09212024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۶۳۰5240

امام جمعه شهرستان شوش گفت : مهمترین هدف ؛ مهمترین کاری که بنده مأموریت دارم روحیه ی جهادی با محوریت تعظیمِ شعائر اسلامی است

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

نمازجمعه ی جمعه ی این هفته 30 شهریورماه 1403 «هم زمان با روز وقف» به مجریگری « عبدالامیر بشکار » ـ تلاوت قرآن« محمد کاظمی  » مؤذنی « علی دیناروند » و قرائت دعای آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» نماز سیاسی نماز سیاسی  جمعه به امامت حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی  در مسجد شهید دانش حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور « آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان های شوش و کرخه ـ مهندس سید مهدی چلوی معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش ـ سرهنگ پاسدار مهدی طرفی فرمانده سپاه ناحیه شوش دانیال (ع) ـ  سرگرد پاسدار عباس احسانی فر جانشین فرمانده ی ناحیه ی سپاه شوش دانیال(ع) ـ حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره تبلیغات اسلامی ـ  علی الهایی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران ـ عامر الهایی سرپرست اداره آموزش و پرورش ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای  ـ محمدحسن پور نعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ـ جمعی از عشایرغیور ـ  جمعی از هنرمندان ـ اصحاب رسانه و مطبوعات ـ اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال (ع)  ـ  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان» نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مرتضی مرعشی  در مصلای نمازجمعه برگزار شد .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ابتدا به دعا و نیایش پرداخت و گفت :«بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ . الحمد للَّه ربّ العالمین . لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم . حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‌ وَ نِعْمَ النَّصیرُ . العبد المؤید و رسول المسدد المصطفی الامجدالمحمود الاحمد القاسم مصطفی محمد(ص) السلام علی ابن ابیطالب و آله الطیّبین الطاهرین المعصومین الهداة المهدییّن و لعنت الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین . أستغفر الله الذی لا اله الّا هوالحی القیوم و أتوب الیه توبة عبدٍ خاضعٍ مسکینٍ مستکین ، لا یستطیع لنفسه صرفاً و لا عدلاً و لا نفعاً و لا ضراً و لا حیوةً ولا موتاً و لا نشورا و صلّی الله علی محمدٍ و عترته الطّیبین الطاهرین الآخیار الأبرار و سلّم تسلیما . اللهّم صلّ علی محمدٍ و آل محمد و عجّل فرجهم و أهلک عدّوهم من الجنّ و الأنس من الأولیّن و الآخرین  . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم که همان راه خداست  .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : پیغمبر اکرم(ص) حضرت محمد مصطفی(ص)فرمودند :« در روز جمعه ذکری با فضیلت تر ؛ گره گشا تر و سنگین کننده ی ترازوی اعمال نزدِ میزان وجود نداد » خدا را شاکریم که در محضر شیعیان امیرالمؤمنین ؛ عاشقان اهل بیت (ع) ؛ در نماز جمعه ی وحدت آفرین و دشمن شکن در شهرستان ولایتمدار و شهید پرور شوش دانیال نبی (ع) هستیم و امروز در محضر همه ی شما عزیزان و علما درس پس می دهیم ؛ در فضلیت نماز جمعه همین بس ؛ که اهال بیت(ع) ما فرمودند :«نماز جمعه محلی است که دلها را به هم نزدیک می کند ؛ محلی است که باعث می شود ایمانها قوی می شوند» ؛ خدارا شکر که امروز در این روزی که متعلق به آقا امام زمان(عج) است  در این نماز جمعه ی باشکوه در محضر شما هستیم .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به روایتی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت : خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) می فرماید : «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق /// همانا من مبعوس شدم فقط برای اینکه مکارم اخلاق را به پایان برسانم » در ماه ربیع ؛ در ماهی که بزرگان ما می فرمایند « ربیع بهار زندگیست » این روایت نورانی را از رسول اکرم(ص) خدمت شما هدیه کردم چرا که امروز روز پیغمبر است ؛ چرا که امروز روز رَحمه لِلعالَمین است ؛ روز ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)و همچنین فرزندشان امام ششم حضرت امام جعفر صادق (ع) که برکات زمین و آسمان در این ماه ربیع بر مسلمانان جهان سرازیر می شود ؛ ماه عبور از تاریکی ها به یومن قدم آقا رسول الله(ص) ؛ زیبنده است که در ایامی که مزین به آقا رسول الله (ص) است ؛ بیشتر پیرامون زندگی و سبک زندگی با هم صحبت می کنیم .

 

حجت الاسلام سیدمرتضی مرعشی در مورد سبک زندگی پیابر گفت :  خاتم الانبیا حضرت محمد بن عبدالله(ص) در سال 571 م که مصادف با روز جمعه هفده ربیع الاول بود، در مکه چشم به جهان گشود و در چهل سالگی از طرف خداوند متعال به پیامبری برگزیده شد. حدود سیزده سال در مکه پنهان و نیمه پنهان به تبلیغ دین اسلام پرداخت. سپس در نتیجه فشارهای روزافزون کفار و مشرکان به مدینه هجرت کرد. پس از ده سال تبلیغ و تبیین احکام نورانی اسلام و تشکیل نخستین حکومت اسلامی در 63 سالگی در روز دوشنبه 28 صفر سال یازدهم هجری به ندای حق لبیک گفت و چشم از جهان فانی فرو بست. مرقد مطهرش در مدینه منوره در کنار مسجدالنبی قرار گرفته است و همه ساله سیل عاشقان نبوت، به ویژه در ایام پیش و پس از مراسم حج، از سراسر عالم به زیارتش می شتابند در آخرین ساعت های زندگی پیامبراکرم (ص) وقتی غم و اضطراب و دلهره سراسر مدینه را فرا گرفته بود و یاران باوفای آن حضرت با دیدگانی اشکبار و دل های آکنده از اندوه در کنار خانه رسول خدا (ص) جمع شده بودند تا از سرانجام کسالت آن حضرت آگاه شوند، دختر گرامی رسول خدا، حضرت فاطمه (س) در کنار بستر پدر با قلبی سوزان و دیده گریان به زمزمه کردن اشعاری که حضرت ابوطالب (ع) در وصف آن حضرت سروده بودند مشغول شد..

 

وی افزود : چون به این بیت رسید که می گوید: «[ای صاحب] آن چهره نورانی که به احترام آن مردم از ابرها باران درخواست می کنند و شخصیتی که پناهگاه یتیمان و بیوه زنان و درماندگان است»، ناگهان رسول خدا (ص) چشم خود را باز کردند و با صدای آهسته به دختر بزرگوارشان فرمودند: دخترم به جای این اشعار آن آیه را تلاوت کن که می گوید: «محمد پیامبر خداست و پیش از او نیز پیامبرانی آمدند و رفتند. آیا اگر او رحلت کند یا کشته شود به آیین و اعتقادات قبلی خود باز می گردید؟ [بدانید] هرکس دست به چنین کاری بزند به خدا زیان نمی رساند». نقل کرده اند وقتی حضرت امام علی (ع) بر طبق وصیت پیامبر (ص) پس از رحلت آن حضرت مشغول غسل و کفن رسول خدا (ص)  شدند، در حالی که اشک از دیدگانشان جاری بود با این جمله ها درد فراق پیامبر را تسکین می بخشید: «پدر و مادرم فدای تو ای رسول خدا! با مرگ تو رشته‌ای بریده شد که جز در مرگ تو چنان گسستنی دیده نشده است. با مرگ تو رشته پیامبری و فرود آمدن پیام‌های آسمانی از هم گسست. مصیبت رحلت تو دیگر مصیبت دیدگان را به شکیبایی وا داشت و همگان را در مصیبت تو یکسان عزادار کرد. اگر تو خود ما را به شکیبایی امر نمی کردی، آن قدر اشک می ریختیم که اشک دیدگان با گریستن بر تو پایان پذیرد، با این همه، دردِ جان کاهِ فراق تو همیشه با ما خواهد بود و این اندوه هرگز از ما جدا نخواهد شد و صدالبته که این در مقابل عظمت مصیبت فقدان تو امر ناچیزی است. اما چه می شود کرد؟ نه امکان بازگرداندن دوباره زندگی میسر است و نه می توان مانع وقوع مرگ شد.»

 

امام جمعه شهرستان شوش افزود : تردیدی نیست که انسان از بدو پیدایی خود در روی زمین برای آن که زنده بماند به غذا و طعام نیاز داشته و برای سیر کردن شکم خود و تامین معیشت نیازمند کار و کوشش بوده است و طبیعی ترین کار در آن زمینه، کشاورزی و دامداری و امثال آن بوده است وانگهی پیامبران خدا، بعد بشری داشته و از این نظر مانند دیگر آحاد انسان برای زنده ماندن، کار و تلاش می کردند و احیانا از طریق کشاورزی و گوسفندداری و شبانی، زندگی می گذرانده اند. ابراهیم خلیل الرحمان علی نبینا و آله علیه السلام با ساره دختر خاله اش ازدواج کرد. او که زنی ثروتمند و صاحب گوسفندان فراوان بود، همه آنها را در اختیار ابراهیم (ع) قرار داد و او با سر و سامان دادن به آنها و حسن نگهداری، مال و منال فراوان به دست آورد و در شهر کوثا وضع هیچ کس بهتر از او نبود. درباره شبانی پیامبر اکرم (ص) نیز روایات متعددی نقل شده است. جابربن عبدالله گوید: در مرالظهران نزد رسول الله (ص) بودیم در حالی که گوسفند و قوچ می چرانید. پیامبر فرمود: «بر شما باد گوسفند سیاه که پاکیزه تر است.» پرسیدند: آیا شما گوسفند شبانی کرده اید؟ فرمود:« آری، و هل نبی الا رعاها: آیا پیامبری بوده که گوسفندچرانی نکند؟! از عمار رضی الله عنه نقل شده که گفت: روزی گوسفندان خانواده ام را به چرا برده بودم و محمد (ص) هم شبانی می کرد به آن جناب گفتم: آیا مایل هستید تا به فخ برویم که آن جا مرتع و سبزه زاری درخشنده و نیکو است؟ پیامبر فرمود: «آری برویم.» فردای آن روز به آن جا رفتم. محمد (ص) پیش از من به آن جا رسیده بود اما گوسفندانش را از آن مرتع و علفزار دور نگاه داشته و نمی گذاشت وارد چراگاه شوند تا مرا دید فرمود چون با تو قرار گذاشته بودم خوش نداشتم پیش از آمدن تو گوسفندان را بچرانم طبرسی در تفسیر آیه «و منهم من یلمزک فی الصدقات...» (توبه /58): «و برخی از آنان در خصوص صدقه ها و زکات، بر تو طعنه می زنند و خرده می گیرند» می نویسد: رسول خدا(ص) غنایم جنگ حنین را قسمت می کرد. مردی پیش آمد و گفت: مگر فرمان خدا آن نیست که صدقات را به فقرا و بینوایان بدهید؟ پیامبر(ص) فرمود:« آری، چنین است.» آن مرد گفت: پس چرا همه آنها را به شبان ها و گوسفندچرانان می دهید؟ پیامبر اکرم فرمود: «ان نبی الله موسی کان راعی غنم »: «پیامبر خدا موسی، گوسفندچران بود». وقتی آن مرد برگشت که برود رسول الله فرمودند:« از این مرد برحذر باشید» جابر از ابوجعفر باقرعلیه السلام حکایت کرد که رسول اکرم فرمود: پیش از بعثت به گوسفندان و شترانی که به چراگاه برده بودم می نگریستم - و هیچ پیامبری نیست مگر آن که شبانی کرده است - می دیدم آن زبان بسته ها که آرام و در جای امن قرار داشتند و چیزی به ظاهر موجب رمیدن آنها نبود ناگهان بدون سبب و علت معلوم، آن گوسفندان و شتران از جا می پریدند و رم می کردند و من هماره درشگفت بودم و با خود می گفتم جریان چیست و سبب رمیدن آن زبان بسته ها کدام است؟ تا این که جبرئیل حدیث کرد که آن در نتیجه ضربتی است که در قبر بر کافر فرود می آید و جز انس و جن همه جانداران آن را احساس می کنند و صدای آن ضربت را می شنوند. پناه به خدا از عذاب و شکنجه قبر.

 

حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی در ادامه یاد آور شد : در نقلی دیگر داستان گونه و در زمینه شق صدر (ص) چنین آمده است: داشتم گوسفندان را شبانی می کردم که گرگی پیدا شد گفتم تو در این جا چه می کنی؟ گفت: تو چه می کنی؟ گفتم: من گوسفندان را شبانی می کنم. گفت: تو راهت را بگیر و برو، من گوسفندان را جلو راندم گرگ در میان گوسفندان افتاد و ناگهان گوسفندی را بکشت... به مفاد حدیث دیگر آن زمان که پیامبر سی وهفت ساله بوده و در میان کوههای مکه شبانی می کرده است مردی را می دیده که به وی نوید رسالت و پیامبری می دهد. و براساس حدیثی دیگر، آن وضع موقعی پیش آمده که پیامبر (ص) گوسفندان ابوطالب را به چرا می برده است. ابوهریره روایت کرده که رسول خدا(ص) فرمود: «ما بعث الله عزوجل نبیا الا راعی غنم...» خداوند عزوجل جز گوسفندچران را پیامبر نکرده است. این است نمونه ای از نقل های تاریخی و حدیثهای داستان گونه مشعر بر این که پیامبران الهی و رسول اکرم (ص) همگی برهه ای از عمر شریفشان را به شبانی و گوسفندچرانی سپری کرده اند و هر چند که سند برخی از آنها محل کلام و احیانا متن آنها نیز آشفته است لیکن ما به لحاظ آن که ناممکن نیست که پیامبران و رسول گرامی ما در خانواده خود و برای اداره زندگی شخصی شبانی و گوسفندچرانی کرده باشند .


 

خدایا به حق پیغمبر اکرم(ص) عمر ما را به اخلاق نبوی مزین بفرما .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . مجددا خودم و شما عزیزان  را دعوت و سفارش به تقوای الهی ؛ دعوت می کنم به آماده شدن برای لحظه ی جان دادن ؛ آماده شدن برای سرازیری قبر و قیامت ؛ آماده شدن برای لحظه ای که بندِ کفن را باز می کنند ؛ آماده شدن برای لحظه ای که صورتمان را روی خاک می گذارند ؛ آماده شدن برای پاسخ به سئوال نکیر و منکر ؛ آماده شدن برای  صحرای محشر کبری ؛ آماده شدن برای روزی که اعمالمان نمایان می شود ؛ پرده ها فرو می افتد  ؛ آبروها ریخته می شود ؛ آماده شدن برای روزی که زن ومرد از هم فرار می کنند ؛ آماده شدن برای روزی که اعضاء و جوارعِ ما به سخن می آیند ؛ حاکم و قضی القضات خداست  ؛ برای آن روز باید آماده شویم .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش ادامه ی  خطبه ی دوم  گفت : اگر از ما سئوال بپرسند « مهمترین پیام نماز جمعه چیست؟ » پیام نماز جمعه ؛ پیام بیداری و هشدار است ؛ عمرمان رفت ؛ جوانی تمام ؛ سر و ریش دارد سفید می شود ؛ هر روزی خبری می آید ؛ فلانی هم رحمت خدا رفت ؛ ولی آیا حواسمان به عمر خودمان هم هست؟ حواسمان به روزی که دارد تمام می شود  هست؟ لذا امیرالمؤمنین فرمود :« أفضل الزهد في الدّنيا ذكر الموت و أفضل العبادة ذكر الموت و أفضل التفكر ذكر الموت فمن أثقله ذكر الموت وجد قبره روضة من رياض الجنّة» . آدم با یاد مرگ تنظیم می شود ؛ شهوت ها و منیتها فرو کش می کند ؛ این حضور همیشگی شما جا قدردانی دارد ؛ نماز جمعه ایی که در وصفش امیرالمؤمنین فرمود :« السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ فِى أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللّٰهِ فِى خَلْقِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللّٰهِ الَّذِى يَهْتَدِى بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخائِفُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِىُّ النَّاصِحُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَفِينَةَ النَّجاةِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ الْحَيَاةِ، السَّلامُ عَلَيْكَ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ، عَجَّلَ اللّٰهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الْأَمْرِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاىَ، أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولَاكَ وَأُخْرَاكَ، أَتَقَرَّبُ إِلَى اللّٰهِ تَعَالَىٰ بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَأَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلَىٰ يَدَيْكَ؛وَأَسْأَلُ اللّٰهَ أَنْ يُصَلِّىَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَأَنْ يَجْعَلَنِى مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ لَكَ وَالتَّابِعِينَ وَالنَّاصِرِينَ لَكَ عَلَىٰ أَعْدائِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْكَ فِى جُمْلَةِ أَوْلِيَائِكَ . يَا مَوْلاىَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ، صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكَ، هٰذَا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِيهِ ظُهُورُكَ، وَالْفَرَجُ فِيهِ لِلْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرِينَ بِسَيْفِكَ، وَأَنَا يَا مَوْلاىَ فِيهِ ضَيْفُكَ وَجَارُكَ، وَأَنْتَ يَا مَوْلاىَ كَرِيمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالْإِجَارَةِ، فَأَضِفْنِى وَأَجِرْنِى صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّاهِرِينَ.» حضور در نماز جمعه هم دیدار است ؛ هم زیارت است و جمال و کمال اسلام را نشان می دهد .


 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه خاطر نشان نمود : وقتی مسلمانان هر هفته در کنار هم تجمع می کنند و این نماز سیاسی عبادی را با قوت و قدرت اقامه می کنند ؛ چند حدیث از خطیب نماز جمعه می شنوند ؛ همدیگر را می بینند ؛ مسلمانان متحد می شوند ؛ وحدت پیدا می کنند و این وحدت و این اتحاد پیام روز ولادت آقا رسوالله(ص) است .اگر از ما بپرسند مهترین درس زندگیِ پیامبر ؛ مهترین راهکار و رمز موفقیت پیغمبر چیست؟ اتحاد ـ وحدت و همدلی امت اسلام ؛ وحدت و همدلی قدرت آفرین است ؛ وحدت و همدلی نشانه ی اقتدار است ؛ کی از این وحدت ناراحت است؟ دشمن ؛ وحدت خار چشم دشمن است ؛ وقتی می بیند مسلمانان ؛ شانه به شانه در کنار هم در روزها و ایام متعدد در کنار هم می نشینند و در راه تنظیم شعائر اسلام قدم  بر می دارند ؛ دشمن ناراحت است .

 

حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی  به یاد امام جمعه های سابق گفت : بر خودم لازم میدانم در این جمع نورانی و با صفا در محضر شما شیعیان امیر  المؤمنین که مجدا تشکر می کنم از زحمات خالصانه و تلاش های مجاهدانه ی همه ی ائمه جمعه از اول انقلاب تاکنون یادشان کنیم تا یادمان کنند؛ شهید دانش عزیز , امام جمعه ی شهیدی که نامش بر جبین شهرستان شوش می درخشد ؛ امام جمعه ی عزیزی که سالهای سال خدمتگذاری کرد برای مردم حضرت آیت الله امام که در محضرش هستیم شاگرد خودش را روحیه می دهند اتمام جمعه عزیزمان حضرت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده  اصل که یادش و نامش در دلهای ما است و در همه ی برنامه ها عزیزان یاد می کنند .

 

حجت حجت السلام سید مرتضی مرعشی در ادامه به شاخصه ها و مؤلفه ای شوش اشاره کرد و گغت : نعمت پر خیر و برکت حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) ـ سرزمین راهیان نوری که خاک مطهرشه  به خون شهیدان ـ نعمت مسیر طریق الحسین (ع) است ؛ عبور زائران حسینی و موکب داران عزیزکسانی که نوکری می کنند دستگاه حسینی را چه افتخاری بالاتر از این . مرقد مطهر شاعر اهل بیت دعبل خزاعی محور شعر اهل بیت ؛ نعمت کهن شهری باقدمت و تمدن چند هزار ساله و ظرفیت گردشگری ـ نعمت زمین های حاصلخیز کشاورزی ـ دامپروری ـ پرورش اسب و شتر  ـ نعمت سه رودخانه ی « دز ـ شاوور و کرخه » نعمت تعداد اقوام که به رنگین کمان اقوام محشور است  ـ-نعمت علما و بزرگان ؛کلا در ظرفیت های که در شهرستان ما وجود دارد می خواهیم به آن قله های ترقی برسیم .

 

وی افزود : پیروزی انقلاب اسلامی ثمره ی اتحاد و همدلی بوده اند ؛، لذا این وحدت و همدلی که می گوئیم اصل است با محوریت ؛ مهمترین مأموریت من این است که روز اول حرف آخر را من می زنم ـ مهمترین راهبرد ـ مهمترین هدف ؛ مهمترین کاری که بنده مأموریت دارم از طرف نماینده ولی فقیه با راهنمایی اساتیدم ؛ مأموریت خدمتگذاری و نوکری شما مردم و هچنین خادم حرم حضرت دانیال نبی (ع) و تقویت وحدت و اتحاد و همدلی بین مسئولین  و مردم با روحیه ی جهادی با محوریت تعظیمِ شعائر اسلامی است   

 

حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی افزود : در روز پیغمبر اکرم(ص) که هستیم عرض کردم مهمترین رسالت پیامبر همانطور که اشاره کرد رسالت وحدت و همدلی است باید از وحدت بگوئیم ؛ کسی به ذهنش خطور نشود بگوید حاج آقا ما اختلاف داریم نه ؛ الحمدالله ولی بیشترولی بهتر ولی قوی تر ؛ وحدت مردم و مسئولین غوغا می کند پیروزی انقلاب اسلامی ثمره ی وحدت و همدلی بوده است .

 

وی در پایان به حمایت از  مردم مظلوم فلسطین احضار داشت : شهرستان شوش همه ی عزیزان با مشت های گره کرده با صدای رسا در راستا از دفاع مردم مظلوم غزه ؛ در راستا ی خون به ناحق ریخته ی فرزندان تکه تکه شده ی مردم فلسطین همه فریاد میزنیم مرگ بر اسرائیل .

 

در پایان تشکر می کنم از ریاست کمیته امداد و مراکز نیکوکاری فعالی که خوش سلیقه گی به خرج دادندو یک رزمایشی برای کمک به دانش آموزان و یک پکیج هایی را آماده کرده اند که انشاءالله در همین آغاز مدارس تقدیم همین ایتام ـ نیازمندان ؛ ان شاالله عزیزان هم کمک بکنند ادارات نهادها اورگانها ورودی حرم و مصلی  این میز آمده است تا  15 مهر ماه این رزمایش ادامه دارد و جشن امشب که جشن میلاد پیغمبر اسلام(ص) و آقا امام صادق (ع) هست همه پای منبر آیت الله امام هستیم .

 

خدایا پروردگارا قلب نازنین آقا امام زمان(عج)از همه ی ما راضی و خشنود بگردان ـ تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) عنایت بفرما ـ نایب برحقش امام خامنه ای « مدظله العلی» تا ظهورش حفظ بگردان ـ حوائج جمع حاضر برآورده بخیر بگردان ـ اخلاق ما را نبوی عنایت بفرما  .

 

در ادامه سرهنگ پاسدار مهدی طرفی فرمانده سپاه ناحیه ی شوش دانیال (ع) به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس به عنوان سخنران پیش ااز خطبه ها گفت :بسم الله الرحمن الرحیم با عرض ادب به صاحت آقا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای « مدظله العالی » و مولایمان امام عصر(عج) و سلام و درود فراوان داریم به ارواح طیب


 

پاک و مطهر شهدای صدر اسلام نا کنون ؛ سلام و درود فراوان به روان پاک شهدایی که در رزمندگی و در ایثارگری راه عشق و راه محبت را آسان کردند .

 

وی افزود : سلام ودرود فراوانی داریم به ارواح طیبه ی شهدایی که قدسی بودندرا و انسان بودن را به معنای واقعی به کلمه به نمایش گذاشتند ؛ سلام بر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ؛ سلام بر ایثاگران 8 سال دفاع جانانه و مردانه ی مردان  و زنانی که تاریخ گواه خوبی های آنها را می دهد ؛ سلام و درود فراوان برجانبازان و ایثارگران و رادمندان که معنای واقعی کلمه در خط ولایت و در خط امامت بودند ؛ سلام بر همه ی کسانی که در 8 سال دفاع مقدس ـ با اقتدار و با ایثار ایستادند و پایداری کردند ؛ هفته ی دفاع مقدس را به همه ی خانواده های معظم شهداء ـ به همه ی جانبازان ـ به همه ی ایثارگران ـ به همه آزادگان و دلیرمردان خطه ی پر خیر و برکت  شوش تبریک و تهنیت عرض می کنم .

 

فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) در ادامه گفت : امید است که بتوانیم در این هفته مطلب را ادا بکنیم و انتقال فرهنگی بشود برای آیندگان و زمینه ساز ظهور حضرت حجت در آینده ی نه چندان دور باشیم ؛ مردم عزیز , بسیجیان دلاور ـ عظمت و ماهیت دفاع مقدس در این خلاصه می شود ـ که ما ؛ در 8 فصل عشق ـ در 8 سال ایستادگی و در 8 سال پایداری و پایمردی به دنیا تابت کردیم که انسانیت در ایران منبلور شد که اسلام در ایران متبلور شد و ما با پیام امام انسانیت و اسلام را ما نجات دادیم و خود به تنهایی مقابل  تانکهای ایستادیم از جنس فولاد ولی تنهایی ما و جسمهای ما از کوها هم مقاوم تر و پابدارتر استادیم .

 

سرهنگ مهدی طرفی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) در ادامه  خاطر نشان نمود : تاریخ خوب می داند که در سرزمین عشق ؛ در خوزستان ـ در کربلای ایران چه اتفاقاتی و چه هجمه هایی و چه عملیات هایی و چه درگیری هایی رخ نداد ؛ تاریخ بهتر و زیباتر ترسیم می کند انسانیت مردان و زنان در گرو غیرت تاریخ ؛ چشمِ روشنی است ؛ آفتاب روشنی است ؛ ستاره های پرفروغی است که به ما مسیری که پر از تاریکی ؛ پر از ظلمت , پر از خشم ؛ پر از کینه و پر از ظلم را نشان دادو ما آن مسیر را پر نور کردیم .

 

فرمانده سپاه ناحیه ی شوش دانیال در ادامه به عصر طلایی هفته ی دافاع مقدس اشاره کرد و یادآورشد : مردم ـ جوانان ـ پیران همه می دانند تنها راه نجات بخش و شفابخشِ عصر کنونی مقاومت است ؛ تفکر پر خیرو پر برکت و پر منشأ و پر امید و پر انرژی معنویت مقاومت به دنیا امروز درسی را نشان دادکه الان همه ی آزادیخواهان و همه استقلال طلبان از مکتب مقاومت درس یاد می گیرند .

 

سرهنگ پاسدار مهدی طرفی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال (ع) در پایان اظهلر داشت : و اگر روح معنویت به تمام دنیا متللع شود و به تمام دنیا منتشر شود قطعا و یقینا دنیا از چنگال استکبار ؛ امپریال ـ لیبرال ـ آمریکا ـ اسرائیل وانگلیس آزاد می شود و مرگ بر آمریکای ما و مرگ بر اسرائیل ما زمانی محقق خواهد شد که ما مرگ بر آمریکا را و مرگ بر اسرائیل را با ردای مقاومت لبیک بگوئیم و ستون های پوسیده ی دنیا را متزلزل بکنیم . و زمان ظهور و  مکان ظهور را سریعتر و دقیقتر آسانتر بکنیم به ظهور حجت الله ولی عصر(عج)

 

از دیگر برنامه های این هفته  می توان به « قرائت زیات آل یاسین توسط حاج عبدلرحیم انصاری » و یا د خاطره ای شهدایی که از تاریخ 31 شهریور ماه الی 06 مهرماه  در هشت سال جنگ دفاع مقدس  شربت شهادت نوشیدند به  « شهید چاسب سعدی آل کثیر ـ شهیده لیلا سعدی آل کثیر ـ شهید غلامحسین حسن پور انجیرک ـ شهید یباره نیسی ـ شهید اسکندر سگوند ـ عبدالحسین شوهانی ـ  شهید سلمان بریسم و شهید عباس سرخه  »  اشاره کرد ـ یادشان گرامی باد .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست