ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده
عکس ـ دانیال فلاحی زاده و حسین منصوری
تایپ فایل صوتی خبر ـ عباس کرم الهی
به همت ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش ؛ نمازسیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه این هفته جمعه 11 آبان ماه 1403 به مجری گری « عبدالامیر بشکار » ـ تلاوت قرآن« علی احمدی » مؤذنی « علی دیناروند » و قرائت زیارت آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» به امامت «حجت الاسلام شیخ عارف آ ل کثیر امام جمعه ی موقت شهرستان شوش» در مسجد شهید دانش آستان مقدس حضرت دانیال نبی (ع) برگزار شد .
به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور« آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شوش و کرخه ـ عامر الهایی سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان شوش ـ غلامحسین نظری رئیس کمیته ی امداد حضرت امام خمینی(ره) ـ علی الهایی رئیس بنیاد شهید شهرستان شوش ـ عیسی ناصر رئیس مرکزآمورش فنی و حرفه ای شهرستان شوش ـ جمعی از اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) ـ جمعی از عشایرغیورعرب ؛ لر و بختیاری ؛ جمعی از هنرمندان ، اصحاب رسانه و مطبوعات ؛جمعی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان»؛ نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی موقت و رئیس اداره ی تبلسغات اسلامی شهرستان شوش در شبستان آستانه حرم دانیال نبی(ع) برگزار شد .
امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : ـ«بسم الله الرحمن الرحیم ـ احمدالله رب العالمین ـ احمده و اشکره و استعینه و استغفره و اتوکّل علیه و اصلّی و اسلّم علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و طَبیبِ نُفوسِنا ابیالقاسم المصطفی محمّد و علی ءاله الأطیبین الأطهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدّین و صلّ علی ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین و صلّ علی بقیّةاللّه فی الأرضین. «اوصیکم عباداللّه بتقوی اللّه و نظم امرکم ـاَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً، اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم .
امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در ابتدای سخنان خود در خطبه ی اول به کمال تقوا اشاره کرد و گفت تمام تقوا آن چیزی است که به فرموده اهل بیت(ع) این است که آنچه را نمی دانیم بیاموزیم و به آنچه که می دانیم عمل کنیم . امیدوارم خداوند متعال در این روز پر خیر و برکت ؛ روز جمعه که متعلق است به ساحت قدسیِ منورِ بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ؛ لطف و کرم خودش را به ما عنایت بفرماید .
حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر افزود : پنجم جمادی الاول سالروز ولادت با برکت عقیله ی بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) است و بدین مناسبت و به جهت تیمور و تبرک به محضر قدسی این بانوی بزرگوار ؛ این روز پرستار نام گذاری کرده اند لذا چند کلامی در خصوص این بانوی با عظمت محضر شما نکاتی را عرض کنم .
امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در این خصوص اظهار داشت : حضرت زینب (س) به اعتراف همه تاریخنویسان، آراسته به همه فضایل و خصلتهای والای اخلاقی و الهی بودند. زینب کبری (س) در وقار و شخصیت مانند جدهاش خدیجه (س) در حیا و عفّت همچون مادرش فاطمه (س)، در رسایی و شیوایی بیان، مانند پدرش امیرالمؤمنین حضرت امام علی (ع)، در حلم و بردباری چون امام حسن (ع) و در شجاعت و قوّت قلب، مانند برادرش امام حسین (ع) بود. زینب کبری (س) تحت تربیت پدر و مادری همچون امیرالمؤمنین حضرت امام حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و با شایستگی و استعداد ذاتی که از آن بهرهمند بود به مراتب عالی از فضائل و کمالات انسانی دست یافت. او همانند پدر و مادرش جامع همه کمالات و صفات پسندیده بود. سخنرانیهای او در کوفه و شام خاطره خطبههای پدرش امیرمؤمنان (ع) را در یادها زنده کرد. زینب کبری (س) یکی از محدثان و راویان حدیث به شمار میآید و درسنینکودکی، در حالی که بیش از ۵ یا ۶ سال از عمرش نمیگذشت، خطبه مادرش حضرت زهرا (س) را با آن مضامین بسیار بلند و عالی شنید و پس از آن برای دیگران نقل میکند. عبدالله بن عباس، شاگرد برجسته حضرت امام علی (ع) و مفسر قرآن کریم، خطبه فدک حضرت زهرا (س) را ازحضرت زینب(س) نقل میکند و از آن بانوی بزرگ با عنوان «عقیلتنا؛ عاقل و دانای ما» یاد میکند. حضرت زینب (س) از جنبه عبادت در حدّی بود که در دوران اسارت و سختترین شرایط جسمی و روحی که ممکن است برای یک انسان پیش آید، شبزندهداری و نماز شبش ترک نگردید، در حالی که در شرایطی به مراتب آسانتر و سهلتر از آن انسانهای معمولی قادر به حفظ برنامههای عادی و معمولی زندگی خود نیستند. عبادت و اطاعت خدا، حضرت زینب (س) را از مصادیق روشن و بارز این حدیث قدسی قرار داده بود که خداوند متعال میفرماید: «یابن آدم، انا اقول للشیء کن فیکون، اطعنی فیما امرتک اجعلک تقول للشیء کن فیکون /// ای فرزند آدم! من به هر چه بگویم باش، موجود میشود ، در آنچه به تو دستور دادهام از من اطاعت کن تا تو را آن گونه قرار دهم که هر چیز بگویی باش، موجود شود! » حضرت زینب (س) نیز بر اثر عبادت و اطاعت خدا به مقامی رسیده بود که از ولایت تکوینی برخوردار بود. روایت شده که آن حضرت پیش از سخنرانی خود در کوفه به مردم اشاره کرد، با آن اشاره نفسها در سینهها حبس شد و زنگها از صدا باز ایستاد و در یک کلام حضرت زینب (س) به حق، زینت پدر، آن شخصیت یگانه تاریخ بود، همچنان که خداوند این نام را برای وی برگزید.
حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر در ادامه خاطر نشان نمود : در کتاب «مستدرک سفینة البحار» چنین آمده است: «أما زينب الكبرى (س) من رواة الحديث، أدركت النبي و ولدت في حياته /// زینب کبری (س) از راویان حدیث هستند که در زمان حیات پیامبر اسلام به دنیا آمدند و ایشان را درک نمودند.» همچنین در ادامه آمده است: «هِیَ عَقیلَةُ بَنیهاشِمٍ وَ قَدْ حازَتْ مِنَ الصِّفاتِ الْحَمیدَةِ مـا لَمـْ یُحزْها بَعْدَ اُمِّها احَدٌ حَتی حَقَّ اَنْ یُقالَ هِیَ الصِدّیقَةُ الصُغْری، هِیَ فِی الْحِجابِ والْلِفّافِ مَزیدَةٌ لَمْ یَر شَخْصَها احَدٌ مِنَ الرِّجالِ فی زَمانِ اَبیها وَ اَخَویها الاّ یَومَ طَّفِّ وَ هِیَ فـِی الصـَّبْرِ وَ الثَّباتِ وَ قـُوَّةِ الایمانِ وَالتَّقوی وَحیدَةٌ وَ هِیَ فِی الْفَصاحَةِ وَ الْبَلاغَةِ کَاَنَّها تَفْرَغُ عَنْ لِسانِ امیرِالمؤمنین (ع)/// زینب بانوی بنیهاشم است که در صفات سـتوده، بـرترین اسـت و کسی جز مادرش بر او افتخار و برتری ندارد، تا جایی که اگر بگوییم او «صدیقه صغری» است، حق گـفتهایم. » در پوشـیدگی و حجاب، چنان بود که کسی از مردان در زمان پدر و برادرانش او را ندید، جز در واقعه کربلا. او در صـبر و قـوّت ایمان و تقوا منحصر به فرد بود و در فصاحت و بلاغت، گویا از زبان امیرالمؤمنین (ع) سخن میگوید.» مجلسی نیز از آن حـضرت، حدیث نقل کرده است. سخنان و اشعار حضرت زینب (س) درباره ی گفتار و حالات امام حـسین (ع) نیز به عـنوان حـدیث، از فاطمه ی معصومه (س) محسوب میگردند. القابی هم که برای آن حضرت نقل شده است به گوشههایی از عظمت شخصیت این بزرگ بانوی اسلام دلالت دارند. در ذیل گوشههایی از فضیلتهای زینب کبری (س)، بیان میگردد: حضرت زینب کبری (س) دختر امیرالمؤمنین، علی بن ابیطالب (ع) بـن عبدالمطلب، قریشیة و هاشمیة است. چنانکه منابع در معرفی وی چنین نوشتهاند: «زینب بنت علی بن ابی طالب بن عبد المطلب الهاشمیة سبطة رسول الله (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) امها فاطمة الزهراء قال ابن الاثیر انها ولدت فی حیاة النبی (ص) ...» مادرش فاطمه زهرا (س) جدش رسـول خـدا حضرت محمد مصطفی (ص) و جـدهاش خدیجه کبری (س) است.
وی افزود : بر اساس روایتی از رسول الله (ص) ، زینب کبری (س) همانند دیگر خواهر و برادران مادری از خمیره ذات رسول خدا (ص) آفریده شده است. در روایات آمده است که رسول خدا (ص) فرمودند: «وُلْدُ فاطِمَةَ فَانَا وَ لِیُّهُم وَ عُصبَتُهُم، و هُم خُلِقُوا مِن طِینَتِی /// فرزندان فاطمه (حسن، حسین، زینب، و امکلثوم و محسن) که من ولی و سرپرست نَسَبی آنها هستم، از طینت و خمیره ذات من آفریده شدهاند...» مادر این بانو فاطمه زهرا بنت رسول الله (ص) است که قرآن کریم در آیه تطهیر به طهارت وی شهادت داده است. « اِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیرا» وی سیده نساء العالمین، محبوب رسول الله(ص) و اولین کسی است که به اذن الهی داخل در بهشت میشود. اما پدرش علی بن ابیطالب، اولین ایمانآورنده به رسول الله(ص) حضرت امیر مؤمنان، سید اوصیا مولای متقیان (ع) و رهبر روسپیدان عالم «قائد الغرّ المُحجّلین» میباشد. از پیامبر گرامی اسلام (ص) روایت شده است که درباره آن امام همام فرمودهاند: «لو کانَ البَحرُ مِداداً و الاشجارُ اقلاماً و اوراقُها قِرْطاساً، و الجنُّ و الانسُ کُتّاباً، لما احْصوا مَناقِبَه /// اگر دریاها مرکب، درختان قلم، برگهای درختان ورق، و جن و انس نویسنده شوند، نمیتوانند فضیلتهای او را به شماره درآورند.»
امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در ادامه معرفی فضائل حضرت زینب کبری(س) گفت : حضرت زینب (س) معروفترین نام دختر ارشد امیرالمومنین حضرت امام علی (ع) است. بر اساس روایات متعدد، نامگذاری حضرت زینب (س) ، توسط پیامبر اسلام (ص) صورت گرفت. به این صورت که پس از تولّد وی، حضرت فاطمه (س) دخترش را نزد امیرالمؤمنین حضرت امام علی (ع) بردند و از ایشان خواستند که نامی برای وی انتخاب نماید، امیرالمؤمنین حضرت امام علی (ع) فرمود: « از پیامبر (ص) در این امر پیشی نمیگیرم» در آن هنگام پیامبر (ص) در مسافرت بودند. هنگامی که سه روز گذشت، رسول خدا (ص) از سفر مراجعت نمود و همانگونه که رسم و سیره رسول اکرم (ص) بود، نخست، به منزل حضرت زهرا (س) وارد گشتند. امیرالمؤمنین علی (ع) به محضرشان شرفیاب شد و از ایشان در خواست کرد که برای دخترش نامی انتخاب بکند. رسول خدا (ص) فرمودند: « من هم از پروردگارم پیشی نمیگیرم.» در این هنگام جبرئیل نازل شد و درود پروردگار را ابلاغ فرمود و گفت: نام این مولود را «زینب» بگذار، چرا که این را در لوح محفوظ نوشتهایم. سپس پیامبر اسلام (ص) قنداقه وی را طلبید، او را بوسید و فرمود: «به حاضران و غایبان امّتم وصیت میکنم که حرمت این دختر را پاس بدارند. همانا وی مانند خدیجه کبری (س) است.» سپس جبرائیل مصایب و مشکلاتی را که بر آن حضرت وارد خواهد شد، بازگو کرد. پیامبر اکرم (ص) گریست و فرمود: «إن من بكى عليها، وعلى مصائبها يكون ثوابه كثواب من بكى على أخويها /// هر کس بر این دختر بگرید، همانند کسی است که بر برادرانش حسن و حسین گریسته باشد. »
حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر در جمع بندی خطبه ی اول یاد آور شد : بنابر آنچه که بیان شد انتخاب نام حضرت زینب (س) از جانب خدا و از طریق وحی بوده که این خود فضیلتی برای ایشان میباشد. در معنای لغوی زینب دو نظریه عنوان شده است:1 ) ـ زینب یک کلمه ترکیبی از «زین» و «اب» به معنای «زینت پدر» میباشد2 ) ـ زینب کلمهای بسیط بوده و نام «درخت» و یا «گل» میباشد. در لسان العرب آمده: «زینب درختی زیبا و خوش بو است از این رو این نام برای دختران انتخاب میگردد. در کنایات و استعارات عرب هر شخص بزرگ و نفیس به «درخت» تشبیه میشود مانند: «مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ اَصْلُهَا ثَابِتٌ» و یا حدیث «اَنا و علیٍّ من شجرهٍ واحدهٍ» در هر صورت قدر متیقن از این دو نظریه این است که زینب نامی زیبا و پر معناست.خدایا بارپروردگارا فرج امام زمان(عج) نزدیک بگردان ـ ما را از سربازان واقعی آن حضرت قرار بده ـ طول عمر سلامتی را به محضر مقام معظم رهبری عنایت بفرما ـ توفیق خدمت به مردم را به مسئولین ما به کارگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی اسلامی عنایت بفرما ـ حوائج و گرفتاری های مردم را به لطف خودت مرتفع بفرما .
حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسماللَّه الرّحمن الرّحیم الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابیالقاسم محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابىالقاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّبنالحسين و محمّدبنعلىّ و جعفربنمحمّد و موسىبنجعفر و علىّبنموسى و محمّدبنعلىّ و علىّبنمحمّد و الحسنبنعلىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . » بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را به تقوای الهی دعوت می کنم . تقوای الهی و سفارش به تقوای الهی و پرهیز از محرمات سر آمد سخن در خطبه های نماز جمعه است ؛ همانطور که قرآن کریم در آیه ی 36 از سوره مبارکه نحل آورده است که:« وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ ۚ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ /// و همانا ما در میان هر امتی پیغمبری فرستادیم که خدای یکتا را پرستید و از بتان و فرعونان دوری کنید، پس بعضی مردم را خدا هدایت کرد و بعضی دیگر ضلالت و گمراهی بر آنان حتمی شد، اکنون در روی زمین گردش کنید تا بنگرید عاقبت آنان که (انبیاء را) تکذیب کردند به کجا رسید (و آنها چگونه هلاک ابدی شدند).»
حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر در ادامه به سخن اول در خطبه ی دوم اشاره کرد و گفت : مطلبی در حول مکتب حیات بخش ؛ سیره و روشِ امامین انقلاب ؛ امام عظیم الشأنمان و مقام معظم رهبری ؛ امروز و در این مقطع پیش نیازِ اصلیِ فهمِ خیلی از مسائل است ؛ اینکه بازخوانی کنیم شاخصه های این مکتبِ حیات بخش را ؛ مکتبی که برگرفته است از متون دینی ؛ از آیات قرآن کریم ؛ از سیره و سبکِ ائمه ی اطهار(ع) و مطابقت و تطبیق اون با وضع امروز برای ما حیات بخش است ؛ پیش نیاز است ؛ هر چقدر پیچیدگی های دوره زمانه بیشتر بشود ؛ برماست که رجوع کنیم به شاخصه هایی که از لسان مبارک و در سیره و سبک امامین انقلاب بیان شده است ؛ مرور و مطالعه کنیم ؛ گره گشاست ؛ ما را از برخی از لغزش ها و شبهات دور می کند .
امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در ادامه به سه شاخصه ی اصلی اشاره کر و خاطر نشان نمود : دو شاخصه از این سه مورد را مطابق قرآن داریم « وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ ۚ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ » چه کار کند این پیامبر ؛ دو ویژه گی ؛ ویژه گیِ حاکمیت اسلام است ؛ وظیفه و شاخصه ی رسالت و امامت بوده است 1 ) ـ حاکمیت الله ؛ حاکمیت دین بر روی زمین 2 ) ـ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ؛ تقابل با طاغوت ؛ این خیلی مهم است ؛ هر حرکتی ؛ هر اتفاقی و هر مسئله ایی اگر ذیلِ اندیشه ی حاکمیتِ الله و حاکمیتِ دین بر روی زمین نباشد ؛ این اندیشه و تفکر ؛ یا به مرور به فرسایش می رود و در استمرار حذف خواهد شد ؛ ما قبل از انقلاب داشتیم ؛ حرکت هایی بودند اما ذیل این اندیشه نبودند ؛ اندیشه ایی که حاکمیتِ الله بر روی زمین محقق می شود و پرچم لَا اله إِلَّا ٱلله بر افراشته بشود ؛ رو به زوال رفتند و حذف شدند همینطور هم در تقابل با طاغوت .
حجت الاسلام شیخ عارف آل کصیر در ادامه گفت : دهه ی فجر عمل به این آیه بود که در آیت الکرسی میخوانیم «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ» البقره/256 اسلام همین است. اسلام ناب، سیمای اسلام ناب. «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ» اگر «یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ» نباشد، یعنی بگوییم هم آمریکا باشد، هم نماز میخوانیم، هم با شرق باشیم، هم با غرب باشیم، هم با بد باشیم، هم با خوب باشیم، هم با این باشیم، هم با آن باشیم، بعضیها میگویند بیائید با همه باشیم، کسانی که عقیدهشان این است که ما باید با همه باشیم، آنوقت به این آیه عمل نمیشود، « فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ » نمیشود با همه بود، با بد بود، با خوب بود. هر که راست میگوید، هر که دروغ میگوید انسان حتی در خوبها هم نمیشود همه خوبها را یک جور دید، خدا در قرآن میگوید «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ» النساء/95، «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ» الحجرات/13 کسی که تقوایش بیشتر است، در نمازجماعت میگویند آنهایی که یک کمالی دارند، آنها بروند صفِ اول. در پیشنمازی میگویند هرکه تقوایش بیشتر است، او پیشنماز شود. اگر هر دو تقوایشان یک جور بود، هر کدام سوادشان بیشتر بود او پیشنماز شود. اگر تقوا و سوادشان بیشتر بود، هر کدام مثلا سید است او برود جلو. اگر تقوا و سواد و سیدیشان یک جور بود، هر کدام پیرمردتر است او برود جلو. اگر تقوا و سواد و سیدی و سنشان یک جور بود، ببینید کسی که قرائتش بهتر است، اگر همه یک جور بود ببینید مثلا. . . آخرش میگوید ببینید هرکه خوشگلتر است. یعنی حرف آخر را بالاخره، یعنی همه را نمیشود یک جور قرار داد. ما امتیازبندی داریم. نمیشود بگوییم که خوب هم با این باشیم، هم با او باشیم. دهه انقلاب، اصلا انقلاب ما این بود که مردم ایران « یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ»شان شعله کشید، یعنی گفتند مرگ بر آمریکا، گفتند مرگ بر شاه، گفتند مرگ بر بختیار، اصلا آمریکا و دنبالههای آمریکا و تفکرهای آمریکایی مورد تنفر قرار گرفت، بعد «وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ» ایمان به خدا. ممکن است یک کسی امشب پای تلویزیون بگوید آقای قرائتی تو دلت خوش است، هیچ خبر داری قیمت خانه چند است، قیمت گوشت چند شده، تورم، گرانی، من یک مثالی دارم این مثال را خدمتتان بگویم، از یکی از بزرگان شنیدم. احتمالا هم این مثال را شما شنیده باشید، ولی حالا مثل خوبی است. میشود، شما که سوار ماشین میشوید، در ماشین سوار شدن دو تا چیز را دقت میکنید. یکی این ماشین قراضه است یا نو، یکی از علما میگفت امام وقتی از نجف میخواست برود کربلا میگفت یک ماشین خوب تهیه کنید، یک روز به امام گفتند شما در هیچ کلمهای خوب نمیگویی، مثلا گوشت خوب بخر، لباس خوب بخر، فرش خوب بخر، اما به ماشین که میرسی میگویی ماشین خوب. امام فرمود نان خالی آدم را نمیکشد، لباس کرباس آدم را نمیکشد، فرش کهنه آدم را نمیکشد، اما ماشین قراضه آدم را میکشد. در ماشینی که میخواهی سوار بشوی، نگاه میکنی ببینی ماشینش خوب است یا نه، بعد هم نگاه میکنی میبینی رانندهاش تریاکی، خواب آلود، گیج نباشد، اگر یک راننده بانشاطی داشت، ماشین هم کوک بود، میگویی سوار شویم. پس در ماشین سوار شدن دو اصل برای ما مهم است، ماشین، راننده. دیگر نمیگویی آقا من که میخواهم سوار ماشین شوم، مسافرها کسی دهانش بوی پیاز نمیدهد؟ کسی پوست پرتقال نخواهد ریخت؟ کسی پوست تخمه کدو نمیریزد؟ بابا بیا سوار شو، دیگر هر مسافری ممکن است یک غلطی بکند، یک اشتباهی بکند، هر مسافری ممکن است رنگ و وارنگ باشد، اما شما در ماشین، ماشین و راننده را دقت کن. ماشین ما جمهوری اسلامی است، راننده ما امام است، مقام معظم رهبری است، این ماشین را باید سوار شد، حالا این شهردار بد کرد، این امام جمعه بد کرد، آن نمیدانم وکیل، این سفیر، این تاجر، این کارگر، این کارمند، آن رشوه گرفت، بله، ممکن است هر یک از اینها را پیدا کنی که یک نقطه ضعفی داشته باشند، اما ماشین رانندهاش درست است. ماشینش درست است، رانندهاش هم درست است، ممکن است بعضی مسافرها یک اشتباهی بکنند، اگر تازه ثابت شد که اشتباه کردند، اگر ثابت شد که اشتباه کردند شما حق نداری از این ماشین پیاده شوی، ما باید این جمهوری اسلامی را دو دستی بگیریم، ولو فرد فرد این آدمها این مسافر نمیدانم چه کرد، آن مسافر چه کرد.
حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر افزود : امام راحل بیانیه ای علیه طاغوتیان دادند و مردم را تمام کننده و گره گشاه می دانست ؛ این خیلی مهم است ؛ لذا این سه شاخصه ؛ شاخصه های اصلی و قطعیِ انقلاب اسلامی است که از لسان و بیانِ و اندیشه ی امامین انقلاب است ؛ می بایست برای حضور مردم برنامه داشت و باید به مردم توجه کرد و مردم را باور داشت ؛ نمونه ایی که ما در ایام سالگرد اون به سر می بریم ؛ که با هدایت امام و میدان داری مردم اتفاق افتاد ؛ انقلاب دوم است ؛ تسخیر لانه ی جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام بود ؛ باز می بینیم این شاخصه ها در اون موج می زند ؛ مرکز طاغوت در آن زمان این لانه ی فساد و جاسوسی بود که به امر امام ؛ دانشجویان کار را انجام دادند , البته امام عظیم الشأن ما وقتی که فرمودند : « این انقلاب ؛ انقلاب دوم است » یعنی تسخیر لانه ی جاسوسی از روی احساس نبود ؛ خیر ؛ نشان از عمقِ فهم و درکِ دقیق امام از مسئله بود که فرمودند :« تسخیر لانه ی جاسوسی ؛ انقلاب دوم است » ؛ امام فرمودند :« هر چه گرفتاری داریم از آمریکاست . » فرمودند :« ملت ما آمریکا را دشمن شماره ی یک خود می داند » لذا نمازگذاران عزیز « هم انقلاب اول در سال 57 ؛ هم انقلاب دوم در سال 58 سیلی محکمی به آمریکا و استکبار جهانی بود . »
امام جمعه ی موقت شهرستان شوش افزود : اگر چه انقلاب ما ظاهر اون مبارزه ی با رژیم شاه بود ولی در واقع یک مبارزه ی ضد آمریکایی بود ؛ اگر چه ما می دانیم آمریکا در سال 32 این رژیم را بر سرکار آورد و در آن زمان آمریکا همه کاره ی ایران بود , تبعیدی که در همین 13 آبان اتفاق افتاد و به خاطر اعتراضی که امام راحل نسبت به طرح کاپیتولاسیون آمریکایی داشتند باز هم نفوذ آمریکای جنایتکار بود که با آن حال غربت و تنهایی امام عظیم الشآن تبعید شدند لذا تسخیرلانه ی جاسوسی ؛ آخرین رشته ی ممکن را هم در جهت ارتباط با این لانه ی فساد را از بین برد . که این خدمت بزرگی به انقلابِ اسلامی بود . لذا آن پیر فرزانه فرمودند :« ملت ایران ؛ ملت های جهان هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید .»
حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر در ادامه حمله ی هفته ی گذشته صهیونیست با دستور سگ هار و قلاده واکن آمریکا به برخی از شهرهای ایران اشاره کرد و گفت : در این خصوص حضرت آقا فرمودند : « در این مسئله این موضوع فراموش نشود نه بزرگ نمایی بشود و نه کوچک شماری ؛ بلکه باید محاسبات دشمن را تغییر دهیم » تا اینجا و تا به امروز در عرصه ی میدان و صحنه ی نبرد و در عرصه های روایت و جنگ شناختی هر آنچه اتفاق افتاده است به ضرر دشمن بوده است ؛ اما این مراقبت نیاز دارد .
وی افزود : اولا خدا رحمت کند سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله که در آن عملیات اربعین ؛ وقتی که آن یگان1200 صهیونیست در شمال تل آویو را در هم کوبیدند ایشون فرمود :« اطلاعاتی به دست ما رسیده است که ما درست و حسابی این محل فساد را کوبیده ایم » البته دشمن سانسور می کند فرمودند : « اگر این درست باشد ؛ لازم باشد مجدد آن را در هم می کوبیم .» نکته چیست ؟ نکته ای که می خواهم بگویم ؛ این است که در این اتفاق دشمن بهره ایی نبرد ؛ از نظر جنگ روایت ها ؛ جنگ شناختی ؛ یعنی دزگیر کردن اذهان جامعه ی اسلامی کاری از پیش نبرد ؛ مردم ما همه خواب بودند ؛ مردم در آرامش بودند ؛ بعد از آن هم فصایی که در کشور بود حاکم شد ؛ یک فضای طنز آمیز ی بود لذا در کانال سیزدهم گفتند : « ما باید کار دوم را انجام بدهیم . » چه کار کنیم؟ گفتند : « بله در حال یک طراحی هستیم که تلافی کنیم » اتفاقی که حزب الله آمد و خانه ی نخست وزیر کودک کش را خواستن بزنن ما تلافی را سر ایران در بیاریم .
امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در ادامه اظهار داشت : باز هم این حرکت در جامعه و افکار عمومی و در جنگ شناختی بر روی اذهان مردم ما اثری نگذاشت ؛ لذا این نکته برای ما می بایست روشن شود ؛ اساسا دشمن هم در عرصه ی نبرد ؛ هم در عرصه میدان ؛ هم در جنگ روایتها و جنگ شناختی عرصه را با هم جلو می برد ؛ لذا اینها اگر ببینند و بدانندکه نفوذ و حرکت آنها ؛ اقدام آنها ؛ در عرصه ی نبرد ؛ در عرصه ی میدان کم اثر است ؛ رو به جنگ شناختی می آورند ؛ اینکه محاسبات ما تغییر کند؛ اینکه ذهنیت ما تغییر کند اینکه عده ای در گوشه ایی از کشور شروع کنند به اینکه فازه و پالسه ؛ ترس ـ یأس و نا امیدی می خواهند بدهند لذا نبایستی این اتفاق در جامعه ی ما رخ بدهد ؛ چیزی که تا امروز شاهدش بودیم ؛ سرافرازی و پیروزی جبهه ی مفاومت بوده , هم در عرصه ی میدان هم در عرصه ی جنگ روایت و جنگ شناختی ؛ این پیروزی مهمی است که تا به امروز هم ملت ایران ؛ هم ملت های مسلمان و هم محور مقاومت خوب از آن استفاده کرده است ؛ لذا امروز ما بایستی محاسبات دشمن را به هم بزنیم هم در سطح هزینه و هم در سطح فایده ؛ یغنی می بایست مراقب باشد و نگران باشد قدرت ایران در کنار همه ی قدرت ها ؛ یک قدرت بلامنازع پدافندی دارد و هم نگران این باشد که ایران در مقابل ضربه مأثر را خواهد زد .لذا چجاتن کلام مقام معظم رهبریدر این خصوص فرمودند : « دشمن باید بیش از پیش نسبت به قدرت ما و توان ما و ابتکار ما مراقب باشد .» لذا این کلام خودش تاییدی است برای اینکه مسئولین ما قوای نظامی ما یک سطح دیگر از توانیی و قدرت خودرا دوباره نشان بدهد لذا در اطلاعات خودشان می گفتند که در اون قاعله ایی که آن شب اتفاق افتاد ؛ اینها سه مرحله عملیات داشتند اما به لطف خداوند بزرگوار و مجاهدت جوانان عزیز و غیور مان در همان مرحله اول کارشون به شکست مواجه شدند .
امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم به هفته ی گذشته که افتخاری در شوش به دست آمد اشاره کرد و خاطر نشان نمود : افتخار آفرینی دو نفر از جوانان ما در حوزه ورزش که کسب مقام کردند ؛ این افتخار و این کسب مقام را به این دو جوان عزیز ؛ شما مردم فهیم و ولایتمدار تبریک عرض می کنم ؛ انتظار داریم مسئولین امر ؛ متولیان امر نسبت به فرهنگ سازی نسبت به توجه به این ثرمایه های انسانی بیش از پیش اهتمام کنند . . خدایا بارپروردگارا فرج امام زمان(عج) نزدیک بگردان ـ ما را از سربازان واقعی آن حضرت قرار بده ـ طول عمر سلامتی را به محضر مقام معظم رهبری عنایت بفرما ـ توفیق خدمت به مردم را به مسئولین ما به کارگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی اسلامی عنایت بفرما ـ حوائج و گرفتاری های مردم را به لطف خودت مرتفع بفرما .
از دیگر برنامه های این هفته می توان به « قرائت زیات آل یاسین توسط حاج عبدلرحیم انصاری » و یا یاد و خاطره ای شهدایی که از تاریخ 12 آبان ماه الی 18 آبان ماه در هشت سال جنگ دفاع مقدس شربت شهادت نوشیدند به « شهید خانزاده سگوند ـ شهید محمدرضا کرد زاده ـ شهیدمجید چنانی ـ شهید نعیمه دوار ـ شهید صید علی مریدی ـ شهیدشجاع آل کثیر ـ شهیدعلیرضا رمضانی ـ شهید طعیمه سهیل پور ـ شهید نادر سیلانی ـ شهید محمد علی رمضانیان ـ شهید فاخر چنانی و شهیدعبدالرضا دوار » اشاره کرد ـ یادشان گرامی باد .