05192024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۲۱۲2251

متهم نمودن شوش نیوز به تحریف کردن بخشی از سخنان رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی خوزستان

به قلم ـ عباس کرم الهی

روز سه شنبه 10 اسفند 1395 خبری تحت عنوان « کانون مداحان شوش موظف به تشکیل مجمع الذاکرین شد » در پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز منتشر شد اما به صورت غیر مستقیم ما را متهم به تحریف کردن بخشی از سخنان رئیس مداحان و شاعران آیینی استان خوزستان نموده اند .

هر چند طبق قانون مطبوعات تمام نشریات متنی و الکترونیکی موظف و ملزم هستند چنانچه در مورد هر خبر و یا گزارشی که منتشر می کنند در صورتی جوابیه ایی دریافت کنند ، بدون دخل و تصرف آن را منتشر کنند و البته اگر در جوابیه اتهامی هم نسبت داده شده این حق را دارد که از خود دفاع کند ، اما تا این لحظه به صورت مستقیم هیچ گونه جوابیه ای رسما دریافت نشده و بنا به گزارش یکی از مداحان اهل بیت(ع) در یک گروه مجازی به نقل از سید رضا توفیق رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی استان خوزستان متن زیر منتشر شده است باید گفت که اینجانب عباس کرم الهی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز وقتی در « همایش ـ سمینار ـ میزگرد ـ نشست و یا جلسه و حتی مصاحبه ای » حضور می یابم ، گفته های سخنرانان را ضبط نموده  و در جاهایی که سخنران اعلام کند این بخش از سخنان منتشر نشود ، رعایت کرده و همین کار باعث شده که مورد اعتماد مردم و مسئولین قرار بگیریم و باید توضیح بدهم به خاطر این گفته ها را ضبط می کنم که « 1 ـ سندی برای دفاع از خود داشته باشم 2 ـ سخنان را دقیق و همان طور که گفته شده منتشر کنم 3 ـ به نقل قول ازاین و آن اکتفا نکنم که فلانی چه گفت و بمانی چه قولی داد . و اما متنی که در یکی از گروه های مجازی منتشر شده است :

سلام علیکم

ضمن تشکر از جنابعالی

مطالبی که از زبان بنده در گروه آورده اید یک مقدار حرفهای بنده را تحریف کرده اید ... سخنان بنده بیشتر حول محور استفاده از ظرفیت های موجود در بین مداحان و حفظ وحدت و ایجاد تفاهم و دوستی بین همدیگر و رعایت مقررات کانون مداحان که متولی کار مداحان هست و اینکه همه کارهای مداحان باید با هماهنگی کانون مداحان صورت پذیرد .

مداحان از طریق کافی و مراجعه به سامانه طوبی : همراه شناسنامه کارت ملی و تصویر و مدرک تحصیلی از طریق اینترنت در کانون مداحان ثبت نام کنند و به عضویت آن درآیند ..  برگزاری هرگونه مجمع الذاکرین و مرکزآموزش مداحی باید از طریق کانون مداحان صورت پذیرد .

کانون مداحان در اسفند 95وفروردین96 سطح بندی مداحان را پس از ثبت نام آنان  آغاز می کند و ان شاالله و پس از سطح بندی آزمون مداحان را انجام و نسبت به قبول شدگان اقدام به صدور کارت شناسایی خواهد کرد ...  

سید رضاتوفیق 

مسئول کانون مداحان وشعرای آئینی خوزستان

مواردی که در آن گروه منتشر شده به خاطر این بخش است :

سید رضا توفیق در بخش پایانی سخنان خود کانون مداحان و شاعران آئینی شهرستان شوش را ملزم به تشکیل مجمع الذاکرین نمود و در این راستا اظهار داشت : جای بسی تعجب است که شهرستان شوش با وجود این همه مداح و شاعرآیینی که مرتضی حیدری آل کثیر گل سر سبد آنها که حتی با مقام معظم رهبری دیدار داشته است اقدام به تشکیل و فعال نمودن مجمع الذاکرین به صورت رسمی نمی کند ـ از گوشه و کنار شنیده ام که عده ای از مداحان با توسل به دیگر ادارات اقدام به تشکیل مجمع الذاکرین نموده اند ، باید گفت این خلاف قانون است و به فرموده ی مقام معظم رهبری کلیه ی مداحان می بایست در کانون مداحان و شاعران آیینی  ثبت نام کنند ؛  وقتی که مقام معظم رهبری  این را فرموده هیچ اداره ای به صورت خودسرانه حق ندارد اقدام به تشکیل هیئت یا کانون نماید و یا کانون غیر قانونی را تحت پوشش خود ببرد .

باید گفت :

در آن جلسه جمعی از مداحان حضور داشتند و همگی  اشخاص  قابل احترامی بودند که در کنار صدای ضبط شده ، شاهد این گفته ها هستند و نکته ای را که می بایست برای روشن شدن مخاطبین شوش نیوز اضافه کنم این است که من در جمله ای کوتاه نوشته ام «حبیب چنانی دبیر و محسن سرخه عضو هیئت مدیره ی کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان شوش به نوبت گزارشی از عملکرد کانون و مسائل و مشکلات مطرح نمودند . » چرا این جمله آمده است ؟ آن هم  خبرنگاری که تمام مطالب را منتشر می کند ؟ علت این است که زمانی به این جلسه ملحق شدم که سخنان حبیب چنانی خاتمه یافته بود و محسن سرخه هم جملات آخر را با حاضرین در میان می گذاشت ، و چون به شخصه تا گفته ها را نشنوم به هیچ عنوان به صورت تخیلی  نقل قول نکرده و نخواهم کرد مگر این که طبق قانون مطبوعات آن خبر منبع معتبری داشته باشد به طور مثال وقتی که در جلساتی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار می شود و شخصا حضور ندارم ، وقتی گزارش از طرف روابط عمومی فرمانداری ارسال می شود بدون دخل و تصرف با ذکر منبع اخبار را منتشر می کنم .

به هر جهت چه از طرف رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی استان خوزستان و چه از طرف مجمع الذاکرینی که در شهرستان شوش سالهاست دعای ندبه را برگزار می کنند جوابیه ای را دریافت کنم که در راستای همین خبر باشد منتشر خواهد نمود ، اما اگر هدف برقراری وحدت و همدلی است  بهتر آن است که همه پیرو قوانین و مقررات بوده و به فکر  رشد جوانان و نوجوانان در مقام جنگ نرم دشمنان باشیم .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست