05192024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۸۰۵1283

جلسه برنامه ریزی روز 13 آبان در تالار اجتماعات فرمانداری شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

 روز سه شنبه 5 آبان 1394 ساعت 10 صبح ، جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شوش به منظور برنامه ریزی روز 13 آبان با مدیریت مهندس مانعی معاونت فرمانداری شوش در تالار اجتماعات فرمانداری این شهرستان استان برگزار شد.

 

 

 

 

معاونت فرمانداری شهرستان شوش در این جلسه با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و حضرت امام سجاد(ع)  گفت: روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند . در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. و به همین منظور ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار و روز دانش آموز» نام گذاری کردند.

 

وی افزود : بی گمان، دانش آموزانِ آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان بودند که در13 آبان 1357، به مردم مسلمان ایران، شور و شعور و عشقی دوباره بخشیدند. آنان از آینه ی احساس و شعور مردم انقلابی، غبار بر گرفتند و هویت مسلمانی، خود اتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای توفنده و مشت های گره خورده، پایه های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ سفید انداختند. این جوانان دانش پو بودند که با قیام خویش، به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته ی خود، باید با ستم گران جهانی بستیزند. اینک، آن رشادت ها و حماسه آفرینی ها، ایجاب می کند که قشر دانش آموز ما، در مبارزه با استکبار، سهم مهمی بر عهده گیرند و هم چون گذشته از پیش گامان این قیام ملّی باشند.


 

مهندس عبدالرضا مانعی سپس دلیل برگزاری این جلسه را تشریح نمود و اظهار داشت : بنا به تقاضای امیر بشکار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، این جلسه برگزار شده تا برای این روز برنامه ریزی شود .

 

عبدالامیر بشکار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در مقدمه ای کوتاه اظهار داشت : امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای پیر بیدارگر زمان؛ حضرت امام خمینی(ره) روحیه ی استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و همه ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است. مبارزه ی خونین مردم شجاع و آزادی خواه فلسطین بر ضد اشغال گران صهیونیست و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، همین روحیه را نشان می دهد و از ثمره های انقلاب شکوه مند اسلامی به شمار می رود.

 

وی در ادامه خاطر نشان نمود : سیزده آبان از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین، همواره برجسته و سربلند است. سیزده آبان، روزی است که فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که با توکل به قدرت ایمان می توان در برابر هر طاغوتی ـ هرچند خودش را قدرت مند نشان دهد ـ ایستاد. در سیزده آبان ثابت شد که با تکیه بر قدرت آن بزرگوار آفریننده و توانای زنده می توان، استعمار را به خاک مذلت افکند. درسیزدهم آبان این نکته به اثبات رسید که امنیت و آرامش را از حق کشان و ستم کیشان که به مظلومان امنیت و آسایش نمی دهند، می توان باز گرفت. حماسه ی سیزده آبان ثابت کرد که همه ی قدرت های به اصطلاح عظیم شیطانی و طاغوتی، از درون، پوچ و پوشالی است. در سیزده آبان، مردم عدالت خواه و ایمان مدار ما، خویشتن را باور کردند و به چشم خود دیدند آن قدرتی که در ذهن عده ای کج اندیش و کوته فکر، هم چون کوهی استوار است، «کاهی» بیش نیست. در سیزدهم آبان، وحدت کلمه معنا شد؛ تکیه بر محبوب بندگان و خدای خمینی آفرین، تفسیر شد و قدرت رهبری دینی بار دیگر تجربه گشت.


 

بشکار در ادامه به نحوه ی برگزاری برنامه های روز 13 آبان پرداخت و تصریح نمود :  امسال با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده در سطح استان خوزستان در نظر است به جای راهپیمایی ، در مصلای نماز جمعه این مراسم به صورت تجمع برگزار شود لذا طبق جدول زیر از ادارات، نهادها ـ ارگان ها و شرکت های دولتی و خصوصی می خواهم که با حضور حماسی خود این روز راه نسبت به سال های قبل پرشورتر گرامی بدارند :

 

1 ـ ناحیه ی مقاومت بسیج علاوه بر حضور فرماندهان و درجه داران ، بسیجیان را نیز جهت حضور در این تجمع فراخوانی نماید .

 

2 ـ اداره ی اوقاف و امور خیریه  از هیئت امنای مساجد دعوت نماید که در این مراسم حضور به هم رسانند .

 

3 ـ اداره ی تبلیغات اسلامی ترتیبی اتخاذ نماید که هیئات مذهبی در این مراسم حضور داشتده باشند .

 

4 ـ بنیاد شهید و امور ایثارگران بستر را برای حضور خانواده های معظم شهداء همراه با تصاویر شهدای خود مهیا نماید .

 

5 ـ شهرداری شوش اطلاع رسانی در سطح شهر شوش را همچون  سال های قبل عهده دار باشد .

 

6 ـ اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش از طریق امور مساجدحضور هیئت امنای کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراهم نماید .


 

7 ـ انجمن روزنامه نگاران با دعوت از اصحاب رسانه و مطبوعات شرستان شوش ، علاوه برحضور ، اطلاع رسانی قبل و پوشش خبری بعداز تجمع را به صورت گسترده مدنظر داشته باشد .

 

8 ـ نیروی انتظامی موضوع امنیت بیرون و داخل مصلا را بر عهده داشته باشد .

 

9 ـ پلیس راهور موضوع ترافیک شهری را در دستور کار خود قرار دهد .

 

10 ـ آموزش و پرورش تمام مدارس را ملزم نماید که هر کدام با در دست داشتن پلاکارد از درب آموزشگاه تا مصلا راهپیمایی نمایند و به تجمع محلق شود .

 

11 ـ اداره صنعت ، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف نسبت به حضور بازاریان در این تجمع برنامه ریزی کنند .

 

12 ـ اداره ی تعاون ـ کار و رفاه اجتماعی نسبت به حضور جامعه ی کارگری با مدیرعاملان شرکت های تولیدی و صنعتی هماهنگی های لازم را به عمل آورد .

 

13 ـ روئسای دانشگاه های آزاد و پیام نور دانشجویان خود را برای حضور در این تجمع فرا خوانی نماید .

 

عبدالامیر بشکار  بر تبیین ارزشهای انقلاب و بازگویی خاطران آن دوران توسط رسانه ها بالاخص رسانه های رسانه های شوش از جمله « شوش نیوز ـ صبح شوش ـ نسیم شوش ـ ایران انا ـ آوای شوش ـ پیمان ـ انعکاس اخبار شوش ـ اگزار و نشریه ی متنی هفته نامه ی صدای کرخه »  و همچنین  تریبون های مساجد و مراسم های عزاداری تاکید کرد . سپس مدیران ادارات نکته نظرات خود را اعلام نمودند .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست