05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۲۲۴3188

هشتاد و ششمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 21:30 یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 به همت مجمع اهل بیت و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، هشتاد و ششمین آیین شهد صلوات در منزل « شهید جابر تابوغ » واقع در روستای حمیدآباد برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام عبدالرزاق عفری دانشمند و استادذ حوزه ی علمیه و امام جمعه ی موقت شهرستان شوش ؛ ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات شهداء که به هشتاد و ششمین هفته ی خود رسیده است با توجه به وقت  تعیین شده به داستان کوتاهی از حضرت امام رضا(ع)  اشاره کرد و گفت : خیلی از ماها اگر مشکلی داریم و یا گناهی را مرتکب شده ایم ، صلوات فرستادن بهترین کفاره ی آمرزش گناهان است ولی یک نوری از جهت دیگر به خاطر همین درود فرستادن ، درجات پیامبر(ص) روز به روز بالاتر می رود و برای اثبات گفته ام به روایتی داستان گونه اشاره می کنم ؛ « فردی مشکلی در زندگی اش به وجود می آید و راهی زندان می شود  ، در پاسخ می گوید من از جایی دور آمده ام و کسی را ندارم که به عنوان امین من باشد و از خانواده ام مراقبت و مواظبت کند ؛ لذا مهلتی به من بدهید تا بروم و بر کسی وصیت کنم و دوباره برگردم در پاسخ به آن فرد گفتند : اگر شما بخواهید بروید چه شخصی ضمانت شما را بر عهده می گیرد ؟ در پاسخ اظهار داشت : حضرت محمد(ص) ضمانت مرا بر عهده می گیرد . »


وی افزود : آن شخص که ظاهرا قادر به پرداخت مبلغ بدهی خود به طلبکار نبود ، وقتی به خانه رسید به همسرش گفت : « آمده ام که از شما خداحافظی کنم و به کسی وصیت کنم که هم بدهی مرا بپردازد و هم مواظب شما باشد چون من قرار است راهی زندان شوم » همسرش پاسخ داد ، ما باید بنشینیم و چاره ای بیابیم شاید بتوانیم این مشکل را حل کنیم ؛ و چون آهی نداریم که با ناله ی آن سودا کنیم تسبیح بگیریم و بر محمد و آل محمد(ص) صلوات بفرستیم ؛ شوهر آن زد قبول کرد و هر دو از پاسی از شب نشستند و تا سحر به ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) پرداختند تا این که به خواب فرو رفتند به صورت هم زمان پیامبر اعظم(ص) را در خواب دیدند ، پیامبر(ص) به این زن و شوهر فرمود « مشکل شما حل خواهد شد ، فردا که از خواب بیسدار شدید نزد فلان تاجر می روید ، چون این تاجر در هر شب برب من و آل من صلوات می فرستد ، اما امروز هم صلواتش ناقص بود و هم به ذکر صلوات بی توجه بوده است ، شما نزد او بروید و بگویید اگر این مبلغ را پرداخت کنی ، پیامبر صلوات های او را کاملا می پذیرد »  


حجت الاسلام عفری در تکمیل داستان خود خاطر نشان نمود : آن خانواده نزد آن تاجر رفتند و موضوع را با وی در میان گذاشتند « تاجر پرسید این موضئوع را چه کسی با شما در میان گذاشته است ؟ در حالی که  حتی عیال من هم از آن بی خبر است ؟ » در پاسخ گفت : من از جانب پیامبر اکرم(ص) آمده ام و با شما حرف می زنم . تاجر وقتی که این را شنید گفت : اگر ذکر صلوات هایم به طور کامل پذیرفته می شود ، نه تنها مبلغ مورد نظر را می پردازم بلکه دوبرابر آن را خواهم داد ؛ آن مرد به اتفاق همسرش آن مبلغ را گرفت و با پرداخت آن به طلبکار از بند زندان رها شد .


امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در ادامه به ذاکران صلوات بر شهداء بشارت داد و عنوان نمود : شهدا حق بقاء و آزادگی و حق عزت و افتخار را به ما دادن و در مقابل حق زیادی گردن ما دارند  .

جامعه ای که می خواهد بقایی داشته باشد و جامعه ای که می خواهد به عنوان مدینه الفاضله حساب شود می بایست یک سری موضوعات را مدنظر داشته باشد و در این جامعه چند گروه هستند که باعث گردیدند جامعه بقای خود را حفظ کند ؛ گروه اول علما هستند ؛ که اگر زحمات علما در نقل علوم اهل بیت(ع) با آن شرایط سخت نبود ،  روایت است که یکی از علما به نام محمد بن ابى‌عمير از جمله محدثانى است كه با چهار امام معصوم ، یعنی  امام صادق(ع) ، امام كاظم(ع) ، امام رضا (ع) و امام جواد (ع) بود ؛ وی می گوید وقتی من در زندان بودم هر روز مرا در یک نقطه قرار می دادند و تازیانه می زدند و به حدی می زند که  آثار زخم مشهود بود و این یکی از علما و از یاران امام صادق(ع) است .

استاد حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش ، دومین گروه را شهداء دانست و گفت : توصیف کردن مقام شهداء بسیار سخت است ،شاید دوستانی که در جبهه بوده اند و همرزم شهدا بوده اند و جنگ را لمس نموده اند ، خصوصا آن اوایل که هیچ امکاناتی را در اختیار نداشتیم و در مقابل هیچ کشوری همانند عراق چه از نظر نیروی انسانی و چه ادوات و تجهیزات جنگی قوی نبود ؛ اما عراق با آن قدرت بی نظیری که داشتند اقرار کردند که ایرانیان همانند ملائکه به طرف ما می آیند ؛ جوانانی که نه آموزش نظامی دیده بودند و نه سلاحی در اختیار داشتند با نیروی ایمان و شعار « الله اکبر» ما عراقی هلای تا دندان مسلح را به زانو درآوردند .پس حق بدهید که توصیف شهداء که برای من عزت و شرف و اقتدار را تأمین کردند کار بسیار سختی باشد .

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری سپس جامعه ی « پزشکی ، فرهنگیان ، اصحاب رسانه و مطبوعات ، کارگران ، کشاورزان ، هنرمندان ، بانوان و... » را دیگر گروه های تأثیر گذار برای حفظ بقاء جامعه دانست و اظهار داشت : این گروه های هر کدام به نوبه ی خود در « دوران پیروزی انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس ، دوران سازندگی بعد از جنگ ، استقامت در مقابل تحریم ها ، مبارزه با جنگ نرم و... » تأثیر مثبت داشته اند و از این به بعد هم می بایست با ایجاد وحدت و انسجام از مقام معظم رهبری تبعیت کنند .


وی در ادامه به پیش بینی های مقام معظم رهبری در مورد برجام اشاره کرد و گفت : حضرت آقا با اشاره به گفتگو‌ها پیرامون فرآیند غنی‌سازی که در سال ۸۲ و ۸۳ انجام شد، مذاکرات هسته‌ای را هم تجربه‌ای دیگر دانستند و افزودند نسبت به آینده آن خوشبین نیستند، چرا که تاریخ نشان داده است طرفهای غربی هرگز به تعهدات خود پایبند نبوده و در حقیقت به دنبال چیزی غیر از این‌ها هستند. غربی‌ها در جریان غنی سازی به تعهداتشان عمل نکردند و پس از مدت کوتاهی از شروع این فرآیند، ادامه آن را به تعلیق انداختند که این امر دست آن‌ها را بیش از پیش برای ایران و جهان رو کرد.

عفری  افزود : به نظر شما در مقابل دشمن نباید وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم ؟ دشمنان قسم خورده ی نظام مقدس جمهوری اسلامی فتنه انگیزی و توطئه های مختلف « فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی ،  سیاسی و... » علیه ایران اسلامی اعمال کرده اند که همه اهداف شوم دشمنان با تدابیر ویژه، بصیرت و دشمن شناسی مقام عظمای ولایت و حضور مردم در صحنه ها نقش بر آب شده است.


امام جمعه ی موقت شهرستان شوش  دو عامل حضور مردم و رهبری ولایت مطلقه فقیه را عامل وحدت، استقلال و شکست توطئه های دشمن ذکر کرد و گفت: بصیرت و دشمن شناسی و تدابیر ویژه حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای و حضور مقتدرانه مردم و پشتیبانی از جایگاه ولایت فقیه، تمامی توطئه ها و فتنه های استکبار جهانی را خنثی کرده است.

سپس حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش ضمن قدردانی از حجت الاسلام عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش ، گزیزی به تعداد صلوات قرائت شده در این آیین اشاره کرد و اظهار داشت ، با استفاده از حروف ابجد در هشتادوششمین شهد صلوات تعداد 22334 صلوات و با احتساب 13500 صلوات از شهر میانرود از توابع شهرستان دزفول در مجموع 35834 صلوات برای شادی روح شهید جابر تابوغ قرائت گردید .


شایان ذکر است در این آیین همچون هفته های گذشته  از چند نفر از جمله 4 معلم  که در بین آنها دکتر احمد رضا مشعلی  ساکن شهر امیدیه و  دانشجوی پزشکی  در دانشگاه دزفول با اهدا تندیس ، تجلیل به عمل آمد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست