05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۳۲۷1709

در پارک لاله ی شوش و در شب رحلت حضرت خدیجه ی کبری(س) موسیقی شاد پخش شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت 21:30 به همراه یکی از دوستان از جاده ی کمربندی زمین شهری شمالی برای رفتن به تالار نیایش تردد داشتیم که پخش موسیقی شاد در پارک لاله توجه ما را به خود جلب نمود .

 

 

 

 

به دوستم گفتم امشب مناسبت شادی را داریم ؟ که ایشان  نگاهی به تقویم جیبی خود کرد و گفت : امشب سالروز رحلت حضرت خدیجه (س)  ؛ نخستین همسر خاتم انتیاء حضرت محمد(ص)  ، مادر حضرت فاطمه(س)  و اولین زن ایمان آورنده به اسلام است . بانویی که نام کامل « خدیجه بنت خویلد بن اسد بن عبدالعزی بن قصی بن کلاب بن مرة بن کعب بن لؤی بن غالب به فهر بن مالک بن نضر بن کنانه و مادرش: فاطمه بنت زایده بن الأصم بن الهرم بن رواحه بن حجر بن عبد بن معیص بن عامر بن لؤی بن غالب بن فهر بن مالک می باشد که در سال ۶۸ قبل از هجرت در مکه تولد شد و  القاب او در زمان جاهلیت «الطاهره» و «سیده قریش» بود و آن بانوی بزرگ(س)  در سن 65 سالگی در ماه رمضان سال دهم بعثت در خارج از شعب ابوطالب جان به جان آفرین تسلیم کرد. پیغمبر خدا (ص) شخصا خدیجه را غسل داد، حنوط کرد و با همان پارچه  ای که جبرئیل  از طرف خداوند عزوجل برای خدیجه آورده بود، کفن کرد. رسول  خدا (ص) شخصا درون قبر رفت، سپس خدیجه را در خاک نهاد و آنگاه سنگ لحد را در جای خویش استوار ساخت. او بر خدیجه اشک می ریخت، دعا می کرد و برایش آمرزش می طلبید. آرامگاه خدیجه درگورستان مکه در «حجون » واقع است و امشب سالروز رحلتش می باشد .

 

وقنی که این را شنیدم ، از پخش موسیقی شاد در این شب ناراحت شدم که چرا در پنجمین شهر مذهبی ایران و سیزدهمین شهر مذهبی جهان ، یعنی شوش ؛ مسئولین ذیربط دقت لازم را ندارند و یا اگه مشغلات کاری آنها زیاد است فردی در نظر نمی گیرند تا بر اساس تقویم رسمی کشور ؛ مناسبت های مذهبی را جدا نموده و به زیر مجموعه ی خود ابلاغ نماید که در شب های شهادت و رحلت ائمه ی اطهار(س) و شخصیت های مذهبی ایران نظیر امام راحل(ره) از پخش موسیقی شاد در پارک ها و امکان عمومی جلوگیری شود ؟

 

در گذشته موارد این چنینی هم مشاهده شده اما امیدوارم که از این به بعد دیگر حرمت ها حفظ شده و بی توجهی ها تکرار نشود .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست