10052024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۷۱۳5268

امام جمعه شهرستان شوش گفت : ما شیعه ی امیرالمؤمنینیم دست از دفاع از مظلوم بر نمی داریم و در مقابل ظالم می ایستیم

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

نمازجمعه ی جمعه ی این هفته 13مهرماه 1403 «هم زمان باهجرت حضرت امام خمینی(ره)از عراق به پاریس و روز نیروی انتظامی» به مجریگری « محمد حسن پور نعمت » ـ تلاوت قرآن« سروان علیرضا حیدری» مؤذنی « سروان علیرضا حیدری » و قرائت دعای آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» نماز سیاسی نماز سیاسی  جمعه به امامت حجت الاسلام سید مرتضی مرعشی  در مسجد شهید دانش حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور « حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوش دانیال(ع) ) ـ سرهنگ محمد محمدی نسب فرمانده نیروی انتظامی ـ علی الهایی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران ـ عامر الهایی سرپرست اداره آموزش و پرورش ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای  ـ محمدحسن پور نعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ـ جمعی از عشایرغیور ـ  جمعی از هنرمندان ـ اصحاب رسانه و مطبوعات ـ اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال (ع)  ـ  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ـ اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) و بانوان» نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مرتضی مرعشی  در مصلای نمازجمعه برگزار شد .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ابتدا به دعا و نیایش پرداخت و گفت :«بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ . الحمد للَّه ربّ العالمین . لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم . حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‌ وَ نِعْمَ النَّصیرُ . العبد المؤید و رسول المسدد المصطفی الامجدالمحمود الاحمد القاسم مصطفی محمد(ص) السلام علی ابن ابیطالب و آله الطیّبین الطاهرین المعصومین الهداة المهدییّن و لعنت الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین . أستغفر الله الذی لا اله الّا هوالحی القیوم و أتوب الیه توبة عبدٍ خاضعٍ مسکینٍ مستکین ، لا یستطیع لنفسه صرفاً و لا عدلاً و لا نفعاً و لا ضراً و لا حیوةً ولا موتاً و لا نشورا و صلّی الله علی محمدٍ و عترته الطّیبین الطاهرین الآخیار الأبرار و سلّم تسلیما . اللهّم صلّ علی محمدٍ و آل محمد و عجّل فرجهم و أهلک عدّوهم من الجنّ و الأنس من الأولیّن و الآخرین  . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم که همان راه خداست  .راه انبیاست .که از مسیر انجام واجبات ؛ ترک محرمات ؛ خدمت به خلق و گره گشایی از مردم می گذرد . روز جمعه است ؛ متعلق به آقا امام زمان(عج) است


 

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : امروز یکی از ایام الله تاریخِ نظام جمهوری اسلامی است ؛ ایام الله هی که مورد توجه هستند و به سادگی از کنارش نگذریم .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود  : آیات قرآن ما و در احادیث ما این موضوع  را تأیید می کنند ؛ خداوند تبارک و تعالی درآیه ی 5 از سوره ی مبارکه ابراهیم در قرآن کریم می فرماید : وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ /// و ما موسی عمران را با آیات خود (با تورات و معجزات، بر فرعونیان) فرستادیم که قومت را از ظلمات (جهل و گمراهی) بیرون آور و به عالم نور رسان و روزهای خدا را به یاد آنها آور، که در این یادآوری بر هر شخصی که صبور و شکرگزار است دلایل روشنی نهفته است (ایّام اللّه را برخی به ایام عهد الست و روزگار عالم ذر، و برخی به ایام ظهور پیغمبران و برخی حوادث عظیم لطف بر مؤمنان و قهر بر کافران تفسیر کرده‌اند.» خداوند عالم به حضرت موسی(ع) می فرماید :« آن ایام الله را به قومت به یادآوری بکن» . یا اینکه می فرماید :« به وسیله ی ایام الله خدا را به یادشان بیاور » ؛ به واسطه ی آن روز سخت ؛ آن روزهای تاریخی به یاد خدا بیوفتید که خداوند عالم کمک کرد و شما را از گردنه های سخت عبور داد ؛ لذا ایام الله بسیار زیادی در تاریخ اسلام و در تاریخ زمان پیغمبر نقل شده است .


 

حجت السلام سید مرتضی مرعشی افزود : « ان فی ذالک آیات له کل صفاران شکور» ایام الله  آیه و نشانه هستند ؛ دلیلِ راهند ؛ برای کسانی که صبور و شاکرند ؛ کسانی که شکر خدا را به جا می آورند ؛ کسانی که اهل مقاومت هستند و در ادامهدر آیه ی 20 از سوره ی مبارکه ی مائده  می فرماید :« وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جَعَلَ فِيكُمْ أَنْبِيَاءَ وَجَعَلَكُمْ مُلُوكًا وَآتَاكُمْ مَا لَمْ يُؤْتِ أَحَدًا مِنَ الْعَالَمِينَ /// و (یاد کن) هنگامی که موسی به قوم خود گفت: ای قوم، نعمت خدا را به خاطر آرید آن گاه که در میان شما پیغمبران فرستاد و شما را پادشاهی داد و به شما آنچه را که به هیچ یک از اهل عالم نداد عطا کرد.» به یادشان بیار که ما چطور شما را از دست فرعون نجات دادیم ؛ در آن روز سخت که گرفتار شدید و خداوند عالم برای شما جبران کرد و باز در ادامه در آیه ی 7 از سوره ی مبارکه ی ابراهیم می فرماید :«وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ /// و (باز به خاطر آرید) وقتی که خدا اعلام فرمود که شما بندگان اگر شکر نعمت به جای آرید بر نعمت شما می‌افزایم و اگر کفران کنید عذاب من بسیار سخت است.» آنهایی هم که غفلت بکنند گرفتار خواهند شد .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش به امروز به عنوان ایام الله اشاره کرد و اظهار داشت : ایام الله حضور حماسی مردم در نماز جمعه ی وحدت آفرینِ پایتخت ؛ به امامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای« مدظله العالی » ؛ امروز روز خداست ؛ یکی از نشانه های « ایمان ـ صبر و شکرگذاری» است .در آن نشانه هایی که در تاریخ جمهوری اسلامی الا ماشاءالله زیاد است ؛ فتح الفتوحاتی که در تاریخ جمهوری اسلامی زیاد هستند ؛ نمونه ی بارز آن همین انتخابات های با شکوه هستند و یا همین پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال1357 و پیروزی  دلاور مردان در هشت سال دفاع مقدس است ؛ اینها ایام الله هستند . خداوند می فرماید :« اینها را یادآوری بکن » ]ن روزهای سخت را به یاد امتت بیار ؛ پیروزی در مقامت تحریم های ظالمانه است ؛ پیروزی مقابل توطئه ها و فتنه هاست ؛ پیروزی در مقابل دشمنانی که قسم خورده اند برای نابودی نظام ؛ لذا این روز بزرگ محضر همه ی شما نمازگزاران تبریک عرض می کنیم ؛ ان شاءالله که شاکر باشیم و قدرِ این روزهای بزرگ را با ایمان به خدا و با توکل بر خدا بدانیم  ـ خدایا بار پروردگارا توفیق عمل به این آیات و روایات نورانی را به همه ی ما عنایت بفرما ـ خدایا بار پروردگارا در راه علمداری و پرچمداری راه شهدا ؛ به همه ی ما توفیق شاکربودن و صبور بودن به همه ی ما عنایت بفرما .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . مجددا خودم و شما عزیزان  را دعوت و سفارش به تقوای الهی ؛ دعوت می کنم به احادیث نورانی اهل بیت(ع) ـ دعوت می کنم ؛ که هر کسی عاقبت بخیر شد مگر درعمل احادیث و آیات قرآن کریم است ؛ عاقبت بخیری ؛ یعنی در صراط مستقیم حرکت کردن ؛ یعنی با آیات و روایات و احادیث اهل بیت(ع) عمل کردن ؛ یعنی شاکر بودن ؛ صبور بودن ؛ مقاومت کردن در مقابل سختی ها؛ خدا را شاکریم که بار دیگر در نماز جمعه ی وحدت آفرین شهرستان ولایتمدار ؛ شوش دانیال نبی(ع) در محضر شما شیعیان امیرالمؤمنین ؛ نماز جمعه ی وحدت آفرین در کنار هم هستیم .

 

حجت الاسلام سیدمرتضی مرعشی افزود : خدا را سپاس می گوئیم از این رزق و روزی امروز ؛ نماز روز جمعه ایی که امروز کانون توجه است در دنیا ؛ نماز جمعه وحدت آفرین  و دشمن شکنی که اقامت و خطبه های غرای ولی امر مسلمین در تهران اقامه شدو همه ی دنیا از طریق شبکه خبر و شبکه های جهان نما به صورت زنده نگاه کردند ؛ به شجاعت و بصیرت مردم ؛ به دلاور بودن رهبر حکیم و دانا با توجه به اینکه دشمن تأتید کرد ؛ اما دیدید که رهبر فرزانه ی انقلاب ؛ همان روز جلسه ایی با نخبگان کشور برگزار می کند ؛ امروز نماز جمعه را اقامه می کند ؛ این معنای پیوند امام و امت است ؛ این معنای شجاع بودن رهبری حکیم ؛ بصیر و شجاع است که همه ی ما به وجود همچنین رهبری افتخار می کنیم ؛  در ترور اسماعیل هنیه رژیم خبیث صهیونیستی غلط اضافی کرد ؛ در ترور سید حسن نصرالله ؛ در ترور فرماندهان ارشد حزب الله و مقاومت ؛ ولی این غلط اضافی به ضررش تمام شد ؛ « از داغ شهادت این رهبران صدها هینه وصدها  سید حسن نصرالله  متولد شد»  ؛ « از داغ این عزیزان امت اسلام و مفاومت متحد و قوی ترشدند» شما دیدید ؛ بعد از این جنایت ها ؛ «فرزندان روح الله و فرزندان سید علی ؛ یاران و همرزمان شهید سردار دلها حاج قاسم سلیمانی چگونه موشک های نقطه زن را بر سر این اسرائیلی های غاصب فرود آوردند و انتقام سختی را گرفتند» .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه  افزود : شهید حاج قاسم سلیمانی گفت :« ما ملت امام حسینیم ، ما ملت شهادتیم» این جملات در خون و رگ ماست ؛ اعتقادات ماست ؛ این حضور میلیونی مردم در نماز جمعه ی تهران و سراسر کشور دلیل بر این مدعاست ؛ افتخار می کنیم به این مردم با بصیرت و سرافراز ؛ احترام گذاشتند مجلس گرفتند ؛سید مقاومت را تکریم کردند ؛ شهید سرافرازی را که با صدای رثا فریاد می زد « نحن شیعه علی ابن ابی‌طالب کل عالم»  در گوش و دل ما ثبت شد . که « ما شیعه ی امیرالمؤمنینیم دست از دفاع از مظلوم بر نمی داریم و در مقابل ظالم می ایستیم . » جملات شهید سرافراز را هیچ وقت فراموش نمی کنیم و آن شعار اباعبدالله الحسین(ع) است که از زبان شهید سید حسن نصرالله شنیدیم ؛ امروز هم در نماز جمعه ی وحدت آفرین با مشت های گره کرده فریاد می زنیم « هیات منذله »  .


 

حجت الاسلام سد مرتضی مرعشی با اشاره به روز نیروی انتظامی گفت : این روز و این هفته را به سبزپوشان نیروی انتظامی تبریک می گویم ؛ فداکاران نیروی انتظامی ؛ راه شهدای نیروی انتظامی پر ره رو باد ان شاءالله و نیروهای انتظامی ـ سپاه ـ بسیج ـ ارتش و سربازان گمنام امام زمان(عج) در قلب ما هستند و ان شاء الله همیشه قدردانشان هستیم ـ مناسبت های دیگری هم هست « روز پست » ـ « روز عشایر » ـ « روز روستا » ـ « روز دامپزشکی » و « روز جهانی کودک » را هم به همه تبریک می گوئیم ـ میز خدمت برپا کردند که از عزیزان تشکر و قدردانی می کنم ـ ان شاءالله در هفته های آینده مناسبت ها را به نوبت اشاره می کنیم « خدایا بار پروردگارا قلب نازین آقا امام زمان(عج) را از همه ما خشنود بگردان ـ پروردگارا تعجیل در ظهور آقا امام زمان(عج) عنایت بفرما ـ نایب برحقش امام خامنه ای « مدظله العالی» تا ظهورش حفظ بگردان ـ حوائج جمع حاضربرآورده بخیر بگردانـ خدایا بار پروردگارا اسرائیل غاصب را نیست و نابود بگردان ـ مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان را پیروز بگردان .

 

از دیگر برنامه های این هفته  می توان به  سخنرانی « سرهنگ محمد محمد فرمانده نیروی انتظامی به عنوان سخنران پیش از خطبه ها » ـ  « برپایی میز خدمت حضور حقوقدانان جهادگر بسيج شهرستان شوش و اکیپ دامپزشکان و نیروی انتظامی در مصلاى نماز جمعه واقع در حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع)  جهت‌ ارائه خدمات ومشاوره های حقوقي رايگان به مردم‌ به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد که به نمازگذاران پاسخگو بودند» ؛ همچنین « قرائت زیات آل یاسین توسط حاج عبدلرحیم انصاری » و یا د خاطره ای شهدایی که از تاریخ 14 مهر ماه الی 20مهرماه  در هشت سال جنگ دفاع مقدس  شربت شهادت نوشیدند به  « شهیدسبزعلی سگوند قلعه طوقی ـ شهید عبدالرضا حمزه   ـ شهیدنعیمه جمزه ـ شهیدرمیض خوردستان ـ شهید جاسم چعب  ـ شهید غلامرضا رشنو چراغی  ـ  شهید شید تبرک موسوی شرف آبادی ـ شهیدعاشور سرخه و شهید مسلم مطوری »  اشاره کرد ـ یادشان گرامی باد .




Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست