05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۶۲۵3390

صد و چهارمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

عکس ـ رضا نیسی

ساعت 20:30 یکشنبه 25 شهریور 1397 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) ـ نزسا در منزل کربلایی احمد سرخه به نیت «سقا و علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) » برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی مجمع اهل بیت شهرستان شوش ؛ حجت الاسلام عبدالحسین چنانی رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش  با توجه به برنامه های هیئات مذهبی در هفتمین شب محرم الحرام که به رسم سنت شهرستان شوش منتسب است به قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع)  به روایتی از حضرت رسول اکرم (ص) بسنده کرد و گفت : پیامبر اکرم می فرماید ؛ «وَ أَعْقَلُ‏ النَّاسِ‏ أَشَدُّهُمْ مُدَارَاةً لِلنَّاس /// عاقل‌ترین مردم کسی است که بیشترین مدارا و نرمش را نسبت به مردم داشته باشد . » و سپس می فرماید : « أَلَا وَ إِنَّ أَعْقَلَ‏ النَّاسِ‏ عَبْدٌ عَرَفَ رَبَّهُ فَأَطَاعَهُ /// عاقل‌ترین فرد کسی است که پروردگارش را بشناسد و از دستوراتش اطاعت و پیروی نماید . »


وی افزود : به فرد خدا را شناخته  و از او اطاعت می کرد و در حال نماز خواندن بود گفتند که حاکم با شما کار دارد ، آن فرد خدا شناس اصلا پاسخی نداد و همچنان به نماز خواندن مشغول بود ، فردی که مأمور شده بود نزد حاکم رفت و موضوع در در میان گذاشت ؛ حاکم ناراحت شد و مجددا دستور داد که برگرد و دوباره به او بگو که بیاید ؛ وقتی که مأمور برگشت فرد خداشناس به ذکر و دعا مشغول بود و گفت من کار دارم نمی آید ، مأمور باز برگشت و این بار حاکم گفت حال که نمی آید او را با خود بیاورید ، مأمور برای سومین بار برگشت و گفت حالا که خودت نمی آیی به زور تو را می بریم ؛ فرد خداشناس گفت به زور لازم نیست خودم می آیم و این شد که راه افتاد .

رئیس حوزه ی علیمه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش افزود : وقتی مرد خداشناس نزد حاکم رسید ، حاکم پرسید که چرا دوبار پیام دادم که بیایید ولی نیامدید ؟ فرد خداشناس گفت : من اگر برای خدای خودم عبد خوبی نباشم  چگونه می توانم  وزیر خوبی برای شما باشم ؟  حاکم توضیح بیشتری خواست ؛ مرد خداشناس گفت : بار اول که مأمور شما آمد در حال نماز خواندن بودم ، بار دوم مشغول دعا و راز و نیاز و ذکر کردن با پروردگار بودم حال اگر نماز را سبک می شمردم و نزد شما می آمدم یعنی از بندگی خدا نافرمانی کردم در چنین شرایطی در پست وزارت هم ممکن است برای شما لغزشی داشته باشم ، حاکم از این توضیح خوشش آمد  و توضیحات مرد خدا شناس را پذیرفت .


حجت الاسلام چنانی در ادامه به شناخت دشمن و مقابله با آن اشاره کرد و اظهار داشت :  پیامبر اکرم(ص) در ادامه ی این حدیث می فرماید : « وَ عَرَفَ عَدُوَّهُ فَعَصَاهُ /// کسی که دشمنش را بشناسد و با او مخالفت کند، از دیگران عاقل‌تر است » و هم چنین می فرماید : « وَ عَرَفَ سُرْعَةَ رَحِیلِهِ فَتَزَوَّدَ لَهَا /// عاقل‌ترین مردمان کسانی هستند که بدانند با چه سرعتی به سمت آخرت در حرکت‌اند و خود را برای سفر آخرت آماده نمایند و برای خویش زاد و توشه بردارند . »


وی افزود : ابوالفضل العباس(ع) که امشب منتسب به این شهید گرانقدر و علمدار کربلا است به خوبی دشمن را شناخته بود ؛ خوب از شریعه ی فرات آب می آورد  و خوب در مقابل دشمن می جنگید  و وقتی که برای او امان نامه آورده بودند  با خود می گفت « چرا دشمن به اینجا رسیده که برایم امان نامه آورده است ؟ چه ضعفی و سستی در من دیده که فکر می کند من از امام حسین(ع) جدا می شوم ؟ »و چون می دانست هیچ وقت نباید به دشمن اطمینان  کرد ؛ دچار لغزش نشد و دستها و یکی از چشم هایش را قبل از شهادت از دست داد اما هرگز  به دشمن پاسخ مثبت نداد .

حجت الاسلام عبدالحسین چنانی در تکمیل سخنان خود گفت :  نتیجه می گیریم در هر پست و لباسی که هستیم ؛ روحانی یا فرهنگی ، فرماندار یا شهردار ، خبرنگار یا کارمند فرقی ندارد بلکه اول خدا را بشناسیم از او اطاعت کنیم و همچنین دشمن را بشناسیم و در مقابل او بایستیم .

رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش در پایان به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت : در این وضعیت اقتصادی  سعی کنیم  وحدت را حفظ کنیم و وظیفه ی خود را بدانیم  و اگر هم قرار باشد برای رفع مشکل از بندگان خدا که خداشناس هستند استفاده کنیم بدانیم که این بندگان خدا اگر هم گره ای از مشکلات ما می کاهند یک وسیله هستند برای رفع مشکل و در چنین شرایطی رحمت خدا بوده و اگر هم مشکل حل نشود حکمت خدا بوده و نخواسته است که گره از کار  باز شود .

در ادامه حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت در وصف علمدار کربلا به ذکر مصیبت پرداخت  و اعلام نمود برای شهدای واقعه ی جانسوز کربلا  خصوص ابوالفضل العباس(ع) در این جلسه 19433 صلوات قرائت گردید و با احتساب 17000 صلوات اهالی شهر میانرود و 1500 صلوات توسط یکی از خواهران نخبه به نام الهام سرخه ؛ در مجموع 37933 صلوات قرائت شد .


 

شایان ذکر است صد و پنجمین آیین شهد صلوات روز یکشنبه 1 مهرماه 1397 ساعت 20:30 در منزل  رحیم شوهانی به نیت « شهید پرویز شوهانی » در کوی ابوذر غفاری  ـ خیابان شهیدان برگزار می گردد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست