05142024سه شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۲۲۶1649

پارک میراث (ویندی پارک ) مجموعه ای از تخلفات و ناهنجاریها !!!

احمد معین ـ خبرنگار شوش نیوز

بوستانها و فضای سبز از جمله مبلمان شهری هستند که از سوی مسئولین هر شهر جهت رفاه حال شهروندان برای ایجاد مکانی آرام ، امن و به دور از تنش های روزانه و مکانی مناسب برای رهایی از انرژی های منفی و تجدید قوای روحی و سلامت جسمانی ، فراهم می شود تا شهروندان به همراه خانواده های خود لحظاتی خوش را در این اماکن سپری نمایند. 

 

 

 

 

در شهر ما هم پارک میراث و پارک ساحل از جمله این اماکن هستند که هر روز عصرها تا پاسی از شب پذیرای خانواده های شوش هستند ،  چند شب پیش به همراه خانواده برای استراحت و پیاده روی به ویندی پارک رفتم ، در آنجا جمعیت زیادی بود ، گروهی از جوانان فوتبال بازی می کردند ، عده ای مشغول پیاده روی بودند ، جمعی از شهروندان در کلونی های بزرگ و کوچک مشغول صرف شام بودند و چند خانواده هم جشن تولد دلبندشان را به پارک آورده بودند ، از دیدن اینهمه شور و نشاط لذت می بردم که ناگهان غرش موتور سواری که با سرعت در حال عبور از پیاده راه پارک بود ، رشته افکارم را پاره کرد . این کار با اعتراض من و گروهی از خانواده ها همرا بود ، ولی کو گوش شنوا ! در این چند ساعت که در ویندی پارک سپری نمودیم تردد موتورسیکلت سواران واقعا آزار دهنده بود به نحوی که رنجش شهروندان کاملا مشهود بود و اگر خودشان را کنار نمی کشیدند ممکن بود هر اتفاقی بیفتد .

 

از نکات منفی آن شب ویندی پارک ، شدت بوی قلیان بود که واقعا محیط را آلوده کرده بود  که بسیار آزار دهنده بود . من شاهد بودم که انتشار دود قلیان باعث رنجش پدر و مادر پیری شد که همراه خانواده به آنجا آمده بودند و در نهایت مجبور شدند محیط را ترک کنند. 

 

متکدیان و معتادان از نکات آزار دهنده شب های ویندی است که از هر فرصتی برای آلوده نمودن این محیط عمومی استفاده می کنند . مزاحمت های کلامی از سوی عده ای خاص ، بسیار آزار دهنده بود که باعث رنجش خانواده ها هنگام پیاده روی می شد.                                                         

 

وضعیت نور پردازی به خصوص در اطراف آلاچیق مرکزی نامناسب است که باید ترمیم شود . همچنین وضعیت توالت ها و آب خوری نامناسب بود و خبری از آب سردکن نبود که باید به طور جدی به این موضوع اندیشیده شود.                                                                                     

 

مهرداد  که به همراه خانواده اش به ویندی  پارک آمده بود ضمن گلگی از وضعیت موجود ، گفت : ما احساس می کنیم این موارد  و کاستی ها جزئی از تفریح ما است  که باید آنها را تحمل کنیم ، در صورتی که وقتی به دزفول می رویم موارد فوق مشاهده نمی شود و اگر هم هست  بسیار کم رنگ می باشد .

 

خانواده آقای رحمتی نیز اظهار داشتند ما موقع پیاده روی مجبوریم حواسمان به موتور سوراران باشد تا با ما تصادف نکنند ، آنها آنقدر پیشرفت کرده اند که کودکان ما نیز موقع سرسره بازی هم از صدای موتور می ترسند  . 

 

از دیدگاه من و گروهی از همشهری ها که با آنها صحبت کردم ، نکات فوق موارد آزار دهنده ویندی پارک  و سایر پارک های ( بوستان ها ) شوش است و متفق القول  پیشنهاد می نماییم  که شهرداری با فنس کشی اطراف  ویندی پارک  و احداث پارکینگ برای موتور سیکلت ها ،مانع از ورود آنها به پارک شود  و دستگاه های ذی ربط با افراد هنجارشکن برخورد نمایند  تا محیطی امن جسمی  و روانی برای شهروندان  فراهم شود و از آنجایی که این پارک در مدخل ورودی شهر قرار دارد ، پس آینه تمام نمای فرهنگ مردم شوش است و باید تمهیداتی اندیشیده شود که موجبات خاطره ای خوش برای هر مسافر و رهگذری را فراهم آورد.

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست