05192024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۸۰۳1279

تعزیه ی بزرگ حسینی شوش صدو نهمین سال اجرای خود را پشت سر گذاشت

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ وحید صبوری

روز شنبه 2 آبان 1394 همز مان با روز عاشورای حسینی ، از ساعت 7 صبح تا 14 بزرگترین اجرای واقعه کربلا در سطح کشور به صورت تعزیه خوانی سرور و سالار شهیدان و دیگر یاران با وفایش در میدان امام حسین(ع) شهر شوش برگزار شد .

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ؛  کهن شهر و پایتخت تمدن ایران زمین یعنی شوش ؛ در بعداز ظهر روز تاسوعا و صبح روز عاشورای حسینی هر ساله  بانی بزرگترین تعزیه خوانی ایران است که با بیش از 800 نفر به عنوان بازیگر و عوامل اجرایی  به عنوان کانون عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع)در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ، محل برگزاری بزرگترین تعزیه و شبیه خوانی کشور است.

 

در عصر روز تاسوعای حسینی این تعزیه به زبان عربی اجرا می گردد که اختصاص به  جریان های بعداز واقعه ی خونین کربلا است که اهل بیت حضرت امام حسین(ع) که در بین آنها امام سجاد(ع)  به خاطر بیماری ، حضرت زینب(س) ـ حضرت سکینه (س) ، حضرت ام کلثوم(س) ، حضرت رقیه(س) و ... و امام محمد باقر(ع) حضور دارند به اسارت برده می شوند و با قرائت خطبه ی امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) لرزه بر اندام یزیدیان می افتد .


 

و از ساعات اولیه ی صبح روز عاشورای حسینی  به زبان فارسی  به صورت کامل به بیان وقایع عاشورای سال 61 هـ . ق پرداخته می شود .

 

شایان ذکر است در صدمین سال تأسیس این تعزیه ، با همت ، جدیت و پیگیری های عبدالرضا یاحسن ، کارگردان این تعزیه در ردیف آثار ملی و مهنوی کشور به ثبت رسید و امسال صد و نهمین سال اجرای خود را پشت سر گذاشت و هر چند بعد تعزیه ی شهر حر (بیت چریم ) دومین تعزیه ی استان خوزستان محسوب می شود ، اما به خاطر تعداد بالای بازیگران ، اسب سواران ، عوامل اجرایی و تماشاگران عنوان بزرگترین تعزیه ی کشور را با خود یدک می کشد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست