05202024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۴۰۸1014

جلسه ی هم اندیشی برگزاری همایش روز قلم برگزار شد

کریم ستاوی ـ خبرنگار شوش نیوز

روز دوشنبه 8 تیرماه 1394 ساعت 11 جلسه ی هم اندیشی برگزاری نخستین همایش « در سوگ قلم » به مناسبت روز قلم و شب ضربت حضرت امام علی (ع) در دفتر رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش برگزار شد .

 

 

 

 

شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین در جلسه ، پیرامون فضایل ماه مبارک رمضان سخنانی را ایراد کرد و گفت : ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگی های منحصری که دارد در میان ماه های سال قمری برترین است؛ قرآن کریم می فرماید: «ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان ها در آن نازل شده است.»

 

شرف احمدی با اشاره به یکی از روایت پیامبر اکرم(ص) در مورد ماه مبارک رمضان عنوان نمود : خاتم انبیاء (ص)  می فرماید: «ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد، ماهی که نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب هایش بر همه شب ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته اید، نفس های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است.... بهترین ساعاتی است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می کند... .»


 

رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس به برگزاری نخستین همایش روز قلم تحت عنوان در سوگ قلم اشاره کرد و در این راستا اظهار داشت : با ایده ای که عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران که در ذهن داشت و آن را با من درمیان گذاشت و با توجه به این که امسال روز قلم مصادف شده است با یکی از شب های قدر ، پیشنهاد داد که عنوان این همایش در سوگ قلم باشد و این جلسه هم  به منظور هم اندیشی و تنظیم سین برنامه برگزار شده که از عباس کرم الهی که صاحب این ایده است می خواهم که توضیحات بیشتری را ارائه نماید .

 

عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران ضمن تقدیر و تشکر از روئسای انجمن های « هنرهای تجسمی و موسیقی و نویسندگان » که شخصاً در این جلسه حضور به هم رسانده اند پیرامون تاریخچه ی برگزاری روز قلم در شوش تصریح نمود : سال گذشته انجمن هنرهای نمایشی جرقه ی اول را با مشارکت انجمن های «روزنامه نگاران ـ نویسندگان و شعر فارسی » در پلاتو انجام داد و به عنوان یک حرکت ما را بر آن داشت که برگزاری این همایش را در تقویم فرهنگی انجمن روزنامه نگاران بگنجانیم و امسال تمام انجمن ها و کانون های فرهنگی و هنری مساجد را مشارکت دهیم .


 

سرانجام پس از بحث و بررسی و تبادل تصمیمات زیر مصوب شد :

 

1 ـ  مقرر شد که علی طالبی نایب رئیس انجمن هنرهای تجسمی طراحی لوگو ـ بنر و پوستر همایش را عهده بگیرد .

 

2 ـ مقررشد که کریم ستاوی قاری قرآن و یکی از روحانیون مساجد را برای سخنرانی پیرامون امام علی(ع) ـ نهج البلاغه و مداحی را برای ذکر مصیبت دعوت نماید .

 

3 ـ مقرر شد که حسین نجاتی رئیس انجمن موسیقی نوازنده ی نی در دستگاه شور را طول برنامه به عهده بگیرد .

 

4 ـ مقرر شد که امید کرمی رئیس انجمن نویسندگان جوان یکی از اعضای خود را برای قرائت دکلمه به مدت پنج دقیقه آماده نماید .

 

5 ـ مقرر شد که رضا طاهری رئیس انجمن هنرهای نمایشی علاوه بر مطلع نمودن صادق اسماعیلی برای قرائت یک دکلمه ی کوتاه ، با گروه صوت الغریب که در حال تمرین است هماهنگی نماید که قسمت شهادت امام علی (ع) را به مدت 10 دقیقه اجرا نماید .

 

6 ـ مقرر گردید که محمدضمدی رئیس انجمن فیلم و عکس ، با هماهنگی با اعضای خود ، مسئولیت تصویربرداری و عکاسی را بر عهده بگیرد .

 

7 ـ مقرر شد که هوشنگ سعیدیان رئیس انجمن خوشنویسی دو نفر از خوشنویسان خود را در شب اجرای همایش در لاوی تالار مستقر نماید و جملاتی در این راستا را بمگارند .

 

8 ـ مقرر گردید که انجمن شعر فارسی یکی از شاعران خود را جهت خوانش شعر در وصف شهادت امام علی(ع) آماده نماید .

 

9 ـ  مقرر گردید که انجمن شعر عرب زبان یکی از شاعران خود را جهت خوانش شعر در وصف شهادت امام علی(ع) آماده نماید .

 

10 ـ مقرر گردید که عباس کرم الهی علاوه بر ساخت کلیپ در مورد عملکرد انجمن ها ، مجری و دبیری انجمن را بر عهده بگیرد .

 

11ـ مقرر گردید که فاطمه ی دیناروند کارشناس فرهنگی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی با مؤلفان و نوسیندگان بومی که کتاب منتشر کرده اند هماهنگی نماید که کتاب های خود را در شب اجرا در لاوی تالار به صورت نمایشگاه قرار دهند .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست