05192024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۴۰۵4340

چهارمین جلسه ی کارگاه فن بیان در پلاتوی شهید حیاری شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

چهلرمین جلسه ی کارگاه فن بیان زیر نظر استاد کاظم شیاعی هم زمان با  روز جهانی مبارزه با مواد مخدردر پلاتوی شهید احمد حیاری برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 18 روز شنبه 5 تیرماه 1400 چهارمین جلسه ی کارگاه فن بیان برای تقویت « بازیگری ـ مجری گری ـ سخنرانی و گویندگی»با حضور بیش از 20 نفر از کارآموزان از جمله « شایان خنیفر ـ احمد معین ـ علی طاهری کیا ـ امید کرمی ـ فاطمه دریکوند و.... » زیر نظر استاد کاظم شیاعی در پلاتوی شهید احمد حیاری برگزار شد .

شیاعی در ابتدای سخنان خود به میزان خون موجود در بدن هر انسان اشاره کرد و گفت : خون، مایع حیات بخشی است که در رگ های بدن جریان دارد تا مواد غذایی و اکسیژن را به تمام سلول های بدن برساند و مواد زاید را از آن ها دور نماید. در واقع خون با عمل تلمبه ای قلب در بدن به گردش در می آید و با گذشتن از کنار تک تک سلول ها، مواد غذایی و اکسیژن را از دستگاه گوارش و تنفس می گیرد و به سلول های بدن می رساند و از طرف دیگر مواد دفعی سلول ها را برای دفع به کلیه ها، کبد و شش ها حمل می کند. حجم خون حدود 7 درصد از وزن بدن بوده و خود از یک بخش مایع (مایع داخل عروقی پلاسما با حجم تقریبی 3.5 لیتر ) و یک بخش سلولی (عمدتا گلبول های قرمز با حجم تقریبی 1.5 لیتر) تشکیل می شود. این برای انسانی است که وزنش از 70 کیلوگرم تا 80 کیلو گرم باشد در حالی وقتی  انسان سنگین وزن باشد این حجم خون افزایش می یابد و تنفس هم دچار مشکل می گردد .


وی در ادامه تنفس را یکی از ابزارهای مهم فن بیان دانست و گفت : تنفس فقط با تمرین فن بیان  مهیا می شود  و تغییری به کاهش یا افزایش وزن ندارد حتی روحانیون برای سخنرانی  خطابه را فرا می گیرند.


کاظم شیاعی در ادامه به 14 «میم مهم در فن بیان خصوضا در سخنرانی ها» اشاره کرد و تصریح نمود : 1 ) ـ محکم و جدی شروع کنیم 2 ) ـ مسلط به موضوع باشیم 3 ) ـ مؤمن به حرفایمان باشیم 4 ) ـ  موضوع را محدود کنیم 5 ) ـ موضوع مفید را انتخاب کنیم 6 ) ـ موضوع را روشن کنیم 7 ) ـ مشوق مخاطب خود باشیم 8 ) ـ مطالب ذخیره  داشته باشیم 9 ) ـ در سخنرانی خود مهم جلوه بدهیم 10 ) ـ متحرک باشیم 11 ) ـ مقدمه ای کوتاه داشته باشیم 12 ) ـ در موضوعی که مطرح می کنیم همیشه مثال داشته باشیم 13 ) ـ مدام تمرین داشته باشیم 14 ) ـ موضوعی را که می خواهیم مطرح کنیم باید مشتاقش باشیم .


این استاد دانشگاه  در ادامه به فن سخنرانی اشاره کرد و اظهار داشت : خوب سخنرانی کردن و داشتن فن بیان قوی یک مهارت اکتسابی است و مانند مهارت‌های «رانندگی، آشپزی و یا »می‌توان آن را آموخت و به یک سخنران حرفه‌ای تبدیل شد. داشتن فن بیان قوی لازمه ی رسیدن به اهداف است زیرا با وجود فن بیان قوی می‌توانید توجه افراد را جلب و آن‌ها را مشتاق به شنیدن کنید. جلب توجه و حواسِ دیگران، مهم‌ترین ابزار برای شنیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن است. برای اینکه بتوانید فن بیان بالایی داشته باشید و با مخاطبان خود ارتباط صمیمی برقرار کنید باید با اصول فن بیان و فن سخنرانی آشنا شوید. در این حالت می‌توانید با بهترین شیوه اطلاعات خود را به مخاطبانتان انتقال دهید و درعین‌حال مهارت‌های سخنرانی خود را نیز تقویت کنید.


وی در ادامه به فرمول جهانی بیان  پرداخت و خاطر نشان کرد :  در این فرمول 7 درصد به کلام ـ 38 درصد به لحن و طنین و 55 درصد به زبان بدن  اختصاص دارد ؛ زبان بدن نوعی از مکالمات غیرشفاهی است که در آن رفتارهای فیزیکی به جای لغات برای بیان احساسات یا تبادل اطلاعات استفاده می شوند. برخی از این رفتارها عبارتند از «حالات صورت، وضعیت بدن، حرکات، حرکت چشم، لمس و استفاده از فضا.» زبان بدن را نباید با زبان اشاره اشتباه گرفت زیرا زبان اشاره زبانی کامل مانند زبان هایی است که صحبت می کنیم و سیستم گرامری پیچیده ی خود را دارد و می توان در آن خصوصیات اساسی که در تمام زبان ها وجود دارد را نشان داد. از طرف دیگر زبان بدن سیستم گرامری ندارد و به جای داشتن یک معنای خاص برای هر حرکت مشخص،می توان معانی متعددی را از آن برداشت کرد، بنابراین زبان بدن زبانی مانند زبان اشاره نیست و به خاطر شهرت آن در هر فرهنگی، آن را زبان می نامند.


بخش دوم چهارمین جلسه ی کارگاه فن بیان به  کارهای عملی اختصاص یافت . شایان ذکر است پنجمین جلسه ی این کارگاه روز دوشنبه 7 تیرماه1400 از ساعت 17:30 الی 20:30 در پلاتوی شهید احمد حیاری برگزار می شود و قرار است اعضای انجمن نویسندگان به جمع کارآموزان اضافه گردند .


لازم به توضیح است در پایان این جلسه امید کرمی رئیس انجمن نویسندگان اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش یک جلد کتاب از آثار خود را به استاد کاظم شیاعی اهدا نمود .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست