05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۳۲۷3235

نود و یکمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22:15 دقیقه ی یکشنبه 27 خردادماه 1397 به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مجمع اهل بیت(ع)  ، نود و یکمین آیین شهد صلوات به نیت دو برادر « شهید علی و شهید رحمن دیناروند » با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان سید  علیرضا نجاتیان در منزل ناصر دیناروند برگزار شد . 

به گزارش شوش نیوز ؛ جانباز پاسدار سردار غلامرضا ماندنی یادگار هشت سال دفاع مقدس  و از فرماندهان مدافع حرم ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات شهدا ؛ به ریشه و منشأ اسلام اشاره کرد و گفت : قبل از هر چیز باید به تاریخ ایران قبل از انقلاب اسلامی اشاره کنم که ایران تمام منابع بلوک شرق و غرب را تأمین می کرد و طبق سیاست های آنها پیش می رفت ؛ تا آن زمان نه بلوک شرق بر علیه ما حرفی می زد و نه بلوک غرب چون ردپای از اسلام و یا مقاومت و ایستادگی را در ایران مشاهده نمی کرد .

وی افزود : اما وقتی که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و پشتیبانی ملت به پیروزی رسید و دشمن پی برد که ریشه و منشأ اسلام در ایران فوران شده است  از همان ابتدا تلاش خود را به کار گرفت که این انقلاب را ساقط نماید و لذا ترور شخصیت ها و بمب گذاری در مساجد و میادین پر تردد در داخل کشور و جنگ هشت ساله را به طول 1630 کیلومتر نوار مرزی مشترک ما با عراق را با پشتیبانی و حمایت 42 کشور آغاز نمود  و حتی برخی از شهرهای مهم ما از جمله « خرمشهر ، بستان ، مهران ، مریوان و... » را در اختیار گرفتند و شهری نیر آبادان را نیز در محاصره قرار دادند ؛ آنها با اسحله و مهمات به ما حمله کردند  و ما با خون شهداء  در مقابل دشمن  ایستادیم و مقاومت کردیم .

سردار ماندنی همچنین اظهار داشت : در همین ساحل رودخانه ی کرخه و آن سوی پل شهید ناجیان ، دشمن تا دندان مسلح که با پول نفت  کشورهای حاشیه ی خلیج فارس  به قصد ضربه زدن به اسلام و انقلاب آمده بود وقتی مقاومت و پایمردی چند نفر از سپاهیان و عشایر را در مقابل خود دید کاملا زمین گیر شد .


وی به ارتش نا آماده ی زمان پیروزری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : اکثر سران ارتش که یا از کشور فرار کردند و یا همچنان به فکر بازگشت شاه خائن به ایران بودند اما از بین آنها فرزندان خلف اسلام  نظیر « شهید سپهبد علی صیادشیرازی ، زنده یاد امیر سرلشکر ولی‌الله فلاحی و....« در کنار بچه های سپاه  توانستند در این مرز 1630 کیلومتری  با دعای حضرت امام خمینی(ره) ، نیروی ایمان و امدادهای غیبی آقا امام زمان(عج) این جنگ را با موفقیت پشت سر گذاشته و پخته  و با کوله باری از تجربه  آمادگی مقابله در ترفندهای بعدی دشمن را داشته باشند .

سردار «غلامرضا ماندنی» ؛ جانبازی که دست راستش قطع و دو انگشت دست چپش نیز قطع شده و بدنی لبریز از ترکش و سینه ای شیمیایی شده دارد در ادامه به خاری دشمن در شرایط امروزی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : بعد از جنگ وقتی که دشمن دید نمی تواند  کوچکترین ضربه ای را به اسلام و انقلاب اسلامی وارد کند ؛ القاعده را احیاء نمود ؛ سپس به بهانه ی 11 سپتامبر جنگی تمام عیار را در افغانستان ایجاد نمود که صدها نفر از مسلمان را در کشتارهای دسته جمعی به شهادت رساند . بعد از آن نیز داهش و تکفیری ها را پرورش داد تا ریشه اسلام را در ایران بخشکاند اما با تدبیر هوشمندانه ی مقام معظم رهبری  مسلمانان کشورهای « ایران ، پاکستان ، افغانستان ، عراق و سوریه » متحد شدند و با تشکیل جبهه درکشورهای عراق و سوریه ، خوشبختانه تا کنون نگذاشته اند آسیبی به ایران وارد شود و مردم ایران در امنیت کامل کنار هم زندگی می کنند . هدفی که دشمن به دنبال آن بود که بین شیعه و سنی نفاق به وجود آورد وقتی که به اتحاد آنها منجر شد ، دشمن را بیش از پیش عصبانی نمود .


سردار ماندنی برای اثبات گفته خود به یکی از خاطرات خود در حلب از کشورسوریه اشاره کرد و تصریح نمود : وقتی که برای آزادسازی دو شهر «نبل» و «الزهراء» در حلب برنامه ریزی کرده بودیم ؛ پسری هر روز به نزد ما می آمد و تقاضای غذا می نمود وقتی که وی پرسیدیم چند نفر هستید ؛ گفت : با مادرم هفت نفریم و ما هم روزانه برای هفت نفر به آنها غذا می دادیم تا این که یکی از این روزها ، آن پسر با مادرش که خواسته بود بداند چه کسی به آنها غذا می دهد آمد و چون مسیحی بودند سلام گفت و دست دراز کرد ولی من دستم را به طرف او دراز نکردم و وقتی که متوجه شد دست راستم قطع است و دو انگشت دست چپم نیز قطع شده اند گفت : معرض می خواهم نمی دانستم که شما هم شیعه هستی و هم این وضعیت را دارید ؛ شهرک نُبّل مرکز منطقه اعزاز است که در غرب جاده منتهی به ترکیه واقع شده است و 20 کیلومتری شهر حلب قرار دارد و همین جاده است که حلب را به اعزاز و عفرین که شهری کردنشین است متصل می‌نماید. از سوی دیگر مردم این شهر علاوه بر محاصره و کمبود شدید میاحتاج زیر حملات مستمر خمپاره‌ای و توپخانه‌ای تروریست‌ها بودند و همه روز تعداد زن و کودک در این حملات کشته می‌شدند.


وی افزود : با این حال مردم این شهر برخلاف دیگر شهرهای استان حلب تسلیم تروریست‌ها نشدند و نیروهای مردمی که تعدادشان به حدود سه هازر نفر می‌رسید توانستند این شهر را حفظ کنند و اجازه کنترل تروریست‌ها بر آنرا ندادند. سرانجام این مقاومت بی‌نظر مردمی به نتیجه رسید و ارتش سوریه و حزب‌الله و گروه‌های متحد آنان موفق شدند بعد از ساعت‌ها درگیری، محاصره نبل و الزهراء را از محور شرقی نبل بشکنند. بعد متوجه شدیم که آن زن همراه با فرزندانش شیعه شده اند و به عنوان مدافع حرم حضرت زینب(س) با داعشی ها در حال مبارزه هستند .

این یادگار هشت سال دفاع مقدس در ادامه به انتقاد برخی از حامیان داخلی معاندان در خصوص حضور نیروهای ما در کشور سوریه و عراق اشاره کرد و گفت : به کسانی که می گویند چرا مدافعان حرم در سوریه هستند؟ باید گفت « چطور می‌شود که آمریکا از آن سوی دنیا بلند می‌شود و می‌آید این طرف دنیا در منطقه ی ما و در خانه ی ما و در آب‌های آزاد ما ناو می‌آورد، ناوشکن می‌آورد ، هواپیما و زیر دریایی و موشک می‌آورد و دخالت می‌کند و شیطان معابانه نقش‌آفرینی می‌کند و به قول خودش قدرتش را به تمام دنیا نشان می‌دهد آن وقت ما حق نداریم در حیاط خانه خود زورمان را نشان متجاوزبدهیم، حضورمان را نشان متجاوز بدهیم؟حریم، حریم ماست و خانه، خانه ماست اینجا منطقه ماست ما که نرفتیم خلیج مکزیک، آنها آمده‌اند خلیج‌فارس ما را آلوده به حضورنحسشان کرده‌اند و تازه به اسم این حریم هم بی‌حرمتی می‌کنند و به اسم آن هم رحم نمی‌کنند. این چه استدلالی است که می‌گویند ما برویم درون اتاق خواب خود پنهان شویم و آن متجاوز درون حیاط خانه ما عربده‌کشی کند. ما در خاک سوریه که هم پیمان نظامی و استراتژیکی سال‌های دورمان است نباشیم آن وقت آمریکا از آن سوی دنیا بیاید درون این منطقه و قداره‌کشی کند؟ و از طرفی اگر ما در سوریه و عراق نباشیم ؛ داعش جبهه ی خود را به درون ایران می کشاند .


سردار ماندنی در جمع بندی سخنان خود خطاب به مسئولین اظهار داشت : وقتی که ما چنین مردم وفا داری داریم  که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در تمام صحنه ها و عرصه ها حضور داشته اند  اکنون باید به فکر معیشت این مردم باشیم و کاری نکنیم که عقبه مستحکم خود را از دست بدهیم که اگر ما از مردم غافل شویم  بلایی بدتر از یمن برسرمان خواهند آورد .پس از مسئولین انتظار می رود تا زمانی که این مسئولیت ها را بر عهده دارند  به مردم این ولی نعمتان رسیدگی کنند .


 

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش ضمن قدردانی از سردار غلامرضا ماندنی به خاطر رعایت وقت و ارائه اصل موضوع  ابتدا گریزی به بخشی از زندگی نامه و وصیت نامه ی شهید علی دیناروند اشاره کرد و خاطر نشان نمود : شهيد علي ديناروند در تاریخ 4 اردیبهشت 1335 در خانواده اي متدين و متوسط از قشر كشاورز در روستاي شوهان از توابع شهرستان شوش چشم به جهان گشود .... تا اين كه به سن  نوجواني وجواني رسيد و خيلي زود مسئوليت ازدواج و خانواده بر عهده وي گذاشته شد و با دختر عموي خويش پيوند ازدواج بستند......... با توجه به اوج گرفتن تجاوزات عراق به ايران و فراخوان نيرو جهت عمليات بيت المقدس شهيد علی دیناروند همراه تعدادي از دوستانش از طريق بسيج شهرك طالقاني دزفول به جبهه  اعزام و چند روزي را به فراگيري مجدد فنون و آموزشهاي نظامي در پادگانهاي كرخه و دارخوين آبادان(گردان بلال) گذرانيده و به عنوان آرپي جي زن ، دوره هاي لازم را ديده بود كه با آغاز عمليات بزرگ بيت المقدس در منطقه غرب كارون در روز جمعه 10/2/1361 پس از عبور از رودخانه كارون و طي بيش 26 كيلومتر پياده روي با رمز يا علي بن ابيطالب به صفوف دشمن بعثي يورش برده بودندولیبا تك و يورش دشمن در كنار تعداد كثيري از ياران و هم رزمانش به فيض عظيم شهادت نائل آمده و سرزمين گرم خونين شهر را با خون خود عطر آگين و رنگين نموده و به جمع ملكوتيان پيوسته و طبق وصيت خويش در بين شهداي (علي ) دزفول در جمع ياران و همرزمانش خود براي هميشه آرام و قرار گرفتند.


وی در ادامه به فرازی از وصینامه ی این شهید والامقام اشاره کرد و تصریح نمود : از شما مي خواهم كه حرمت خون شهداء را حفظ كنيد . زيرا شهيد آگاه است كه مي رود و جان خود را در اين راه ( راه الله) فدا مي كند و تنها اميدش شمائيد كه بعد از آنها مانده ايد . پس بايد جهت ادامة راه شهداء خط امام را پيمود. زيرا كه تمامي شهيدان تنها مرامشان پيروي از خط امام است .پس بيائيد تا با قطره قطره خونمان خط خونين تشيع حسيني را سرخ تر بنمائيم . و بر اين اصل پايدار باشيم كه تا ظالمي در جهان هست ما هستيم و لحظه اي امانشان نخواهيم داد . تا اينكه پرچم سرخ توحيدي " لا اله الا الله " در سر بامهاي جهان برافراشته شود.

حاج ناصر پیوست در ادامه گریزی به زندگینامه ی شهید رحمن دیناروند زد و گفت : شهید رحمان دیناروند  فرزند صفر در تاریخ4 اردیبهشت 1343در منطقه ی شوهان از توابع شهرستان شوش دانیال (ع) دیده به جهان گشود. از نظر اخلاقی بسیار مهربان و خوش اخلاق بود ودر مراسمات مذهبی شرکت می نمود .عاشق امام خمینی(ره) و انقلاب بود . شهیدان را همیشه ستایش می کرد  و به همه توصیه می کرد راه آنان را ادامه دهند و دشمن بعثی را از خاک پاک کشورشان بیرون کنند.تا اینکه سرانجام در تاریخ 1361/5/26 در جبهه کوشک با شرکت در عملیات رمضان  توسط دشمن بعثی به شهادت رسید  و پیکر پاکش را همان طور که وصیت کرده بود در گلزار بهشت علی شهرستان دزفول به خاک سپردند.

وی همچنین به بخشی از وصیتنامه ی این شهید اشاره کرد و اظهار داشت : ای ملت بدانید که راه سعادت و خیر و برکت این راه است و دیگر راه ها همه به گمراهی و بیراهه می انجامد و همیشه و در همه حال به فکر  خدا باشید و هیچ وقت وابسته به هیچ حزب ، سازمان و گروهی نشوید که این راه ها انسان را از  راه خدا دور می سازد .

حاج ناصر پیوست درپایان اظهار داشت : امشب در این آیین با استفاده از حروف ابجد تعداد 19052 صلوات و 31000 صلوات توسط گروه یاضامن آهو مشهد مقدس ؛ 6000 صلوات توسط جمعی از خواهران و 2000 صلوات توسط دانشجویی از نورآباد ممسنی استان فارس برای شادی روح این دو شهید قرائت گردید که در مجموع 58052 صلوات قرائت شده است .

از دیگر برنامه های این آیین می توان به اهدا یک لوح سپاس از طرف مجمع اهل بیت(ع) به سردار غلامرضا ماندنی اشاره کرد .


شایان ذکر است نود و دومین آیین شهد صلوات یکشنبه 3 تیرماه 1397 در منزل شهید یونس طاهری واقع در زمین شهری جنوبی ـ بلوار پیروزی ـ خیابان طلوع برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست