05182024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۴۰۲4337

به مناسبت روز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی از رئیس اداره تبلیغات اسلامی در شوش تجلیل شد

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به منظور «ولادت حضرت امام رضا(ع) ، روز اصناف ، جشن آغاز تابستان و سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی» با حضور در این اداره از حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر با اهدا لوح تقدیر ، تجلیل نمود .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 2 تیرماه 1400 ، دکتر مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش با حضور در اداره ی تبلیغات اسلامی ضمن تجلیل از حجت الاسلام شیخ عارف آلا کثیر به اهمیت تبلیغات در جامعه اشاره کرد و گفت :تبلیغات، از تاریخ حیات انسان جدا شدنی نیست و با نقطه آغازین آفرینش انسان در زمین به وجودآمده است؛ چرا که انسان از یکسو دارای فکر و اعتقاد است و ازسویی دیگر، مصالح حیاتی ویژه ای دارد که شخصیّت مادّی و معنوی او را تشکیل می دهد. طبیعی است که انسان برای منتقل کردن تفکرات و اعتقادات خود، از راه های ممکن یاری جوید. بر این اساس، تبلیغات در تمام دوران، به ویژه در چارچوب ادیان و مذاهب، پابه پای سیر تکاملی اندیشه ها و اعتقادات انسانی، بخشی از فعالیت های مذهبی را به خود اختصاص داده است.


وی افزود : امیرالمؤمنین حضرت امام علی (ع) می فرمایند: «خداوند سبحان از فرزندان آدم، پیامبرانی را برگزید و از آنان بر وحی و تبلیغ رسالت پیمان گرفت، ولی آن گاه که بیش تر مردم از حق دور گشتند، رسولان خود را به سوی آنان فرستاد تا از مردم پای بندی به فطرت بخواهند و با تبلیغ، حجّت را بر آن ها تمام کنند و آیات قدرت خداوندی را به آنان نشان دهند».


حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ضمن قدردانی از دکتر مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی به تاریخ تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در اول تیرماه 1360، نهادی« منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه، تحت عنوان نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی» به منظور پرداختن به امر تبلیغات به وجود آمد. این نهاد انقلابی، به جهت تبلیغات دینی مردمی، سازمان دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به ویژه جوانان، از متن انقلاب متولد شد و در گذرگاه های حساس و خطیر که دشمنان اسلام در حذف انقلاب و فرهنگ اسلام ناب محمدی می کوشیدند، وارد میدان شد و رشد نمود.

وی در ادامه به تغییر نام این نهاد انقلابی و اسلامی توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود : این نهاد ارزشمند در سیر تکاملی خود، در چهاردهم فروردین ماه 1368، به فرمان حضرت امام خمینی رحمه الله به سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی تغییر نام داد. حضرت امام خمینی رحمه الله به تبلیغات با برنامه بسیار اهمیت می دادند. ایشان در اولین پیام به سازمان تبلیغات فرمودند: «امیدوارم با تلاش های پی گیر و با استفاده از همه نیروهای مؤمن به انقلاب و اسلام، از عهده این مهم برآیید... ان شاءاللّه در محدوده توانتان، نقاط کور و مجهول را برای مردم شریف ایران و جهان اسلام باز و روشن نمایید... و این مسأله که نظام در اهداف خود جدی است و در صورت به خطر افتادن ارزش های اسلامی، در هر موقعیت برخورد می نماید، باید به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر برای تمام دست اندرکاران و مردمْ تبلیغ گردد».

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد تبلیغات یادآور شد :  مقام معظم رهبری، در مورد سازمان تبلیغات فرموده اند: «ما معتقدیم این مجموعه ای که امروزه به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی گرد هم آمده اند، بالاترین و منسجم ترین مجموعه ای است که در طول تاریخ تبلیغاتمان داشته ایم. چهره نورانی اسلام را برای جهانیان روشن نمایید که اگر این چهره با آن جمال جمیل که قرآن و سنّت در همه ابعاد به آن دعوت کرده اند، از زیر نقاب مخالفان اسلام و کج فهمی های دوستان خودنمایی نماید، اسلام جهانگیر خواهد شد».

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر در پایان  با تاکید بر اینکه تبلیغ باید به عالی‌ترین رتبه برسد، گفت: اگر تبلیغ به عالی‌ترین رتبه خود برسد در آن هنگام است که می‌توان تأثیر تبلیغ را به وضوح مشاهده کرد و تبلیغ علمی از رتبه‌های عالی تبلیغ به شمار می‌رود. در تبلیغ علمی مُبلغ به صورت مستند، کاربردی و قابل فهم معارف دین را برای مخاطب بیان می‌کند. ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم به عقلانیت و کاربردی بودن دین پی برده‌اند.

وی  در تکمیل سخنان خود چشاندن دین به مخاطب را مرتبه عالی‌تری از تبلیغ بیان کرد و گفت: اولیای الهی به این نوع تبلیغ موفق شدند و توانستند لذت دین را به انسان‌ها بچشانند. امام خمینی (ره) با چشاندن لذت دین به مردم بود که توانست انقلاب را به پیروزی برساند. اگر انسان لذت دین را بچشد سعی می‌کند در زمره السابقون السابقون قرار بگیرد.

در پایان دکتر مهدی عارف با اهدا لوح تقدیر از حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر  تجلیل نمود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست