05072024سه شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۷۱۰1236

واقعه‌ی بزرگ غدیر خم در میدان تعزیه ی شوش بازسازی شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 10 مهر1394 ساعت 10 صبح ، هم‌زمان با سال‌روز عید سعید غدیر، واقعه‌ی بزرگ و تاریخی غدیر خم به همت ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش در میدان تعزیه ی این شهرستان برگزار شد .

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ؛ در  این واقعه مهم و تاریخی بیش از 300 نیروی انسانی  که عمدترین آنها را بازیگران شامل « پیاده نظام ـ سوارکار و هنروران »  تشکیل داده بودند ، واقعه ی غدیر خم بازسازی شد .

 

فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش قبل از آغاز بازسازی این واقعه ی پیرامون این موضوع گفت : سرتاسر حیات طیبه رسول ‌اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و لحظه به لحظه آن در نزد مسلمانان دارای اهمیتی بس شگرف و والاست؛ چرا که نه تنها کلام رسول‌ اکرم به نص صریح آیات قرآن، عاری از هرگونه هوا و هوس و متصل به سرچشمه وحی است ، بلکه عمل و فعل آن بزرگوار نیز بر تک تک مسلمانان حجت است و صراط مستقیم را به عالمیان می‌نمایاند . اما در این میان، مقاطعی خاص از زندگی آن بزرگوار، به جهات گوناگون از اهمیتی ویژه برخوردار می‌باشد که یکی از بارزترین آنها، واقعه غدیر خم است. واقعه غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، دارای درخشندگی و تلألؤ خاصی در تاریخ اسلام است. کمتر مقطع تاریخی را می‌توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمین، قوت و استحکامی نظیر این رویداد مهم داشته باشد.

 

سروان بابایی افزود : از منظری دیگر، آن چه که بر گونه غدیر، رنگ جاودانگی می‌زند؛ و اهمیت این واقعه را مضاعف می‌گرداند، نزول 2 آیه از قرآن‌کریم، یکی آیه 67 سوره مائده  و دیگری آیه 3 سوره مائده ،در ارتباط با این رویداد بزرگ است که بر طبق نظر مفسران نام‌آور شیعه و سنی، شأن نزول این آیات، مربوط به واقعه غدیر خم می‌باشد . هنگامی که کمی بیشتر در مقایسه مفاد این آیات و لحن آنها با سایر آیات قرآن کریم می‌اندیشیم، درمی‌یابیم اگر نگوییم چنین آهنگ کلامی در میان سایر آیات بی‌نظیر است، لااقل کمتر آیه‌ای را می‌توان یافت که مضامین و لحنی شبیه به این دو آیه داشته باشد. طبیعی است هر مسلمان هنگامی که در تلاوت قرآن بدین دو آیه می‌رسد، شگفت زده از خویش بپرسد این چه امر خطیری است که عدم ابلاغ آن توسط پیامبر اکرم (ص)، ‌زحمات 23 ساله آن حضرت را تباه می ‌گرداند و در این صورت نبی اکرم (ص) هرگز رسالت خویش را به مردم نرسانده و وظیفه پیامبری را بجای نیاورده است؟ واقعاً این چه پیامی است که خداوند متعال به پیامبر خویش وعده داده است تا او را در زمینه ابلاغ آن، حافظ و نگهدار باشد؟ به علاوه، مگر این موضوع چه اهمیتی دارد که ابلاغ این پیام به امت و پیروی مردم از آن، سبب کامل شدن دین و تمام شدن نعمت و رضایت پروردگار می‌گردد؟ پس دیگر جای هیچ تردیدی باقی نمی ماند که روز نزول و ابلاغ این امر مهم و خطیر که بدین واسطه، روز اکمال دین و رضایت پروردگار محسوب می‌گردد، دارای اهمیت بسزایی در میان مسلمین خواهد بود. سپس واقعه بازسازی شده غدیر از ساعت 10:20 دقیقه آغاز شد .


 

شایان ذکر است در این واقعه علاوه بر حضور اقشار مختلف مردم ، مهندس مانعی معاونت فرمانداری ـ سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی ـ سروان پاسدار کریم بابایی فرماندهی و سروان ایمانی جانشین فرمانهدی ناحیه ی مقاومت بسیج ـ مهندس زمانی شهردار ـ شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ مطورچی رئیس اداره ی برق و جمعی از درجه داران ، سربازان و بسیجیان از نزدیک این اجرا را مشاهده کردند .

 

متأسفانه به علت جلوگیری از ورود ما به محل اجرا بازسازی واقعه ی غدیر خم ، تنوانستیم عکس های مرتبط با خبر را از فرم دوربین شوش نیوز نهیه کنیم لذا از آرشیو سال گذشته استفاده کرده ایم که قبل از آن از شما خوانندگان عزیز عذرخواهی می کنم .

 

شاید این سئول برایتان پیش آید که چرا ممانعت شد که اگر قدری تحمل کنید در زیر موضوع را برای شما خواهم گفت :

 

به محض پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قبل از شروع سخنرانی سروان بابایی قصد ورود به میدان را به اتفاق یکی از عکاسان دارای گواهی نامه معتبر عکس خبری داشتم اما هنوز ده متری وارد نشده بود که یکی از دست اندرکاران و به عبارتی یکی از کارگردانان این واقعه با اشاره ی دست ما را به رفتن به بیرون از میدان هدایت کرد و گفت که قبلا گفته ام که هر فیلمبردار و یا هر عکاسی که قصد فرود داشته باشد می بایست دیشتاشه بپوشد ( لباس رسمی قوم عرب ) و این در حالی بود که دو فیلمبردار و دو عکاس که هیچکدام نه خبرنگار بودند و نه عکاس خبرنگار و صرفا چون برای بانیان برگزاری عکس و فیلم می گرفتند با لباس های رتگارنگ که دو نفر از آنها شلوار جین هم پوشیده بوند در یک متری محل سخنرانی حضور داشتند و از طرفی من که از ناحیه ی پای راست دچار آسیب دیدگی هستم و اکثر اخبار و رویدادهای ناحیه ی مقاومت بسیج را به طور کامل پوشش داده ام اگر هم که دیشتاشهمی پوشیدم دو قدم راه نرفته نقش بر زمین می شدم و ممکن بود باز دچار شکستگی از ناحیه ی پا شوم و مهمتر این که اگر سالم هم بودم می بایست برای پوشش خبری که فی سبیل الله است می رفتم و لباس مخصوص را خریداری می کردم آن هم در یک روز تعطیل .

 

حال قضاوت با شما مخاطبین و من بیش از این قلمم را به نگارش در نمی آورم .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست