05082024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۰۲۳2974

دومین جلسه ستاد دهه ی مبارک فجر برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 11:45 روز شنبه 23 دیماه 1396 ، دومین جلسه ی کمیته های هفدگانه ی ستاد دهه ی مبارک فجر در دفتر امام جمعه ی شهرستان شوش برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ معاونت فرمانداری شهرستان شوش ضمن تشکر از امام جمعه ی شهرستان شوش به خاطر تقبل میزبانی دومین جلسه ی ستاد دهه ی مبارک فجر گفت : به اشخاصی که به عنوان رئیس و دبیران کمیته های هفده گانه منصوب شده اند تبریک می گویم و از هر گونه همکاری و همیاری به این کمیته ها دریغ نخواهیم کرد .

 

عبدالحسن آل کثیر افزود : با توجه به این که کل جهان خصوصا جهان سوم انقلاب اسلامی ایران با کلیه ی انقلاب ها متفاوت است و هدف اصلی ما صدور این انقلاب در جهان است ؛ لذا باید آمادگی لازم را داشته باشیم که برنامه های فرهنگی و هنری قابل توجهی در دهه ی مبارک فجر اجرا نماییم و از رهنمودهای اندیشمندانی نظیر آیت الله امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش نهایت بهره را ببریم .

 

وی در پایان به تقارن دهه ی مبارک فجر و ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت :  دهه ی فجر تجلی وحدت و میثاق مردم با انقلاب است. دهه  ی فجر عرصه ی تحکیم و برقراری ارتباط بین نسلی است تا نسل جدید با رشادت‌های یک ملت برای رسیدن به انقلاب اسلامی آشنا شوند و دستاوردهای نظام اسلامی را درک کنند و تقارن دهه ی  فجر با ایام فاطمیه، بستری مناسب‌ برای ارائه پیام معنوی انقلاب اسلامی است . دشمن برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حال برنامه‌ریزی است و ما باید با هوشیاری و حفظ بیش‌ازپیش وحدت و انسجام از انقلاب اسلامی و ارزش‌های متعالی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و منویات مقام عظمای ولایت صیانت کنیم. در فرهنگ‌عامه عدد 40 از اعتبار ویژه و منحصربه‌فردی برخوردار است و چهلمین سال حیات هر فرد، جامعه و هر مجموعه‌ای آیینه تبلور بلوغ و رشد و نماد تکامل و تعالی شناخته می‌شود.

 

آل کثیر در تکمیل بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت : باید از این فرصت جهت ترویج آموزه های دینی به ویژه فرهنگ فاطمی استفاده کرد و  برنامه های گرامیداشت سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید به گونه ای برگزار شود که حرمت این ایام حفظ گردد ؛ لذا  سبک زندگی اسلامی، بصیرتافزایی و تبیین توطئههای دشمن باید در دهه فجر مورد توجه قرار گیرد و اگر برنامه های شاد داشته باشیم می بایست قبل از آغاز دهه ی فجر آنها را اجرا نماییم .

 

سپس امام جمعه ی شهرستان شوش بدون مقدمه گفت : ما رهنمودی نداریم به این دلیل که این جلسات همه اش اتلاف وقت است و خسارت زیان بار در بر دارد ، من خودم کارهای تشریفاتی خیلی بدم می آید چون اتلاف عمر است و این جلسات را من حقیقتا غیر از خسارت چیزی در برندارد ؛ نه این که فکر کنید من از فردی ناراحتم ولی واقعیت همین است ، در نظر داشته باشید اگر چنین جلساتی را برگزار نکنیم چه می شود ؟ آن وقت می گویم ممکن است فلان چیز از دست برود و برای به دست آوردنش تلاش کنیم .


 

وی افزود : هر ساله جلسه می گیریم  اما نتایجی که لازم است را از دهه ی فجر نمی بینیم ، این را کلی گفتم ، و یکی دو مورد که در ذهن دارم اشاره می کنم ولی بقیه ی موارد به عهده ی خودتان می باشد که با توجه به  وظایفی که بر عهده دارید آن را شاخ و برگ بدهید .

 

سید محمد امام در ادامه خاطر نشان نمود : دهه ی فجر برای یادآوری انقلاب اسلامی است ، ما چه بودیم و با این « انقلاب ، شهداء ، رهبری امام خمینی(ره) ، رهنمودهای حکیمانه ی مقام معظم رهبری » چه شدیم؟ این ها را باید ارائه بدهیم ؛ قبلا ما نمایشگاه برگزار می کردیم ، این که نمایشگاه باشد یا نباشد تأکیدی ندارم اما انصافا نمایشگاه دست آوردهای انقلاب را نشان می داد ؛ لذا بیاییم آن چه را در این انقلاب به دست آمده آنها را ارائه دهیم .


 

وی در ادامه عنوان نمود : من بارها تأکید کردم ادارات بیایند بگویند بعد از انقلاب چه کارهایی انجام شده است ، الان در « در و دیوار ، فضای مجازی  و غیر مجازی » می گویند خوشا به آن زمان که رضا شاه بود ، به راستی در آن زمان چه داشتیم ؟ الان که این مسئله مطرح شده است ، بسیار مناسب است که بگویم  زمان رضا شاه ما چه ذلتی داشتیم و الان چه به دست آورده ایم و  در چه جایگاهی هستیم ؟ باید برای نسل جوان  با « سخن گفتن ، عکس ، تصویر ، مقاله ، مسابقه ی کتبی » این تفاوت ها گفته شود .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه تصریع نمود : ما مرتب از توطئه می گویم  و مقام معظم رهبری می فرمایند توهم توطئه ؛ حال این توطئه در مورد مسائلی نظیر « اعتیاد ـ طلاق و ... »را  چرا نشان نمی دهیم ؟در دهه ی فجر بهتر فرصت است که بگوییم دشمن از راه اعتیاد وارد شده است که جوانان ما را از دستمان در می آورد ؛ اینها معظلات جامعه هستند ؛ این طلاق چه آسیب هایی پشت سر خود دارد ؟از اوباش و ارازل حرف می زنیم اما آیا ریشه یابی هم می کنیم ؟ ریشه یابی ها بیشتر به همین طلاق ها بر می گردد . و ما انتظار نداریم که با دعوا کردن والدین با فرزندان کاری پیش رود البته از شما این انتظار داریم که با « داستان ، شعر ، نمایش  و پند و اندرز » جوانان را از منجلابی که در آن گرفتارند و یا دشمن در کمین آلوده کردن آنها نشسته نجات دهید .


 

در پایان احکام روئسا و دبیران کمیته های هفده گانه ی ستاد دهه ی مبارک فجر اهدا شد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست