05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۶۱۱3356

صد و دومین آیین شهد صلوات شهرستان شوش در روستای میثم تمار برگزار شد

ساعت 22 یکشنبه 11 شهریور 1397 ، به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و تیپ حضرت مهدی(عج) ـ نزسا ؛ صد و دومین آیین شهد صلوات در مسجد ابوالفضل(ع) روستای میثم تمار به مناسبت هفتمین سالروز شهادت « شهید علی بریهی » با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری ملی « قاسم مختبا»برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی مجمع اهل بیت شهرستان شوش ؛ سروران  علیرضا ایمانی فرمانده ناحیه سپاه شوش  ضمن عرض تسلیت به خانواده ی شهید علی بریهی به خاطر درگذشت عمومی این شهید والامقام  زنده یاد کاظم البالشی به  انتخاب شهادت توسط شهداء به عنوان بهترین نوع مرگ اشاره کرد و گفت :شهادت مرگی است که قلبا خود شهدا  انتخاب می کنند ؛ مردنی است که اجل به سراغ آدم نمی آید و این تنها تفاوتش با سایر مرگ هاست ، شهدا در راه دین  جان با ارزش خود را هدیه نمودند .و خوزستان با 23 هزار شهید و شهرستان شوش با 613 شهید ، این افتخار را دارد که دین خود را به خوبی به اسلام ادا کرده است .

وی با اشاره به واژه ی شهادت از لسان پیامبر اکرم(ص) خاطر نشان نمود : رسول اکرم(ص) در مورد کسی که نوع مرگش شهادت است می فرماید : « شهيد در معناي معروفش مصداق رزمنده‏ اي است که در صحنه جنگ و جدال عليه ظالمان و متجاوزان به ستيز برخاسته و در اين راه به شهادت مي رسد.» و قرآن در این خصوص می فرماید : « مپنداريد که شهيدان راه خدا مرده ‏اند، بلکه زنده به حيات ابدي اند و نزد خدايشان متنعّم خواهند بود» . شهيد از اجر و قرب بسيار بالايي برخوردار بوده و بسياري را راه بر آن نيست.


سروان ایمانی  اظهار داشت : مقام شهيد مختص بعضي از بندگان خدا است و خدا ايشان را گلچين مي کند. پيامبر گرامي(ص) فرمود: « برتر از هر نيکي نيکويي هست تا وقتي که شخص در راه خدا کشته شود . » اما در اين بين افرادي نيز وجود دارند که از اجر و مقام شهيد برخوردار بوده و بعد از مرگ جزء شهيدان مي باشند. خداوند اهل ايمان را از شهدا و صديقين معرفي کرده و در زبان ائمه معصومين(ع) آمده: "مرده‏اي که از شيعيان باشد، جزء راست گويان و شهدا است".در ميان روايات صادره از اهل بيت(ع) فراوان ديده شده است که بسياري از مردم اجر شهيد را دارند.

وی در ادامه خطاب به ادامه دهندگان راه شهداء گفت : اکنون ما  مهمان شهدای روستای میثم تمار و خصوصا شهید علی بریهی هستیم  و وقتی خود را ادامه دهنده ی راه این شهیدان می دانیم باید بدانیم که شهداء در وصیت نامه های خود از ما چه خواسته اند و با خود تدبیر داشته باشیم که آیا آن راه را ادامه داده ایم و یا در آن راه گام بر می داریم ؟ شهدایی که با نثار خون خود تا ابد جاودان  می مانند  و ما حسرت آن را می خوریم  که چرا با آنها نرفتیم .


 

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان شوش در ادامه اظهار داشت : اگر همیشه می گوییم ایکاش ما هم شهید می شدیم باید بدانیم شهداء با ما در وصیت نامه های خود اتمام حجت کرده اند و آن این که ؛ پیرو ولایت فقیه و امام باشیم و امام را تنها نگذاریم و از طرفی می گویند  مؤمنان باید همیشه از دشمنان داخلی و خارجی اعلام برائت کنند ؛ حال از خود بپرسیم آیا پریم حضرذت آقا هستیم ؟ آیا از ولایت فقیه پشتیبانی می کنیم ؟


وی افزود :  دشمن در حال تفرقه افکنی است  و به هر روشی که شده می خواهد دین را از ما بگیرد و اخیرا در فضای مجازی و رسانه های بیگانه نظیر شبکه ی « من و تو »  اربعین حسینی را به چالش کشیده اند  و از همین الان  این فرهنگ عاشورایی را دارند زیر سئول می برند  تا مردم ولایتمدار و حزب الهی ایران اسلامی و دیگر بلاد اسلامی را از پیاده روی در اربعین حسینی دلسرد کنند ، حال آن اشخاصی که  راه شهیدان را ادامه می دهند باید مواظب باشند ؛ درست است که از نظر اقتصادی  مشکلاتی داریم  اما موضوع حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ، آرمان و ارزش های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه  باید تا ابد پایدار بماند ، ضمن این که از دولتمردان می خواهیم که مشکلات اقتصادی را مرتفع کنند .

سروان ایمانی در تکمیل سخنان خود اظهار نمود : افرادی در داخل کشور داریم که باید به مجازات برسند و این خواسته ی به حق حضرت آقا و ملت شهید پرور ایران است و شهیدان اگر خون خود را دادند  به خاطر زنده نگه داشتن اسلامی است که بعد از خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) برای دومین بار توسط امام خمینی(ره) و پس از آن حضر ت آیت الله العظمی امام خامنه ای «مدظله العالی»  در ایران پیاده شده است ؛ حکومتی که به دست پابرهنگان ، مستضعفین و محرومان جامعه به پیروزی رسید .پس به خاطر وضعیت اقتصادی در کشور دشمنان  به دنبال آن هستند که دین مبین اسلام ناب محمدی(ص) را از ما بگیرند و به جای آن دین آمریکایی را پیاده کنند ؛ لذا برای رسیدن به رستگاری و برای حفظ حکومت جمهوری اسلامی ، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه به رهبری حضرت آقا  مواظب باشیم که  جوانان این نسل سوم و چهارم را دشمنان به بی راهه وارد نکنند که در چنین  موقعی است که می توانیم مدعی باشیم پیرو راه شهدا هستیم .


 

سپس حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت شهرستان شوش ، ضمن قدردانی از سروان ایمانی فرمانده ناحیه ی سپاه شوش و قدردانی از حضور مردم ولایتمدار شهرهای « شوش ، الوان و شاوور » ، اهالی روستای میثم تمار و مهمانانی که از کشورهای کویت و عراق برای حضور در مراسم سومین روز درگذشت زنده یاد کاظم البالشی عمومی شهید علی بریهی به این دیار آمده اند ؛ ضمن ذکر مصیب و نوحه خوانی در وصف شهداءبه دو زبان فارسی و عربی ، به تعداد صلوات های قرائت شده اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  با استفاده از حروف ابجد  برای شادی روح شهید علی بریهی در این مجلس 18656 صلوات قرائت شده و با احتساب ، 14000 صلوات اهالی شهر میانرود ، 4000 صلوات گروه یا ضامن آهوی مشهد مقدس ، 4000 صلوات حاج آقا باقری ، 1000 صلوات خواهر بسیجی الهام سرخه در مجموع 41656 صلوات قرائت گردید .


وی افزود : امشب علاوه بر این که مصادف است با هفتمین سالروز شهادت ، شهید والامقام علی بریهی و سومین روز درگذشت عمومی این شهید زنده یاد کاظم البالشی ؛ مصادف است با سالروز شهادت مظلومانه ی سردار شهید اسلام، مدافع حریم ولایت و امامت، یار باوفای امیرمؤمنان، سردار سربدار میثم تمّار ؛ کسی که در مقابل بیدادگری ظالمان زمانه خود، پرچم بیدارگری برداشت و با زبان گویای خود، ظلم و فتنه و فساد را افشا کرد و در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت، جان بر کف نهاد و تا پای چوبه دار رفت و با لب های خون آلود خود، بوسه بر چوبه دار زد و جان عاریت خود را، تقدیم مولا و مقتدای خود نمود. و مهم تر این که این آیین در روستایی برگزار می شود که به نام همین شهید سربدار مزین است .


شایان ذکر است صدوسومین آیین شهد صلوات روز یکشنبه  18 شهریورماه 1397 ساعت 21:30 در منزل شهید خلف  ظهیری واقع در منطقه ی ده  ـ جنب مسجد امام خمینی(ره) ـ خیابان مسلم ـ پلاک 50 برگزار می شود .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست