05092024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۲۲۷3856

تعامل خوبی بین روابط عمومی سپاه ناحیه ی شوش و رسانه ها ایجاد شده است

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 27 اردیبهشت سال 1398 مصادف است با روز ملی ارتباطات و روابط عمومی و به همین منظور ساعت 9 صبح این روز  طی تماس تلفنی گفتگویی با سروان پاسدار علی کاکی مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه ی شوش داشتیم که حاصل این گفتگو در زیر آمده است :

بیوگرافی خود را بگویید؟

بسم الله الرحمن الرحیم ـ ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم ولایتمدار شهرستان شوش از درگاه خداوند منان و سپاس و تشکر از پایگاه ارزشی خبری تحلیلی شوش نیوز که در روز ملی ارتباطات و روابط عمومی این فرصت را در اختیار ما گذاشت تا با مردم همیشه در صحنه ی این دیار و خصوصا اصحاب رسانه و مطبوعات صحبتی داشته باشم ـ اینجانب سروان  پاسدار علی کاکی متولد دهه 60 هستم ـ از دهه ی 80 وارد نهاد انقلابی و مقدس سپاه شدم ـ حدود ۳ ماه است به عنوان مسئول روابط عمومی ناحیه شوش فعالیت دارم و قبل از این در معاونت عقیدتی سیاسی استان به عنوان نیرو مشغول بودم ـ در کنار شغلم ، به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی در حال کسب علم و دانش هستم .

آیا مقاله و یا اثری هم از خود داری؟

تاکنون کتاب هایی را با عناوینی چون « برکات زیارت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ـ زندگانی امام حسن مجتبی (ع)  و اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی انقلاب اسلامی » رابه مرحله چاپ رسانده ام که در آینده آیین رونمایی آنها انجام خواهد شد و علاوه بر آن مقالاتی هم در خصوص شخصیت والای شهید استاد مرتضی مطهری را به رشته ی تحریر درآورده ام .

چه روشی را به کار بردی که در این سه ماه توانستی تعامل را با خبرنگاران برقرار نمایی ؟

خبرنگاران شهرستان شوش افرادی با درک و فهم بالایی هستند به همین منظور باعث ارتباط خوب بین سپاه و خبرنگاران شده است .

از بین‌ خبرگزاری ها ـ پایگاه های خبری ـ کانال ها و گروه های خبری در فضای مجازی کدام یک بیشتر به انتشار اخبار سپاه با شما همکاری داشته اند؟

خبرگزاری بین المللی تسنیم ـ پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ـ صدای کرخه ـ پایگاه خبری شوشنا ـ پایگاه خبری شوش24 ـ پایگاه خبری نسیم شوش ـ وبلاگ پایگاه خبری پیمان ـ کانال ها و گروه های فضای مجازی « نبض شوش ـ صدای شوش ـ منتخب اخبار شوش ـ اخبار بسیج شوش ـ فکه میعادگاه عاشقان ـ آرمان های منطقه ی کرخه ـ پویش شهروند مطالبه گر ـ نحن انصارالله ـ خدمت گزاران فعال ـ شهدای فتح المبین و....»بیشتری همکاری را با روابط عمومی سپاه در پوشش خبری داشته اند . البته از بقیه ی عزیزان هم که به هر نحوی اخبار نهاد مقدس سپاه رو پوشش داده اند ممنون و سپاسگزارم.


تفاوت بین مسئول روابط عمومی و یک خبرنگار چیست ؟

روابط عمومي ، نقشي بسيار مؤثر دربهبود وضعيت هر« اداره ـ نهاد و یا شرکت» دارد وايجاد تعامل بين درون سازمانی و برون سازماني نیز در دستور کار خود قرار می دهد .  مسئول روابط عمومي درهردستگاه و سازمان دولتي وخصوصي، بايستي واجد يك سري خصوصيات و روش هاي كارآمد دراداره  ی امور وانجام وظائف شغلي باشد تابتواند مايه ی پيشرفت كاري در ادارات و سازمان ها گردد. اگر بخواهيم روابط عمومي درحد مطلوبي داشته باشیم بايستي به گونه اي برنامه ريزي شود كه در درجه ی اول نسبت به تثبيت و تقويت جايگاه روابط عمومي اقدام گردد. در مراحل بعدي، تدوين ساختار و اساسنامه روابط عمومي، درنظر گرفتن نيروهاي كافي براي انجام وظایف مربوطه و مجهز شدن به ابزارهاي نوين ارتباطي مورد توجه قرار گيرد تا بتواند از عهدۀ مسائل گسترده دنياي معاصر برآيد و راهنماي خوبي براي مجموعه كاري  و مخاطبان  گردد .

وی افزود : در حالی که کار خبرنگار، انعکاس رخدادهایی است که قابلیت تبدیل شدن به خبر و اطلاع رسانی به جامعه را دارد. حرفه ی خبرنگاری، با خبر سروکار دارد و خبرنگار آن را به شیوه های گوناگون به مخاطبان خود می رساند. لازمه ی خبرنگار خلاق بودن، داشتن علم و دانش، تجربه و جسارت است تا در کنار آن با سرعت، دقت و صحت به عنوان سه اصل مهم کار خبری بتواند موفق عمل کند. همانطور که پیامبران ما از طریق وحی توانستند جامعه را از جریان تاریکی و گمراهی مطلع سازند، خبرنگاران متعهد نیز با صدا و تصویر خبری و قلم و کاغذشان مردم جامعه را از پیرامونشان آگاه می کنند. اینکه چه رویدادهایی دور و برِ آنها رخ می دهد و آن رویدادها را می توان از رسانه های مختلف الکترونیکی، مکتوب و تصویری نشان دهند. به قول استادان و پیشکسوتان فن خبرنگاری، تجربه ، دانش و شمّ خبری مهم ترین ملزومات یک خبرنگار است که با فراگیری آنها می تواند سری در سرها در بیاورد . امروزه کار خبرنگاران برای جلب نظر مخاطبان سخت تر شده است؛ آنها مرتب باید حرف های نو تولید کنند که جز با داشتن خلاقیت ممکن نیست. شاید نیازی نباشد تا بگوییم "خبرنگاری خلاقانه" چرا که خبرنگاری خود معنی خلاقیت را با خود همراه دارد یا حداقل باید داشته باشد. و اما آن مسئول روابط عمومی موفق است که بتواند بین خود و خبرنگاران تعامل برقرار کند و هیچوقت آنها را از خود دور نکند .

حرف ناگفته ی شما ؟

به بهانه ی روز ملی ارتباطات و روابط عمومی می خواهم به استحضار برسانم از زمانی که به عنوان مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه ی شوش منصوب شده ام اولین اولویت کاری ام این بوده که تعاملی اصولی و منطقی با خبرنگاران محلی شهرستان شوش که هر کدام یا با نشریات معتبر کشوری همکاری دارند یا مدیر مسئول یک خبرگزاری یا پایگاه خبری هستن و یا در فضای مجازی کانال و یا گروهی را راه اندازی کرده اند برقرار نمایم .

خوشبختانه با رهنمودهای حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا دانیالی زاده مسئول محترم دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه  شوش و فرماندهی محترم سپاه ناحیه شوش جناب سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی  گام به گام جلو رفته و همانگونه که مشاهده می فرمائید خبر حضور اخبار بسیجیان عزیزمان در اکثر رسانه ها - کانال ها و گروه ها منتشر شده است .

در پایان انتظار دارم همه عزیزان اعم از خبرگزاری ها ،سایت ها و وبلاگ و گروه های واتس آپی نقش افسران جنگ نرم و رسالت عظیم بصیرت افزایی و دفاع از حقوق معنوی و اعتقادی مردم ولایت مدار  و شریف شهرستان شوش بعمل آورده و در کنار سپاه و بسیج شوش همچون گذشته باشند که باعث دلگرمی ماست و از اینجا دست یاری به همه ی عزیزان جهت انعکاس بخشی از اخبار ما را دراز میکنم و ان شاءالله به همین زودی تقدیر و تشکری از عزیزان با حضور هیئت رئیسه سپاه ناحیه شوش به عمل می آوریم.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست