05022024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۹۰۹1345

دیدار سر زده رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ایران از شوش دانیال(ع)

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ کریم ستاوی

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در حالی که از تهران قصد بازدید از چذابه و شلمچه به استان خوزستان آمده ، به صورت سرزنده ساعت 10 صبح روز دوشنبه 9 آذر1394 وارد شهرستان شوش شد و در مستقیم به اداره ی تبلیغات اسلامی شوش رفت و از دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدر بازدید نمود .

وی در این بازدید از نزدیک با مشکلات دانش آموزان و دبیران این آموزشگاه که محوریت دروس آنها آموزش دین شناسی و مهدویت شناسی است آشنا شد .

وقتی که از اداره ی تبلیغات اسلامی خارج شد تا با هیئت همراه به مسیرش ادامه دهد گفت و گویی را با ایشان انجام دادیم که در زیر آمده است :

شوش نیوز : ضمن عرض خوش آمدی گویی به خاطر حضور در شوش ، شهر پیامبر باران ، برای آشنایی شهروندان شوش به اختصار خود را معرفی نمایید ؟

ـ بسم الله الرحمن الرحیم ـ اینجانب سید مهدی خاموشی هستم ، متولد ۱۳۴۱، تهران و دارای مدرک تحصیلی کترای فقه و حقوق جزا از مدرسه عالی شهید مطهری و سابقه ۱۵ سال درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه و تحصیلات حوزوی از سال ۱۳۶۰ است. او از سال ۱۳۸۰ تاکنون عهده دار ریاست سازمان تبلیغات اسلامی هستم . از سال ۱۳۶۱ تاکنون در مقطع متوسطه تدریس داشته ام  و از سال ۱۳۶۹ تاکنون عضو هیأت علمی دانشگاه می باشم .

شوش نیوز : هدف اصلی شما که به استان خوزستان آمده اید چیست ؟

ـ ضرورت اقتضا می کرد که به مبادی مراجعه ی مسافرین جهت زیارت عتبات عالیات در داخل کشور در مزرهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و قبل از آن هم از مرز مهران بازدید داشتم ، که جا دارد ضمن تشکر از شما که یکی از خبرنکاران باسابقه ی این شهرهستید از فرصت استفاده می کنم و خسته نباشید می گویم به مردم خون گرم استان خوزستان و شهرستان شوش و کسانی که برای رفاه حال عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) مواکب را دایر نموده و اداره می کنند و همچنین هیات های مذهبی که تلاش های بی وقفه  خود را انجام می دهند تا این ملت که شور حسین را دارند و داشته و نداشته ی خود را در این راه در طبق اخلاق گذاشته اند بدون دغدغه به عزاداری خود بپردازند  و من آرزو دارم که امام حسین(ع) و ولی عصر(عج) از ما راضی باشد و از هیئت های مذهبی این انتظار را دارم همانگونه که برای رفتن به عتبات عالیات بی ریا در خدمت عزاداران هستند همچنین برای برگشت تا خارج شدن از استان خوزستان  آنها را بدرقه کنند .

وی افزود : در مرز شلمچه حدود 150 موکب(ایستگاه صلواتی) در حال حاضر به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) خدمت رسانی می کنند و طبق گزارشات واصله نسبت به سال گذشته مواکب دایره شده سه برابر هستند که اکثرا توسط مردم برپا شده اند و ادارات  هر شهرستان نیز موکب هایی را دایر کرده اند و در مز جذابه هم سال گذشته کلا 36 ایستگاه صلواتی داشتیم لی امسال بیش از 150 موکب فعالیت خود را آغاز کرده اند منتهی در خود منطقه ی جذابه بیش از 90 موکب دایر شده است و من به داشتن چنین ملتی که همه محب سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هستند افتخار می کنم .

وی سپس به تقدیر و تشکر ها پرداخت و گفت : جا دارد تشکر و سپاس خود از از استانداری های سراسر کشور ، شهرداری تهران که ویژه از شهرداری تهران تشکر می کنم به خاطر در نظر گرفتن سرویس های بهداشتی ، نظافت محیط و تجهیز مواکب  در سه منطقه کمک های زیادی داشته اند ، سازمان حج و زیارت ، بهزیستی ، محیط زیست ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، مرزبانان ، ناجا ، پلیس راهور ، فرمانداران و شهرداران شهرستان های خوزستان و ایلام و بقیه ی دستگاه های که ممکن است در ذهنم نباشند به خاطر تلاش و فعالیت های شبانه روزی آنها از همه ی آنها قدردانی می کنم  .


سید مهدی خاموشی  در ادامه به راهیان نوربه اربعین حسینی توصیف و اظهار داشت : اگر بگویم راهیان نور ، در این خطه ی خون رنگ جنوب چیه ، فکر کنم همین اربعین است  ، چون همه پرچم اباعبدالله را داشتند در زمان جنگ و جهادی که ما داشتیم در مقابل صدامیان ، امروز هم مدافعین حرم همان پرچم ها را با خود حمل می کنند  در همین مسیر اربعین حسینی  مشاهده می کنیم همان خاطرات جنگ را می توان احساس کرد و امیدوارم با ثرمایه ی محبت بتوانند خود را به کمال ، تعالی و قرب إلى الله برسانند ، آن چه که من در این منطقه دیدم همین بود و من فکر می کنم امسال زوار اربعین از کشور ایران اسلامی افزایش چشمگیری داشته و انشاءالله در سال های آتی با تأمین زیر ساخت های داخلی و همچنین در سمت عراق ، توانایی پذیرش زوار بیشتری را داشته باشیم و رنگ جبهه ی فرهنگی انقلاب در مقابل جبهه ی تکفیری و سلطه بیشتر از گذشته احساس شود و همه ی دشمنان انگشت به دهان بگیرند که این چه اتفاقی است که بین مسلمین جهان به وجود آمده همان گونه که الان هم انگشت به دهان شده اند .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آنگاه به تفاوت مردم ما با دشمنان را تشریح نمود و تصریح نمود : تفاوت این است که مردم ما با خلوص نیت و بی ریا تمام پول و زندگی خود را در راه اباعبدالله الحسین(ع) قدیم می کنند تا شاید آن حضرت از مردم راضی باشند و تمام خستگی پیاده روی را به جان می خرند و شکر گذار خدا می شوند و می گویند « خدایا شکرت که  ذره ای توانستیم خود را هم رنگ این راه کنیم تا اهل بیت(ع) به ما عنایتی کرده باشد .

شوش نیوز : چه توصیه ای به هیئت های مذهبی شهرستان شوش که روز اربعین میزبان پذیرایی از خیل عظیم عزاداران حسینی استان خوزستان هستند دارید ؟

ـ من فکر می کنم مجموعه ای که حیات مذهبی رسالت ایفا می کنند خیلی وسیع است و مهمترین بخش آن حافظین هویت دینی هیئت های مذهبی هستند ، استقبال از زوار حضرت دانیال نبی(ع) همچنان که علی ابن ابیطالب (ع) فرمودند «من زار اخی دانیال کمن زارنی» یعنی هر کس برادرم دانیال را زیارت کند مرا زیارت کرده است . و چون به قصد زیارت حضرت دانیال نبی(ع) می آیند ، زیارت حضرت امام علی محسوب می شود  ، و لذا شوش نجف ایران زمین است و هیئت های مذهبی شوش خادمین امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) محسوب می شوند و برای پذیرایی از حضرت دانیال نبی(ع) می بایست سنگ تمام بگذارند و در شأت زائرین امام علی(ع) به آنها عنایت داشته باشم .


شب آینده مصاحبه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین بلک مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان شب آینده منتشر خواهد شد .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست