05022024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۸۰۱1273

توسط گروه تعزیه خوانی علی اصغر(ع) شوش ، واقعه ی عاشورا در کوی سلمان فارسی برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز  جمعه 1 مهر1394 هم زمان با تاسوعای حسینی از ساعت 9 صبح الی 13 ، واقعه ی جانسوز کربلا توسط گروه تعزیه خوانی علی اصغر(ع) شوش هم چون سال های گذشته در کوی سلمان فارسی به صورت تعزیه خوانی برگزار شد .

 

 بنیانگذار این گروه حیدر آقاخانی است که از سال تأسیس تا سال 1392 اجراهای این گروه را مدیریت نمود اما سال 1393 بنا به دلایلی از گروه کناره گیری کرد و مدیریت به مهدی عویدی اهوازی سپرده شد ، اما امسال مجدداً حیدر آقاخانی رهبری گروه را پس گرفت .

به گزارش شوش نیوز ؛ در این تعزیه خوانی بیش از 85 نفر به عنوان بازیگر و عوامل فنی دخیل بودند و نسبت به سال های قبل تغییرات و تحولات بزرگی در انتخاب نقش ها صورت گرفته بود که در زیر به بعضی از این تغییرات اشاره شده است :

ردیف

نام و نام خانوادگی

سال 1393

سال 1394

1

احمد سرخه راد

ــ

عمر ابن سعد

2

عارف چنانی

عمر ابن سعد

حر ابن یزید ریاحی

3

رضا فرهمند

ــ

شبیه علی اکبر(ع)

4

علی کاظمی

ــ

شبیه قاسم ابن الحسن(ع)

 


عمده ترین تغییری که در ترکیب بازیگران محسوب بود ، کنار گذاشتن علی نیسی است که از سال اول تأسیس  تا سال 1393 شبیه قاسم ابن الحسن(ع) را اجرا می گردد و امسال جای خود را به علی کاظمی داد و دومین مورد به خداحافظی ناجی عباسی نیا برمی گردد که از دنیای بازیگری تعزیه ی میدانی خداحافظی کرد و از این به بعد فقط اجرای خود را روی سن تئاتر ادامه می دهد و رو آوردن به حرفه ی خبرنگاری را می خواهد جایگزین تعزیه ی میدانی نماید .

 

اما نکته ای که انجمن روزنامه نگاران را در اجرای امسال برانگیخت ، این است که از هیچ عکس ، خبرنگار و تصویربرداری که تا سال گذشته از طریق انجمن روزنامه نگاران تأمین می گردید دعوت به همکاری نشد ولی  خبرنگاران « شوش نیوز ـ مهر ـ فارس نیوز و ایران انا » بر اساس رسالتی که بر عهده دارند در محل اجرای تعزیه حضور یافتند و اقدام به تهیه ی عکس و پوشش خبری نمودند .


 

شایان ذکر است بعد از ظهر امروز از ساعت 14:30واقعه ی به اسارت رفتن اهل بیت امام حسین(ع) به دو زبان عربی و فارسی به صورت هم زمان در « شوش ـ کوی ابوذر غفاری ـ عمله سیف ـ جریه ی سید محمد ـ شهر حر ریاحی ـ عنکوش ـ بخش فتح المبین ـ روستای عبدالله رضی ـ منطقه ی صنعتی هفت تپه (کوی والفجر) ـ میان آب ـ و ... برگزار می شود .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست