاب به او فرمود: ای عتاب! می‌دانی تو را بر چه کسانی گماشتم؟ تو را بر مردمان شهر خدای متعال گماشتم، اگر برای آنان بهتر از تو سراغ داشتم، او را بر ایشان می‌گماشتم و روشن است که انتخاب یک جوان به فرمانداری مکه بسیار حساس بوده و از سویی موجب ناراحتی و رنجش آنان می‌شد؛ از این رو آن حضرت برای پیشگیری از اعتراض آنان در نامه مفصلی خطاب به مردم مکه نوشت: کسی در نافرمانی از او به کمی سنش استدلال نکند؛ زیرا مسن‌تر،‌شایسته‌تر نیست؛ بلکه شایسته‌تر،‌بزرگ‌تر است.


 

سپهوند در ادامه به خاطر این که بیشتر وقت به محفل انس با قرآن اختصاص یابد با اشاره به یکی دیگر از جوانان صدر اسلام اظهار داشت : معاذ بن جبل که در سن 18 سالگی مسلمان شده بود، در نخستین نبرد (جنگ بدر) در حالی که 20 بهار از عمرش می‌گذشت، شرکت کرد. او همواره در کنار پیامبر حضوری چشمگیر داشت. معاذ در هنگام تصدی مسئولیت ترویج دین در شهر مکه،‌ حدود 26 ساله بود.

 

وی در پایان به نظام مقدس جموری اسلامی به رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» اشاره کرد و خاطر نشان نمود : اگر ما پیشرفت هایی در تمام ابعاد داریم مرهون زحمات جوانانی است که ستون و پایه ی این نظام را حراست می کنند  و هر حکومتی که  به جوانانش بها دهد به خودکفایی خواهد رسید .


 

در ادامه کاظم آذر پیرا 24 ساله از قاریان و حافظان ممتاز استان خوزستان که در سطح کشور صاحب نام است و از سن 17 سالگی زیر نظر قاسم مقدمی آغاز به فعالیت داشته است ؛ به مدت به مدت 45 دقیقه آیاتی از کلام الله مجید را قرائت نمود و مورد تحسین جوانان مسجدی و برخی از مسئولین قرار گرفت .


 

 

مولود خوانی توسط مرتضی حیدری آل کثیر رئیس انجمن شاعران عرب زبان استان خوزستان و تجلیل از 100 نفر نوجوانان و جوانان فعال در مساجد شهرستان شوش از دیگر برنامه های این محفل انس با قرآن بود .

 

شایان ذکر است در این محفل ؛ حجت الاسلام علی سپهوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، رشید هدایت خواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان ، عبدالزهرا برهانی مسئول دفتر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مرکز بهداشت و جمعیت هلال احمر  و بیش از 150 نفر از جوانان مسجدی حضور داشتند .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست