05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۹۰۹2010

آیین وداع با ماه محرم و صفر در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:30 شب سه شنبه ، آخرین شب ماه صفرالحرام 1438 هجری قمری ، ضمن برگزاری عزاداری سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) ، آئین وداع با ماه محرم و صفر درحسینه ی هیئت زنجیرزنان موسی ابن جعفر(ع) برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ، مصطفی میردورقی مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حسینه ی هیئت زنجیرزنان موسی ابن جعفر(ع) ضمن قرائت زیارت عاشوا و دعای فرج آقا امام زمان (عج) ، به ذکر مصیب و نوحه سرایی در وصف امام هشتم شیعیان جهان حضرت امام رضا(ع) ، حاضرین را در غم و اندوه فرو برد .

وی سپس با قرائت دعای وداع با ماه های محرم و صفر به زبان فارسی گفت ؛ « آخر «ماه صفر»، اول ماتم شده است / دیده ها پر گهر، و سینه پر از غم شده است/ آه ای ماه، که داری به رخت گرد ملال! / خون دل خوردن خورشید، مسلّم شده است / آخر ای ماه سفر کرده که «سی روزه» / شدی رنگ رخسار تو، همرنگ «محرّم» شده است  / عرشیان، منتظر واقعه ای جان سوزند / چشم قدسی نفسان، چشمه ی زمزم شده است /  شب تودیع پیمبر، شهدا می گفتند: / آه از این صبح قیامت، که مجسم شده است / تا که بر چیده شد از روی زمین «سایه ی وحی» / آسمان، ابری و آشفته و درهم شده است / «مجتبی» گلشنی از لاله به لب، کرد وداع / داغ او، داغ دل عالم و آدم شده است /  باغ، لبریز شد از زمزمه ی «یاس کبود» / لاله، دل تنگ تر از حجله ماتم شده است / میهمانی، که «خراسان» شد از او باغ بهشت / میزبان غم او «عیسی مریم» شده است / از همان روز، که زد سکّه به نامش در توس  /  شب، پی کشتن «خورشید» مصمم شده است  /  تا بسوزد «دل ذریه ی» زهرای بتول / زهر در ساغر انگور فراهم شده است / راستی تا بزند بوسه بر «ایوان طلا» /  کمر چرخ به تعظیم شما خم شده است  / پایتخت دل صاحب نظران است این جا / «مشهد» انگشت نمای همه عالم شده است / گر چه بسیار خطا دیده ای از ما، اما  / سایه ی مهر تو، کی از سرما کم شده است؟ /گر چه من ذرّه ی ناقابلم ای شمس شموس! / باز پیوند من و عشق تو محکم شده است  / تا کسی بنده ی سلطان خراسان نشود / غمش از دل نرود، مشکلش آسان نشود .


حیدر لیاقت فر به نمایندگی ازطرف هیئت امنای هیئت زنجیرزنان موسی ابن جعفر(ع) ضمن عرض تسلیت و ابراز تأثر و تأسف از حادثه تروریستی و حمله وحشیانه تکفیری‌ها به زائران امام حسین(ع) و شهادت هم‌استانی‌ها اظهار کرد : این حادثه تروریستی به انفجار خودروهایی منجر شد که حامل زائران بوده و متأسفانه موجب شهادت شماری از هم‌استانی‌های ما شد که تاکنون حدود 52 شهید از استان خوزستان مشخص شده و در آخرین خبری که در دست است 38 نفر از این شهیدان شناسایی شده اند که فردا چهارشنبه هم زمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) پیکرپاک و مطهرشان در شهرستان اهواز تشییع می گردند و البته دلیل این حرکت ددمنشانه ؛ حضور25 میلیونی زائران حسینی از 67 کشور جهان بوده است و وقتی که دیدند نمی توانند مردم را از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جدا کنند وحشیانه این جنایت تروریستی را انجام دادند .


لیاقت فر ، در آیین وداع با ماه محرم و صفر اظهار داشت: از همه دست اندرکاران هیئت ، مداحان بزرگوار به ویژه مصطفی میردورقی  که در این دو ماه باعث رونق بخشیدن به مجالس و محافل اباعبدالله الحسین(ع) شدند، تقدیر می کنم.


وی افزود : در این دو ماه خودمان را هر شب زیر خیمه امام حسین (ع) می دیدیم و خودمان را حسینی کردیم اما باید در پایان این دو ماه ارتباط باطنی و علاقه خود را نسبت به سالار شهیدان بیشتر کرده باشیم.

نماینده ی هیئت امنای هیئت زنجیرزنان موسی ابن جعفر(ع) شهرستان شوش با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی بیان داشته که اگر می خواهید که گمراه نشوید به قرآن و اهل بیت (ع) تمسک بجویید؛ فلذا تمسک به این دو مهم ما را در این دنیا از گمراهی باز می دارد.

لیاقت فر در ادامه از کلیه ی شهروندان شوشی خصوصاً اهالی خیابان شهید رجایی و خیابان های فرعی و عزاداران حسینی تقدیر و تشکر نمود و در این راستا اظهار داشت : امسال نسبت به سال های قبل اهالی ارادت بیشتری نسبت به هیئت داشتند و همکاری قابل توجهی در راه اندازی هیئت در ده شب اول محرم و همچنین اربعین حسینی و بیست و هشتم ماه صفر داشتند که جا دارد از آنها کمال تشکر و قدردانی را به عمل آورم .


وی در پایان از حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی که امسال حضور مثتمر در جلسات وعزاداری ها داشت قدر دانی نمود و از پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز نیز که کلیه ی مراسم های مذهبی را در این دو ماه پوشش داد سپاسگزاری خود را اعلام نمود .

شایان ذکر است چنین مراسمی در آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) ، آستان مقدس عبدالله بن علی و دعبل خزایی و کلیه ی مساجد در حوزه ی شهری و روستایی برگزار شد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست