05102024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۰۰۷3559

امام جمعه ی شوش گفت : چنانچه دستگاه های فرهنگی و هنری قبل از اجرای هر برنامه ای با ستاد برگزاری نماز جمعه هماهنگی های لازم را داشته باشند شاهد انحراف فرهنگی در برنامه ها نخواهیم بود

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 7 دی ماه 1397 پس از قرائت اذان ظهر ؛ نماز سیاسی عبادی جمعه  مصادف با سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره) به امامت آیت الله سید محمد امام در شبستان مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و گفت :  تقواپیشه گی  انسان از همه ی گرفتاری ها  ، بندها ، مال پرستی ها و ..... دور می کند .

آیت الله سید محمد امام در ادامه به دنبال بحث هفته ی گذشته به معرفی اصحاب و یاران پیامبراکرم(ص) پرداخت و به «ابوسفیان بن حارث » نوه ی عبدالمطلب ، برادر رضاعی و عموزاده  ی حضرت محمد(ص) و از صحابه آن حضرت اشاره کرد و گفت : او پس از فتح مکه به اسلام آورد و در جنگ حنین شرکت داشت. وی را نباید با ابوسفیان بن حرب بن امیه از رؤسای قریش در دوران جاهلیت و پدر معاویه بنیانگذار خلافت اموی اشتباه گرفت.

وی افزود : به روایت عباس عموی پیامبر(ص) ؛ «ابوسفیان بن حارث » جزء آن هشت نفری بود که بعد از آنکه در این جنگ مسلمانان به علت عجب وخود بزرگ بینی وعدم توکل به خدا شکست خورده و فرار کردن ،با جانفشانی ،استقامت و مقاومت  وهدایت پیامبر شکست را به پیروزی تبدیل کردند .

خطیب نماز جمعه شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی اول خاطر نشان نمود : ابوسفیان بن حارث پس از جنگ هایی که در کنار پیامبر اکرم(ص) بود  با رفتار خوبی با اسراء داشت و زنان اسیر را آزاد زنان می کرد و اموالی را به به دست می آورد برای هدایت همین افراد شکست خورده و اسیر شده هزینه می کرد تا به اصحاب پیامبر(ص) ملحق شوند . و سرانجام در سال بیستم هجری وفات یافت و در بقیع دفن شد.


امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم ابتدا به ارتحال ملکوتی عالم و مرجع عالیقدر  و استاد بزرگ حوزه های علمیه ی نجف و قم اشاره کرد و تصریح نمود :  آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی یکی از یاران امام خمینی(ره) و یاوران مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی  بود و در سن  14 سالگی توسط آیت الله خویی معمم و از شاگردان اصلی آیت الله سید محمد باقر صدر بود .

وی افزود : در سن 27 سالگی حد اجتهاد و نبوغ رسید ودر ابتکار وخلاقیت منحصر بفرد است ویکی از خدمات بزرگ آیت الله هاشمی شاهرودی به حوزه های علمیه این است که افکار واندیشه های شهید صدر را در علوم مختلف نوشته و الان مورد استفاده حوزه های قم و نجف می باشد.


آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه شهرستان شوش سپس به حماسه ی تاریخی 9 دی به عنوان روز بصیرت مملت ولایتمدار ایران نام برد و خاطر نشان نمود : مردم با بصیرت ایران به صورت خودجوش احساس وظیفه ی به موقع کردند و به صحنه آمدند و با نقشه ی برنامه ریزی شده ی سران فتنه ی 88 را نقش بر آب کردند ؛ دشمنانی که با آتش زدن موکب ها و پرچم های امام حسین (ع) می خواستند باورهای مردم را آتش بزنند اما کور خوانده بودند که ملت ایران شیعه ی دوازده امامی است و امام حسین(ع) هیچ وقت از دل  آنها بیرون نخواهد رفت .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به سالروز شهادت آیت الله  حسین غفاری  به دست مأموران رژیم ستم شاهی در سال 1353 اشاره کرد و گفت : آیت الله حسین غفاری متولد سال 1295 در شهر آذرشهر ؛ روحانی مجتهد و از مبارزان انقلاب ایران و پدر هادی غفاری بود و از شاگردان آیت الله سید حسین طباطبایی بروجردی و از مخالفان طرح انجمن‌های ایالتی و ولایتی بود و تا قیام پانزده خرداد سال 1342، علیه حکومت پهلوی سخنرانی می‌کرد. در شب 15 خرداد، پس از سخنرانی، او را دستگیر و در زندان شهربانی مورد بازجویی قرار گرفت. پس از آزادی، همچنان به سخنرانی‌های خود ادامه داد و بار دیگر در تیر ماه 1353، در تهران دستگیر شد و در 7 دی 1353 در اتاق عمومی بهداری زندان قصر (که چندین زندانی دیگر هم، بستری بودند) درگذشت. در آذر سال 1353غفاری از بند «178» -زندان قصر، راهی بهداری زندان شدند. چند نفر از زندانیان زیر بغلشان را گرفتند و تا دم در بردند. نگهبان آن روز استوار کدخدازاده؛ و افسر زندان، سروان صارمی بود. حسین غفاری؛ 7 دی همان (1353)، در اتاق عمومی بهداری زندان قصر (که چندین زندانی دیگر هم، بستری بودند) درگذشت.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم به معرفی ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش به عنوان ستاد نمونه در سطح استان خوزستان که در سال گذشته انتخاب شده اشاره کرد و خاطر نشان نمود : همه ساله ستادهای برگزاری نماز جمعه فعالیت هایی را انجام می دهند و این فعالیت ها را شورای سیاست گزاری مورد ارزشیابی قرار می دهد و با توجه به این که اعلام شده سال گذشته ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش  در سطح خوزستان برتر و نمونه بود به نوبه ی خود از همه ی عزیزان و خدمتگذاران در این ستاد ، نهادی که بدون وابستگی مالی به دولت یا احزاب توانسته است به این عنوان دست یابد تشکر و قدردانی می کنم .و از آنجایی که مقام معظم رهبری نهاد نماز جمعه را به عنوان قرارگاه فرهنگی در هرشهر معرفی نموده ؛ چنانچه دستگاه های فرهنگی و هنری قبل از اجرای هر برنامه ای با ستاد برگزاری نماز جمعه هماهنگی های لازم را داشته باشند ؛ شاید شکایت مردم ولایتمدار شهرستان شوش با موضوع انحراف های فرهنگی در برنامه ها نخواهیم بود .

شایان ذکر است  دکتر رضا چنانی رئیس اداره ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوش پشت میز خدمت قرار گرفت و به سئوالات نمازگزاران پاسخ داد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست