05202024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۵۲۵1118

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 11:45 دقیقه جلسه ی شورای فرهنگ عمومی با محوریت « ششمین جشنواره ی بین المللی شعر رضوی به زبان عربی در دفتر امام جمعه ی این شهرستان برگزار شد .

 

 

 

 

شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه ی معصومه(س) و آغاز هفته ی کرامت از زمان برگزاری جشنواره ی شعر رضوی خبر داد و گفت : روز جمعه 30 مرداد 1394 بعداز نماز مغرب و عشاء اهتتامیه ی ششمین جشنواره ی بین المللی شعر رضوی به زبان عربی در آستانه ی مقدس دعبل خزایی برگزار می شود .

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش از آمدن احتمالی اسشتاندار خوزستان خبر داد و اظهار داشت : بنا به گفته قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، به احتمال 90 درصد مهندس مقتدایی استاندار خوزستان در این جشنواره حضور یابد و علاوه بر آن  15 میهمان خارجی از کشورهای همسایه و 3 نفر از خادمین آستانه مقدس حضرت امام رضا(ع) در این جشنواره با حمل پرچم امام غریب ، ضامن آهو مردم را به حال و هوای مشهد مقدس می برند .

 

وی سپس از کلیه ی دست اندرکاران جشنواره ی پنجم تقدیر و تشکر نمود و خاطر نشان نمود : آیت الله امام ، امام جمعه ـ مهندس نجاتی فرماندار ـ مهندس زمانی شهردار ـ سپاه پاسداران ـ نیروی انتظامی ـ راه و شهرسازی ـ امور کتابخانه های عمومی ـ اداره ی برق ـ شرکت شیر پگاه خوزستان ـ اوقاف و امور خیریه و کمیته های اجرایی جشنواره که دست در دست هم دادند وجشنواره ای آبرومند برگزار کردند بی نهایت سپاس گذاری خود را به عمل می آورم و انتظار دارم امسال هم همانند سال قبل سنگ تمام بگذارند .


 

آیت الله امام ، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش  ابتدا به فضائل و خصوصیات حضرت فاطمه ی معصومه(س) اشاره کرد و گفت : ضرت فاطمه معصومه (س) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام می‎باشد به طوری كه ائمه طاهرین (ع) از این بانو، با جلالت و تكریم یاد كرده‎اند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلكه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه (ع) آمده و از مقام والای او سخن گفته‎اند كه به بعضی از آنها اشاره می‎شود.

 

وی افزود : او ماه تابانی است كه از برج امامت طلوع كرده در آغوش امامت تربیت یافته، قنداقه امامت را نیز در دامن خود پرورش داده است زیرا او دختر امام، خواهر امام و عمه امام است. همه نیاكان او مشعلداران امامت، پرچمداران هدایت، اسوه‎های فضیلت و استوانه‎های ولایتند. و مادر بزرگوارش از بانوان با فضیلت و از اسوه‎های تقوا و شرافت و از زنان كم‌نظیر تاریخ بشریت است . بدیهی است كه تأثیر شخصیت پدر و مادر در روح و جسم فرزندان را نمی‎توان انكار كرد این ویژگی در وجود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز بروز یافت و از هر دو طرف فضایلی را به ارث برد و می‎توان سر برتری آن حضرت بر دیگر فرزندان موسی بن جعفر علیه السلام را در همین نكته یافت. البته این نمی‎تواند به معنای تأثیر نداشتن تلاش و كوشش آن حضرت در این راه باشد بلكه علاوه بر همه شایستگی‎های فردی كه در وجود خویش به وجود آورده بود از این عوامل نیز به عنوان مكمل و پشتوانه ترقی و تكامل معنوی اخلاقی و علمی سود می‎برد.

 

خطیب جمعه ی شوش در بخش بعدی سخنان خود به روزشماره دهه ی کرامت اشاره کرد و تصریح نمود : آغاز دهه کرامت از صبح روز یکشنبه (25 مرداد)  یعنی امروز به صورت رسمی آغاز شده و تا روز 11 ذیقعده همزمان با میلاد باسعادت امام رضا (ع) ادامه دارد که هر یک از روزهای دهه کرامت، متناسب با مناسبت هایی که وجود دارد، نامگذاری شده است، از جمله روز 5 ذی قعده، بزرگداشت امامزادگان کشور است، روز 6 ذیقعده، روز بزرگداشت امامزاده احمد بن موسی (شاه چراغ) است و در نهایت با میلاد باسعادت امام رضا (ع) ختم می شود .

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش در ادامه به برگزاری جشنواره ی بین المللی شعر رضوی به زبان عربی پرداخت و عنوان نمود : با توجه به این که قرار است این جشنواره به صورت مستقیم از 5 شبکه ی ماهواره ای پخش زنده شود ، لذا می بایست همت ـ جدیت و تلاش خود را با توجه به کمبود وقت به کار بریم و نسبت به سال گذشته با کیفیت تر و مطلوب تر برگزار شود و هیچ دستگاه و نهادی کوتاهی نکند .

 

همچنین امام جمعه شهرستان شوش ضمن تبریک دهه کرامت گفت:  این جشنواره از مهمترین جشنواره های است که در کشور کاملا شناخته شده و استقبال خوبی از شاعران داخلی و خارجی عرب زبان برای شرکت در آن صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام سید محمد امام ابراز امیدواری کرد جشنواره شعر رضوی عربی بتواند پرشورتر از گذشته برگزار شود.


 

مهندس نجاتی فرماندارشهرستان شوش ضمن اعلام آمادگی خود و پرسنل فرمانداری خطاب به مدیران دستگاه های دولتی گفت : با توجه به حضورمقامات کشوری،استانی وشهرستانی درحرم مطهر دعبل خزاعی (ع)  باید همه با هم بسیج شویم و جشنواره ی در شأن حضور امام رضا (ع) برگزار شود هر چند در سال گذشته هم انصافا سنگ تمام گذاشتن و جا دارد از شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی هم قدردانی کنم و امسال انتظار دارم که به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان از طرف شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد داده شود که علاوه بر خوانش شعر توسط شاعران اهل بیت (ع) از ایران و کشورهای همسایه به زبان عربی از شاعر ولایی ، مذهبی و معاصر خوزستان حاج ابراهیم سنایی دعوت شود که در کنار شاعران عرب زبان به خوانش شعر بپردازد چون بیش از 40 درصد مردم شوش به زبان عربی تسلط ندارند و علاوه بر آن از یک مجری استفاده شود که به دو زبان عربی و فارسی مسلط باشد .


 

در پایان مصوب شد که ادارات بر اساس صورت جلسه ی مصوب سال گذشته عمل کنند و برای مرور کارها روز چهارشنبه 28 مرداد ماه 1394 جلسه ای در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شود .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست