05142024سه شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۷۰۷1879

باحضور شهردار شوش ؛ روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی در شوش گرامی داشته شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

همزمان با هفتم مهر روز ملی آتش نشانی و ایمنی در محل ایستگاه سوم آتش نشانی کوی سلمان فارسی با سخنرانی کوتاه مهندس زمانی شهردار این روز گرامی داشته شد .

 

مهندس زمانی ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه و مطبوعات ، روز ملی آتش نشانی و ایمنی را به آتش نشانان سخت کوش شهرستان شوش تبریک گفت و در ادامه عنوان نمود : امروز فرصتی دست داد تا به بهانه ی روز آتش نشانی ، ایستگاه سوم واحد آتش نشانی شهرداری شوش را در کوی سلمان فارسی رسماً افتتاح کنیم و با توجه به بعد مسافتی که در شهر داریم ، برای ساخت و راه اندازی این ایستگاه مشکلاتی بود که به خواست خداوند یکتا امروز شاهد افتتاح آن هستیم و انشاءالله که بتوانیم در آینده بتوانیم اعتباری در سال آینده برای مناطق دیگری از شهر اختصاص داده و خدمات آتش نشانی را توسعه دهیم .

وی در ادامه به رسالت خطیر آتش نشانان پرداخت و در این خصوص تصریح نمود : در برخی کشورها از جمله ایران، وظیفه آتش‌نشانی فقط به مبارزه با حریق خلاصه نمی‌شود. برای مثال سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در سطح کشور می بایست « مقابله با هرگونه آتش‌سوزی ـ نجات محبوس شدگان در زیر آوار ساختمان، خودروی تصادفی، آسانسور و... ـ مقابله و پیشگیری از سقوط اجسام و درخت از ارتفاع و احتمال خطر برای شهروندان ـ نجات سقوط کنندگان در چاه، کانال آب، رودخانه، سد، استخر و... ـ مقابله با حیوانات وحشی و موذی ـ نجات مصدومین حوادث چرخ گوشت، حلقه‌های فلزی، تسمه نقاله، دستگاه‌های برش و کارخانه‌ای و موارد دیگری که در آن جان و مال شهروندان در معرض خطر می‌باشد. را در اسرع وقت انجام دهند .


در ادامه ، آتش نشانان با خودروهای امدادی به همراه آمبولانس جمعیت هلال احمر و راهنمایی و رانندگی از ایستگاه شماره 3 آژیرکشان مانور خود را آغاز نموده و در تمام خیابان های اصلی شهر شوش رژه ی خودرویی خود را انجام دادند .

اما در لحظات پایانی این رژه ی خودرویی  خطر رسید که بخشی از کتابخانه ی عمومی فجر بر اثر جرعه ی کنتور برق دچار حریق شده و حضور به موقع این آتش نشانان سخت کوش خوشبختانه از بروز تلفات جانی و خسارات مالی جلوگیری نمود .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست