05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۶۱۸3373

صد و سومین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

به همت مجمع اهل بیت و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، ساعت 21:40 یکشنبه 18 شهریورماه 1397 ، صد و سومین آین شهد صلوات با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حسین زمانی اصل در منزل آزاده ی « شهید خلف ظهیری » برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی مجمع اهل بیت شهرستان شوش ، آزاده و جانباز ، حاج کاظم ناصری  سخنان خود با کرامتی که خداوند در آفرینش به انسان هدیه داده است آغاز نمود و گفت : کرامت در لغت معانی مختلفی مانند « شرافت، اصالت، سخاوت و بزرگواری، بزرگ منشی و ... » را دارد.

وی با اشاره به آیه ی 14 از سوره ی مؤمنون خاطر نشان نمود : « ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ  فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ ///  آن‌گاه نطفه را علقه و علقه را گوشت پاره و باز آن گوشت را استخوان ساختیم و سپس بر استخوان ها گوشت پوشانیدیم (و پیکری کامل کردیم) پس از آن (به دمیدن روح پاک مجرد) خلقتی دیگرش انشا نمودیم؛ آفرین بر (قدرت کامل) خدای که بهترین آفرینندگان است.»


حاج کاظم ناصری در ادامه از آیه ی 4 از سوره التین نام برد و اظهار نمود : « لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ /// براستى انسان را در نيكوترين اعتدال آفريديم . » اما باید دانست که انسان به واسطه ی همین کرامت مستحق ستایش  و یا غرور نیست بلکه ستایش برای خداوند است که انسان را خلق نموده و همین انسان در مقابل خداوند معصیت می کند .


وی در ادامه به غافلین از منظر قرآن اشاره کرد و تصریح نمود : « مَن كَفَرَ بِاللَّهِ مِن بَعْدِ إِیمَانِهِ إِلَّا مَنْ أُكْرِهَ وَ قَلْبُهُ مُطْمَئن بِالْایمَانِ وَ لَاكِن مَّن شَرَحَ بِالْكُفْرِ صَدْرًا فَعَلَیْهِمْ غَضَبٌ مِّنَ اللَّهِ وَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ .ذَالِكَ بِأَنَّهُمُ اسْتَحَبُّواْ الْحَیَوةَ الدُّنْیَا عَلىَ  ْالاخِرَةِ وَ أَنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِى الْقَوْمَ الْكَفِرِینَ . أُوْلَئكَ الَّذِینَ طَبَعَ اللَّهُ عَلىَ‏ قُلُوبِهِمْ وَ سَمْعِهِمْ وَ أَبْصَارِهِمْ وَ أُوْلَئكَ هُمُ الْغَفِلُونَ .  لَا جَرَمَ أَنَّهُمْ فىِ الاخِرَةِ هُمُ الْخَسِرُونَ /// كسانى كه بعد از ایمان كافر شوند- بجز آنها كه تحت فشار واقع شده‏اند در حالى كه قلبشان آرام و با ایمان است ـ  آرى، آنها كه سینه خود را براى پذیرش كفر گشوده‏اند، غضب خدا بر آنهاست و عذاب عظیمى در انتظارشان!این به خاطر آن است كه زندگى دنیا (و پست را) بر آخرت ترجیح دادند و خداوند افراد بى‏ایمان (لجوج) را هدایت نمى‏كند. آنها كسانى هستند كه (بر اثر فزونى گناه،) خدا بر قلب و گوش و چشمانشان مهر نهاده (به همین دلیل نمى‏ فهمند،) و غافلان واقعى همانها هستند!  و ناچار آنها در آخرت زیانكارند .»



حاج کاظم ناصری  در ادامه به خاطراتی از دوران اسارت اشاره کرد و اظهار داشت : ما جایی اسیر بودیم که  غافل  و کرامت را زیر پا گذاشته بودند  و یک جو احتناقی برای ما به وجود آوده بودند  و تنها کار که آن هم  به صورت مخفی می توانستیم انجام دهیم نماز و دعا خواندن بود . شهید خلف ظهیری که در دوران اسارات به او می گفتند « عمو خلف » همیشه با عراقی ها در جدل بود و به همین خاطر معمولا او را زیر باد کتک می گرفتند اما من در دوران اسارت عربی صحبت نمی کردم  و فقط حرف های عراقی ها را برای اسراء ترجمه می کردم ؛ بعضی وقتها عراقی ها حتی فحش ناموسی  می دادند اما من برای اسراء به این صورت ترجمه می کردم که فحش می دهند تا این که عراقی ها متوجه شدند من آن چیزی که می گویند را به درستی ترجمه نمی کنملذا ما را هم زیر کتک قرار می دادند .


وی به خاطره ای دیگر از شهید خلف ظهیری اشاره کرد و گفت :  شهید ظهیری  نوازندگی نی را خوب بلد بود  و هر وقت ما می خواستیم  ادعیه و یا قرآن بخوانیم ؛ عمو خلف عراقی ها را دور خود جمع می کرد و برای آنها نی نوازی می کرد  ؛ اما یکی از همین روزها عراقی ها متوجه شدند  و عمو خلف را با کتک مفصلی مهمان کردند .


ناصری در ادامه به دو خاطره ی تلخ در دوران اسارت اشاره کرد و خاطر نشان نمود : این خاطرات را من در هفته ی آزادگان به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمله در مصلا با نمازگزاران در میان گذاشتم و حالا برای شما این خاطرات را بازگو می کنم ؛ خاطره ی اول به پذیرفتن قطعنامه ی 598 برمی گردد که وقتی شنیدیم همه  مستأصل شدیم چون ما به جبهه آمده بودیم یا به زیارت کربلا برویم و یا شربت شهادت را بنوشیم .  و خاطره ی دوم به زمان رحلت امام خمینی(ره) بر می گردد ؛ عراقی ها از صبح تا شب از طریق بلندگو برای ما ترانه های عربی و گاها فارسی پخش می کردند اما روز رحلت اما از همان ساعات اولیه ی صبح قرآن را پخش کردند ؛همه متعجب نگاه هم می کردیم  خواستیم از سرباز بپرسیم که سوت به صدا درآمد و ما را به داخل آسایشگاه هدایت کردند  ؛ بالاخره متوجه شدیم که امام خمینی(ره) به ملکوت اعلی پر کشیده است ؛ برایمان شنیدن این خبر خیلی سخت بود و نمی دانستیم چطور اسراء را قانع کنیم تا با ایسن مصیبت کنار بیایند . همه وا رفته بودیم .


در ادامه سرگرد بهروز حسنوند جانشین عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و مدیر کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان شوش علاوه بر ذکر مصیبت در مورد سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ، با نوحه خوانی  حاضرین را در غم و اندوه فرو برد .

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت شهرستان شوش  ضمن قدردانی از حاج ناصر پیوست و سرگرد بهروز حسنوند با استفاده از حروف ابجد برای شادی روح شهید خلف خسرایی اعلام نمود : در شصت و سومین آیین شهد صلوات ، 20148 صلوات  و با احتساب 12000 صلوات اهالی شهر میانرود در مجمع 34148 صلوات قرائت گردید .


یکی از نکات قابل توجه شصت و سومین آیین شهد صلوات آوردن پرچم تبرکی مرقد حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)  و دوردادن آن به حاضرین قبل از نوحه خوانی بود .


شایان ذکر است روز یکشنبه 25 شهریور ماه مصادف با شب هفتم محرم الحرام سال 1440 هجری قمری صد و چهارمین آیین شهد صلوات به نام سقای دشت کربلا ، قمر بنی هاشم ، باب الحوائج حضرت ابوالفضل العباس(ع) در منزل مرحوم کاظم سرخه  واقع در بلوار مدرس شرقی ؛ جنب  خدمات پویاچاپ برگزار می شود .


این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء با ذکر مصیبت  آغاز و به یک روضه خوانی در وصف ابوالفضل العباس(ع) خاتمه می یابد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست