10182024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۷۲۶5288

گذری بر عیوب برخی از خبرنگاران شوش

به قلم ـ عباس کرم الهی

در حالی که شهرستان شوش تأثیر گذارترین خبرنگاران استان خوزستان را داردکه از این نظر تحسین برانگیز است ؛ اما به جز مدیرمسئوالان رسانه ها و یکی  دو نفر از قدیمی ها ؛ هر کدام عیوبی دارند که در این گزارش به این عیوب می پردازیم ـ لطفا لینگ خبر را باز کرده و تا آخر مطالعه کنید .

برخی از خبرنگاران شوش نه سواد رسانه ای دارند و نه می تواند تولید خبر یا تولید محتوا داشته باشند و فقط از خبرگزاری های رسمی کپی پیست می کنند و به خورد مردم می دهند ؛ خبرهایی که یا از رسانه ی ملی دیده و شنیده اند یا از طریق  اینترنت در خبرگزاری های رسمی نظیر« جمهوری اسلامی « ایرنا » ـ مهر ـ فارس و..... » مطالعه کرده اند اما اگر از نیازمندی های شوش و یا جلسات  بخواهند خبری منتشر کننددر حد دو خط بسنده می کنند .

عده ای وارد جلسه یا پروژه ایی می شوند اما اصلا توجه نمی کنند که سخنران چه می گوید  ؛ کدام جمله از سخنانش را  باید به عنوان «تیتر » انتخاب کرد و کدام جمله را در مقدمه« لید » قرار داد .فقط عکس می گیرند آن هم عمودی و برای خبرنگاران با تجربه ارسال می کند که این خبر را منتشر کن ؛وقتی ما نمی دانیم که سخنران چه گفته است چگونه این خبر را از روی عکس تنظیم کنم؟

یک خبرنگار با یک عکاس خبرنگار مکمل همدیگر هستند اما یک عکاس خبرنگار به تنهایی نمی تواند از عهده ی تنظیم یک خبر برآید که متأسفانه این روزها در شهرستان شوش یک گوشی به دست هم خبرنگار می شود در حالی که خبرنگار جایگاه و منزلتی دارد  .

بیست و دومین کارگاه آموزش خبرنگاری ـ عکس خبری و فضای مجازی ؛ «یادواره سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله » به کار آموزان می آموزد که « چطور خبر را تنظیم کنند ؛ کوتاه ترین ؛ مهمترین و مستندترین جمله سخنران اصلی را به عنوان تیتر برگزینند  و خبر را جمله بندی « پاراگراف به پاراگراف » پیش ببرد و سعی کند از سبک هرم وارونه برای تنظیم خبر استفاده کند .


چون  این مطالب را در کارگاه می بایست حضوری که کارآموزان خبرنگاری یاد بدهیم از این بیشتر  از مطلب آموزشی چیزی نخواهم گفت فقط بگویم که ظرفیت کلاس فقط برای بسیجیانی که از طرف فرمانده هان پایگاه های مقاومت مساجد باز است که همین تعدادی هم که ثبت نام کرده اند اکثرا بسیجی هستند و فقط به دنبال گرفتن مدرک نیستند بلکه به دنبال آن می باشند که اخبار و رویدادهای شوش را منتشر کنند

اولین جلسه ی این دوره جمعه 4 آبان ماه بعداز نماز مغرب و عشاء به مدت دوساعت در پلاتوی شهید مدافع حرم احمد حیاری برگزار می شود و پنج جلسه ی دیگر یک جمعه در میان در همین ساعات برگزار می شوند که همه مشکل کاری یا تحصیلی نداشته باشند  .

کارآموزان در اولین جلسه علاوه بر اینکه با خود دفتر و خودکار همراه داشته باشند مدارکی نظیر « سه قطعه عکس رنگی پرسنلی زمینه سفید  ـ فتوکپی صفحه اول شناسنامه و توضیحات ـ فتوکپی کارت ملی هوشمند و یک عدد پوشه ی سفید رنگ » همراه خود بیاورند .

شایان ذکر است در این دوره 14 نفر از برادران شامل « عیسی بهرامی ـ احمد ضمدی ـ مهدی ضمدی ـ رضا ملایی« فرهنگی»  ـ خالد اسمائیلی ـ محمد ولی پور ـ  ابوالفضل فریدی فر ـ  امیر الهایی سحر«خبرنگار پایگاه خبری نسیم در شهرستان کرخه»  ـ هانی اسماعیلی ـ عباس زبید « فرهنگی»  ـ  غلامرضا« کامبیز» حیدری ـ علی عبدالخانی ـ عقیل سرخه و مهدی حیاری کشاورز» و 9 نفر از خواهرانبه نام های ها« ابتسام قاسمی نسب ـ هاجر میرـ فضیله آل کثیر«کارشناس»  ـ فاطمه عبدالخانی ـ نرگس مساعد ـ سیده جمیله  احمدی «فرهنگی» ـ زینت درویشی«کارشناس» ـ مینا پرنیان«کارشناس»و زهرا حیدری نیا « خبرنگار و عکاس خبرنگار» » که در مجموع 23 نفر ثبت نام نموده اند

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست