05202024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۲۱۴5093

امام جمعه ی شوش : بعضی از تصمیم گیرها و تصمیم سازها ؛ می بینید وقتی می خواهید قانون را ابلاغ کنید یا قانونی تصویب کنید ؛ مردم و خدا را در نظر بگیرید

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

نمازجمعه ی جمعه ی این هفته 14 ادیبهشت ماه 1403  ، به مجریگری « عبدالامیر بشکار» ـ تلاوت قرآن« مجتبی باقری  » مؤذنی « دکتر عبدالعزیز حجازی » و قرائت دعای آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» نماز سیاسی نماز سیاسی  جمعه به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل  در شبستان آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع)  برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور «حجت الاسلام شیخ محمد دانیالی فر امام جمعه ی موقت شهرستان شوش و نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش(ع)ـ عامر الهایی سرپرست اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حزفه ای  ـ جمعی از عشایرغیور ، جمعی از هنرمندان ، اصحاب رسانه و مطبوعات ، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان» نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم .  


خطیب نماز جمعه یدر ادامه به یکی ازنکاتی که انسان مؤمن و متقی در مسیر سنگین دنیا  در جایی که امواج زلالت و گمراهی وجود دارد ؛ تنها راهی که می شود به واسطه ی به سعادت رسید ؛ و آن این است که سوار سفیه ی ولایت شوید اگر کسی وارد این سفینه شد  نجات پیدا می کند .وارد شدن به اسم و گفتن نیست بلکه به عمل است . وقتی وارد این کشتی شدی هرجا رفت شما هم همراه آن هستی ؛ پس لازمه ی وارد شدن این است که بر اساس منوبات ائمه رفتار کنی . ؛ اینکه واقعا زندگی مان بر اساس گفتار اهل بیت شکل بگیرد .

حجت الاسلامشیخ مهدی علیزاده اصل افزود : به تعبیر عرفا می گویند « عبد صالک برای اینکه در مسیر سلوک خودش به خداوند عالم برسد باید مراقبت بکند که تختی نسبت به ولایت پیامبر و اهل بیت در رفتار و گغتارش صورت نگیرد چون اون تختی آ؛ن را به سلوک و وصول غلی الل نمی رساند . این نیست که من بگویم مسیر اهل بیت  و پیامبر را قبول ندارم ولی بالاخره هستم ؛ در مسیر خدا قدم برمی دارم خیر اینطور نیست . تنها مسیر سعادت همان است که اشاره کردم . ان شاءالله که همه ی انسانهایی که می خواهند نجات پیدا کنند سوار کشتی اهل بیت شوند  .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه یاد آور شد :  «کلنا سُفُن النجاة لکن سفینة جدی الحسین اوسع واسرع» حسنی زندگی کردن ؛ حسینی رفتار کردن خیلی مهم است و نکته ی اصلی همین است وارد سفینه حسین شدن مرد میدان می خواهد . یکی از بزرگان  می گفت ، وقتی یاد قصه ی کربلا و روز عاشورا می افتم خیلی دلم می شکست ؛ نفرین می کردم کسانی را که امام حسبن(ع) را تنها گذاشتندو این ذکر را زیاد می گفتم «لا لیتنا کلا  مهک و نفوذ فوذن عظیما» یک روز در عالم رویا دیدم در کربلا در سپاه آقا ابی عبدالله ؛ امام حسین (ع) می مود : چی شده ؛ خیلی آرزو داشتی در سپاه ما باشی » گفتتم « آقا بله » بسم الله . نماز ظهر شد من جلوی امام ایستادم در همان عالم رویا دیدم تیری شلیک شد ؛ تیر آمد ؛ خیلی تلاش کردم بایستم که تیر به امام نخورد ؛ ولی تیر نزدیک شد جا خالی  دادم برگشتم دیئم به امام خورده ؛ بار دوم ؛ بار سوم از خواب پریدم فهمیدم که همراه امام حسین(ع) شدن مرد میدان می خواهد ؛ این که من امروز این حرف را بزنم خیلی راحت است . . نفرین بکنم به کسانی که با امام حسین(ع) نبودن ؛ امروز هم شرایطی است که خدا به من احتیاج دارد ؛ هستم از آبرو می گذارم  ؛ از وجودم برای دیدن خدا می گذارم یا نه می گم روزه ای شرکت می کنم سینه ای هم می زنم تمام شد و رفت ؛ به این قصه ها چیکار دارم  ؛ تنها راه رسیدن به سعادت همین است . خدایا بار پروردگادار عاقیت همه ی ما را ختم بخیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزدیک و نزدیکتر بگردان ـ   ما را از یاران واقعی آن حضرت قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب را طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شز اشرار را به خودشان باز گردان ـ اسلام و مسلمین را نصرت عنایت بفرما ـ خداوند در دنیا زیارت اهل بیت و در آخرت شفاعتشان را نصیب حال ما بگردان

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . »  بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را  به تقوای الهی دعوت می کنم .و به آیه ی 46 از سوره مبارکه سبأ اشاره می کنم که می فرماید : « قل انما به واحده ان تقومو لله قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ۚ مَا بِصَاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ ۚ إِنْ هُوَ////  بگو که من به یک سخن شما را پند می‌دهم و آن سخن این است که شما خالص برای خدا دو نفر دو نفر با هم یا هر یک تنها قیام کنید و (درباره من) عقل و فکرت کار بندید تا به خوبی دریابید که صاحب شما امت را جنون نیست، او جز این نیست که رسول خداست و از عذاب سخت روز قیامت که شما را در پیش است می‌ترساند.»


 

وی در ادامه به بیانیه ای از امام راحل اشاره کرد و گفت : بنیانگذار جمهوری اسلامی در این بیانیه کهدز سال 1323  کمتر به آن پرداخته شده است می فرماید :« اگر ما قیامون در راه خدا بود ـ زمانی نصرت الهی شامل حال ما می شود که فیام آن در راه خدا باشد نه در راه نفس ,»  گاهی اوقات  دین خداوند مورد هجمه قرار می گیرد ؛ تکان نمی خوریم حرکت نمی کنیم ؛ یه روزی در فضای مجازی علیه من حرفی بزنند ؛ هزارتا بیانیه می دهم به دست راستی و چپی می گویم بیانیه بدهند؛ ولی دین خدا مورد هجمه قرار بگبرد بی تفاوت خواهیم بود .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه خاطر نشان نمود : بنده خدایی از دور داشت می آمد ؛ دودی را دید ؛ آن دود نزدیکخانه اش بود خیلی او را استرس گرفت گفت : خانه ی من آتش گرفته . با عجله خودش را رساند ؛ ندیکتر که شد متوجه گردید خانه ی همسایه آتش گرفته ؛ سجده ی شکر به جا آورد و گفت الحمدالله . یه لحظه به خودش آمد گفت من این الحمدالله را برای چه گفتم؟ زندگی را رها کرد زفت در بیابان ؛ سالیان سال به خاطر این یک حرفدر درگاه خداوند عالم  مشغول استغفار بود. امام می فرماید : « اگر ما می خواهیم نصرت الهی شامل خالمان شود باید قیاممان لله باشد نه لنفس » نه برای خودمان ؛ نه برای قوم و قبیله ام تلاش بکنم ؛ نه ؛ بلکه برای خدا .  

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : « من شما جوانان را مخاطب قرار می دهم , نه به خاطر اینکه پور و مادرتون نادیده می گیرم ؛ نه به خاطر اینکه آینده ی سرزمینتان در اختیار شماست . می خواهم با شما صحبت بکنم ؛ صحبت من در مورد اسلام است » ؛ نامه ی دوم من در مورد تروریسم است  « که  آشکارترین اسرائیل خونخوار است » امروز ببینید چه اتفاقی در جهان می افتد؟ امروز همین نامه می شود پایه ی کار جوانان  های آمریکایی و غربی در دانشگاه های خودشان ؛ برای خدا که کار کنی خدا آن کار را بزرگ می کند ؛15 اردیبهشت حضرت امام این نامه را می نویسد ؛ قبل از اینکه حرکت اصلی را شروع کند ؛ این نامه در قلبها  نگهداری می شود تا به موقع به آن عمل شود ؛ اگر بر اساس بند بند این نامه عمل بکنیم ببینید چطور مشکلات ما حل می شود ؛ عمده مشکلات ما مال نگاه فردی است ؛ نگاه جمعی نیست  . در سخت ترین شرایط  ( البته نه عامه ی مردم) بعضی ها هستند تصمیم گیر هستند و تصمیم ساز ؛ می بینید وقتی می خواهد قانون را ابلاغ بکند یا قانونی تصویب بکند ؛ بخشنامه ای را صادر کنند ؛ اول نگاه به خودش می کند ؛ آقا اگر این کار رو کردیم فردا روز برای خودم چه اتفاقی می افتد ؟ ممکن است خودم با این قانون گیر بیوفتم . نگاه ؛ نگاهِ خدایی نیست ؛ اگر ما می خواهیم مشکلاتمان حل شود .  بحث مبارزه با مواد مخدر شکل امروزی را نداشت ؛ برگردیم به 15 سال قبل . خیلی داعیه ی این کار را نداشتند می دانید این قصه از کجا شروع شد ؟ یکی از پسران یک مسئول به مواد مخدر مبتلا می شود؛ جوانهای مردم هر اتفاقیمی خواهد برایشان اتفاق بیوفتد ؛ تا زمانی که در خانه ی خودم نیاد ؛ تا زمانی که برای خودم چنین مشکلی به وجود نیاد ؛ هیچ دنبال قصه نمی روم . تا زمانی که اینطور رفتار کنم مشکل حل نمی شود .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه اظهار داشت : پیامی امیرالمؤمنین دارد که می فرماید :« شما اگر می خواهید یک مدینه ی فاضله داشته باشید به قول خودشان آرمان شهر ؛ اصول اصلی همین است ؛ آنچه  را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند . آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند  » گاهی اوقات می گویند 90 درصد مردم از دروغ بدشان می آید البته نه از گفتن دروغ از شنیدن دروغ . ما از شنیدن دروغ بدمان می آید . ولی اگر پاش بیوفتد بخواهیم بگوئیم مشکلی ندارد ؛ خیر . وقتی نگاهت نگاه خدایی بود ؛ می گوید این قانون ـ این بخشنامه ـ این رفتار یک جامعه را نجات می دهد ؛ من فدای آن بشوم امام حسین (ع) فرمود اگر دین جدم رسول الله(ص) جز با کشته شدن من ادامه پیدا نمی کند ای شمشیرها بیائید من خودم را فدا می کنم برای دین و اسلام .» برای اینکه بماند این دین ؛ این می شود کار امام حسینی . مرتب می گوید در مسیر اهل بیتم ، در این مسیر چکار کرده ای ؟ آقا حرف سیاسی نزنید اهل بیت را سیاسی نکنید ؛ آقا اگه اهل بیت سیاسی نبودند ؛ امام در همین بیانیه می گوید « اگر اهل بیت سیاسی نبودند اگر امام صادق(ع) سیاسی نبود آیا به شهادت می رسیدند ؛ مگه نبود ابو حنیفه هم یار داشت چرا کاری به کارش ندارند؟ چون می دانند از ابو حنیفه گرندی به منصور دوانقی نمی رسد ولی از امام صادق(ع) می رسد ؛ برای همین منصور دوانقی امام صادق(ع) را اذیت می کند .


خطیب نماز جمعهی شهرستان شوش افزود : خیلی از کشورها هستند که آمریکا با آنها مشکل ندارد ؛ چون می داند آمریکا از آنها گزندی بهش وارد نمی شود ولی با شما مشکل دارد چرا؟ چون شما داعیه ی تمدن سازی  دارید ؛ به خاطر این است که داعیه سازی الله در جهان ؛ همان چیزی که امام صادق(ع) دنبالش بود ؛ خیلی ساده لوحانه است  کسی بخواهد فکر و گمان بکند بریم با آمریکا بنشینیم دست دوستی بدهیم کنار همدیگه باشیم برخی جدیدا حرف می زنند ما یک صهیونیست بد داریم و یک صهونیست خوب داریم این حرفها کجاست؟ « وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهود وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰۗ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ العِلمِ ۙ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلا نَصيرٍ» این کلام خداست ؛ مگر دشمنی شیطان با ما مال امروز و دیروز است ؟مهم این است که کارمان برای خدا باشد .

وی در ادامه برای مثال به زندگینامه سید بن طاووس اشاره کرد و یادآور شد :  امام الفضلیه علی بن موسی بن طاووس معروف به سید بن طاووس از سادات معروف حلّه، فقیهان بزرگ مذهب شیعه جعفری سدهٔ هفتم هجری و استاد علامه حلّی است. پیروان مکتب او امروزه با نام جعفری فضلی یا مذهب فضلیه در ایران و عراق و شمال آفریقا ساکن هستند.نسب سید بن طاووس از جانب پدر به حسن بن علی امام دوم شیعه و از جانب مادر به حسین بن علی امام سوم شیعیان می‌رسد. و گفته می‌شود که سید بن طاووس دو مرتبه موفق به دیدار حجت بن الحسن شده‌است. سید بن طاووس به خاطر قیام خود و همچنین آثار فراوانش که به عقیدهٔ تمام مذاهب شیعه دست نخورده و دور از بدعت باقی‌مانده‌است معروف است. رضی‌الدین، ابوالقاسم و ابوالعلی علی بن موسی بن جعفر بن محمد ابن‌عباس ابن قاسم ابن محمد ابن اسحاق ابن حسن ابن سلیمان ابن داوود ابن حسن ابن علی ابن ابیطالب ملقب به امام الفضلیه و مشهور به سید بن طاووس در شبانگاه جمعه یکم ربیع الاول سال ۳۷۰هجری در شهر بلد عراق متولد شد. نسبت او از جانب پدر به حسن بن علی و از جانب مادر به حسین بن علی می‌رسد، به همین خاطر به او «ذوالحسبین» نیز می‌گویند. او سپس به مدت دو سال و نیم به تحصیل فقه پرداخت و پس از آن خود را از استاد بی‌نیاز دید و بقیه کتب فقهی عصر خویش را به تنهایی مطالعه نمود. او در سال ۴۹۰ هجری و مدت شش سال در آنجا (بغداد) به تربیت شاگردان و تدریس علوم مختلف پرداخت و چون به دلیل جایگاه پر نفوذ خود تحت فشار دولت عباسی قرار گرفته بود از بغداد به زادگاه خود بلد بازگشت و قیام نمود. او پیش از آغاز قیام دو ماه را در نجف به سر برد و سپس به کربلا مهاجرت کرد و حدود سه ماه هم در آنجا اقامت داشت. و در همان اقامت کوتاه در کربلا کتاب کشف المحجة را به عنوان وصیتی برای فرزند ارشدش که در آن زمان نوزاد بود، نوشت. او در تاریخ ۲۰ صفر سال ۳۹۷ هجری قمری قیام نموده و با این قیام تلاش نمود تا تشیع را از بدعت خلافت فاطمی نجات داده علیه طاغوت زمان که خلافت عباسی بود قد علم کند.


حجت السلام شیخ مهدی علیزاده اصل گفت : این داستان نحوه بردن و به شهادت رساندن امام صادق(ع) را رها می کنم اما نمی دانم چرا دلم رفت به سمت  القمه ؛ امام زمان(عج) می فرماید : » اگر مرا می خواهی دعوت کنی رضه ی عمو عباس را بخوانید من نمی خواهم  روضه بخوانم فقط دلم به آن سمت رفت گفت«  چشمم از اشك پر و، مشگ من از آب تهيست /جگرم غرقه بخون و تنم از تاب تهيست / گفتم از اشك كنم آتش دل را خاموش / پر ز خوناب بود، چشم من از آب، تهيست!/به روي اسب، قيامم به روي خاك، سجود/  اين نماز ره عشقست، ز آداب تهيست!/  جان من مي برد، آبي كه ازين مشگ چكد / كشتيم غرق در آبي كه ز گرداب، تهيست /  هر چه بخت من سرگشته به خوابست حسين!/  ديده ي اصغر لب تشنه ات از خواب، تهيست / دست و مشگ و علمم، لازمه ي هر سقاست / دست عباس تو از اينهمه اسباب تهيست! / مشگ هم اشك به بيدستي من مي ريزد / بي سبب نيست اگر مشگ من از آب، تهيست! خدایا بار پروردگادار عاقیت همه ی ما را ختم بخیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزدیک و نزدیکتر بگردان ـ   ما را از یاران واقعی آن حضرت قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب را طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شز اشرار را به خودشان باز گردان ـ اسلام و مسلمین را نصرت عنایت بفرما ـ خداوند در دنیا زیارت اهل بیت و در آخرت شفاعتشان را نصیب حال ما بگردان

از دیگر برنامه های این هفته می توان به « قرائت دای آلسین توسط حاج عبدالرحیم انصاری » نام برد و باد و خاطذه ی شهدای شهرستانشوش از 12اسفندالی 18اسفند ماه را گرامی داشت شهدایی نظیر « شعید فریبرز سندونی ـ شهید علی دبات  ـ شهید محمد صبوری فرد   ـ شهید رفریدون سگوند ـ شهید حبیب اله رداده   ـ شهید حنون سرخه   ـ شهید یابر چنانی  ـ شهید محمدرضا سردارآبادی  ـ شهید عبدالحمید بیاور   و شهید کاظم سرخی »


شایان ذکر است عامر الهایی سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان شوش به عنوان سخنران پیش از خطبه ها به ایراد سخنرانی پرداخت

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست