05062024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۷۰۷1230

مراسم رونمایی از درب حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در شوش یرگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ عیسی کرملاچعب

روز سه شنبه 7 مهر 1394 ساعت 10 صبح همزمان با ولادت با سعادت امام هادی(ع) ، مراسم رونمایی و استقبال ازدرب ساخته شده توسط خیرین خوزستانی حرم امامین عسکریین ( ع) در مصلای نماز جمعه  برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

به همت ناحیه ی مقاومت بسیج و ستادعتبات عالیات شهرستان شوش ، یکی از دری های حرم مطهد امامین عسکریین(ع) که توسط خیرین استان خوزستان ساخته شده با حضور جمعی از مسئولین محلی ـ اصحاب رسانه و مطبوعات و مردم ولایتمدار شهرستان شوش مراسم رونمایی از یکی از درب های ساخته شده برگزار و با ذکر صلوات و کل کشیدن توسط بانوان ، زیارت از این درب صورت گرفت .

 

عبدالامیر بشکار مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان شوش ضمن خیر مقدم به حاضرین گزارشی از نحوه ی ساخت درب های امامین عسکریین را تشریح نمود و در این خصوص  اظهار داشت : ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان  از بدو تأسیس در سال 1385 تا سال 1389 در راستای بازسازی عتبات مقدسه به صورت مشارکتی به همراه سایر استان ها در کلیه ی پروژه های مربوطه ، ح      ضوری فعال داشته  و اولین پروژه ای که به صورت مستقل بر عهده داشته  ایوان طلای حرم امام علی(ع) بود که با استفاده از 12 هزار و500 خشت طلا بازسازی شد که مردم ولایتمدار شهرستان شوش  نیز سهم به سزایی داشته و فقط بانوان این شهرستان یک کیلو طلا اهدا نمودند و توسط آحاد مردم میلیون ها تومان به صورت نقدی  به حساب هایی که قبلاً اطلاع رسانی شده بود واریز گردید .


 

وی افزود : دومین پروژه ی مستقل استان خوزستان ، ساخت 5 درب حرم مطهر امامیم عسکریین(ع) بود که از اواخر سال 1392 در کارگاه های مربوطه در شهرهای « اهواز ـ آبادان ـ امیدیه و اندیمشک آغاز به کار نمود و اکنون یکی از آن درب ها از امروز سه شنبه 7 مهر تا فردا چهارشنبه 8 مهر تا ساعت 22 برای زیارت عمومی در این محل مستقر شده و پنج درب دیگر در اهواز مستقر هستند که ششمین در به صورت مستقل توسط یکی از خیرین استان گیلان ساخته شده و هم اکنون در اهواز در کنار سایر درب ها قرار دارد .

 

بشکار سپس به  مصالح به کار گرفته برای ساخت درب ها اشاره کرد و خاطر نشان نمود : 4متر مکعب چوب ـ 261 کیلوگرم مس ـ 37 کیلوگرم نقره ـ 350 گرم طلا ـ 372 کیلوگرم برنج ـ 42 کیلوگرم استیل ـ 82 کیلوگرم آلومینیم و 20 مترمکعب شیشه استفاده شده است که جنس چوب آن از ساج برمه بوده که در اصطلاح فنی به ابر چوب معروف است و همچنین از برای قلم زنی بر روی ورق های نقره و مس از استادکاران  اعزامی از اصفهان  بهره گرفته شده است .


 

مسئول عتبات و عالیات شهرستان شوش در ادامه به پروژه های جدید استان خوزستان اشاره کرد و تصریح نمود : بازسازی و توسعه ی حرم حضرت زینب (س) در کشور سوریه  و ساخت 2000 متر مربع از صحن بی بی حضرت زهرا(س) در نجف اشرف  که در واقع  در زمینی به مساحت 55 هزار متر مربع در چهار طبقه ساخته می شود  دو طبقه از آن تا کنون خاک برداری و گود برداری شده است مردم ولایتمدار شهرستان شوش همچون گذشته آستین همت را بالا بزنند و نقدی و جواهرات خود در آغاز این پروژه هاتصریح به عمل آورند .

 

آیت الله امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن تبریک میلاد با سعادت امام دهم شیعیان جهان علی النقی الهادی(ع) به فضائل  آن حضرت پرداخت و گفت : امام هادی(ع) نمونه ای از انسان کامل و مجموعه سترگی از اخلاق اسلامی بود و آن حضرت از نظر خصوصبات ظاهری و اخلاقی  ؛  خوش خوترین و راست گوترین مردم بود. کسی که او را از نزدیک می دید، خوش برخوردترین انسان ها را دیده بود و اگر آوازه اش را از دور می شنید، وصف کامل ترین فرد را شنیده بود. هرگاه در حضور او خاموش بودی، هیبت و شکوه وی تو را فرا می گرفت و هرگاه اراده گفتار می کردی، بزرگی و بزرگواری اش بر تو پرده در می انداخت. او از دودمان رسالت و امامت و میراث دار جانشینی و خلافت بود و شاخساری دل نواز از درخت پربرگ و بار نبوت و میوه سرسبد درخت رسالت .

 

وی افزود : امام هادی (ع) از نظر « عبادت ، ساده زیستی ، دانش ، آگاهی از اسرار ، سخنوری ، مهربانی ، احترام به اهل دانش ، بزل و بخشش ، سخت کوشی ، بردباری و  شکوه و هیبت » نمونه بود و به همین خاطر چهار سال از عمر خود را در زندان سپری کرد که از مردم دور شود اما در زندان نیز زندانی ها ها را هادی و راهنما بود و باز وقتی که دیدن امام هادی(ع) در زندان هم دست از کار خودش نمی کشد وی را ممنوع الملاقات کردند .

 

خطیب جمعه ی شهرستان شوش در جمله ای کوتاه به  نحوه ی شهادت امام هادی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت :  حضرت امام هادی (ع) در 8 سالگی پس از شهادت پدر بزرگوارشان عهده دار مقام امامت گردید و پس از 33 سال امامت در سن 41 سالگی در سامرا در زمان خلافت معتز به شهادت رسیدند و نکته ی مهمی  که در مورد شهادت امام هادی (ع)وجود دارد این است که حضرت در سامراء به شدت تحت نظر بود و به خاطر کنترل بسیار شدید و خفقان حاکم و منع دوستان و شیعیان از دیدار با حضرت و عقوبت سخت متخلفین» حتی نزدیکترین یاران امام نیز از حال و وضع امام بی خبر یا بسیار کم اطلاع بودند. و به همین دلیل است که منابع اشاره دقیقی به نحوه شهادت امام ندارد. منابع فقط شهادت حضرت در زمان معتز را ذکر کرده اند بدون ذکر زمان دستور خلیفه به مسموم کردن و این که چه کسانی مأمور این جنایت شدند و چه زمانی این عمل پلید از آنان سر زد و حتی در روز شهادت حضرت هم اتفاق نظر نیست.


 

آیت الله امام سپس به هتک حرمت  وهابیت و داعش به آستان مقدس امامین عسکریین(ع) اشاره کرد و بیان نمود : این از خدا بی خبران ضریح مقدس امامین عسکربین(ع) را به طور کلی منهدم کردند که بلافاصله مقام معظم رهبری فرمان داد  که ساختمان و ضریح امامین عسکریین(ع)  بهتر از روز اول ساخته شود .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود داعش و وهابیت را رفتنی دانست و در این خصوص تصریح نمود : همانگونه که در طول تاریخ « فرعون و نمرود ـ معمر قزافی ـ حسنی نامبارک ـ صدام »  و دیگر شاهان و پادشاهان با آن همه قدرت همه یکی پس از دیگری رفتند ـ بی شک وهابیت و داعش و تمام فرقه های ظاله همه نابود خواهند شد و آن فقط ولی عصر (عج) شریف خواهد آمد و عدالت و قانون را در تمام عالم حکم فرما خواهد نمود .

 

سپس توسط آیت الله امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش از درب امامین عسکربین(ع) رونمایی شد .


 

 

 

تحلیل شوش نیوز :

 

در حالی که شهرستان شوش پنجمین شهر مذهبی ایران و سیزدهمین شهر مذهبی جهان است ، در روز ولادت با سعادت امام هادی(ع) که  میزبان مراسم رونمایی یکی از درب های امامین عسکریین(ع) را بر عهده داشت ؛  نه از چراغانی و نه از آذین بندی این درب مطهر خبری بود و به هر کسی هر که مراجعه شد جواب مناسبی را بیان نداشت و ما خود  به این امید که برای احترام به حجاج جان باخته این تزئینات در نظر گرفته نشده خود را قانع کردیم .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست