05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۷۱۵3427

صد و هفتمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

عکس ـ رضا نیسی

ساعت 20:30 یکشنبه 15 مهرکاه 1397 به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) ـ نزسا ؛ صدو هفتمین آیین شهد صلوات در منزل عابدین نظرزاده به نیت «شهید عبدالکریم نظرزاده» با قرائت قرآن و زیارت عاشورا توسط شاعر و قاری مطرح کشوری مرتضی حیدری آل کثیر برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی مجمع اهل بیت(ع) ؛ دکتر حبیب الله سعد  استاد دانشگاه به مناسبت هفته ی نیروی انتظامی ؛ یاد و خاطره ی شهدای نظم و امنیت را گرامی داشت و در ادامه خاطر نشان نمود : ما هر چه داریم  به معنای واقعی از شهدا داریم ، قطره قطره ی خون شهداء علاوه بر تناور کردن درخت انقلاب اسلامی باعث ایجاد امنیت در جامعه گردید و از طرفی همین نفس های دم و باز دم ما   به خاطر آنهایی است که به فیض شهادت نائل گردیدند ؛ آنها با رفتنشان آسمانی شدند و ما را در غم خود نشاندند .

وی در ادامه به امتیازات ویژه ی شهداء اشاره کرد و گفت : اولین قطره ای خونی که از شهید می چکد  تمام گناهانش پاک خواهد شد ؛ هر کسی لیاقت شهادت را ندارد چون مقام شهید آنقدر نزد پروردگار بالاست که یکی از علامت های مؤمن شهادت طلبی است و در نتیجه منافق  هیچوقت به این مقام دست نمی یابد ؛ البته منظورم آن منافقین از خدا بی خبری نیست که وطن فروشی کرده بر علیه مردم  کشور خود اقدام به تخریب و ترور می کنند بلکه منظورم  اشخاصی است که حرفشان با عملشان یکی نیست ؛ از لسان طوری صحبت می کند که در باطن چیز دیگری  دارند و این یعنی نفاق  و چنین افرادی اصلا به فیض شهادت نائل نمی شوند .


استاد سعد در ادامه به امتیازی دیگر از شهدا اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در حالی که ما ممکن است از « مال و ثروت ، پست و مقام  ، زن و فرزند و قوم و خویش خود » به این راحتی نگذریم ؛ شهداء از ارزشمندترین و عزیزترین چیزی که دارند که همان جان است به این راحتی می گذرند  ؛ البته اگر کسی آرزوی شهادت داشته باشد  وقتی ارزشمند و مورد قبول خداوند سبحان است که  شرایط زندگی برای او مهیا شده باشد و از آن زندگی بگذرد ولی اگر شخصی صرفا به خاطر این که بدهکار است ولی به خاطر این که توان پرداخت آن بدهی را ندارد بگوید خدایا مرا از این زندگی خلاص کند چنین شهادتی اصلا ارزش ندارد  همانگونه که در آیه ی 6 از سوره ی جمعه که می فرماید : « قُلْ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ /// بگو اى كسانى كه يهودى شده‏ ايد اگر پنداريد كه شما دوستان خداييد نه مردم ديگر پس اگر راست مى‏ گوييد درخواست مرگ كنيد »

وی برای اثبات گفته ی خود  اظهار نمود : یکی از  عزیزان که  تمام مراحل استخدام رسمی اش در یکی از شرکت های نفت خیر مهیا شده بود و قرار بر این بود که سه روز دیگر کار رسمی خود را در شرکت آغاز نماید  تصمیم می گیرد که به سوریه برود  وقتی به او می گویند حداقل شش ماه کار می کردی تا نامت در شرکت ثبت شود ولی رفتن به سوریه را به کار رسمی ترجیح داد  و در راه حضرت زینب(س) به شهادت رسید .


دکتر حبیب الله سعد سپس به  فراز مشترک 90 درصد از وصیتنامه های شهداء پرداخت و گفت : بیش از 90 درصد از شهداء به صورت مشترک در وصیتنامه های خود  مردم را به ادامه دادن خط  ولایت و امامت توصیه نموده اند و می گویند کسانی اهل فلاح و رستگاری هستند که امتحان ولایت مداری را با موفقیت  داده باشند .

وی در ادامه به تفاوت عابد و عبد اشاره کرد و تصریح نمود : آنهایی که عابد هستند  می خواهند عبادت کنند حال برایشان فرقی نمی کند که این عبادت  برای « بت ، گوسفند ، گوساله ی سامری  و یا یک مرتاض » باشد ولی عبد  می گوید  خالق یکتا هر چه بگوید  من هم همان کار را انجام می دهم

سعد ، استاد دانشگاه در ادامه به ریزش ها و رویش ها در حکومت امیرالمؤمنین (ع) و مقایسه ی آن با عصر حاضر اشاره کرد و یادآور شد : «ریزش» و «رویش»، دو واقعیت تلخ و شیرینی است که در دوران حکومت امیرالمؤمنین (ع) پدیدار شد. در آن عرصه، گروهی از نام آوران در گرداب گمراهی کشانیده شدند و از آن سوی، تعدادی سیر صعودی داشته، بر ستیغ سعادت، جای گرفتند و همراه با ملکوتیان، آسمانی شدند.


وی افزود : زبیر، عمه زاده پیامبراکرم (ص)  و امام علی (ع) بود و از پیشگامان پذیرش اسلام به شمار می آمد. او در تمام جنگ های عهد رسول الله (ص)  حضور داشت و بارها مجروح شد. زبیر، پس از رحلت رسول (ص) از بیعت با ابوبکر امتناع کرد و او در شمار اصحاب خاص علی (ع) جای گرفت و در خاک سپاری حضرت زهرا(س)حضور داشت. زبیر یکی از اعضای شورای شش نفره ی  منتخب عمر، برای تعیین خلیفه ی  سوم بود و در عهد عثمان، ثروت بسیار به چنگ آورد. او یکی از رهبران شورش برضد عثمان بود. پس از قتل عثمان، زبیر با علی بن ابی طالب (ع)  بیعت کرد. او گمان می کرد که امام، فرمان روایی عراق را به او می سپارد؛ اما بر خلاف انتظار، علی (ع) وی را منصب و امارتی نداد و حتی او را از امتیازات گذشته اش نیز محروم ساخت. زبیر همراه دوستش طلحه، بیعت شکنی کرد و بنای مخالفت و شورش نهاد.

سعد برای  اثبات بیشتر گفته های خود به ریزش شمرابن ذوالجوشن اشاره کرد و خاطر نشان نمود : شمر ابن ذی الجوشن 16 بار با پای پیاده  به زیارت مکه رفت ، همیشه نماز شب می خواند ، و در آن زمان برای خود یک آیت الله بود ولی همانند طلعه ، زبیر و ابوموسی اشعری ریزش شد و قبل از واقعه ی عاشورا در چهار واقعه ی مهم تاریخی حضور داشت که در تمام آن‌ها به اهل بیت(ع) و شیعیان خیانت کرد و مرتکب جنایت شد . شمر بن ذی الجوشن، یکی از جنایت‌کاران اصلی واقعه کربلا، از تابعین و رؤسای قبیله هوازن از تیره بنی عامر بن صَعْصَعَه و از خاندان ضِباب بن کلاب بود . پدر او  شرحبیل بن اعور بن عمرو نام داشت و به «ذی الجوشن» معروف بود. ذوالجوشن دعوت پیامبر اکرم(ص) را برای پذیرش اسلام نپذیرفت، ولی پس از فتح مکه، چون مسلمانان بر مشرکان پیروز شدند، اسلام آورد. وی پس از تأسیس شهر کوفه در زمان خلیفه دوم در این شهر ساکن شد و شمر نیز به تبع او در این شهر سکونت گزید و به خاطر جایگاهی که در قبیله خود داشت، رفته‌رفته به یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در کوفه تبدیل شد که اوج آن را در اعمال جنایت‌کارانه او در قبال قیام امام حسین(ع) شاهد هستیم.

 

حبیب الله سعد  افزود  : در مقابل ما رویش هایی هم داشته ایم  و در همین کشور لبنان فردی  سنی وقتی که به قرآن متوسل می شود شیعه شده و به حزب الله لبنان می پیوندند ؛ اگر شهدای ما هنرمندانه ذ، خلاقانه و هوشیارانه  در وصیت های خود  تذکر داده اند که پاسدار ولایت باشید خواسته اند که ما ختم بخیر شویم .

وی در پایان  به شمرهای زمانه اشاره کرد و گفت : اگر آن زمان  ما یک شمر داشتیم ، الان شمرهای زمانه ای داریم که با هزار ترفند قصد دارند ابتدا ما را از خطر راه شهداء دور کنند ، بعد ما را از ولایت و امامت جدا نمایند و وقتی به این هدف رسیدند از رفتن به کربلا در اربعین حسینی ما را دلسرد نمایند و هر قشری را با همان قشر از نظطام ، ولایت و اسلام جدا سازند ؛ پس بر ماست که با بصیرت افزایی به دشمنان این اجازه را ندهیم .

در ادامه کربلایی رحیم چنانی با ذکر مصیبت و نوحه سرایی در وصف سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)حاضرین در این آیین را در غم اندو فروبرد .


در ادامه حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) ضمن قدر دانی از مرتضی حیدری آل کثیر به خاطر قرائت قرآن و زیارت عاشورا و استاد حبیب الله سعد  از حضور سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده نیروی انتظامی که در آیین های شهدصلواتی که اختصاص به شهدای نیروی انتظامی داشته حضوری پر رنگ دارد به شهید عبدالکریم  نظرزاده اشاره کرد و گفت : این شهید والامقام در 26 شهریور 1370به خدمت مقدس سربازی در نیروی انتظامی می رود و با توجه به این که فقط 18 روز از سربازی اش باقیمانده بود در منطقه ی بم از استان کرمان بر اثر گلوله مستقیم  توسط قاچاقچیان به مواد مخدر به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید و ما امشب برای شادی روحش با استفاده از حروف ابجد در این جلسه 19863 صلوات ، گروه ضامن آهوی مشهد مقدس 12000 هزار صلوات ، اهالی شهر میانرود از توابع شهرستان دزفول 5000 صلوات  و در فضای مجازی آنهایی که قادر به حضور نبودند 8750 صلوات قرائت شد و در مجموع 45613 صلوات قرائت گردید .


از دیگر برنامه های صد و هفتمین آیین شهدصلوات می توان به اهدا لوح تقدیر از طرف فرمانده نیروی انتظامی به خانواده ی شهید ، اهدا یک جلد کتاب از طرف استاد جعفر دیناروند به دکتر حبیب الله سعد و چهار تابلوی صلوات از طرف مجمع اهل بیت به « سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده نیروی انتظامی ، خانواده ی شهید عبدالکریم نظرزاده ، بازنشسته ی نیروی انتظامی حاج صالح اسماعیلی فر و دکتر حبیب الله سعد » اهدا گردید .


 

شایان ذکر است یکشنبه 22 مهرماه 1397 ساعت 20:30 صدو هشتمین آیین شهد صلوات در منزل شهید قاسم عبداللهی  واقع در روستای چعب (خلف مسلم ) برگزار می شود که در این راستا ساعت 20 همین روز محل تجمع جلوی درب بقعه ی متبرکه ی امامزاده عبدالله بن علی و دعبل خزایی اعلام شد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست