05012024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۵۱۶1097

به بهانه ی روز خبرنگار

احمد معین  . خبرنگار شوش نیوز

 به نام آنکه جان را با تفکر آموخت ، تفکر آموخت تا رشد کند و تعالی یابد ، چرا که فطرت انسان میل به رشد و ترقی دارد، پرودگار انسان را برخلاف سایر مخلوقات محدود ناپذیر خلق کرده و او را اشرف مخلوقات قرار داده تا بتواند با علم و تلاشش جهان  را به تسخیر خود در آورد .

 

 

 

 

و از آنچه او خلق کرده استفاده کند ( ...لیس الانسان الی ما سعی...) با جهد و کوشش است که قله های دست نیافتنی دانش به تسخیر انسان در آمده و با حرکت قلمها و تعقل دانشمندان گره از معماهای سخت باز شده است .

 

اوست که آموختن را در نهاد انسان قرار داد ، اوست که قلم را مایه ترقی قرار داد (..الذی علم بالقلم..) . چرخش قلمهاست که می نگارند و دردهای جامعه را فریاد میزنند ، گره از مشکلات می گشایند ، دردها را التیام می بخشند 0در جامعه ، قلم نویسندگان ، قلب تپنده مردمند ، در عصر رسانه و ارتباطات ، خبرنگاران ، روزنامه نگاران و نویسندگان با قلم فرسایی و ارسال اطلاعات سخت ترین مسئولیت را بر دوش دارند ، چرا که با تعهد اخلاقی و صداقت و آگاهی رسانی در تنویر اذهان عمومی مهمترین نقش را دارند .  زیرا مهمترین اصل در خبرنگاری ، امانتداری است ، حرفه خبرنگاری ریشه در اخلاق دوانده ، اخلاق که منشاء آن در فطرت انسان است چیزی نیست جز حقیقت ، صداقت و امانتداری . حرفه خبرنگاری از خطرناک ترین شغل هاست ، کسب خبر چیزی نیست جز ریسک کردن و خود را به خطر انداختن مانند تهیه خبر در  در جبهه های جنگ ، حوادث طبیعی و.... در دوران پیش از انقلاب ، فعالیت خبرنگارن بود که اخبار شهرها و پیام های امام را به اطلاع مردم می رساند، در هشت سال دفاع مقدس خبرنگارن با پوشیدن لباس رزم در همه نقاط جبهه ها حضور داشتند و اخبار و پیروزیهای رزمندگان را به اطلاع مردم می رساندند . در این دوران خیل عظیمی از آنها به شهادت رسیدند و با خون خود مشق عشق را نگاشتند.

 

دنیای امروز، دنیای ارتباطات است ، هر لحظه آخرین اخبار در زمینه های مختلف در سایتها ظاهر می شود که این مرهون فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی است ، ارسال صحیح اطلاعات و اخبار و آگاه سازی مردم سبب توسعه پایدار در هر زمینه ای در جامعه می شود . آنان با درج و نشر حقایق و  گفتن کاستی ها به دور از تخریب  زمینه آبادانی را فراهم می سازند . خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولینند ، در این روزگار که همه مشغول کار خود هستند آنان واقعیات جامعه را کشف و پای درد دل مردم می نشینند وبا انتقال مشکلات به مسئولین سعی در رفع آنها دارند در دوران انقلاب وپس از آن  خبرنگاران و روزنامه نگاران با فعالیت در چارچوب قانون گام در راه توسعه مملکت نهاده اند .     

 

17مرداد هرسال مصادف است با سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی که در افغانستان به دست ارتجاع به شهادت رسید و این روز را برای ارج نهادن به زحمات خبرنگاران ، روزخبرنگار نام نهادند

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست