11212024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۸۱۰2775

مجموعه مقالات فریاد( قسمت سی و دوم ـ فریاد و شدت)

به قلم ـ استاد جعفر دیناروند

رئیس کارگروه تخصصی امور اجتماعی اتاق فکر انجمن روزنامه نگاران

فریاد هوشیار سازی است اما تفاوت های آدمی باعث می گردد تا چگونگی آن نیز مورد نظر قرار گیرد.به زبان ساده هر فریادی نمی تواند هر انسانی را بیدار نماید.

گاه یک اشاره باعث فهم و درک فرد می گردد و زمانی نیز انواعی از اشارات پاسخگو نیست.بنابراین فریاد می تواند در سطوح مختلف مطرح شود.گاه شدت می یابد و زمانی چنان آرام است که گویی اتفاقی نیفناده است.موضوع شدت در فریاد دارای ابعاد مختلفی است که می توان آن را مد نظر قرار داد.از درون فریاد زن گرفته تا ماهیت فریاد ساز در نوسانند.شدت فریاد در این میان جایگاهی علمی دارد و تابع فرد و جمع است.شدت فریاد بدون مطالعه ی زمینه های آن نوعی فعالیت خسته کننده و گاه بی نتیجه است.رسیدن به نتایج در فریاد امری کاملا طبیعی است.

شدت در فریاد بیانگر تاثیری است که در هنگام تولید مطرح می شود.معنای آن هرگز نوع بم یا زیر بودن نیست.صدا درآوردن برای انواعی از اهداف نیست بلکه نوعی بیدار سازی است که هرچه بیشتر و وسیع تر باشد دارای ابعاد شدتی بیشتری است.در این میان شدت به عوامل بسیاری وابسته است.شخصی که تولید فریاد می کند می تواند بر شدت، تاثیرات مثبت یا منفی داشته باشد.به زبان ساده اولین سئوال می تواند این چنین باشد که چه کسی فریاد می زند؟ بدیهی است که نوع نگرش فرد و یا خلوص او برای ایجاد قابل بررسی می شود.در کنار چنین وضعیتی نوع تفکر و علم داری او نیز قابل توجه می گردد.شدت یک فریاد که از طریق دانشمندی مطرح می شود بسیار متفاوت از یک فریادی است که در محیط عادی انجام می گیرد.حتی میان اندیشمندان نیز در شدت سازی و موثر واقع شدن تفاوت ها هست.

این نشان دهنده ی توجهی است که اهل علم به فریاد دارند.در واقع فقط فریاد را اصل نمی دانند که اگر این چنین شود تنها شنیدن کافی می گردد.فریاد در ابعاد مختلف خویش دارای مباحث و موضوعاتی است که اگر مورد نظر قرار نگیرند تاثیرات آن نیز می توانند فراموش شوند.شدت در فریاد گرچه از نظر ظاهر دارای فشاری برای شنیدن هاست اما از نظر علمی هرگز این چنین نیست.منظور از شدت در فریاد بیداری سازی است.کدامین فریاد سریع ترین بیداری را می آفریند؟کدامین فرد می تواند موثر ترین باشد؟چرا نوع بشر تنها از طریق پیامبران سریع ترین حرکت ها را ایجاد کرده اند؟ این ها همان شدت بخشی است که دربیداری و هوشیاری کاربرد دارد.بنابراین باید بعد قضیه ی فریاد را در تاثیر پذیری آن مهم دانست.شدت و ضعف همین معنا را دنبال می کند.

شدت فریاد با نوع هدف نگری در ارتباط است.نفوذی که یک فریاد می تواند بر نوع بشر داشته باشد همان اصلی است که در علم نگری مطرح است.پس هر فریادی را موثر نیست و هر فریادی را نباید مطرح کرد.محیط که ناشنوا گردد تولید فریاد هم بی معنا می گردد.شدت در تاثیرات درونی است و به وسیله ی هر فردی تولید نمی گردد.شدت ،نفوذ پذیر و تغییر ساز است و بر این اساس است که در وضعیت انسانی شدت دارای جایگاهی ویژه می گردد.شاید این مثال کافی باشد.در وضعیت شدتی فریاد، دو بعد مهم انسانی قابل قبول می گردد.در بعد اول فریاد ساز قرار می گیرد که دارای ابعادی انسانی و رشدی تعالی ساز است و در بعد دوم فریاد شنو که آحاد مردم را در برمی گیرد.شدت فریاد به هر دو مورد وابسته است.گرچه تولید آن می تواند اساس بررسی ها باشد اما نمی توان از بعد دوم نیز غافل شد.

شاید مهم ترین اشتراک در هر دو همان دانایی و فهم و درک باشد اما چون میزان آن ها مانند هم نیست لذا نوعی ارزشیابی جدا ساز نیز مطرح می گردد.فریاد ساز از نظر میزان ویژگی ها باید نوعی تفاوت در برتری را داشته باشد تا بدین سان بتواند الگو قرار گیرد.بدیهی است که هر چه این ویژگی ها دارای خلوص بیشتری باشند شدت فراوانی را نیز منتقل می کنند.فریاد بدون شدت بی تاثیر است.هوشیاری سازی در اصل نشان دهنده ی توجه به شدت است.گاه چنین وضعیتی تسریع می شود که این نشان دهنده ی شدت بیشتر است و زمانی بیداری را با کندی همراه می سازد که ان نیز ضعف در شدت را مطرح می نماید.گرچه ما به شدت بیشتر علاقه مندیم اما این نمی تواند برای همیشه قابل دست رسی باشد.شدت کمتر بهتر از بی شدتی است.

در نهایت می توان گفت که فریاد امری انسانی است و به وسیله ی نوع بشر تولید می شود اما هر انسانی نیز قادر به تولید آن نیست.در کنار چنین وضعیتی باید به توصیف تاثیر نیز پرداخت که هر فریادی نمی تواند مانند سایر فریادها باشد.تساوی در فریاد ها انتظار بیهوده ای است.فریاد اگر تحت تاثیر موضوع است اما مهم تر از آن با نوع شخص تولید کننده سر و کار دارد.این بدان معنا نیست که فریاد تولیدی کافی است بلکه نوع شدت نیز باید مد نظر قرار گیرد.باز برای تکمیل شدن باید به شنونده نیز اشاره نمود.شدت در همین سه بعد قابل بررسی است.نوع فریاد، شخص فریاد ساز و شخص یا اشخاصی که شنونده هستند.نتیجه ی بیداری یا عدم آن نشان دهنده ی نوع شدت یا عدم آن است.هوشیار سازی و سرعت رسیدن به آن نیز ارزشیابی شدت فریاد است.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست