05082024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۰۰۹3561

تجمع بزرگ مردم ولایتمدار شهرستان شوش در گرامیداشت حماسه ۹ دی برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 9 صبح روز یکشنبه 9 دی ماه 1397 در روز « بصیرت و میثاق امت با ولایت » مردم ولایتمدار شهرستان شوش با تجمع در شبستان مصلای نماز جمعه ؛ حماسه ی غرورآفرین 9 دی را پرشورتر از سال گذشته گرامی داشتند .

به گزارش شوش نیوز ؛ همزمان با یوم‌الله 9 دی، مردم مومن، انقلابی ، شهیدپرور و همیشه در صحنه ی شهرستان شوش  ، متشکل از « مسئولین ادارات ، روحانیون ، نیروهای نظامی و انتظامی ، فرهنگیان ، دانش آموزان ، دانشجویان ، هنرمندان ، ورزشکاران بسیجی ، اصحاب رسانه و مطبوعات ، عشایر غیور شهرهای « حر ، فتح المبین ، الوان ، شاوور و شهرک بهرام » ، اصناف و بازاریان ، کارگران ، کشاورزان  و بانوان»  با گردهمایی عظیم خود در شبستان مصلای نماز جمعه ،  برگ زرین دیگری را در دفتر افتخارات خود به ثبت رساندند.

مردم ولایت‌مدار شوش با تأسی از ولایت مطلقه ی فقیه و در حمایت از ستون مستحکم خیمه ی نظام و انقلاب اسلامی در تجمع باشکوه روز بصیرت و میثاق امت با سردادن شعارهای « الله اکبر ـ  مرگ بر آمریکا ـ مرگ بر اسرائیل ـ ولایت فقیه اصل دین است محور اتحاد مسلمین است ـ مرگ بر ضد ولایت فقیه ـ مرگ بر فتنه‌گر و فتنه گر داخلی اعدام باید گردد »  حرمت‌شکنی فتنه‌گران در عاشورای 88 و اقدامات فتنه‌‍انگیز اخیر را محکوم کرده و بار دیگر حمایت خود از نظام جمهوری اسلامی را به اثبات رساندند.


آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در این تجمع ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این حماسه ی سیاسی و تاریخی عنوان نمود : حرف های من برای انقلابیون ممکن است تکراری باشد اما برای دانش آموزان و دانشجویان و در مجموع قشر جوان و نوجوان به فتنه های آخر زمان از دیدگان رسول اکرم(ص) اشاره می کنم و آن این که پیامبر(ص) فرموده است : « من شما را می ترسانم از هفت فتنه ای که بعد از من به پا می شود، فتنه ای که در مدینه و مکه خواهد شد، فتنه ای که از یمن پیدا می شود، فتنه ای که از شام پیدا خواهد شد ... و فتنه بین شام و آن فتنه سفیانی است.»


وی افزود : عده ای از علمای وهابی سعی کردند این بخش از فرمایشات پیامبر(ص)  را انکار کنند چون به ضرر آنها تمام می شود ولی آنقدر این حدیث از نظر علمی پرمحتوا است که هر حرف این حدیث به تنهایی حاوی یک دریا مطلب می باشد که ما از برداشت از نگاه رسول اکرم(ص) سه /3 فتنه را در این زمان دیدیم که با زمان پیامبر(ص) قابل مقایسه است 1 ) ـ  فتنه ها توسط منافقین زیاد است 2 ) ـ فتنه ها  توسط دشمنان خارجی رخ نمی دهد بلکه از دشمنان داخلی است ، از کسانی که به ظاهر خود را اسلامی جلوه می دهند 3)ـ  مسلمانان آنقدر بصیرت و آگاهی آنها بالاست که گول فتنه ها را نمی خورند .


امام جمعه ی شهرستان شوش ملت ابران را چهل سال جلوتر از دیگر کشورهای اسلامی دانست و گفت : مدتی در عراق و چند کشور بودم با اقشار مختلف و در خیلی از شهرها ارتباط داشتم و از این ارتباطات به این نتیجه رسیدم که دیگر کشورها از نظر سیاسی نسبت به ایران 40 سال عقب تر هستند ؛ حرف هایی که ما اول انقلاب می زدیم این کشورها الان آن حرف ها را می زنند ؛ در« فهم خط صحیح ، شناخت منافقین و شناخت جریان ها » از همین رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ، آگاهی و بصیرتتان بالا رفته است . اگر از شما سئوال بپرسم چرا هر سال مقام معظم رهبری به 9 دی آنقدر اهمیت می دهند و سخنرانی می کنند ؛ چون این روز باعث شد بصیرت مردم در حد قابل توجهی بالا رود ؛ منافق در فتنه شاخته می شود ؛ چه بسا ممکن بود فتنه ی 88 رخ ندهد و خیلی از همین منافقین شناخته نمی شدند یا برخی از خواص اینها را می شناختند اما امروز همه ی مردم منافقین را می شناسند ، مردم روشن شده و بصیرت یافته اند لذا این آگاهی و بصیرت خیلی ارزش دارد .


وی سپس مردم را به قرائت دعای آل یاسین توصیه کرد و یاد آور شد : به کلمه به کلمه ی این دعا دقت کنید ؛ عده ای به دفتر من می آیند و می گویند در دعای یاسین اشاره شده که امام زمان(عج) می ترسد ؛ مگر امام زمان(عج) می ترسد ؟ در پاسخ گفتم ؛ امام زمان(عج) از شمشیر و خنجر و نیزه ی آن زمان و توپ و خمپاره و تانک و موشک امروز اصلا نمی ترسد ، ترس امام زمان(عج) از مردم است که اگر آگاهی و بصیرت نداشته باشنداگر دوست امام زمان(عج) باشند به دشمن تبدیل می شوند .به خاطر این است که مسئله ی بصیرت اهمیت فراوانی دارد ؛ انسان اگر بخواهد هوای نفسش را حاکم بکند ممکن است از به مسائل جناحی وارد شود اما انسان خدا ترس ، با تقوا ، روشنفکر و با بصیرت کاری می کند که خدا از او راضی باشد ، گروه ها و تشکل ها می آیند و می روند و چیزی که ثابت و ماندگار می ماند عمل انسان است .


آیت الله سید محمد امام در ادامه به دلیل حصر خانگی سران فتنه اشاره کرد و تصریح نمود : تا قبل از  فتنه ی 1388 کسی با سران فتنه کاری نداشت از 24 خردادماه که انتخابات ریاست جموری برگزار شد و پس از آن فتنه ایجاد گردید تا بهمن 1389 کسی با این سران فتنه کاری نداشت همه آزاد بودند به خاطر همین ما طلبه ها با هم بحث و بررسی می کردیم به دنبال جوابی بودیم که چرا نظام کاری به این سران فتنه ندارد و آنها در کمال آزادی به سر می برند ؛ چیزی که به ذهن خودم می رسید این بود که به خودم می گفتم « این فتنه گران که دستشان در دست دشمنان خارجی است و بین مردم آزادانه می گردند و این اشخاص با اسلام ، امام ، مقام معظم رهبری ، شهداء ، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی مشکل دارند ، همین طور بی آبرو در جامعه بگردند به مراتب خیلی سخت تر از رفتن به زندان برای آنها می باشد . » و لذا چون قدرت داشتند و دارد نیاز به این که به زندان بروند یا احساس خطر بکنند ندارد .پس چرا اینکار الان در حصر خانگی به سر می برند؟


وی افزود : همه می پرسند پس چرا این سران فتنه اگر  آن کار فجیح را انجام داده اند آزاد هستند در پاسخ باید گفت ؛ اینها به خاطر این که در این فتنه شرکت کرده بودند در حصر نیستند اگر می خواستند اینها را به آن خاطر در حصر قرار دهند در همان خرداد و یا تیرماه 1388 و یا چند ماه بعد از آن فتنه در حصر قرار می دادند نه این که تا بهمن 1389 آزاد باشند .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود خاطر نشان نمود :  یک حرکت در کل کشورهای اسلامی به وجود آمد تحت عنوان« بهار اسلامی» در کشورهای «تونس ، لیبی ، یمن و حتی مصر » آمریکا وقتی که دید حرکت کاملا اسلامی است اعلام کرد این حرکت بهار عربی است ؛ اسلام را کنار گذاشت چون اگر اسلام در میان باشد یعنی باید قبول کند که اسلام یکی پس دیگری رئیس جمهور این کشورها که در واقع مهره های آمریکا هستند را کنار می زند ؛ کار دیگری که آمریکا انجام داد این بود که در کنار این حرکت اسلامی یک حرکت انقلابی به ظاهرضدآمریکایی درست کردکه آن را خراب کند لذا داعش را پرورش داد ؛ داعش مخفف « دولت اسلامی عراق و شام » را راه انداخت تا بگوید این یک حرکت انقلابی و ضد استکباری است تا با این ترفند ،جوانان کشورهای اسلامی را به طرف خود جذب کنند و یک جاده ی خاکی را در مقابل جاده ی اصلی انقلاب قرار دهد و کار سوم آمریکا این بود که در کشورهایی که با حکومت های خود مشکل نداشتند تحرکاتی به وجود آورد ، مثلا درکشور « سوریه » ؛ حالی که آمریکا می گوید ما طرفدار دموکراسی هستیم ؛ مردم سوریه که قبلا به دولت خود  رأی داده بودند و مجددا هم رأی دادند ؛ چه معنایی دارد گروهی را به نام داعش تحریک کنند که به این کشور حمله کند ؟ این دموکراسی است ؟ بعد تصمیم گرفتند « بهار ایرانی» را بیاندازند و به این بهانه حرکتی را در سال 1389توسط همین سران فتنه آغاز کنند لذا اول از وزارت کشور مجوز خواستند تا روز 25 بهمن 1389 به طرفداری از ملت های «مصر و تونس» راهپیمایی داشته باشند لیکن وزارت کشور متوجه شد این یک توطئه است  و به همین خاطر است که می گویم ملت ایران 40 سال از دیگر ملت ها جلوتر است ؛ مردم الان هر سخنرانی تا بگوید بسم الله الرحمن الرحیم ، خط و گرایش سخنران را متوجه می شوند چون بصیرت خود را تقویت نموده اند .


وی افزود : به هر جهت وزارت کشور از راهپیمایی در 25 بهمن 1389 ممانعت کرد و گفت سه روز پیش یوم الله 22 بهمن بوده و بزرگترین راهپیمایی برگزار شده و اگر می خواستید از تونس و مصر نیز همایت کنید در همان راهپیمایی حمایت خود را اعلام می کردید اما در مقابل صداهای بیگانه ی « آمریکا ، بی . بی . سی و..... » از این راهپمایی را اعلام کرد و حتی مسیرهای راهپیمایی و شعارها  را خودشان مشخص کرده بودند ؛ وقتی شورای عالی امنیت ملی متوجه شده بود که چه نقشه ای دارند به جای این که حکم الهی را برای سران فتنه اجرا کند آنها را در حصر خانگی نگه داشت .  این برای تمام دولت ها یک قانون است کسی که بر علیه حکومت اختشاش کند و مشخص شود که هدف و قصد براندازی بوده است به عنوان محارب می بایست اعدام شوند لیکن از نظر فقهی ؛ رفعت اسلامی از یک طرف ، قدرت نظام اسلامی که از اینها نترسید نه اینها را به زندان انداخت نه مجازات کرد و نه حتی به خاطر سوابق گذشته ی این اشخاص حتی مورد محاکمه قرار نگرفتند این لطف و رحمت اسلامی را نمی بینند و مرتب می گویند بدون محاکمه تا چه زمانی قرار است در حصر باقی بمانند ؟ به این رفعت اسلامی به دید منفی نگاه می کنند .


آیت الله امام در ادامه اظهار نمود : معنای حضور امروز شما در این تجمع این است که مطالب را خوب درک می کنید ، جریان ها را کامل می شناسید ، جریان های نفاقی که بعد از رحلت امام خمینی(ره) مقدمه چینی آن را شروع کردند شما به این ها آشنایی کامل دارید و این را  به دوست و دشمن اعلام می کنیم تا همه بدانند که ما به هیچ وجه از مواضع انقلابی خود ؛ دفاع از نظام مقدسمان و دفاع از خون شهداء  یک قدم عقب نشینی نخواهیم کرد . و به لطف خدا و با این بصیرتی که از برکات این انقلاب ، خون شهدا و رهبری های حکیمانه ی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری داریم ؛ هیچ فردی را به هر شکل و به هر نحوی که باشد فریبش را نمی خوریم ؛ افراد زیادی با این انقلاب بودند زحمات زیادی هم کشیدند ولی دچار هواهای نفسانی و حب نفس ، حب مقام و حب مال شدند ؛ افرادی که از دشمنان خارجی ترسیدند و چشم و گوش و مغز خود را به طرف دشمن چرخاندند و برای ملت ما اینگونه افراد کاملا شناخته شده هستند ؛ این تجمع باشکوه نشانه ی آن است که ما دیگر فریب نمی خوریم .


از دیگر برنامه های این حماسه  می توان به اجرای سرودی توسط مجمع الذاکرین  و همچنین حضور بیش از 150 فرهنگی و عشایر غیور شامل اقوام و ایلات « لر ، عرب ، بختیاری ، کرد ، لک و ترک » اشاره نمود .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست