تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی
نماز سیاسی عبادی جمعه ی شوش با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در وضعیت زردکرونایی به امامت امام جمعه شهرستان شوش در شبستان مصلی نماز جمعه برگزار شد .
به گزارش شوش نیوز ، به همت ستاد برگزاری نماز جمعه و با حضور « آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان شوش ، مهندس خالد لطفی مجد بخشدار فتح المبین حاج عبدالرضا مانعی رئیس دفتر دکتر محمد کعب عمیر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، مهندس فیض اله دیناروند سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شوش ، سرهنگ دوم روح اله یاری زاده فرمانده ی نیروی انتظامی ، احمد الباجی سرپرست اداره ی آموزش و پرورش، عباس رضایی رئیس کتابخانه های عمومی ، علی محمد خردمند رئیس هیئت فوتبال شهرستان شوش ،جمعی از روحانیون ، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مردم ولایتمدار » نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .
امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت :« الْحَمْدُ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » .
وی در ادامه ابتدا خود وسپس خواهران و برادران ایمانی نمازگزار را دعوت به تقوای الهی نمود در ادامه ی بحث هفته ی گذشته به چهاردهمین موعظه و اندرز امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) در حکمت 150 نهج البلاغه به یکی از مؤمنین اشاره کرد و گفت : امام علی(ع) به آن شخص فرمود : « ز این کسان مباش! که به هنگام بى نیازى مغرور و فریفته دنیا مى شود و به هنگام فقر مأیوس و سست مى گردد» ؛ « إِنِ اسْتَغْنَى بَطِرَ وَفُتِنَ، وَإِنِ افْتَقَرَ قَنِطَ وَ وَهَنَ» .این حالت افراد کم ظرفیت است که به هنگام غنا و بى نیازى همه چیز حتى خدا و خویشتن را به فراموشى مى سپارند و مال و ثروت و مقام تمام وجودشان را پر مى کند ارزش هاى انسانى درنظرشان بى رنگ و بندگى خدا از دست مى رود و به هنگام فقر و تنگدستى یأس و نومیدى و به دنبال آن سستى و ناتوانى تمام وجودشان را احاطه مى کند.
وی افزود : قرآن کریم نیز در این باره در آیات 9 و 10 از سوره ی هود مى فرماید: « وَلَئِنْ أَذَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنَّا رَحْمَةً ثُمَّ نَزَعْنَاهَا مِنْهُ إِنَّهُ لَيَئُوسٌ كَفُورٌ ، وَلَئِنْ أَذَقْنَاهُ نَعْمَاءَ بَعْدَ ضَرَّاءَ مَسَّتْهُ لَيَقُولَنَّ ذَهَبَ السَّيِّئَاتُ عَنِّي إِنَّهُ لَفَرِحٌ فَخُورٌ /// و اگر ما بشر را به نعمت و رحمتی برخوردار کنیم، سپس (چون کفران کرد) آن نعمت را از او بازگیریم او سخت به خوی نومیدی و کفران درافت ، و اگر آدمی را به نعمتی پس از محنتی که به او رسیده باشد رسانیم (مغرور و غافل شود و) گوید که دیگر روزگار زحمت و رنج من سرآمده، سرگرم شادمانی و مفاخرت گردد.»
آیات دیگرى در قرآن کریم نیز همین معنا را درباره ی افراد ضعیف الایمان بیان کرده است; اما مؤمنان پرظرفیت اگر تمام دنیا را به آنها بدهند مغرور و طغیان گر نمى شوند و اگر بر خاک سیاه بنشینند نه از رحمت خدا مأیوس مى گردند و نه سستى در وجودشان راه مى یابد.
امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسماللَّه الرّحمن الرّحیم الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابیالقاسم محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابىالقاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّبنالحسين و محمّدبنعلىّ و جعفربنمحمّد و موسىبنجعفر و علىّبنموسى و محمّدبنعلىّ و علىّبنمحمّد و الحسنبنعلىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين. وصيکم و نفسي بتقوي الله. »
وی در ادامه بار ديگر ابتدا خود و بعد همهى برادران و خواهران ایمانی نمازگزار را به تقوای الهی دعوت نمود و در ادامه موضوع هفته ی گفته به منظومه ی فکری امامین انقلاب اشاره کرد و گفت « انسان مؤمن هم طراز انسان انقلابی و انسان انقلابی هم طراز انسان مؤمن است » و گفتیم که این انسان مؤمن و انقلابی یک سری ویژگی هایی دارد که در شرع مقدس چه در آیات و چه در احادیث و روایات نمونه ای برای آن وجود دارد و در این هفته به سومین ویژگی یک انسان مؤمن و انقلابی اشاره می کنم .
خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش اظهار داشت : سومین ویژه گی از ویژگی های یک انسان مؤمن و انقلابی این است همانطور که در آیه ی 150 از سوره ی نساء آمده است : « إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيُرِيدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيلًا /// آنان که به خدا و رسولان او کافر شوند و خواهند که میان خدا و پیغمبرانش جدایی اندازند و گویند: ما به برخی (از انبیاء) ایمان آورده و به پارهای ایمان نیاوریم و خواهند که میان کفر و ایمان راهی اختیار کنند .»این ویژگی منافقین است ، ویژگی منافقین این است که آنچه که به سود آنهاست و به مصلحت آنهاست آن را به دست می گیرند و آنچه که از دین به ضرر آنهاست و مصلحت آنها را تأمین نمی کند و آنها را به سختی و مشقت می اندازد آن را قبول نمی کنند .در قبال «انقلاب ، ولایت و دین» هم همین است ، ما باید تمام آن چیزی که هست را پذیرا باشیم .
حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه گفت : گاهی اوقات ما نسبت به بعضی از قوانین چون مصلحتمان را تأمین می کنند می گوییم این قانون را قبول داریم ، تابع قانون باشید چون قانون به مصلحت ماست و گاهی اوقات نه مصلحت ما با تبعیت از قانون تأمین نمی شود و آن چیزی که ما به دنبالش بودیم ایجاد نمی شود در مقابل قانون می ایستیم مثل اتفاقی که در سال 1388 افتاد مثل خیلی از این آقایان رئیس جمهوری که خودشان با همین قانون و با همین انتخابات انتخاب شده و رئیس جمهور می شوند زمانی که مردم آنها را انتخاب می کنند همه چیز را قبول دارند زمانی که نه « تیره و طایفه ـ جناح و حزب » خودشان که انتخاب نمی شوند می گویند ما این را قبول نداریم . در ایران وقتی رئیس جمهورها دوره ی آنها تمام می شود و دیگر نمی توانند نامزد شوند همان رئیس جمهورهای دیروز می شوند تبدیل به «اوپوزوسیون نظام» می شوند ، خودشان با همین قانون در میاد و از همین سیستم نظارتی شورای نگهبان از همین فیلتر رد می شود رئیس جمهور می شود و همه چیز را قبول د ارد الباقی را خس و خاشاک می خواند اما وقتی رد صلاحیت می شود می گوید من قبول ندارم ،سال 1388 هم به همین شکل بود ، این صفت منافقین است ولی انسان انقلابی اینطور نیست .
امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت : انسان مؤمن و انقلابی اگر این قانون به سودش هم نباشداون را قبول دارد ؛ تمام آن چیزی کرد در قانون هست را قبول دارد ، چرا به دنبال این هستند که امام زمان ظهور کند و بیاید ؟ اما در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده اند چرا؟ چون آنطوری که دوست دارند از امام زمان تبعیت می کنند ، امام زمان(عج) تا این لحظه که نیامده است بگوید این کار را بکن و آن کار را نکن .اون هم برایش سخت باشد و بگوید انجام نمی دهم ولی فقیه را تا زمانی که مبناشون بر معیار و میل من باشد ولایت فقیه را قبول داریم و در مسیر ولی فقیه هستیم ولی هر وقت حرفی زد که باب میل من نبود بهانه تراشی می کنیم و می گوییم منظورش این بوده است
وی در ادامه به واکس در جامعه اشاره کرد و یادآورشد ؟ هر وقت که واکسن در جامعه کم بود و تازه برخی از کشورها شروع به ساخت واکس کرده بودند می گفتند ایران می خواهد نسل کشی کند و به همین دلیل واکسن خریداری نمی کند اما وقتی که انواع واکسن داخلی و خارجی در ایران وجود دارد این بار مردم را از تزریق واکسن می ترسانند و می گویند دست اسرائیل درکار است ، وقتی که خود مقام معظم رهبری می آید جلوی واکسن برکت را در دو نوبت تزریق می کند ، اگر ما ولایی هستیم باید همه چیز را قبول کنیم این ویژه گی انسان مؤمن و انقلابی نیست .لذا ما همیشه باید حامی قانون باشیم حتی اگر نوک پیکان خودمان را مورد هدف قرار دهد .
حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به سنت های غلطی که در جامعه وجود دارد اشاره کرد و یادآور شد : برخی از این سنت ها قومی و قبیله ای است اما برخی از آنها به رفتار ما مسئولین برمی گردد ، من امام جمعه می آیم بر اساس توصیه چون قانون این اجازه را به من نداده است ، من امام جمعه ورود کنم و بگو.یم فلانی را مسئولین بدهید و به آن یکی مسئولین ندهید اصلا قانون این اجازه را به من نداده است وقتی من امام جمعه ورود می کنم یعنی خلاف قانون رفتار کردن ، می گویند این سنت است و از قبل از انقلاب بوده است ، مگر نه انقلابی هستیم ؟ خب بیایید جلوی این سنت ها بایستیم ، بیاییم درست کنیم آنچه که غلط است ، «نظریه نظام انقلابی یعنی شهامت داشتن و ایستادن در مقابل کارهای غلط »
خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه ضمن زیارت قبولی به آنهایی که در اربعین حسینی به کربلا رفته بودند و تشکر و قدردانی از کلیه ی عزیزانی که در مراسم اربعین حسینی در شهر شوش به زائرین حضرت دانیال نبی(ع) خدمات رسانی کردند به نکته ی دوم اشاره کرد و اظهار داشت : درست است که در روز اربعین حسینی وضعیت اغلب شهرها قرمز بود ولی وقتی که زائرین به شوش آمده بوند نمی شد آنها را تشنه نگه داشت لذا جا دارد از مسئولین هم قدردانی می کنم که با توجه به رعایت پروتکل ها ابلاغ کرده بودند که کسی به شوش نیاید اما وقتی که به صورت خودجوش و با شور حسینی مردم به طرف شوش پیاده روی کرده اند آنموقع مسئولیت مسلمانی ما اقتضا می کند که به پیشواز جمعیت رفته و آب نوشیدنی در اختیار آنها گذاشته و خوش آمد بگوییم طوری که بتوانیم مدیریت کنیم که ان شاالله به صحت و سلامت خارج شوند که بحمدالله به سلامت به خانه های خود برگشتند و الان هم شوش در وضعیت زرد به سر می برد ان شاءالله به رنگ آبی و سفید و در نهایت شاهد ریشه کنی ویروس منحوس کرونا در سرزمین پهناور ایران اسلامی باشیم که بتوانیم با یک نفس راحت برنامه های خودمان را برگزار کنیم .
امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به اتفاقات شمال غرب ایران اشاره کرد و گفت : ایران در حالی از آغاز رزمایش نظامی بحثبرانگیزی در مرزهای شمال غربی خبر داده که برخی به طمعِ باد کردن آمریکا و اسرائیل اعتراض هایی کرده و حرف هایی زده اند و مقامات ایرانی نیز در پاسخ به این انتقادها ، برگزاری مانور نظامی در هر نقطه از این کشور را حق حاکمیتی خود دانسته و نسبت به انتقادهای مطرح شده به سرعت واکنش نشان دادند.و البته نسبت به ایران مقتدراسلامی این اعتراض ها و حرف و حدیث ها قطعا دوامی نخواهند داشت در این راستا فقط به یک نکته اشاره کنم به بیتی از حافظ کی می گوید : « ای مگس عرصه سیمرغنه جولانگه توست / عِرض خود میبری و زحمت ما میداری» بحمدالله جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین رزمایش های تاریخ خود را در مرزهای شمال غربی با نام فاتحان خیبر برگزار می کند سئوال اینجاست ،چرا اسم این رزمایش بزرگ را فاتحان خیبر گذاشته اند ؟ البته من نظر شخصی خودم را می گویم شاید اهداف دیگری برای نام گذاری این رزمایش در نظر گرفته شده است .چون ما فرزندان امیرالمؤمنین هستیم ، فرزندان حیدریم ، حیدرکرار فاتح کجا بود؟ فاتح خیبر بود ، ما استاد مقابله با یهودا هستیم ؛ ما عاشق مبارزه با صهیونیست هستیم و ان شاءالله تا نابودی صهیونیست ها هستیم و خواهیم بود .
امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به فعالیت های مردم شهرستان شوش که بیشتر کشاورزی است اشاره کرد و خاطر نشان نمود : وقتی مشکل آب پیدا می شود در شهرستان شوش نمودش بیشتر از جاهای دیگر است و حجم وسیعی از مردم جامعه ی ما درگیر این بی آبی می شوند ؛ تابستان اعلام کردند سؤمدیریتی بود ، متأسفانه بعد از این که اعلام شد بعد از اینکه افرادی کشته شدند و بعد از اینکه نیروهای انتظامی و امنیتی ما دچار مشکل و معضل شدند آمدند سدها را دو برابر آن چیزی که قرار بود ارائه بدهند بازکردند و اگر همان اول می آمدند به اندازه ی نیاز سدها را باز می کردند و مدیریت می نمودند نصف این آب در رودخانه ها رها سازی می شد .
وی در ادامه به حکایتی در این راستا اشاره کرد و گفت : بنده خدایی به کابین خلبان وارد شد و به خلبان گفت : «برگرد به سمت کویت» خلبان به آن بنده خدا نگاه کرد و گفت : « شما که اسلحه نداری » آن بنده خدا گفت : « حتما باید زور بالای سرتان باشد؟» حالا جریان این دوستان ماست ، انتظار داشتیم این بی تدبیری ها فقط در دولت قبل باشد ولی متأسفانه این بی تدبیری ها به این دولت هم کشیده شده است ، انتظاری مکه از رئیس جمهور داشتیم و داریم وقتی می گویند که « استاندار ویژه » یعنی یک استاندار جهادی ، یعنی اینکه هر جای این استان خوزستان ما معضلی داشته باشیم استاندار پای کار باشد و او را ببینیم ، من خودم به شخصه هنوز این استاندار ویژه را در جایی ندیده ام چه در مشکل مرزها و جریان اربعین تنها کسی که رفت سخنرانی کرد و مردم را آرام نمود نماینده ی ولی فقیه در استان خوزستان بود حال اگر استاندار جایی رفته ما که ندیدیم .
حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل افزود : در بحث بی آبی مشکل کشاورزان تا قبل از اینکه مسئله ای پیش بیاید تا قبل از اینکه خدایی نکرده دشمن بیاید سؤاستفاده کند چه کسی باید مشکل را حل کند ؟ پس این استاندار ویژه ی جهادی یعنی چی؟ استاندار ویژه ی جهادی یعنی استاندار پا به کار ، یعنی اینکه پشت میز ننشیند ، یعنی اینکه لحظه به لحظه دورتا دور استان خوزستان بگردد ، استاندار ویژه ی جهادی ما کجا را گذشته است؟ حداقل گزارش بدهند تا مردم بدانند ، حداقل ما بفهمیم تا دلمان آرام شود ، ما انتظار داریم استاندار به صورت واقعی ویژه و جهادی باشد ، قرار است کار جهادی انجام شود ، قرار است پشت میز نشینی تعطیل شود ، قرار است مسئول ما «طبیب دوار بطبه»باشد، قرار است حکومت نبوی ایجاد شود ، به دنبال پیاده کردن حکومت پیامبر هستیم ؛ امام فرمود که « این انقلاب ما مسیری دارد و این مسیر همان رشعات حکومت نبوی است .» قرار است چنین اتفاقی بیافتد ؛ وقتی کسی مسئولیت می گیرد باید «طبیب دوار بطبه»باشددر جامعه برگرد و ببیند مشکل کار کجاست و آن را حل کند نه اینکه بنشیند حالا کشاورزان دچار مشکل هستند طومار بنویسند حرف بزنند کسی آیا بشنود یا نشنود چنین مسئولی به درد نمی خورد ، انتظار داریم تذکر محکمی داده شود ، تکانی خورده شود .
خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه تصریح نمود : «استان زرخیر خوزستان نیاز به مدیران جهادی دارد» نیاز به مدیران پای کار دارد ، نیاز به مدیرانی دارد که میز خودشان را سال تا سال نبیند ، خوزستان نیاز به چنین مدیرانی دارد ، نیاز به مدیرانی دارد که استراحت کردن برایشان به آرزو تبدیل شود ؛ حضرت آقا این را فرمود : « من سالیان سال است دوست دارم یک خواب بعدازظهری داشته باشم و نیم ساعت بخوابم ، سالیان سال است که وقت نمی کنم خواب برای من آرزو شده است» چنین مدیری می خواهیم نه مدیری که تفریح را در کنار کارهای شخصی خودش اولویت داشته باشد بر کارهای جامعه . ما نمی گوییم مدیران اینگونه نیستند نه هستند ولی مدیران معمولا پشت میزشان می نشینند تا ببینند اگر اتفاقی افتاد بروند و مشکل را حل کنند ؛ مدیر جامعه ی اسلامی یعنی کسی که در کناراتفاق حاضر باشد ، حضرت آقا تعریف می کند و می فرماید : « وقتی اتفاق سینما رکس آبادان رخ داد ما دور هم جمع شده بودیم تا بیانیه ای صادر کنیم و این اتفاق را محکوم کنیم تا آمدیم بیانیه بدهیم دیدیم بیانیه ی امام خمینی(ره) چاپ و منتشر شده است » رهبر جامعه یعنی امام خمینی(ره) یعنی در کنار اتفاق حاضر شدن .
امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به مشکل کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اشاره کرد و اظهار نمود : شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خلع ید شد خب بشود حالا می گویند صبر کنید بمانید تا در آینده ببینم چه خواهد شد ، این جواب کارگران هفت تپه است ؟ صبر کنید ببینم چه می شود؟؟!! چهارماه حقوق نگرفتند با هزار درد سر حقوقی پرداخت کردند دوباره چهارماه شد که حقوق نگرفتند ؛ این شرکت نیاز به اورهال دارد ، نیاز به کشت دوباره دارد « هفت تپه صنعت شهرستان شوش است »می گویند بمانیم تا ان شاءالله ببینم چه می شود ، این هفته ، هفته ی بعد ، هفته های آینده ، ان شاءالله می آید آن هفته این به درد نمی خورد . استاندار ویژه ، استاندار جهادی بیاید پای کار خودش بایستد این مشکل را حل کند ، امیدواریم یک تکانی به خودشان بدهند شیخ بهایی می گویند « ز کوزه همان برون تراود که در اوست» اگر این اتفاق باشد قطعا آن زیر مجموعه ها هم از این قائده خارج نمی شوند و این واقعا جای تأسف دارد .
خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی دوم به مناسبت های هفته اشاره کرد و گفت : « رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) روز سه شنبه 13 مهرماه 1400 مصادف با 28 صفر 1443 هجری قمری ـ شهادت حضرت علی بن موسی الرّضا(ع) امام هشتم شیعیان جهان در روز پنجشنبه 15 مهرماه1400مصادف با 30 صفر1443 هجری قمری» این مناسبت های حزن انگیز را خدمت یکایک شما نمازگزاران و همچنین مردم ولایتمدار شهرستان شوش تسلیت می گویم .
وی افزود : روز وقف به علت قمری بودن این تاریخ در ایران طبق تاریخ هجری شمسیروز ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است.امسال از روز دوشنبه 12 مهرماه1400 آغاز می شود ، امیدواریم وقف در شهرستان شوش احیا شود شما آن روز را بیاد بیاورید که خانواده ی نظام مافی تنها بیمارستان شهرستان شوش را ساخته و وقف نمودند و از همان سال تا به امروز برای مداوای بیماران و مصدومین تصادفات جاده ای خدمت رسانی می کند ، اشخاصی که چنین کار تأثیرگذاری را انجام می دهند در واقع برای آخرت خودشان اقدام به وقف می کنند.
وی در تکمیل این بخش از سخنان خود به روایتی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : شخصی نزد امیرالمؤمنین رفت ، آقا فرمود : « تاکنون مالی برای آخرت خودت فرستادی؟» آن شخص گفت : « مگر می شود مالم را برای آخرت بفرستم ؟ » امیرالمؤمنین فرمود : « بله راه دارد » گفت : « چطوری» آقا فرمود: « مالی را که در راه خدا می دهی این می شود سرمایه گذاری برای آخرت» مالی را که برای ورثه نگه می دارید از کجا معلوم ورثه فردا جوری رفتار بکنند که سود نبرند برای همین لازم است انسان مؤمن برای آخرت خود به هر نیتی که می داندچیزی را وقف کند که به عنوان صدقه ی جاری بماندبرای فردای خوش . امیدوارم این فرهنگ نهادینه شود ، روز نیروی انتظامی را هم در این هفته داریم ولی چون با تأخیر برگزار می شود هفته ی آینده در این خصوص صحبت خواهم کرد .
در پایان عبدالامیر بشکار اسامی شهدایی را که در هفته ی دوم مهرماه در طول هشت سال دفاغ مقدس به شهادت رسیده اند را به شرح زیر قرائت نمود :
شهید اسکندر سگوند ـ شهیدکریم کریمی پور ـ شهیدعلیرضا غریبی ـ شهیدعبدالحسین شوهانی ـ شهیدجاسم یگاه ـ شهیدیباره نیسی ـ شهیده کشور عین الوند ـ شهیده معصومه یگاه ـ شهیده زهرا نجات ـ شهیده ناهید سگوند و شهیده فرحه سرخه