05182024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۹۲۹1382

جلسه ی شورای ترافیک شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت 10 صبح جلسه ی شورای ترافیک شهرستان شوش با حضور سرهنگ نوربخش فرماندهی پلیس راه جاده ی اندیمشک ـ اهواز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

 

 

 

 

فرماندار شهرستان شوش در آغاز ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی شهرستان شوش به خاطر برقراری امنیت در ماه های محرم و صفر ، عنوان نمود : از پلیس راهور شوش و پلیس راه شهرستان اندیمشک  به خاطر جلوگیری بروز ترافیک سنگین در سطح حوزه ی شهری و جاده ی ترانزیت در مراسم اربعین حسینی و 28 صفر نیز سپاسگزاری خود را به عمل می آورم .

 

وی افزود : البته زحمات شهرداری ها ـ بخشداران ـ دهیاران و اداره راه و شهر سازی را نباید نا دیده گرفت و از این دستگاه ها هم بر خود لازم می دادم که قدردانی کنم .

 

نجاتی در ادامه به رعایت ترافیک در تمام فصل ها اشاره کرد و گفت : به خاطر این که شهرستان شوش در چهار فصل شاهد زائرین آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) ، راهیان نور دانش آموزی و عموم مردم از سراسر کشور ، جهان گردان و توریست های خارجی و داخلی ، مهمانان نوروزی و ...است لذا جلوگیری از بروز ترافیک سنگین دائمی است که می بایست تمام دستگاه های ذیربط دست در دست هم گذارند و برای داشتن ترافیکی سبک و روان تلاش کنند .


 

وی سپس اظهار داشت : زمانی  پدر خانواده یک ماشین برای کل اعضای خانواده داشت و به مراتب هم جمعیت پائین تر بود و هم خودروها اندک بودند اما امروز ، پدر ، مادر ، دختر و پسر ممکن است هر کدام برای خود یک ماشین شخصی داشته باشند و با توجه به این که اکثر خیابان ها از نظر عرض به همان حالت مانده اند لذا وقتی که همه  با ماشین های شخصی خود بیرون آیند چه ترافیکی به وجود می آید ؟

 

در ادامه ضمن تشریح مصوبات جلسه ی قبل بنا به پیشنهاد ناصر رئیس اداره ی راه و شهرسازی مصوب شد که از این به بعد مصوبات شورای ترافیک وقتی که به اهواز ارسال می شوند پیگیری های لازم از طرف معاونت برنامه ریزی فرمانداری شوش به عمل آید که از نتایج و تصمیماتی که شورای ترافیک استان خوزستان لحاظ می کند ، شورای ترافیک شهرستان نیز مطلع گردد .

 

دومین مصوبه ی این جلسه مسدود کردن دور برگردان بلوار شهید دانش نزدیک به اداره ی برق و انتقال این دور برگردان به 400 متر بالاتر ، یعنی شهرک شهید دانش(عمله سیف )است .که در واقع  هم برای دور برگردان شوش خواهد بود و هم برای  عمله سیف از آن استفاده خواهد شد .

 

سومین مصوبه ی این جلسه به پیشنهاد سرهنگ نوربخش فرماندهی پلیس راه اندیمشک ـ اهواز بود که اظهار داشت : تعداد تابلوهای مسافت بین شهری که می بایست هر 10 کیلومتر یک تابلو نصب شود بسیار کم است و این باعث خستگی رانندگانی می شود که در این جاده در حال تردد هستند و فاصله بین شهرها را نمی دانند .

 

با مطرح کردن این موضوع رئیس اداره ی راه و شهرسازی شهرستان شوش از آماده بودن تابلوها خبر داد و در این خصوص تصریح نمود : « کلیه ی تابلوهای مورد نیاز آماده شده و هم اکنون در راهدارخانه ی  سیدعباس  قرار دارند که به همین زودی این تابلوهای در حوزه ی استحفاظی شوش از شهرک بهرام تا پایان محدوده ی شهر الوان در دو طرف جاده نصب خواهند شد .

 

سرهنگ نوربخش سپس به خطرناک بودن شانه های جاده ی ترانزیت از شهرک بهرام تا شهر الوان اشاره کرد و خاطر نشان کرد : شانه های این جاده بسیار خطرناک است و اگر راننده ای به خاطر خواب آلودگی از جاده خارج شود به جای این که نجات یابد ، به علت نداشتن شیب خودرو واژگون می شود و احتمال مرگ راننده هم بالا خواهد رفت که انتظار دارم شانه های جاده در مسیر اشاره شده شیب دار شود و علاوه بر آن همانند جاده اهواز تا شهر الوان کنار جاده از اسکرید(خطوط لرزاننده) استفاده شده اما هر چه به طرف شوش می آییم این خطوط ناپدید می شوند که باید توضیح دا ؛  « اسکریدها در دسته علائم برجسته کف خیابان(Raised Pavement Markers) قرار می گیرد که رد شدن از روی این خط کشیها باعث ایجاد صدا و لرزش در اتومبیل و نیز آگاهی در راننده می شود و بدینوسیله از بسیاری از حوادث ناشی از انحراف به چپ یا راست اتومبیل جلوگیری می کند. صدا و لرزش ایجاد شده هشدار خوبی برای رانندگانی است که بدون توجه, در حال خارج شدن از مسیر اصلی حرکت در اتوبان یا جاده هستند. این خط کشیها در مسیرهای مستقیم و یکنواخت که باعث ایجاد خواب آلودگی و خستگی جسمی و ذهنی در رانندگان میشود بهترین کارایی را دارد.


 

در پایان این جلسه مهندس نجاتی فرماندار شهرستان شوش از احداث پلیس راه  نبش جاده چغازنبیل  ؛ کنار جاده ی ترانزیت خبر داد و گفت : در زمینی به مساحت 2000 متر مربع ، پلیس راه احداث می شود که انتظار دارم این پلیس راه شوش ـ اهواز نامگذاری شود و پلیس راه اندیمشک اهواز به نام « اندیمشک ـ شوش » تغییر نام یابد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست