05142024سه شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۷۲۴1257

آیین عزاداری شیرخوارگان حسینی در شوش برگزار شد

فائقه شیرک ـ خبرنگار شوش نیوز

عکس  ـ فائقه شیرک و مژده علایی

روز جمعه 24 مهر 1394 ساعت 9 صبح ، هم زمان با سراسر کشور  در دومین روز از ماه محرم مادران شوشی آیین عزاداری شیرخوارگان حسینی را در آستان مقدس دعبل خزایی برگزار کردند.

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ، مادران ولایتمداران شوشی روز جمعه به یاد شهادت حضرت علی اصغر(ع) کوچکترین سرباز صحنه عاشورا ، شیرخوارگان و فرزندان کوچک خود را در روی دستانشان قرار داده و در مصائب آن طفل تشنه لب عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.

در این آیین که بیش از 300 نفر از مادران کودکان خردسال به همراه فرزندان خود در مراسم شیرخوارگان شوش شرکت کرده بودند، با ترسیم لالایی های مادر داغ دیده علی اصغر و لحظات تشنگی آن اشک ریختند و صدایی لالایی مادران برای حضرت علی اصغر(ع) رباب به گوش می رسید.

این مراسم که هر سال نسبت به سال قبل از آن با استقبال پرشور مادران و کودکان برگزار می شود، کودکان خردسال شوشی هم لباس های مشکلی و سبز به یاد شهدای کربلا بر تن کرده و پیشانی بندهای سبز رنگ و منقوش به « حسین (ع) یا اباالفضل (ع) و یا علی اصغر (ع) »  بسته بودند.


جمعی  از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت  مجمع الذاکرین شهرستان شوش در این مراسم با ذکر گوشه های از مصائب شهدای کربلا و شهید شش ماهه مکتب خونبار عاشورا عزاداری و سوگواری کردند.


 

شایان ذکر است مراسمی در شهرهای « فتح المبین ، شاوور ، حر ریاحی ، الوان ، منطقه ی صنعتی هفت تپه ، شهرک بهرام » و برخی روستاهای بزرگ شهرستان نظیر « میثم تمار ـ عنکوش و ....» با شرکت گسترده ی مادران و کودکان خردسال برپا شد.


 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست