05072024سه شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۲۱۰3164

هشتاد و چهارمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 21:40 یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 ، به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش ، پنجاه و چهارمین آیین شهد صلوات در منزل کوچکترین رزمنده ی شوشی « شهید حمزه چنانی فر » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام  احمد خنیفر استاد حوزه ی علمیه ی قمو از مبلغان دین و مذهب جمهوری اسلامی ایران در کشور کانادا به توصیف و تدبر «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اشاره کرد و کگفت : بحثی را که می خواهم  در مورد آن بگویم  هم گران است و هم سخت و چهار واژه را در بر می گیرد « جلسه ی صلوات ؛  کلمه ی شهادت ، واژه ی جوان و شهر مظلوم شوش » و برای پرداختن به این واژه ها  نیازر به مقدماتی دارم که می بایست از « مقالات ، احادیث و کلمات » ائمه ی اطهار(ع) و دیگر شخصیت های مذهبی و علمی بهره ببرم .

وی افزود : در علوم روانشناسی و روانکاوی داروهایی که می دهند  یا دردی را دوا نمی کنند و یا فقط برای مدت کوتاهی تسکین دهنده هستند . عده ای  که  حال روانی آنها از جنون بالاتر رفته بود ، حالتی پیدا  کردند که هیچ دکتری با هیچ دارویی نتوانست آنها را آرام کند ، به طبابت قدیم و عطاری ها رو آوردند  ولی باز جوابی نگرفتند و وقتی از همه جا نا امید شدند ، دکتر تاجیک از کشور تاجیکستان  را خواستند تا با استفاده از ادیان چاره ای بجوید ، این دکتر بعد از کشورهای چین و هند وارد ایران و عراق شد  که  احادیثی از پیامبر اکرم (ص) به او دادند که حتی دیوانه گان را آرام می کرد چه برسد به آدم های سالم  و « گوش دادن به قرآن با صدای دلنشین ؛ ذکر مدام صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و صدای گریه ی طفل » مواردی بودند که برای مداوا توصیه شدند .

حجت الاسلام احمد خنیفر هم چنین خاطر نشان نمود : دکتر تاجیک با استفاده از  نوارهای صوتی قاریان برجسته و بین المللی نظیر « استاد عنتر مسلم و عبدالباسط »  و صدای گریه ی طفل  و ذکر صلوات توانست آن  بیماران روانیب را آرام کنند .


وی در ادامه به بی تکلفی  دکتر حسابی اشاره کرد و عنوان نمود : دکتر حسابی می گوید  هر چه دارم از مادرم دارم و وقتی هم که خواست از این دنیا برود وصیت کرده بود که هیچوقت  زیارت عاشورا و قرائت قرآن  را فراموش نکنی و این در واقع بهترین ثروتی است مه مادر به من داده است .

مبلغ کشور ایران در کانادا  بین  نزدیک بودن خدا و پیامبر(ص) اشاره کرد و اظهار داشت : فاصله ای بین خدا و حضرت محمد(ص)   اصلا وجود ندارد  چون پیامبر  همیشه حبیب و محبوب خداوند یکتا بود . و در ادامه ی توصیف «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» باید گفت کعه  دل مؤمن عرش خدا است ، لذا در عرش  خدا اگر غیر خودش را  جا  دهیم  خدا از آن عرض خارج خواهد شد .

 

حجت الاسلام خنیفر در ادامه به روایتی از پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت : در جمعی پرسید : « کدامیک از شما بیشتر از همه بر محمد و آل من صلوات فرستاد ؟ » کسی جواب نداد ، این جمله را دو بار دیگر پرسید باز کسی جواب نداد تا این که خودش بلند شد و در مقابل آن کسی که از همه بیشتر صلوات فرستاده بود ایستاد و او را از جایش بلند نموئد و لبان آن شخص را بوسید که از آن به بعد آن فرد همیشه خوشبو بود .


استاد حوزه ی علمیه ی قم در ادامه به بهترین منبع برای فهم معنا و مفهوم تقوا و متقین اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  قرآن کریم بهترین سند معتبری است که  در سوره ی مؤمنون به یکی از نشانه های ایمان اشاره می کند و می فرماید : « وَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً بِقَدَرٍ فَأَسْكَنَّاهُ فِي الْأَرْضِ وَإِنَّا عَلَى ذَهَابٍ بِهِ لَقَادِرُونَ ؛ فَأَنْشَأْنَا لَكُمْ بِهِ جَنَّاتٍ مِنْ نَخِيلٍ وَأَعْنَابٍ لَكُمْ فِيهَا فَوَاكِهُ كَثِيرَةٌ وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ ، وَشَجَرَةً تَخْرُجُ مِنْ طُورِ سَيْنَاءَ تَنْبُتُ بِالدُّهْنِ وَصِبْغٍ لِلْآكِلِينَ ، وَإِنَّ لَكُمْ فِي الْأَنْعَامِ لَعِبْرَةً نُسْقِيكُمْ مِمَّا فِي بُطُونِهَا وَلَكُمْ فِيهَا مَنَافِعُ كَثِيرَةٌ وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ ///و از آسمان آبى به اندازه [معين] فرود آورديم و آن را در زمين جاى داديم و ما براى از بين بردن آن مسلما تواناييم ، پس براى شما به وسيله آن باغهايى از درختان خرما و انگور پديدار كرديم كه در آنها براى شما ميوه ‏هاى فراوان است و از آنها مى ‏خوريد ، و از طور سينا درختى برمى ‏آيد كه روغن و نان خورشى براى خورندگان است ، و البته براى شما در دامها[ى گله درس] عبرتى است از [شيرى] كه در شكم آنهاست به شما مى ‏نوشانيم و براى شما در آنها سودهاى فراوان است و از آنها مى ‏خوريد »

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به واژه ی شهید اشاره کرد و تصریح نمود : ما طبق مستندات از زمان خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) واژه ی شهید برای امت این پیامبر اعظم(ص) قوت یافت و قبل از آن از زمان هابیل و قابیل تا قبل این پیامبر از قتل  صحبت شده است و در واقع شهید یکی از القاب اسماءالله است .


سپس حاج ناصر پیوست به بخشی از زندگی نامه و وصیت نامه ی نوجوان شهید « حمزه چنانی فر» پرداخت و گفت : « شهید حمزه چنانی فر فرزند صنوبر در تاریخ  1 فروردین 1352 در شهرستان شوش دانیال (ع) در خانواده ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. در سال 1354 و در زمانی که هنوز فقط دو سال داشت  پدرش را از دست داد و طعم شیرین هم صحبتی با پدر را نچشید. دیری نگذ شت که مادرش را نیز که غم دوری پدر برایش سخت بود را نیز از دست داد و در سال 1355 از نعمت مادر نیز محروم گشت .

 

وی افزود : این شهید در عملیات والفجر مقدماتی شرکت نمود و در منطقه عملیاتی شیب میان در تاریخ 18 بهمن ماه 1361 در حالی که کمتر از ده سال سن بیشتر نداشته  به دست رژیم غاصب عراقی به شهادت رسید. و امروز ما با استفاده از حروف ابجد برای شادی روحش 18728 صلوات  قرائت نمودیم و با توجه به 12000 هزار صلواتی که اهالی شهر میانرود از توابع شهرستان دزفول برای این شهید والامقام قرائت نموده اند در مجموع 20728 صلوات خوانده شده است .

در ادامه به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان ، از جوانان عضو مجمع اهل بیت(ع) با اهدا تابلوی نفیس صلوات  تجلیل به عمل آمد . ضمن این که صادق اسماعیلی فر رئیس دفترذ انجمن هنرهای نمایشی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش نیز به خاطر کسب مقام دومی موافق خوانی در  مسابقات تعزیه خوانی لوح تقدیری به حاج ناصر پیوست اهدا نمود .



شایان ذکر است هشتاد و پنجمین آیین شهد صلوات روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1397 در منزل «شهید  فریبرز علیزاده» واقع در خیابان شهید رجایی ـ خیابان شهید فیاض بخش ـ کوچه ی چهارم ـ سمت چپ ـ پلاک 71 برگزار می شود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست