05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۵۱۴3304

نود و هشتمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22:15 یکشنبه 14 مردادماه 1397 به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجمع اهل بیت(ع) ، نود و هشتمین آیین شهد صلوات  با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حاج محمد کاظمی در منزل « شهید کریم هیوری » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام محسن بخشی ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسله  برنامه های شهد صلوات ؛ یاد شهیدان را یاد اهل بیت(ع) دانست و گفت : زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا همانند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و رسالت بزرگی در تبلیغ اهداف ائمه و سیره آنان به عنوان یک وظیفه در وضعیت فرهنگی کنونی جامعه باید با ارج نهادن به خانواده شهدا و یاد شهدا در مجالس و محافل فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنند.

وی افزود : یاد شهدا را زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) است چون  این امام همام سیدالشهدا می باشد ؛ شما در نظر داشته باشید یک رودخانه که از یک دریا سرچشمه می گیرد یک جویبار را از خود به وجود می آورد ؛ حال شما اگر دستی در آب جویبار زده باشید و از خنکی آن آن لذت ببرید و تشکر کنید در واقع از همان دریا تشکر کرده اید و در واقع یاد شهدا را که شما زنده نگه می دارید یاد امام حسین(ع) را زنده نگه داشته اید .

حاج آقا بخشی در ادامه شهداء را عارفانی سیاستمدار  دانست و خاطر نشان نمود : شهدا « عارف ، سیاستمدار ، اجتماعی و مجاهد » هستند و این را می توان با خواندن وصیتنامه ی آنها پی برد ، از جهتی دیگر می تواند گفت که  شهدا مجسمه ی خدا  بر روی زمین بوده اند به طوری که مقام معظم رهبری که خود یک مجاهد کامل است  می فرماید « شهداء  مثل آیه های قرآن مقدس هستند . » آیاتی که اگر قصد داشته باشی به آنها دست بزنی می بایست طهارت داشته باشی ، لذا با این توصیف برای ذکر شهداء هم باید طهارت روح داشته باشیم .


وی در ادامه به فرازی از سخنان حضرت امام خمینی(ره) در مورد مقام عارفانه شهدا پرداخت و اظهار نمود : شهادت پربارترین و عمیق ترین و بالقوه ترین واژه ای است که از قداست و شکوه و نورانیت و جذبه والای خاصی برخوردار است و با بار غنی و محتوای عمیقی که دارد نموداری است از تکامل ایمان و عمل صالح و مقاومت و شناخت و مبارزه و جهاد کلمه ای که به تنهایی، فرهنگی گسترده دارد که هر سطر سطر و جمله جمله اش گویای بعد والایی است در حیات بشر. فرهنگی که از مبدأ تا معادش از «حضور، نظارت، آگاهی، انتخاب، هوشیاری و دقت، روشندلی، روشنگری، تسلیم رضا، توکل، ایثار، تقوا، عبودیت و ایمان » نغمه سرایی می کند. شهادت خون دوباره ای است که به کالبد نیمه جان جامعه وارد می گردد. خون، این عنصر خلیفه اللهی در نظام اجتماعی به عنوان گویاترین و مؤثرترین عامل تبلیغ صدق و صفا، حق و حقیقت، آگاهی و سازندگی خواهد بود.

حجت اسلام محسن بخشی سپس گریزی به زندگی نامه ی شهید عبدالحسین برونسی زد و تصریح نمود : این شهید والامقام در تاریخ ۳ شهریور ۱۳۲۱در روستای گلبوی کدکن توابع تربت حیدریه دیده به جهان گشود  ، وی قبل از پیروزی  انقلاب اسلامی  بارها دستگیر و توسط ساواک شکنجه شد. که یکی ازساواکی ها پیرامون یکی از موارد دستگیری می‌گوید:« در زندان به قدری جای ما تنگ بود که به نوبت چند نفر می‌خوابیدیم و چند نفر دیگر می‌ایستادیم… ما را شکنجه می‌کردند… همان اول که ما را گرفتند فکر می‌کردی چه کسی را گرفته‌اند. دور ما را گرفتند یک مسلسل را به پشتم گذاشتند دیگری را روی سینه‌ام و یکی هم سیلی می‌زد و می‌گفت: پدر سوخته بگو دوستان شما چه کسانی هستند. گفتم: من هیچ دوستی ندارم تک و تنها هستم، یکی از آنها گفت: نگاه کن پدر سوخته را هرچه کتک می‌زنیم رنگش تغییر نمی‌کند. می‌گفتند: ترا می‌کشیم، می‌گفتم: بکشید… به دهانم می‌زدند هر دندانی که می‌افتاد می‌گفتند. پدر سوخته دندانهایش دارد می‌ریزد و کسی را لو نمی‌دهد.»


وی در ادامه خاطر نشان نمود : پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه پیوست و در آغاز جنگ راهی جبهه شد. وی در این دوران مسئولیت‌های مختلفی داشت که در آخرین آن فرمانده تیپ هجدهم جوادالائمه بود که در سال ۱۳۶۳ طی عملیات بدر در شرق دجله کشته شد. وی ۵ سال همزمان باکار به تحصیل علوم اسلامی نیز می‌پرداخت. به دلیل فعالیتهای وی و گروهانش در جنگ، رسانه‌های عراقی نیز بارها با غیض از او یاد کرده و صدام برای سر او جایزه تعیین کرده بود.


حاج آقا بخشی در ادامه به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شهید برونسی اشاره کرد و گفت : « مانی که این شهید عزیز وارد جنگ می‌شود، نه معلومات دانشگاهی دارد و نه عنوان و تیتر رسمی دارد، اما آنچنان در کار مدیریت جنگ پیشرفت می‌کند که به مقامات عالی می‌رسد و شخصیت برجسته‌ای می‌شود، شخصیت جامع‌الاطرافی که مثلاً فرمانده تیپ می‌شود و بعد هم به شهادت می‌رسد. ایشان اگر چنانچه به شهادت نمی‌رسید، مقامات خیلی بالاتر از لحاظ رتبه‌های ظاهری - را هم طی می‌کرد. در دفاع هشت ساله، در مجموعه داوطلبان و سپاه پاسداران هیچ‌کس بعنوان فرمانده و رئیس وارد میدان نمی‌شد، همه بر اساس تلاش خودشان به مقامات بالا می‌رسیدند. یعنی یک نفر بسیجی معمولی بود، بعد می‌دیدند آدم قابلی است فرمانده دسته یا فرمانده گروهان و بعد فرمانده گردان و تیپ می‌شد. مدیریت جنگ آن زمان هم فقط مدیریت نظامی نبود بلکه مدیریت سیاسی، فکری، انسانی، ادبی و اخلاقی بود و تا کسی این چیزها را نداشت، نمی‌توانست مجموعه زیردست خود را اداره و هدایت بکند. اینها جزو عجایب و چیزهای استثنایی انقلاب ماست که دیگر نظیر ندارد و نمی‌توان هیچ جای دیگر را با این مقایسه کرد. من از افرادی شنیدم که ایشان (شهید برونسی) در آن وقت، برای مجموعه‌های دانشجویی و دانشگاهی که از مشهد به جبهه می‌رفتند، صحبت می‌کرد و همه را مجذوب خودش می‌کرد. استعداد انقلاب برای پرورش شخصیت‌های برجسته و افراد، تا این حد است و اینها را نباید دست کم گرفت. اینها اهمیت انقلاب و عظمت انقلاب و عمق انقلاب را نشان می‌دهد. ماها به ظواهر نگاه می‌کنیم، این اعماق را باید دید. وقتی انسان این اعماق را می‌بیند، آن وقت افق در مقابل چشمش اصلاً یک چیز دیگری می‌شود. به نظر من شهید برونسی و امثال او را باید نماد یک چنین حقیقتی به حساب آورد، حقیقت پرورش انسان‌های بزرگ با معیارهای الهی و اسلامی، نه با معیارهای ظاهری و معمولی. به هر حال هر چه از این بزرگوار و از این بزرگوارها تجلیل بکنید زیاد نیست و بجاست.»


وی در ادامه به دلایل مقاومت و پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس و مقایسه ی این جنگ با حمله ی آمریکا به عراق پرداخت و در این خصوص اظهار داشت : در حمله ای که آمریکا پس از سقوط صدام به عراق داشت فوری  به اهداف خود رسید اما چه عاملی در جبهه ی نبرد هشت سال دفاع مقدس ما با توجه به این که دستمان خالی بود وجود داشت که توانستیم مقاومت که و به پیروزی برسیم ، یکی از رزمندگان که خود شاهد این موضوع بوده می گوید در خط مقدم خانمی را دیدم که به او گفتم ـ خط مقدم جای مردهاست شما اگر میخواهی خدمتی انجام دهید به پشت جبهه برو ؛ بعد از چند لحظه آن زن ناپدید شد ؛ این صحنه را بارها دیدم و آن بانو حضرت زینب(س) بوده است ، لذا باید به جرأت مدعی بود که اهل بیت ما را به پیروزی رساندند .

در ادامه حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) اشاره ای به زندگی نامه ی شهید کریم هیوری نمود و گفت : شهید کریم هیوری فرزند محمد  متولد 1 فروردین 1339 در علی غربی کشور عراق دیده به جهان گشود .... این جوان خوش سیما تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان ادامه داد  و تا زمانی که در عراق زندگی می کرد از حزب بعث متنفر بود  ... وقتی که از کشور عراق هجرت نمود و همراه با خانواده در شوش مستقر گردید بلافاصله در بسیج ثبت نام کرد و  در عملیات کربلای 2  شرکت نمود و سرانجام در تاریخ 10 شهریور 1365 در منطقه ی حاج عمران به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید .و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای شوش به خاک سپرده شد و ما امشب برای شادی روح این شهید والامقام با استفاده از حروف ابجد  18501 صلوات فرستادیم و با احتساب 14000 صلوات اهالی شهر میانرود و 22000 صلوات گروه یا ضامن آهوی مشهد مقدس در مجموع 54501صلوات قرائت نمودیم .


نودو هشتمین آیین شهد صلوات یک برنامه ی دیگر را در بر داشت و آن هم تجلیل از خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز آن هم به صورت کاملا غافل گیر کننده بود ؛ که با حضور سرهنگ سعدی نیا ، سرهنگ علی ظهیری ،سرهنگ احیا عسکری ،  سید کاظم نجاتیان ، حاج کاظم طاهر زاده و حجت الاسلام محسن بخشی ، کارت هدیه همراه با لوح تندیس که در آن نوشته بود « خبرنگار نمونه و ارزشمند  استاد عباس کرم الهی  روزتان مبارک ـ اهدایی مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش » به این خبرنگار خادم شهداء اهدا گردید .


عباس کرم الهی در یک جمله ی کوتاه در حالی که بغضش ترکید و قادر به ادامه ی سخن گفتن نبود اظهار داشت « قلم فرسایی برای شهداء لیاقت می خواهد امیدوارم که شهدا در این سلسله برنامه ها خدمت ناچیز مرا پذیرا باشند و مرا لایق خدمتگذاری بدانند »


شایان ذکر است نود و نهمین آیین شهد صلوات یکشنبه 21 مردادماه 1397 دربه یاد شهید  غلامحسین صفری و شهید کربلایی محمد رضایی در کوچه ی رو به روی مسجد جامع برگزار می شود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست