05192024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۲۰۶2233

دومین جلسه ی کارگروه های تخصصی اتاق فکر انجمن روزنامه نگاران برگزار شد

مهدی کرم الهی ـ خبرنگار شوش نیوز

عکس ـ محمدآل کثیرـ رضا کرد و عیسی کرملاچعب

ساعت 16 روز جمعه 6 اسفند 1395 ، دومین جلسه ی کارگروه های تخصصی اتاق فکر انجمن روزنامه نگاران با حضور 30 نفر از فرهیختگان  به منظور اهداء ابلاغ روئسای کارگروه های تخصصی در تالار نیایش شهرستان شوش برگزار شد .

رئیس انجمن روزنامه نگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و خیر مقدم که حاضرین در جلسه ابتدا به تعریف اتاق فکر پرداخت و در این خصوص گفت : شاید موضوع اتاق فکر، موضوع تازه و نویی به نظر نرسد اما نقش ارزشمند اتاق‌‌های فکر در تعاملات « سیاسی ، علمی ، صنعتی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ، مذهبی ، ارتباطات ، ورزشی و ... » و تاثیر مثبت آن در توسعه و ارتقای ادارات  ، به‌ویژه ادارات ارائه دهنده ی خدمات به قشرهای متفاوت جامعه، باعث شده است که این تشکیلات  انجمن روزنامه نگاران که در گذشته جایگاهی نداشت ، امروزه  برای مشاوره و ارائه ی راهکار مورد توجه  قرار گیرد .

وی افزود : یکی از عادت‌‌های بدی که دامن گیر جامعه ماست، « عمل پیش از تفکر یا تفکر پس از عمل » است که راه برون رفت از این سیکل « معیوب، نهادینه سازی الگوی عمل مبتنی بر معرفت »  است.


عباس کرم الهی در ادامه خاطر نشان نمود : اتاق فکر، مغزی برای اندیشیدن، ذهنی برای پرواز کردن و فکری برای گشودن است. اتاق فکر عرصه‌ای است که در آن خرد جمعی به منصه ی ظهور می رسد . در این فضا به خاطر این که خروجی بهتری داشته باشیم برای هر بخش کارگروهی مشخص کرده ایم و امروز در این جلسه قرار است ابلاغ برخی از روئسای کارگروه ها را اهدا نموده و در جلسه ی سوم و پس از شناخت سایر تخصص ها ، ابلاغ روئسای سایر کارگروه ها را اهداء خواهیم کرد و با تکمیل این اتاق فکر هر رئیس با صلاحیت خود اعضای کارگروه خود را از بین اعضای انجمن روزنامه نگاران یا خارج آن دعوت به همکاری می کند با این توضیح که اگر خارج از مجموعه اعضای کارگروه انتخاب شوند می بایست در انجمن روزنامه نگاران فرم عضویت پر کنند و مدارک لازم را ارائه نمایند .

رئیس انجمن روزنامه نگاران به چهار ویژگی مهم اتاق فکر و کارگروه های تخصصی اشاره کرد و گفت : « جمع اندیشی ـ تولید فرآورده‌های فکر و انتقال به مخاطب ـ  معطوف بودن کوشش‌ها به مسایل روز و درگیر نشدن در مسایل اجرایی و تشریفات رسمی سیاستگزاری ادرات » می بایست مدنظر باشد که کار اتاق فکر در مجموع ارائه ی « طرح ، ایده و راهکار و بعضاً پیشنهادهای سازنده و ثمربخش » است و اضافه کنم که ابتدا کیفیت و پس کمیت با کمترین هزینه ها می بایست مدنظر باشد . زیرا  در شرایط کنونی وضعیت اقتصاد ، احتمال رسیدن به راه حل بهتر را افزایش می‌دهد.

وی پس به تعداد و ترکیب هر کارگروه اشاره کرد و خاطر نشان نمود : هر رئیس می تواند با توجه به گستردگی و یا کم حجم بودن وظایف ، حداقل 4 نفر و حداکثر 8 نفر را با توجه به تخصص انتخاب و دعوت به همکاری کند ، مثلا اگر به زیر شاخه های امور اجتماعی نگاهی داشته باشیم در می یابیم « حوادث جاده ای ، خودکشی ها ، قتل ها ، کشفیات و جرائم ، محیط زیست ، طلاق و ازدواج و آسیب های جامعه که به جوانان بر می گردد » را شامل می شود و یا کارگروه اقتصادی « اعتبار و بودجه ـ معدن و تجارت ـ مناطق ویژه ی اقتصادی ـ راه و مسکن ـ تعاون و کارآفرینی ـ کشاورزی ـ بورس ـ بانک و بیمه ـ اقتصاد مقاومتی ـ پتروشیمی ، بخش خصوصی و اشتغال »  و هم چنین کارگروه تخصصی علم و صنعت شامل « صنعت چاپ ـ مواد شناسی ـ صنایع نوین ـ هوافضا ـ میکروالکترونیک ـ  نانو و.... »  را در بر می گیرد و قطعا چنین کارگروه های با تراکم بالا نمی تواند با 5 نفر خروجی مفیدی داشته باشد لازم می بایست از تعداد بیشتری دعوت به همکاری شود ، اما در نظر باشد که با رئیس کارگروه تعداد عدد فرد باشد .


عباس کرم الهی در خصوص موضوع و برنامه ی هر جلسه اظهار داشت : توجه داشته باشید که سخنان خود را به موضوع و محوریت جلسه اختصاص دهیم چون اگر غیر از این باشد هم موضوع اصلی به فراموشی سپرده می شود و هم مسائل مطرح شده ممکن است برای سایر اعضای کارگروه قابل درک نباشند ، لذا رئیس کارگروه قبل از شروع هر جلسه می بایست دبیر جلسه را معرفی کرده تا علاوه بر یاد داشت سرفصل ها و تنظیم صورتجلسات ، زمان را نیز مدیریت کند و به افرادی که خارج از موضوع سخن می گویند تذکرات لازم را ارائه نماید  با این حال این روش قواعدی دارد که « 1 ـ اظهار نظر  در مورد موضوع جلسه آزاد و بی‌واسطه ل بلامانع است ، چون ممکن از لابه لای همان اظهار نظرها ، ایده ای نو به دست آید . 2 ـ به هر اندیشه و یا هر نظری که ارائه می شود نقد نشود چون ممکن است همان نقد فرد نظر دهنده را برای همیشه به عنوان یک شنونده تغییر دهد 3 ـ دبیر جلسه کلیه ی نظرات مطرح شده را یاد داشت کرده و در نهایت برای  نتیجه گیری خود را رئیس کارگروه جمع بندی لازم را داشته باشد . 4 ـ سعی شود جلسه رأس ساعت معین شده آغاز و پس از سپری شدن 2 ساعت خاتمه یابد مگر در شرایطی که نیاز به زمان بیشتر باشد و یا این که به خروجی جلسه در آن روز نیاز مبرم باشد .


رئیس انجمن روزنامه نگاران در پاسخ به سئوالی که گفته بود چرا برای روئسای کارگروه های تخصصی از مسئولین ادارات دولتی استفاده نمی شود عنوان نمود : اگر قرار باشد ما مدیران دستگاه های دولتی و یا نهادهای انقلابی را به عنوان رئیس کارگروه ها دعوت به همکاری کنیم ، آن وقت به چه کسی می توانید مشاوره و یا راه کار بدهیم ؟ و از طرفی انجمن روزنامه نگاران با نظارت مستقیم اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش فعالیت دارد و در نتیجه باید  از مدیران فقط به عنوان عضو افتخاری انجمن بهره مند شویم .


در ادامه فرهاد چگنی کارشناس ارشد باشنان شناسی ـ جعفر دیناروند استاد دانشگاه ـ عبدالرضا لالوند رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر شوش ، عباس قومات دانشجوی دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و راضیه هاشمیان دکترای مدیریت مالی نکته نظرات خود را مطرح نمودند .


 

در نهایت ابلاغ های جمعی از روئسای کارگروه ها به شرح زیر اهدا شد :

1 ـ استاد جعفر دیناروند « رئیس کارگروه تخصصی امور اجتماعی »

2 ـ عباس قومات « رئیس کارگروه تخصصی امور حقوقی »

3 ـ داریوش پارسا « رئیس کارگروه تخصصی بهداشت و سلامت »

4 ـ دکتر راضیه هاشمیان « رئیس کارگروه تخصصی علم و صنعت »

5 ـ فروغ پور احمدی « رئیس کارگروه تخصصی تحقیق و پژوهش »

6 ـ فائقه شیرک « رئیس کارگروه تخصصی امور بانوان »

7 ـ شمسی صیدالی « رئیس کارگروه تخصصی ورزش بانوان »

8 ـ کاظم شوهان « رئیس کارگروه تخصصی امور هنری »


شایان ذکر است در جلسه ی سوم ابلاغ های زیر در صورتی که نامبرده گان حضور داشته باشند اهداء می گردند :

1 ـ دکتر علیرضا کریمی « رئیس کارگروه تخصصی تاریخ و باستان شناسی »

2 ـ رضا ذاکری « رئیس کارگروه تخصصی سیاست داخلی »

3 ـ حمید هژبری نژاد « رئیس کارگروه  تخصصی سیاست خارجی »

4 ـ عیسی ستاوی « رئیس کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات »

5 ـ علی طالبی « رئیس کارگروه تخصصی امور عمران و مبلمان شهری »

6 ـ کریم ستاوی « رئیس کارگروه تخصصی امور مذهبی »

7 ـ عباس کرم الهی « رئیس کارگروه تخصصی  امور آموزشی »

8 ـ رقیه محمودی « رئیس کار گروه تخصصی اقتصادی »

9 ـ فرهاد چگنی « رئیس کارگروه تخصصی امور فرهنگی »

11 ـ عبدالرضا لالوند « رئیس کارگروه تخصصی امور ورزش »

10 ـ محمدرضا محرابی « رئیس کارگروه تخصصی امور روانشناسی »

11 ـ حجت الاسلام عارف آل کثیر « رئیس کارگروه تخصصی حوزه و دانشگاه»

12 ـ حاج ناصر پیوست « رئیس کار گروه تخصصی قرآن و عترت »


لازم به توضیح است برخی از شرکت کنندگان در این جلسه بنا به پیشنهاد روئسای کارگروه ها و موافقت خودشان به عنوان اعضای کارگروه به شرح زیر در جلسه ی آینده ابلاغ دریافت می کنند :

1 ـ زینب مخیطی کارشناس زبان انگلیسی « عضو کارگروه امور آموزشی »

2 ـ زینب آل کثیر کارشناس ارشد زبان و ادبیات عرب « عضو کارگروه آموزشی »

3 ـ اسماعیل واهبی دکترای حقوق محض « عضو کارگروه تخصصی امور حقوقی »

4 ـ محمد جوادی نصیر کارشناس ارشد حقوق « عضو کارگروه تخصصی امور حقوقی »

5 ـ علیه حلقه سمین کارشناس حقوق « عضو کارگروه تخصصی امور حقوقی »

6 ـ کبری قیاسوند « عضو کارگروه امور عمران و مبلمان شهری»

7 ـ عفت انعام « عضو کارگروه تخصصی امور تاریخ و باستان شناسی »

8 ـ هاجر میر  کارشناس باستان شناسی « عضو کار گروه تخصصی امور تاریخ و باستان شناسی »

9 ـ نسیم نیسی کارشناس کشاورزی « عضو کارگروه تخصصی امور اقتصادی »

10 ـ حبیب علیمرادی « عضو کارگروه تخصصی امور  ارتباطات و فناوری اطلاعات »

11 ـ سمیه هادیان « عضو کارگروه تخصصی امور بانوان »

ضمنا روئسای کارگروه های تخصصی « امور درمان و پزشکی ـ تجارت و بازرگانی و فرهنگ ایثار و شهادت » متعاقبا اعلام می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست