05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۴۱۷3255

نودو چهارمین آئین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22:15 دقیقه یکشنبه 17 تیرماه 1397 به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مجمع اهل بیت(ع) ، نود و چهارمین آیین شهد صلوات به نیت « شهید اسماعیل قربانی » در منزل حاج اسحق قربانی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط مجتبی باقری برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام قاسم ظهیری امام جماعت بقعه ی امامزاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزایی ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات ؛ به آیه ی 73 از سوره ی انبیاء اشاره کرد و عنوان نمود : «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَيْنَا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءَ الزَّكَاةِ  وَكَانُوا لَنَا عَابِدِينَ /// و آنان را پیشوای مردم ساختیم تا (خلق را) به امر ما هدایت کنند و هر کار نیکو را (از انواع عبادات و خیرات) و خصوص اقامه نماز و اداء زکات را به آنها وحی کردیم و آنها هم به عبادت ما پرداختند.»

وی افزود :124 هزار پیامبر برای هدایت و روشنگری بندگان خدا مأموریت یافتند که خاتم آنها حضرت محمد مصطفی(ص) است که در واقع با تأسی به همین آیه  انبیاء  برای « هدایت مردم به امر خداوند یکتا ، دعوت نمودن مردم به انجام دادن کار نیک ، به جا آوردن نماز اول وقت ، دادن زکات  و قبولی بندگی خداوند » آمدند  .


حجت الاسلام ظهیری سپس گذری به زیارت جامعه ی کبیره زد و تصریح نمود : زیارت جامعه کبیره که اقیانوسی مواج از معارف الهی و مضامین عالی مشتمل بر معرفی مقام اهل بیت(ع) است ؛ از امام علی النقی (ع)  به ما رسیده است و از آنجاکه این زیارت ، بر نقل نصوص مختلف ، معتبرترین زیارات بوده و توصیه به خواندن آن در مشاهد مشرفه ، اکیدا به چشم می خورد ؛ توجه به مضامین مهم آن نیز باید مورد توجه قرار بگیرد .

امام جماعت بقعه ی امامزاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزایی  سپس هشام بن حَکَم متکلم شیعی یکی از شاگردان امام صادق (ع) که در ابتدا آن حضرت را به عنوان امام قبول نداشت پرداخت و در این خصوص گفت :  هشام بن حَکَم متکلم شیعی قرن دوم قمری و از اصحاب امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) است که روایاتی از امامان شیعه در مدح هشام نقل شده و بسیاری از دانشمندان شیعه او را ستایش کرده‌اند. علاوه بر این برخی از اهل سنت نیز او را به لحاظ علمی ستوده‌اند که وجود و حضور هشام در جلسات علمی یحیی‌ بن خالد برمکی به عنوان رئیس انجمن یا ناظر و داور، و دریافت هدیه از جانب هارون الرشید گواه بر آن است.


وی افزود  : در حالی که امام صادق(ع) درحالی که بیش از 4000 شاگرد داشت اما  اینطور نبود که همه را در یک مکان دور هم جمع کند بلکه در جلسات خصوصی علم و دانش و هدایتگری خود را به جمعی از شاگردانش انتقال می داد و آن شاگردان که از دیگر شهرها آمده بودند به شهرهای خود بازمی گشتند و مردم را به هدایتگری دعوت می کردند اما هشام از شاگردان مخصوصی است که امام صادق(ع) ، امام کاظم(ع) ، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) روایاتی در مورد وی اشاره کرده و وی را « پرچمدار حق ائمه، مؤید صدق، مدافع ولایت اهل بیت و اثبات‌کننده بطلان دشمنان »  می دانند. پیروی از او پیروی از ائمه و مخالفت با او مخالفت با آنان شمرده شده است. او بنده ی خیرخواه خداوند و کسی است که به دلیل حسادت اصحاب، آزار دیده است. هشام با قلب و زبان و دست یاور ائمه است. امام صادق(ع)  به او فرمود « تا زمانی که ما را با زبانت یاری کنی، مؤید به روح القدس خواهی بود.»


حاج آقا ظهیری در ادامه حکایتی از امام صادق  با یکی از ساکنان شهر مدینه اشاره کرد و خاطر نشان نمود : روزی  از روزها ، امام صادق(ع)  در مدینه  قدم می زد که یکی  جلوی آن حضرت  رفت و گفت : «چرا لباس فاخر و نو پوشیده ای ، در حالی که پیامبر(ص) و امام علی(ع)  لباس مندرس می پوشیدند ؟ » امام با شنیدن این حرف آن شخص را به خانه ی خود برد و لباس مندرسی پوشید و فرمود « این لباس نفس من است و اگر با این لباس بیرون روم کسی به هدایت گری من توجهی ندارد » .

وی افزود : تا قبل از امامت حضرت امام صادق(ع)  فقر زیاد بود به طوری که حتی خرمایی را بین دو نفر تقسیم می کردند  اما از امامت امام صادق(ع) وضعیت بهتر شد و به همین دلیل  لباس فاخر جای خود را با لباس مندرس عوض کرده بود .


حجت الاسلام ظهیری در تکمیل سخنان خود به نحوه ی شهادت میثم تمار در سال 60 هجری اشاره کرد و گفت : میثم تمار از یاران پیامبر اکرم(ص) بود ، لقب «تمار»به معنی خرما فروش را هم از آن جهت به او می گفتند، که در کوفه خرما فروش بود. و حضرت امام علی(ع) نحوه ی شهادت میثم را پیش بینی کرده بود و روزی حضرت علی(ع) به میثم تمار فرمود : «چه خواهی کرد آن روز، که فرزند ناپاک بنی امیه -عبیدالله زیاد از تو بخواهد که از من تبری و بیزاری بجویی؟» و میثم گفت «نه، به خدا سوگند، هرگز چنین نخواهم کرد!» امام فرمود «در غیر این صورت، به دارت آویخته و تو را می کشند» و میثم گفت «صبر و بردباری خواهم کرد، این در راه خدا چیزی نیست.» بارها امیرمومنان(ع) سرنوشت «شهادت بر سر عقیده و ایمان» را که در انتظار میثم تمار بود، به او یادآوری می کرد و میثم نیز بدون وحشت و هراس، خود را برای آن روز آماده می کرد و این مطلب که میثم، از شهادت خویش، خبر داشت و حتی جزئیات آن را هم از زبان مولایش شنیده بود، دلیل دیگری بر عظمت روح و ظرفیت بالا و قدرت ایمان او بود و دست آخر میثم را به دار آویختند. میثم مرگ را به چیزی نمی گرفت و چنان عادی و بی اعتنا، آن را تلقی می کرد که بر خشم دشمن می افزود. میثم تمار بر فراز دار با صدایی رسا مردم را برای شنیدن حقایق اسلام و احادیث سری علی(ع) فرامی خواند. میثم می گفت: « هرکس می خواهد حدیث مکنون و ارزشمند علی(ع) را بشنود، پیش از آن که کشته شوم بیاید. من شما را از حوادث آینده تا پایان جهان، خبر می دهم. مردم مشتاق، پیرامون او جمع می شدند. میثم از فراز منبر «دار» برای انبوه جمعیت، سخن می گفت. فضایل و شایستگی های اهل بیت پیامبر و دودمان علی(ع) را بازگو می کرد و خیانت ها و فسادهای بنی امیه را فاش می ساخت.»

در ادامه مداح اهل بیت(ع) کربلایی رضا نیسی در وصف امام صادق(ع) به ذکر مصیبت و نوحه سرایی پرداخت و حاضرین را  در غم و اندوه این امام همام فرو برد .


حاج  ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع)  به تعداد صلوات قرائت شده اشاره کرد و گفت : امشب ما برای شادی روح شهید اسماعیل قربانی با استفاده از حروف ابجد « 18894 صلوات قرائت کردیم و با ضافه نمودن 11 هزار صلوات توسط مردم شهر میانرود دزفول ، 21 هزار صلوات گروه یا ضامن آهوی مشهد مقدس ، 2000 هزار صلوات فاطمه خسروی دانشجویی از نورآباد ممسنی استان فارس و 1000 صلوات علی حسینی نوجوانی بسیجی از شهرستان میناب استان هرمزگان جمعا 35000 هزار صلوات قرائت شد .


وی در ادامه به  اجرای عمومی نمایش فاخر «کماندومینو»  اشاره کرد و اظهار داشت : در سطح کشور فیلم به وقت شام به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا مورد توجه حزب الله و عاشقان راستین ولایت قرار گرفت و در شهرستان شوش قرار است نمایش فاخر و ارزشی کماندومینو به کارگردانی عباس کرم الهی کاری از گروه تئاتر اندیشه وابسته به انجمن هنرهای نمایشی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش از روز یکشنبه 31 تیرماه لغایت چهارشنبه 10 مردادماه1397 در پلاتوی تالار نیایش اجرای عمومی شود و در این راستا برخی از ادارات با رزرو نوبت های اجرای جداگانه از این کار حمایت خود را اعلام نموده و ما اعضای مجمع اهل بیت(ع) و سلسه  آیین شهد صلوات نیست با تقبل پرداخت نیم بهای یک نوبت اجرا حمایت خود را از این کار اعلام می کنیم .

شایان ذکر است نود و پنجمین آیین شهد صلوات یکشنبه 24 تیرماه 1397 در منزل شهید یونس طاهری واقع در زمین شهری جنوبی ـ بلوار پیروزی ، خیابان طلوع ـ پلاک 25 برگزار می شود ؛ همچنین به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه و روز دختران ، روز سه شنبه 26 تیرماه سومین جشن معصومه ها همراه با قرعه کشی سفر به عتبات عالیات تحت عنوان «تجلیل از دختران علمی و قرآنی » در سالن امور تربیتی رأس ساعت 21:30 برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست