05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۷۲۶1922

آغاز به کار ستاد اربعین حسینی در شهرستان شوش

فرماندار شهرستان شوش گفت: ستاد اربعین حسینی شهرستان در جهت خدمت رسانی به زوار اربعین تشکیل و در دو قسمت برگزاری ایستگاه صلواتی و ارسال خدمات به مرز چزابه و همچنین میزبانی زوار اربعین در شهرستان شوش، انجام وظیفه خواهد کرد.

 

 

 

 

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شوش "رضانجاتی" فرماندار این شهرستان در نشست ستاد هماهنگی و استقبال زائرین اربعین حسینی که با حضور امام جمعه و جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات فرمانداری شوش برگزار شد اظهار داشت: همه شرایط برای برگزاری مراسم‌های اربعین حسینی در شوش فراهم شده است و مشکل خاصی از این نظر وجود ندارد.

 

"نجاتی" گفت: در این راستا و در جهت هر چه با شکوه تر برگزار شدن این مراسم تمامی ادارات، نهادها، کارخانجات و هیئت های مذهبی شهرستان شوش باید تمام تلاش خود را در جهت ایجاد امکانات رفاهی، بهداشتی و اسکان این مراسم و برقراری طرح های ترافیکی در سطح شهرستان، برپایی ایستگاههای صلواتی، نصب چادر جهت استراحت عزاداران، راه اندازی سرویس های بهداشتی سیار و سایر اقدامات اساسی انجام دهند.

 

فرماندار شوش خاطر نشان کرد: همه شرکت‌ها، ادارات و نهادهای دولتی باید امکانات رفاهی خود را در این روز در اختیار قرار دهند تا زائرانی که برای عزاداری به شوش عزیمت می‌کنند دچار مشکلات و محدودیت‌هایی نشوند.

 

وی گفت: اربعین امسال به جهت اینکه آل سعود مانع ورود حاجیان کشور ما و تعداد دیگری از کشورهای مسلمان جهت زیارت خانه ی خدا شده است دارای رنگ بوی دیگری خواهد بود و جمعیت بیشتری نسبت به سال گذشته در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت خواهند کرد.

 

در ادامه ی این نشست حجت الاسلام "سیدمحمد امام" امام جمعه ی شهرستان شوش گفت: همه ما نسبت به مساله ی اربعین وامام حسین (ع) مسئولیم و باید در این راه با تمام توان نسبت به ادای احترام به خاندان اهلبیت (ع) تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در زمینه ی خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) گفت: باید با شناسایی نقاط ضعف سال های گذشته نسبت به بر طرف کردن آنها تلاش کنیم.

 

امام جمعه ی شهرستان شوش با اشار به اینکه یکی از سنتهای عزاداری که همه ساله به صورت خودجوش در شهرستان شوش برگزار مـی گردد مراسم اربعین حسینی و حضور سیل عظیم هزاران نفری از عاشقان امام حسین(ع) از جای جای شهرستان می باشد گفت: این زوار با پای پیاده، به منظور تجدید بیعت با امام شهیدان در روز اربعین حسینی با ادای احترام به مقام حضرت دانیال نبی(ع) ارادت خود را نشان  می دهند.

 

آماده سازی امکانات شهرستان شوش برای اسکان و پذیریایی از هیات های عزادار ، برپایی ایستگاه صلواتی ،برقراری کشکی برای نانوایان ،بسیج امکانات بهداشتی و درمانی همچنین آماده سازی چندین واحد آموزشی جهت اسکان زائرین از جمله برنامه های ستاد استقبال از اربعین حسینی در شهرستان شوش می باشد.

 

همه ساله در روز 20 صفر مصادف با اربعین حسینی مردم شهرهای شمالی استان خوزستان با عزیمت به شهرستان شوش برای عزاداری در آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) سفر می‌کنند.

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست