10262024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۸۰۴5298

امام جمعه شهرستان شوش گفت : فلسطین در مظلومیت و انزوا بود با این خون مطهر هزاران شهید حزب الله و غزه و فلسطین ؛ فلسطین زنده شد

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

نمازجمعه ی جمعه ی این هفته 04مهرماه 1403 «همزمان با سالروز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون در سال 1343 هجری شمسی » به مجریگری « عبدالامیر بشکار  » ـ تلاوت قرآن « مجتبی باقری » مؤذنی « دکتر عبدالعزیز حجازی » و قرائت دعای آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» نماز سیاسی نماز سیاسی  جمعه به امامت حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی  در مسجد شهید دانش حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور « حجت الاسلام شیخ محمد دانیالی فر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ی اندیمشک ـ حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوش دانیال(ع) )ـ علی الهایی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران ـ غلامحسین نظری رئیس کمیته ی امداد حضرت امام خمینی(ره) شوش ـ عامر الهایی سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان شوش ـ  عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای  ـ محمدحسن پور نعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ـ جمعی از عشایرغیور ـ  جمعی از هنرمندان ـ اصحاب رسانه و مطبوعات ـ اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال (ع)  ـ  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ـ اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) و بانوان» نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مرتضی مرعشی  در مصلای نمازجمعه برگزار شد .


امام جمعه ی شهرستان شوش در ابتدا به دعا و نیایش پرداخت و گفت :«بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ . الحمد للَّه ربّ العالمین . لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم . حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‌ وَ نِعْمَ النَّصیرُ . العبد المؤید و رسول المسدد المصطفی الامجدالمحمود الاحمد القاسم مصطفی محمد(ص) السلام علی ابن ابیطالب و آله الطیّبین الطاهرین المعصومین الهداة المهدییّن و لعنت الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین . أستغفر الله الذی لا اله الّا هوالحی القیوم و أتوب الیه توبة عبدٍ خاضعٍ مسکینٍ مستکین ، لا یستطیع لنفسه صرفاً و لا عدلاً و لا نفعاً و لا ضراً و لا حیوةً ولا موتاً و لا نشورا و صلّی الله علی محمدٍ و عترته الطّیبین الطاهرین الآخیار الأبرار و سلّم تسلیما . اللهّم صلّ علی محمدٍ و آل محمد و عجّل فرجهم و أهلک عدّوهم من الجنّ و الأنس من الأولیّن و الآخرین  . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم که همان راه خداست  .راه انبیاست . راه پیغمبران است که از مسیر انجام واجبات ؛ ترک محرمات ؛ خدمت به خلق و گره گشایی از مردم می گذرد . روز جمعه است ؛ متعلق به آقا امام زمان(عج) است .


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه حدیث نورانی هفته ی گذشته گفت : خداوند در این دنیا انسانها را مورد آزمایش قرار می دهد ؛ بندگان خدا و انسانها در این آزمایش ها و امتحان هایی قرار می گیرند در هفته ی گذشته گفتیم یک نو.ع آزمایش برای گناهکاران است ؛ انسان هایی که غافل هستند مورد آزمایش قرار می گیرند تا از خواب غفلت بیدار شوند و دومین نوع آزمایش گفتیم برای مؤمنین است برای کسانی که خداوند می خواهد به آنها درجه بدهد و آنها را ارتقاء بدهد و در این امتحان الهی مؤمنین رشد می کنند ؛ در ادامه ی همین موضوع گفتیم که خداوند عالم در قرآن کریم می فرماید :«  ما شما را با اولاد و مالتان امتحان می کنیم ؛ فکر نکنید که اگر گفتید ایمان آورده ایم ؛ شما را رها می کنیم ؛ نه ؛ تازه شروع کار است .»


حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی افزود : وقتی ایمان آوردید مورد امتحان قرار می گیرید ؛ چرا؟ چون خداوند عالم می خواهد تو را رشد بدهد ؛ می خواهد باپله های ترقی و معرفت رشد کنی و به بالا بروی ؛ لذا دنیا دارِ امتحان است . به دنیا دل نبندید ؛ دنیا دار سختی و تلخی و بالا و پائینی است و در ادامه ی این حدیث نورانی به اینجا می رسیم که در تاریخ بشریت پر هستند از کسانی با محبتی که به مال و اولاد داشتند در امتحانها رفوزه شدند ؛ آدم های خوبی بودند ؛ اما وقتی که باید از مالش انفاق می کرد ؛ فرزندش را فدا می کرد برای اسلام ؛ فرار را بر قرار ترجیح داد ؛ در تاریخ زیاد است بر عکس این هم هست ؛ آدم های معمولی ؛ سر بزنگاه ها و سر امتحان الهی پرچم آنها بالا بود و با اقتدار و آبرومندانه پیروز شدند ؛ مصداق آن همین خانواده های معظم شهداست . همین رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که وقنی که پدر دید دشمن غاصب به مرز ما حمله کرد پسر خودش را پیشانی بند می بست و از زیر قرآن رد می کرد و سوار ماشین می نمود و بدرقه اش می کرد ؛ برای امتحان الهی نگفت این پسر من است ؛ نگفت این پاره ی جگر من است ؛ حیف است بلکه خودش آماده اش کرد برای رزم چرا؟ چون الگویشان اباعبدالله الحسین(ع) است لذا در تاریخ ما داشته ایم کسانی که اسم و رسم داشتند به زمین خوردند در این امتحانات و کسانی که اسم و رسمی نداشتند ؛ اما اسم و رسمی پیش خدا و نزد مردم پیدا کردند .


امام جمعه ی شهرستان شوش با اشاره به آیه ی 29  از سوره مبارکه انفال یار آور شد : « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا وَيُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ /// ای اهل ایمان، اگر خدا ترس و پرهیزکار شوید خدا به شما فرقان بخشد (یعنی دیده بصیرت دهد تا به نور باطن حق را از باطل فرق گذارید) و گناهان شما را بپوشاند و شما را بیامرزد، که خدا دارای فضل و رحمت بزرگ است.» امتحانی که برای پیامبران و صالحان است . آیا پیامبران و صالحان هم آزمایش می شوند ؟  می فرماید :« بله  ؛ پیامبران زیادی مانند ابراهیم خلیل الله مورد آزمایش قرار گرفت .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : در آن امتحان بزرگ اسماعیلش را ذبیح الله کرد از عبدالله شد رسول الله ؛ شد نبی الله ؛ شد خلیل الله ؛ پیامبران وقتی مورد آزمایش قرار می گیرند به خاطر این است که در مقامات معنوی بالاتری خدا به آنها بدهد ؛ وقتی شما می بینید حضرت نوح(ع) مورد امتحان قرار می گیرد؛ چطور می شود به خاطر فرزندش ؛ آن فرزندی که با بدان بنشست ؛ و خاندان نبوتش گم شد ؛ پیامبران هم مورد آزمایش قرار می گیرند .حضرت ایوب(ع) آن پیغمبر خدا با فقر وبیماری مورد امتحان قرار گرفت ؛ پیغمبری بود که دارا و دولتمند بود ؛ زمین های فراوان ؛ اولاهای متعدد اما در یک مرحله ای مورد امتحان قرار گرفت از یک صبح تا بعدازظهری همه ی بچه هاش کشته شدند؛ تمام زمین های کشاورزی او آتش گرفتند ؛ تمام گله و دامش سوختند همش می گفت :« الحمدالله» بیمار شد ؛ آنقدر بیمار شد که به همان مردمی که سفره می انداخت خدمت می کند و کار آنها را راه می اخداخت ؛ همان مردم آمدند در خانه اش گفتند : « از اینجا برو ؛ این بیماری تو واگیردار است ؛ ما هم مریض می شویم» هیچکس کمکش نکرد ؛ خانمش گذاشتش روی حصیری و کشان کشان از آبادی به بیرون بردش ؛ چرا می گویند بزرگترین معلم تاریخ است ؛ چون تاریخ درس به ما می دهد ؛ بله پیامبر خدا مورد امتحان قرار گرفت ؛ تا بندگی اش معلوم شود ؛ تا ارزش تقوایش معلوم شود لذا می فرمایند : « صالحان ـ پیامبران و امامان مورد امتحان قرار می گیرند .» مگر امام حسین(ع) مورد امتحان قرار نگرفت ؟همان روز عاشورا اجنه ها آمدند در خدمت امام حسین(ع) گفتن آقا اگر اجازه بدهی  با طرفه العینی لشکر یزید را نابود کنیم ؛ آقا فرمود : « نیازی نیست » کسی که اسم اعظم بلد است نیازی به این چیزها ندارد ؛ قرار نیست که من از قدرتم استفاده کنم ؛ قرار است اتفاقی بیوفتد که انسانها اجر و ثواب و قیمتشان معلوم بشود ؛ پرچم هدایت برافراشته شود لذا آزمایشهای الهی بعضی وقتها برای از افراد بدبینی می آورد چون نمی داند ؛ میگه هر چه بد بختی هستند مال من است ؟ هرچه گرفتاری است مال من است؟ دیواری دیگر کوتاه تر از من نیست؟ باید نگاه بکند و ببیند .

 

حجت السلام سید مرتضی مرعشی  در ادامه افزود : امیر المؤمنین هم مورد آزمایش قرار گرفت ؛ شخصی یهودی آمدخدمت آقا امیرالمؤمنین گفت : « یا امیرالمؤمنین اوصیای خدا ؛ اولیای خدا آیا اینها هم مورد امتحان الهی قرار می گیرند ؟» فرمود : « بله بعضی ها با مالشان مثل ایوب نبی(ع) ـ بعضی ها با فرزندانشان مثل آقا موسی ابن جعفر(ع) یا مثل آقا امام رضا(ع) آقا امام رضا (ع) در سن 48 سالگی خدا بهش اولاد نداد خدا میخواهد بداند در این امتحان صبر و تحملت و طاقتت چقدر است ؛ سریع شروع می کنی به توپ و تشر کردن ؛ سریع با دو ریالی که تو جیبت شرق شرق می کند از مردم رور میشی ؛ از راهت فاصله می گیری  لذا امیرالمؤمنین به اون مرد یهودی فرمود : « من علی 14 بار بار امتحان شدم ؛ 7 بار زمان رسول الله(ص) ؛ 7 بار بعد از رسول الله(ص) » تازه این امیرالمؤمنین است فرمود : « در اليوم الانظار؛ روزی که پیغمبر همه ی فامیلهایشو جمع کرد که دعوتششون کرد به اسلام تکذیبش کردند ؛ شام را داد به فامیل ها بعد اعلام دعوت پیغمبری خود را کرد ؛ همین که بیرون رفتند گفتند : « نخیر ما به شما ایمان نمی آوریم» ؛ سه باری که پیامبر اینها را دعوت کرد لبیک نگفتند امیرالموؤمنین بلند شد لبیک گفت امیرالمؤمنین به رسول الله (ص) لبیک گفت ؛ بزرگان قوم ؛ معتمدین عشیره  سکوت کردند و لبیک نگفتند اما یک نوجوان لبیک گفت این یک امتحان بود .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه خاطر نشان کرد : امتحان دوم لیلة المبیت بود؛ شبی که امیرالمؤمنین در بستر پیغمبر خوابید از 40 طایفه آمدن و گفتن همه با هم در یک شب چهل تا شمشیر می زنیم و پیغمبر را می کشیم و قاعله را تمام می کنیم ؛ امیرالمؤمنین وقتی به دستور پیامبر مطلع شد در بستر پیامبر خوابید ؛ بعد که آمدندبالای سر پیغمبر به اذن خدا پارچه را که برداشتند دیدن امیرالمؤمنین است ؛ بعد به دستور خدا اینها پارچه را برداشتند ؛ از شهید کردن امیرالمؤمنین صرف نظر کردند و از او سئوال کردند که یا علی « اینها اگر پرده را کنار نمی زدند و همانطور سر پرده تورا می کشتند چی می شد ؟» امیرالمؤمنین فرمود : « هیجی آمده بودم برای فدا شدن ؛ آمده بودم برای جان فشانی به جای پیغمبر . » خدایا به ما توفیق بهره مندی هر چه بیشتر از این روایات ؛ از این آیات قرآن به همه ی ما عنایت بفرما ـ خدایا بار پروردگارا توفیق صبر ؛ طاقت و حلم در آزمایشات الهی به همه ی ما عنایت بفرما  .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) سخنان خود را در خطبه ی دوم آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . مجددا خودم و شما عزیزان  را دعوت و سفارش به تقوای الهی ـ  دعوت می کنم به آماده شدن برای لحظه ی جان دادن ـ آماده شدن برای سرازیری قبر و قیامت ـ آماده شدن برای آن لحظه ای که بند کفن باز می کنند و صورت ما را روی خاک می گذارند ـ آماده شدن برای سئوال نکیر و منکر ـ آماده شدن برای برای صحرای محشر وا مصیبتا ـ آماده شدن برای روزی که زن و مرد از هم فرار می کنند ـ اولاد از پدر و مادر خود فرار می کند ـ برای روزی که آبروها ریخته می شود ـ پرده ها فرو می افتد ـ آماده شدن برای آن لحظه ی سخت ـ حاصل نمی شود ؛ مگر انجام واجبات و ترک محرمات و خدمت به خلق  ؛ لذا این پیامِ نماز جمعه ؛ پیام بیدارباش است ـ پیام هشدار است ؛ پیام اینکه زمان ؛ زودگذر است و پیام یادِ مرگ افتادن است ؛ پیام دستگیری از نیازمندان و مستضعفان ؛ پیام اینکه در کنارِ اجتماع باید درکِ دیگران را بشنویم ؛ حرکت کنیم ؛ بی خیالی طی نکنیم ؛ نگوئیم به من چه ؛ که همین به من چه ها بعضی وقتها یک جامعه ای را نابود می کند .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزاد : امیرالمؤمنین می فرماید : « أَفْضَلُ اَلزُّهْدِ فِي اَلدُّنْيَا ذِكْرُ اَلْمَوْتِ وَ أَفْضَلُ اَلْعِبَادَةِ ذِكْرُ اَلْمَوْتِ وَ أَفْضَلُ اَلتَّفَكُّرِ ذِكْرُ اَلْمَوْتِ فَمَنْ أَثْقَلَهُ ذِكْرُ اَلْمَوْتِ وَجَدَ قَبْرَهُ رَوْضَةً مِنْ رِيَاضِ اَلْجَنَّةِ .» آدم اگه یاد موت بیوفتدآدم باید به یاد رفتن باشد که این دنیا ماندنی نیست ؛ این مال و منال ماندنی نیست ؛ این اولاد و این فرزندان و این دو ریال پولی که تو بانک داری اینها ماندنی نیست اگر ارزشی دارد ؛ اگر برای خدا خرج شد ارزش دارد وگرنه مال نیست وبال است ؛ نماز جمعه یاد آوریِ روز قیامت است , یاد آوری روز محشر است ؛ از ما سئوال می کنند جوانی تو چکار کردی ؟ مالتو چکار کردی ؟ عمرتو چکار کردی ؛ جوان بودی می توانستی کمک بکنی دستگیری بکنی ؛ مسئوال بودی می تونستی تلاشی بکنی  و گره ایی را باز بکنی .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به نماز جمعه ی وحدت آفرین اشاره کرد و گفت : نماز جمعه همه را به تقوای الهی دعوت می کند و شیعیان امیرالمؤمینین که الحمدالله در نماز جمعه ی وحدت آفرین حضور پیاده می کند هم مایه ی دلگرمی دارد هم مایه ی افتخار است ؛ روحانیت معظم ؛ بزرگان ؛ شیوخ ؛ سادات ؛ مسئولین ؛ نیروهای نظامی و انتظامی ؛ رزمندگان 8 سال دفاع مقدس ؛ نیروهای اقشار مختلف بسیج ؛ نماز گذاران مساجد به همراه ائمه جمعه و جماعات مساجد ؛ فرهنگیان ؛ کشاورزان ، کارگران ؛ بانوان و حضور شما افتخاری هست برای نماز جمعه ی وحوت آفرین .

 

حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی در ادامه به مناسبت های هفته اشاره کرد و اظهار داشت : به مناسبت ها به سرعت اشاره می کنم ؛ رهبر معظم انقلاب در همین هفته دیداری داشتند با دست اندرکاران برگزاری گنگره ی شهدای استانی و در اونجا فرمودند : « این اتفاقاتی که در تاریخ داریم میبینید جنایتهای آمریکا و اسرائیل را میبینید ؛ اینها باعث آبرو ریزی برای آنهاست ؛ درسته موشک هارا دارند میزنند بر سر مردمان بی گناه ؛ درست است طفل های نوزادی دارند شهید می شوند ؛ درست است مدرسه و بیمارستان و خانه ای نماده ولی اینها فتح الفتوح برای آنها نیستند ؛ اینها جز بی آبرویی ؛ بدبختی و نفرت برای آمریکا نیست . همانطور که یزیدیان ابا عبدالله الحسین(ع) را شهید کردند؛ فرزندان رسول الله (ص) را به اسارت بردند ؛ اما فاتح که بود؟ فاتح حضرت زینب کبری(س) بود فرمود : «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» ؛ دنیا را بیدار کرد ما از کربلا یاد می‌گیریم که هر جا دین خدا به جان‌فشانی نیاز داشته باشد، باید جان‌فشانی کرد و درخت اسلام را با خون خود آبیاری کرد؛ ما یاد می‌گیریم در راه خدا جوان ۱۸ ساله قربانی کنیم، نوجوان ۱۳ ساله قربانی کنیم، نوجوان ۱۱ ساله قربانی کنیم، پیرمرد ۸۰ ساله قربانی کنیم، حتی در راه خدا گاهی باید از شش ماهه هم گذشت و این زیبایی کربلا است. و الان در سرتا سر دنیا لبیک یا حسین(ع) ولبیک یا علی(ع) واز حضرت زینب(س) شنیده می شودو به این اباعبدالله الحسین(ع) مگر خاموش شد؛ مگر توانستند خون شهیدان را پاک کنند؟ شعار اباعبدالله الحسین (ع) زنده است ؛ مکتب و راه اباعبدالله الحسین(ع) زنده است  ؛ « فلسطین در مظلومیت و انزوا بود با این خون مطهر هزاران شهید حزب الله و غزه و فلسطین ؛ فلسطین زنده شد » دشمن خار و ذلیل شد لذا حضرت آقا این را اشاره فرمودند : « دنیا دارد می بیند آمریکا بی آبرو تر شد ؛ این همه خرج این همه هزینه این همه تلاش ؛ چه شد ؟ » حماس هنوز زنده است

 

حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی در ادامه به مناسبت های امروز اشاره کرد و اظهار داشت : تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ش از حوادث مهم در فرایند شکل‌گیری انقلاب اسلامی در ایران بود. دستگیری سید روح‌الله خمینی(ره) مرجع تقلید وقت شیعیان، اخراج از ایران و اقامت اجباری او در ترکیه توسط حکومت پهلوی در پی اعتراض او به تصویب قانون کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی وقت انجام شد. خمینی در سخنرانی چهارم آبان که از آن به‌عنوان سرآغاز مرحله دوم رهبری نهضت اسلامی یاد شده است، این طرح را سند بردگی و اقرار به مستعمره بودن ایران دانست و سکوت در مقابل این طرح را گناه کبیره خواند. تبعید امام خمینی به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانسته شده که تحولاتی را در مردم ایجاد کرد و تا سال‌ها بعد موجب حرکت‌های انقلابی شد. کشته‌شدن حسنعلی منصور در بهمن ۱۳۴۳ش، تعطیلی حوزه‌های علمیه، نماز جماعت و بازارها در شهرهای مختلف، تلگراف و اعلامیه حمایت علما و مراجع همچون مرعشی نجفی و گلپایگانی از سید روح‌الله خمینی برخی از واکنش‌ها پس از سخنرانی و تبعید او بود. امام خمینی(ره) در ۱۳ مهر ۱۳۴۴ش پس از ۱۱ ماه تبعید در ترکیه، به عراق منتقل شد.

امام جمعه شهرستان شوش سپس به ئمناسبت های 13 آبان اشاره کرد و گفت : روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است. تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند. روز دانش‌آموز 13 آبان 1357 در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شد همه اقشار مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان، سعی در ایفا کردن نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند. در این میان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال دیگری داشتند. صبح روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند. این جوانان پر شور و خداجو، گروه گروه، داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند. ساعت 11 صبح، مأموران،‌ ابتدا چند گلوله گاز اشک‌آور در میان این جمعیت خروشان پرتاب کردند؛ اما، اجتماع کنندگان در حالی که به سختی نفس می‌کشیدند، صدای خود را رساتر کرده و با فریاد الله‌اکبر، لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند. در این هنگام تیراندازی آغاز شد و جوانان و نوجوانان بی‌گناه، یکی پس از دیگری، در خون خود غلتیدند. در این روز، 56 نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند. حضرت امام(ره) در پیامی به همین مناسبت فرمودند: «... عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است ... ایران امروز جایگاه آزادگان است... من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام ... صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.» به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش‌آموز، این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده است. خدایا بارپروردگارا قلب نازنین آقا امام زمان(عج) را از همه ی ما راضی و خوشنود بگرداند ـ پروردگارا تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) را عنایت بفرما ـ نایب برحقش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای« مدظله العلی»تا حضورش حفظ بگردان ـ حوائج جمع حاضر برآورده به خیر بگردان ـ به مسئولین عزیز و خدمتگذار ما توفیق خدمت بیش از پیش عنایت بفرما ـ اسرائیل و آمریکا نیست و نابود بگردان ـ سپاه اسلام پیروز بفرما . 

           

از دیگر برنامه های این هفته  می توان به « تقدیر از گروه سرود نورالبیان و تجلیل از فاطمه و لیلا بیاتی که در ساخت نمازخانه با زیر بنای 140 متر در مدرسه بهار آرادی  همت نموده اند » و  « قرائت زیات آل یاسین توسط حاج عبدلرحیم انصاری » و یا یاد و خاطره ای شهدایی که از تاریخ 05 آبان ماه الی  11 آبان ماه  در هشت سال جنگ دفاع مقدس  شربت شهادت نوشیدند به  « شهید صدام آل کثیر ـ شهید سید زائر موسوی  ـ شهیدحسین بریسم ـ شهید اسماعیل چنانی  ـ شهید رحمان رکاب  ـ  شهیدعبدالکریم مریدی ـ  شهیدعبدالکریم مهدیه و  شهیدعلی سرخه »  اشاره کرد ـ یادشان گرامی باد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست