05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۷۲۵1258

شهرستان شوش تمام تمهیدات لازم را برای ماه محرم در نظر گرفته است

فرماندار شهرستان شوش گفت: تمهیدات لازم برگزاری مراسمات ماه محرم در شهرستان شوش در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شوش "رضا نجاتی" فرماندار این شهرستان در جلسه هماهنگی برگزاری مراسمات ماه محرم و برگزاری تعزیه حسینی شوش با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت برگزاری مراسم‌ ماه محرم و روزهای تاسوعا وعاشورا بویژه تعزیه حسینی شوش وحومه در نظر گرفته شده است، مردمی بودن عزاداری های محرم را بزرگ ترین رمزماندگاری این ماه عنوان کرد و از آمادگی دستگاه های اجرایی برای تامین نظم و امنیت آیین های ویژه محرم دراین شهرستان خبرداد.

 

فرماندار شهرستان شوش گفت: خوشبختانه در سال 93 مراسمات عزاداری در ماه محرم و صفر با حضور با شکوه و پرشور مردم شوش جلوه ای ازعشق به خاندان عصمت و طهارت را به نمایش گذاشت و پوشش این مراسم ها در شبکه های مختلف تلویزیونی قابل توجه بود.

 

"نجاتی" ادامه داد: تمام مردم بویژه جوانان ومسئولین و هیات ها دست دردست هم بدهند و با یک نگاه و یک هدف عزاداری را به نحو احسن در خور شهرستان شوش با همدلی و همراهی کامل برگزار کنند.

 

وی خواستار شناخت راه و اندیشه ی امام حسین (ع) توسط جوانان و هیات های مذهبی شد و گفت: با شناخت عمیق از سیره و رفتار امام حسین (ع) نسبت به برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری تلاش شود.

 

فرماندار شهرستان شوش با اشاره به اینکه مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) امر به معروف ونهی از منکر بود، بر ضرورت رعایت شئونات اسلامی در این ماه تاکید کرد.

 

"نجاتی" با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات و احتمال حضور کاندیداهای احتمالی در مساجد و هیئت‌های عزاداری ، ضمن توصیه به مسئولان هیئت‌های عزاداری و مداحان برای عدم استفاده از تریبون مساجد برای تبلیغ کاندیداهای احتمالی اظهار کرد: نباید از ظرفیت بالای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای تبلیغ فرد خاصی استفاده کرد.

 

فرماندار شهرستان شوش بر جذب حداکثری جوان‌ها به مساجد در طول ایام محرم و صفر تأکید کرد.

 

وی ضمن تاکید بر زمان مناسب عزاداریها اظهار داشت : آیین های عزاداری در سطح شهرستان از ساعت 20 شروع و راس ساعت 23 شب خاتمه یابد تا ایجاد مزاحمت برای مردم و شهروندان صورت نگیرد.

 

"نجاتی" از اعضا هیئت امنا تکایا و حسینیه ها و مساجد خواست : هماهنگی و همکاری لازم را با نیروی انتظامی و پلیس راهور نسبت به برقرای نظم و امنیت در برگزاری مراسمات باشکوه عزاداری سرور و سالار شهیدان داشته باشند.

 

گفتنی است در شهرستان شوش بیش از 150 هیات مذهبی فعالیت دارند.

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست