05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۵۲۱3318

نود و نهمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22:10یکشنبه 21 مرداد1397 به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجمع اهل بیت ، نودو نهمین آیین شهد صلوات در منزل « شهید غلامحسین صفری » با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط علی کاظمی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، حاج هرمز کاظمی از رزمندگان و آزادگان  هشت سال دفاع مقدس با توجه به اوضاع و احوال امروز ایران و جهان  سخنرانی خود را به ندانم کاری و سهل انگاری دشمنان دوست نمای داخلی و معاندان خارج از کشور اختصاص داد و گفت : این دشمنان دوست نما  قصد دارند خون شهدای هشت سال دفاع مقدس  را پایمال کنند لذا با استفاده از احادیث و آیات قرآن  که به سپردن انقلاب به دست امام زمان(عج) اشاره می کنند  می پردازم ؛ در آیه  60 از سوره انفال آمده است « وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ  وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ /// و شما (ای مؤمنان) در مقام مبارزه با آن کافران خودرا مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید و نیز برای قوم دیگری که شما بر (دشمنی) آنان مطلع نیستید (مراد منافقانند که ظاهرا مسلم و باطنا کافر محض‌اند) و خدا بر آنها آگاه است. و آنچه در راه خدا صرف می‌کنید خدا تمام و کامل به شما عوض خواهد داد و هرگز به شما ستم نخواهد شد.»


وی افزود : و یا در آیه 193 از سوره ی بقره اشاره شده است : « وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ  فَإِنِ انْتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ /// و با کفار جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود و دین خدا حاکم باشد و بس، و اگر (از فتنه) دست کشیدند (با آنها عدالت کنید که) تجاوز جز بر ستمکاران روا نیست. » شاید شما در فضای مجازی دیده اید و مطالعه نموده اید که تفکرات برخی از دوستان دست خوش حرف های دشمنان شده که باورشان شده که باید در تفکرات و عقاید خود تجدید نظر کنند .»

این آزاده ی ولایی واژه ی « امام » را با دلیل و مسندات صرفا برای معصومین  به تنهایی ندانست و در این خصوص خاطر نشان نمود : دشمنان قصد دارند که تفکر مردم را منحرف کنند که چرا به معمار کبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین مقام معظم رهبری از واژه ی امام استفاده می شود در حالی که امام مختص معصومین(ع) است ؛ خطاب به این دسته از معاندان باید بگویم « اِمام واژه‌ای عربی و به معنای پیشوا و رهبر است »که از اصطلاحات خاص دین اسلام است. این واژه به خودی خود معنی مقدسی ندارد و در قرآن هم برای پیشوایانی که مردم را به سوی خدا هدایت می‌کردند به کار رفته و هم برای پیشوایانی که مردم را به سوی کفر هدایت می‌کرده‌اند. اما غیر از این معنای عام دارای معانی و کاربردهای خاصی در فرهنگ مسلمانان نیز هست. و از طرفی هر فردی که پیش‌نماز بایستد و دیگران به او اقتدا کنند. این کاربرد بین تمام مسلمانان مشترک است. از نظر فقه شیعه، امام جماعت باید عادل باشد. به عبارت دیگر نمازگزاران دیگر از او گناه کبیره یا اصرار بر گناه صغیره ندیده باشند. پس در می یابیم که واژه ی امام اختصاص به معصومین ندارد و در نتیجه مردم با بصیرت افزایی و روشن فکری مواظب باشند که فریب تفکرات غلط معاندان را نخورند .


حاج هرمز کاظمی در ادامه به انتصاب محمدابن ابی بکر توسط امام علی(ع) به عنوان فرماندار مصر اشاره کرد و تصریح نمود : مقام و منزلت محمد بن ابی بکر نزد امام علی(ع) را با مقام و منزلت ابوذر غفاری نزد رسول خدا(ص) قابل مقایسه دانسته‌اند. او از حواریون امام علی(ع) به‌شمار می‌آمد. محمد بن ابوبکر در خصوص خلفای سه گانه معتقد بود که آنان حق امام علی (ع)را در احراز خلافت زیر پا گذاشته‌اند و درباره عثمان معتقد بود او از احکام خدا و سنت پیامبر(ص) عدول کرده است. او حضرت امام علی(ع) را نخستین شخصی می‌دانست که به پیامبر(ص) ایمان آورد و در مراحل مختلف به یاری پیامبر(ص) شتافت و از جان خویش مایه گذاشت. در همان حال، معاویه و بنی سفیان را مردمی غاصب می‌دانست که با دروغ و ریا و زر و زور به جنگ اسلام شتافته‌اند. وی جنگ در مقابل معاویه را جنگ در راه خدا می‌دانست.


وی در ادامه شناخت دوست و دشمن اشاره کرد و اظهار داشت : یکی از یاران امام علی(ع) نزد آن حضرت رفت و گفت :  مانده ام که کدام طرف حق را می گوید « امام علی(ع) ، عایشه ، طلعه و یا زبیر ؟» اینجاست که باید بصیرت افزایی  داشت وقتی که یک شیعه ی راسخ می ماند و نمی تواند به درستی تشخیص دهد که حق با کیست ، جوانتر ها باید چه بگویند ؟ برای اثبات گفته ی خود به مثالی اشاره می کنم « وقتی که مالک اشتر سردار رشید اسللام » در جنگی آنقدر جلو رفت که معاویه را ساقط کند ترفند عمروعاص  که قرآن را بر روی نیزه ها برد اطرافیان ماک اشتر را سست نمود و همه مالک را تنها گذاشتند و در نتیجه مالک اشتر موفق نشد معاویه را به درک واصل نماید لذا امام علی(ع) را مجبور کردند که تن به حاکمیت بدهد .


یادگارهشت سال دفاع مقدس شهرستان شوش افزود : قرآن به روی نیزه بردن آن زمان را با تفکرات دشمنان دوست نمای امروزی مقایسه کنید  ، وقتی که برجام  شکست خورد  گفتند که از صفر تا صد نظر نظر مقام معظم رهبری عمل کردیم ولی اگر پیروز می شدند  می گفتند در حالی که مقام معظم رهبری خوشبین نبود ما به پیروزی رسیدیم  ؛ در حال حاضر دشمنان  حتی در حوزه های علمیه  آیت الله تربیت می کمنند ، دیده ام که  برخی از خبرگان می گویند « وقتی ترامپ رئیس جمهور آمریکا  می گوید بدون قید و شرط حاضریم با ایران مذاکره کنیم » پس چرا مذاکره نکنیم ؟ در یک جمله باید گفت : « تاتابع رهبر بودن مهم است ؛ تمام مراجع تقلید می بایست  از مقام معظم رهبری تبعیت کنند  و برای مردم  همان را بگویند که رهبر می فرماید .


حاج هرمز کاظمی در ادامه شخصیت شناسی را مهم تر از لباس و مقام دانست و اظهار نمود : در جبهه ی امروزی نباید  فریب لباس و یا صاحبان لباس را بخوریم ؛ هر چند که برخی از لباس ها مقدس هستند و حتی برخی از شخصیت ها زمانی از یاران امام خمینی(ره) بوند اما  از راه به در شدند  و فتنه ها به وجود آوردند و اگر باز فرصتی به دست آورند  فتنه ای بزرگ تر به وجود خواهد آورد .

وی در ادامه کم رنگ نمودن حاکمیت فرهنگ و ارزشیابی اسلامی و مذهبی  را یکی دیگر از اهداف دشمنان دانست و گفت : اگر آزادگان در دوران هشت یا ده سال اسارت خود  وفادار و ثابت قدم ماندند به خاطر همین حاکمیت اسلامی و مذهبی بود  حال در روزگار امروزی دشمنان  می خواهند این حاکمیت را از بین ببرند .


وی  به خاطره ای در دوران اسارت خود اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  دعای ندبه را وقتی می خواندیم  تا یک هفته شارژ روحی بودیم  ، دعایی که دشمن از آن وحشت داشت ؛ یکروز نگهبان در حال قدم زدن بود  و ما دو تا رمز داشتیم یکی برای آمدن سرباز و یکی هم برای رفتنش ، وقتی که نزدیک می شود می گفتم «گوجه» بچه ها تا گوجه را می شنیدند از خواندن دعا دست می گشیدند ؛ این نگهبان دست ما را خوانده بود لذا با خود آینده ای می برد تا ما را در آن ببیند و لذا وقتی ما را در حال دعا خواندن می دید به خاطر وحشتی که داشت آزادگان را  زیر مشت و لگد می گرفت .

جانباز هشت سال دفاع مقدس شهرستان شوش  در ادامه  سیاست مبتنی بر ولایت را حائز اهمیت دانست و گفت : هر جا  ولایت باشد شکستی وجود ندارد  اما اگر از آن به هر دلیل غافل شدیم شکست را باید پذیرا باشیم ؛ وقتی که جنگ متفقین در ایران آغاز شد مرجعی به نام آیت الله سید محمد مجاهد حضور داشت که مردم وقتی که این سید وضو می گرفت ، آب وضوی وی را به تبرک می خوردند ، اما متفقین کاری کردند با آن که سید مردم را به کمک وادار می کرد با این حال آنقدر به این سید روحانی بزرگوار اذیت و جسارت کردند بلکه سنگ و آب دهان به وی می انداختند تا ناچار شد به قزوین مراجعت کنند و او در قزوین به سختی مریض شد و به همین مرض و با شدت ناراحتی وفات نمود و جنازه اش را آوردند در نینوا دفن نمودند ؛ دشمنان امروزی هم قصد دارند  که با ترفندهای مختلف مقام معظم رهبری را نزد مردم و خصوصا جوانان  بد جلوه دهند در حالی کور خوانده اند چون باید بدانند ایرانیان  جان خود می ذدهند و نمی گذارند ولایت و مقام معظم رهبری آسیبی ببینند .


وی در بخش بعدی سخنان خود برای  حفظ پاسداری از انقلاب اسلامی  ، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری  به شناخت نوع دفاع و تهاجم  دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت : در جنگ آنجلس  که 200 سال  طول کشید ، دشمنان  وقتی که دیدند  نمی توانند مسلمانان را شکست دهند آمدند دختران و زنان  فاحشه را بین جوانان فرستادند  و با این کار  اعتقادات  مسلمانان را به وسوسه انداختند  و در نتیجه مسلمانان شکست خوردند لذا باید ما همه هوشیار باشیم که اسیر ترفندهای دشمن نشویم  .

حاج هرمز کاظمی در پایان به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) به قرائت فرازی نحوه ی شهادت جوان ترین امام همام اشاره کرد و گفت : امام جواد همانند امام حسن مجتبی(ع) توسط زنش با خوراندن سم به شهادت رسید .

در ادامه کربلایی رحیم چنانی در وصف امام جواد (ع) به ذکر مصیبت پرداخت و حاضرین در این مراسم را در غم و اندوه فرو برد .


سپس حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) ضمن قدردانی از حاج هرمز کاظمی به فرازی از زندگی «شهیدغلامحسین صفری» اشاره کرد و گفت : شهید غلامحسین صفری فرزند محمد حسین  متولد 5 اردیبهشت 1343 در شهر شوش دیده به جهان گشود  ، دوران تحصیلات خود را تا سال اول نظری  ادامه داد و در انجمن اسلامی دبیرستان  آیت الله طالقانی هفت تپه ثبت نام نمود و به عنوان اولین دانش آموز از این دبیرستان به جبهه اعزام شد و  در عملیات فتح المبین شرکت کرد و خوشبختانه سالم به خانه برگشت  ، وی پس از یک ماه در عملیات بیت المقدس « آزادسازی خرمشهر» حضور داشت و باز هم سالم به خانه بازگشت و در تاریخ 26 مردادماه 1361 برای سومین بار  به جبهه  رفت و این بار در عملیات رمضان  حضور یافت و در محور کوشک رذوح پر فتوحش به سوی الله شتافت و پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای شوش به خاک سپرده شد و ما امشب برای شادی روحش با استفاده از حروف ابجد در این آیین 19579 صلوات قرائت نمودیم و با احتساب 8000 صلوات توسط گروه یا ضامن آهوی مشهد مقدس ؛ 1000صلوات  توسط یکی از نخبگان جوان ، 5000 صلوات توسط حاج علیرضا باقری ، 7000صلوات توسط اهالی شهر میانرود و 400 صلوات  توسط حاج آقا شریفی از همدان ، در مجموع 40979 صلوات فرستاده شد .


وی در ادامه  از به کما رفتن جوانی به نام حسن عبداللهی از شهر میانرود اشاره کرد و اظهار نمود : این جوان از عزیزانی بود که هر هفته وقتی آیین شهد صلوات برگزار می شد برای شهدا تعدادی صلوات را می فرستاد ، اکنون به خاطر عارضه کلیوی  در کما فرو رفته و خانواده است خواسته اند که برای شفاعتش دعا کنیم .


پیوست در پایان گفت : صدمین آیین شهد صلوات یکشنبه 28 مردادماه 1397 در مشهد مقدس برگزار خواهد شد که در این راستا هماهنگی های لازم به عمل آمده و سعی ما بر این است که تعدادی از اعضای مجمع اهل بیت(ع) که در کلیه ی سلسله برنامه های شهدصلوات حضور داشته اند در صورتی که تمایل داشته باشند را جهت حضور در این آیین دعوت کنیم .


شایان ذکر است صد و یکمین آیین شهد صلوات روز یکشنبه 4 شهریور1397 همزمان با سالروز شهادت شهید مدافع حرم شهرستان شوش در منزل « شهید احمد حیاری» واقع در شوش ـ انتهای بلوار مدرس غربی ، پایین تر از خیابان میثاق برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست