05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۴۳۱3277

نود و ششمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22:15 یکشنبه 31 تیرماه 1397 به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مجمع اهل بیت(ع) ، نود و ششمین آیین شهد صلوات در منزل « شهید علی پژوهش » با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط محمود منصوری برگزار شد .

حجت الاسلام سید مجید احمدی از روحانیون حوزه ی علمیه ی شهرستان شوش در آغاز سخنان خود دهه ی کرامت را به بانیان و حاضرین در  مراسم تبریک گفت و در این خصوص خاطر نشان نمود : این دهه با میلاد کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه(س) آغاز  و با میلاد  امام رعوف حضرت امام رضا(ع) خاتمه می یابد . خدایا قسمت می دهیم به حرمت شهدا و این آیین مقدس در این دنیا زیارت ، معرفت و در آخرت شفاعت و هم نشینی با آقا رسول الله (ص) و رزق و روزی حلال را نصیبمان بگردان .

وی در ادامه به چهره ی دنیا از دیدگاه حضرت امام علی اشاره کرد و تصریح نمود : براى پستى اين دنيای «فريبنده ی پرزرق و برق» همين بس كه تنهاجايى است كه معصيت خدا در آن مى شود، و براى رسيدن به پاداش هاى الهى راهى جز ترك آن نيست. در بین ما انسان ها دنیا بزرگ و زیبا است ، انسان به طور فطری، حیات را دوست دارد و مقصود از نکوهش دنیا، نکوهش حیات و علاقه‏های طبیعی و فطری انسان نیست. بلکه مقصود، نکوهش علاقه‏ای قلبی است که موجب اسارات انسان به دست دنیا می‏شود و این امر مذموم را در اسلام عبادت دنیا می‏نامند. چون  دنیا وسیله‏ی امتحان و آزمایش انسان است. چنان چه وسیله‏ی کسب معنویات باشد، پسندیده و اگر خود، هدف و منظور واقع شود، ناپسند و مذموم است.


حجت الاسلام سید مجید احمدی افزود : حضرت امام علی(ع) پس از تشویق به پرهیزگاری و تلاش برای به دست آوردن بهشت، دنیا را برای مردم این گونه توصیف می کند:... « دنیا برای زندگی همیشگی شما آفریده نشده است، بلکه گذرگاهی است که در آن برای آخرت زاد و توشه بردارید. بنابراین برای کوچ کردن از آن آماده باشید و مرکب مناسب مهیّا سازید.» امام علی(ع)  درباره ی  زشتی و پستی دنیای حرام فرمود: « به خدا سوگند! این دنیای شما که به انواع حرام و فساد آلوده است در دیده من از استخوان خوکی که در دست بیماری جذامی می باشد، پست تر است.»

وی در ادامه به آخرت اشاره کرد و گفت : آخرت بر خلاف دنیا که پست ترین است در بالاترین رتبه قرار دارد به طوری که در آیه ی 72 از سوره ی توبه قرآن می فرماید : « وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ  وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ  ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ /// خدا اهل ایمان را از مرد و زن وعده فرموده که در بهشت خلد ابدی که زیر درختانش نهرها جاری است درآورد و در عمارات نیکو و پاکیزه بهشت عدن منزل دهد و برتر و بزرگتر از هر نعمت، مقام رضا و خشنودی خداست و آن به حقیقت فیروزی بزرگ است.» نخست خداوند به مردان و زنان با ایمان نعمت‌ها و مواهبی را وعده داده است که زوال و فنا در آن راه ندارد، و آنان جاودانه در آن می‌مانند. سپس اشاره به نعمت و پاداش معنوى آنها کرده، می‌فرماید: رضایت و خشنودى خدا که نصیب این مؤمنان راستین می‌شود از هر چیز دیگری برتر و بزرگ‌تر است: «وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ»


سید مجید احمدی برای توجه به آخرت خارج نمودن حب دنیا را توصیه نمود و در این خصوص اظهار داشت :  محبت دنيا را با شناخت خدا و رسيدن به رتبه ی « عبوديت و بندگي » و مجذوب معرفت و محبت خدا شدن مي توان از دل بيرون كرد. رسيدن به مقام بندگي از راه شناخت قلبي اگر نگوييم تنها راه است. قطعا مهم ترين و تأثير گذار ترين راه براي بيرون كردن محبت دنيا است. چنان كه حضرت امام سجاد(ع) در مناجات خويش با خدا چنين مي گويد : « إِلَهِي مَنْ ذَا الَّذِي ذَاقَ حَلَاوَةَ مَحَبَّتِكَ فَرَامَ مِنْكَ بَدَلًا وَ مَنْ ذَا الَّذِي آنس [أَنِسَ‏] بِقُرْبِكَ فَابْتَغَى عَنْكَ حِوَلا /// خداي من ! كيست كه مزه شيريني محبت و دوستي تو را چشيده باشد آن وقت به سراغ غير تو برود؟و چه كسي است كه به تو نزديك شده باشد و با مقام قرب تو انس گرفته باشد بعد بخواهد لحظه اي از تو دور شود؟ » منشأ و ريشه اصلي محبت به دنيا غفلت از خدا است. قرآن مجيد مى فرمايد: «ما جعل الله لرجل من قلبين فى جوفه /// خداوند دو قلب در درون هر فردى قرار نداده است. »

مداح نوجوان « دانیال سواری» از  اهواز و عضو مؤسسه ی  عترت«دارلایتام » شهرستان شوش  به مناسبت میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ، حضرت امام رضا(ع) به مولود خوانی پرداخت .


حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) ضمن قدردانی از حجت الاسلام مجید احمدی ، گذری به زندگی نامه ی شهید علی پژوهش زد و گفت : این شهید والامقام در تاریخ 5 بهمن 1344 در روستای ابوذغفاری« عمله ی تیمور» دیده به جهان گشود و تحصیلاتش را تا دوم راهنمایی ادامه داد و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به عضویت بسیج در آمد .


وی افزود :  سرانجام شهید علی پژوهش توسط ناحیه ی سپاه شوش به جبهه اعزام شد و در تاریخ 4 اسفند 1362 در عملیات خیبر  ، منطقه ی الغرافه ی عراق  به درجه ی شهادت نائل گردید  و پس از مدت ها انتةار پیکر پاک و مطهرش پیدا شد و در گلزار شهدای شوش به خلاک سپرده شد و اما  برای شادی روح این شهید 18430 صلوات در این آیین  ، 14000صلوات توسط اهالی شهر میانرود ، 12000 صلوات توسط گروه یا ضامن آهو مشهد مقدس  و 12000 صلوات  توسط خانواده ی ایرج اسماعیلی قرائت نمودیم که در مجموع 56430 صلوات خوانده شد .

سرهنگ حمید علوی ، سرهنگ اسماعیل آزادیخواه به عنوان  مهمانان ویژه ی در کنار علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سرهنگ احیاء عسکری ، سرهنگ علی ظهیری و..... حضور داشتند .

شایان ذکر است نود و هفتمین آیین شهد صلوات  روز یکشنبه 7 مردادماه 1397 ساعت 22 در منزل شهید کوچکعلی نظری واقع در خیابان  شهید مفتح  ، رو به روی  خیابان شهید قندی ، پلاک 147 برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست