05182024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۶۱۵1158

هویت ملی در زیر پای عابرین پیاده

به قلم ـ علی درویشی

علی درویشی دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی از شهردار شوش خواستار پاسخگویی شده که پس از سال ها چشم انتظاری و زحمات شبانه روزی که منجر به ثبت جهانی شوش در یونسکو شد چرا این هویت ملی زیرپای عابرین پیاده قرار گرفته است ؟

 

 

 

 

حال که پس از چغازنبیل ، با ثبت جهانی شوش یم افتخار جهانی دیگر نصیب مردم تاریخ و فرهنگ دوست شهرستان شوش شده است ، اما شوربهتانه پیمانکار شهرداری برای مزین کردن پیاده روهای ورودی شهر « از جمعیت هلال احمر و بنیاد شهید و امور ایثارگران تا نبش خیابان شهید منتظری » در نهایت تأسف و تأمل از کف پوش هایی که منقوش به تصویر سرباز هخامنشی که یکی از نمادهای  بیانگر تاریخ چند هزارساله ی ایران بوده استفاده کرده و این عملا اهانتی به نمادهای ایران است .

 

در هر کیش و آئینی سرباز جایگاه والایی دارد ، چرا که با جان فشانی ؛ حافظ امنیت و مرزهای کشور می باشد و این در حالی است که سربازان هخامنشی به مانند دیگر سربازان وطن برای سرزمین اهورایی ایران جان فشانی ها نموده اند ، لذا زیبنده و شایسته نیست که جایگاهی در زیر کفش های رهگذران داشته و قرار گیرد .

 

طی مکاتبه ای که انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوش با شهردار داشته ؛ خواستار توقف و برداشتن کف پوش های کار شده بوده ایم  که متأسفانه  کف پوش ها بردانشته نشدند .


 

جناب شهرداتر  محترم ، آیا کسی به سرباز ایران توهین و بی احترامی کند ، ما  ناراحت نمی شویم ؟حال چه برسد به سربازان هخامنشی که هویت و تاریخ ایران هستند .

 

فرض را بر این بگذاریم که پیمانکار متوجه این موضوع نبوده و هیچگونه قصدر هم در کار نبوده است اما چطور می شود که کارشناسان و مشاوران  شهرداری که با تاریخ و تمدن ایران و شوش  کاملاً آشنا هستند متوجه این قضیه نشده اند ؟


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست