تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی
فرمانده ی حوزه ی مقاومت کارگری کارخانجات و کارمندی سپاه ناحیه ی شوش به همراه جانشین و فرماندهان پایگاه های مقاومت این حوزه با امام جمعه ی شهرستان شوش دیدار نمودند .
به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 16 مهرماه1399 ، عبدالامیر بشکار فرمانده ی حوزه ی مقاومت بسیج کارگری کارخانجات و کارمندی ادارات ناحیه ی سپاه شوش ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی در دیدار با حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل گفت : در اولین دیدار خود که به همراه فرمانده هان پایگاه های مقاومت به دفتر امام جمعه آمده ایم تجدید بیعتی است با نماینده ی ولی فقیه در شهرستان شوش و استفاده از رهنمودهای حکیمانه از امام جمعه ی شهرستان شوش تا این رهنمودها را نصب العین برای پیشبرد اهداف ارزشی انقلاب اسلامی قرار دهیم .
وی افزود : بسیج ادارات و کارخانجات سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) در اکثر ادارات و کارخانجات پایگاه مقاومت دارد و در برخی از ادارات با توجه به این که از نظر آمار پرسنلی استعداد پایگاه را ندارند هر چند اداره را زیر نظر یک پایگاه متمرکز نموده ایم و امروز عمده ی مأموریت های پایگاه های ما «فرهنگی» می باشد .و طبق برنامه هایی که در طول سال به ما محول می شود ؛ غیر از برنامه های فوق العاده ای که داریم هم متنوع هستند و هم قابل توجه و در کارخانجات یک سری برنامه ها را پیگیری می کنیم که در این راستا ما دو طرح کلان در جامعه کارگری را طراحی کرده و در حال پیاده سازی هستیم، یکی «طرح شهید برونسی» برای فرهنگ سازی در حمایت از کالای ایرانی که اهداف آن معرفی توانممندی های کشور به جامعه است و «طرح شهید کریمی» که با هدف رفع موانع رونق واحد های تولیدی می باشد که تمام تلاش ما رفع مشکلات کارخانجات با استفاده از تعاملات بین بخشی و به کار گیری ظرفیت های موجود می باشد. بسیج کارگران و کارخانجات با اجرای «طرح شهید برونسی» به یاری تولیدگران می آید و تمام توان خود را در جهت برطرف کردن موانع رونق تولید آنها به کار می گیرد.
فرمانده ی حوزه ی مقاومت ادارات و کارخانجات سپاه ناحیه ی شوش در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : در طرحی دیگر با هماهنگی امام جماعت مساجد از مدیر عاملان کارخانجات دعوت می کنیم که به مسجد بیایند تا شیوه ی تولید محصولات کارخانجات اطلاع رسانی شده ؛ که این گونه جلسات تبلیغی برای محصولات کارخانجات نیز می باشد ؛ مضاف بر این ما برای پایگاه های مقاومت تحت پوشش خود میز خدمت داریم , در گذشته میز خدمت را در همین مصلی نماز جمعه برگزار می کردیم و الان میز خدمت ما به کمک های مؤمنانه تبدیل شده که در این خصوص تاکنون توانسته ایم بیش از 500 بسته ی معیشتی با مبلغ هر بسته حداقل 300 هزار تومان بین نیازمندان توزیع کرده ایم که جا دارد از فرمانده هان پایگاه ها و شورای اندیشه ورز قدردانی نمایم .
عبدالامیر بشکار در پایان سخنان خود بنا به توصیه ی امام جمعه حاضرین در جلسه را معرفی کرد و گفت : « غلامعلی بارانی جانشین فرمانده ی حوزه ی مقاومت بسیج ادارات و کارخانجات ـ مهندس رحیم جلیزی رئیس بنیاد مسکن و فرمانده ی پایگاه این بنیاد و رئیس هیئت اندیشه ورز حوزه ـ مجید دیناروند مسئول فرهنگی حوزه ـ سید احمد موسوی مسئول بازرسی حوزه ـ عباس کرم الهی مسئول روابط عمومی حوزه ـ قاسم احمدی عضو شورای اندیشه ورز حوزه ـ مهندس ایرج توحیدی رئیس اداره ی مخابرات و فرمانده ی پایگاه مقاومت این اداره ـ عبدالرحیم انصاری فرمانده پایگاه مقاومت اداره ی آب ـ گل مرادی مسئول پایگاه مقاومت شرکت نیشکر میان آب ـ حسینی جانشین پایگاه مقاومت اداره ی برق ـ علی احمدی فرمانده ی پایگاه مقاومت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ـ علیرضاکرد فرمانده ی پایگاه مقاومت شرکت حریر خوزستان ـ مهندس شرفی معاونت شهردار شوش و فرمانده ی پایگاه مقاومت شهرداری شوش و چهار شهرداری تابعه ی شهرستان شوش ـ فروغ پور احمدی فرمانده ی پایگاه مقاومت فرمانداری شهرستان شوش ـ فریده نورعلیزاده جانشین فرمانده ی پایگاه مقاومت فرمانداری و پایگاه مقاومت شهیده آمنه قربانی و خواهر شوهانی فرمانده ی پایگاه مقاومت شبکه ی بهداشت و درمان » عزیرانی هستند که در این نشست حضور دارند .
سپس حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده امام جمعه ی شهرستان شوش سخنان خود را با قرائت دعای فرج آغاز کرد و گفت : «اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَ فی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً» ایام اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسلیت عرض نموده و امیدوارم خداوند یکتا این عزاداری ها و اشک ریختن ها را از ما پیروان حضرتش قبول بفرماید .
وی سپس پیرامون بسیج ؛ بسیجی و رفتار بسیجی یادآور شد : آن چیزی که در راستای تعالی انقلاب به عهده ی ما است بحث « فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع)» به عنوان یک الگوی خوب و مؤثر است و تشکیل بسیج بر اثر همین فرهنگ عاشورا می باشد . پوشیدن لباس نظامی و تشکیل پرونده در بسیج ملاک اصلی بسیجی بودن نیست بلکه بسیج یعنی « فرهنگ بسیجی» را رعایت کردن ؛ یعنی کار را به موقع و تمیز و خوب انجام دادن ؛ یعنی وقتی که رهبرم به من نیاز داشت به موقع حاضر شوم و آن کاری که به من محول می شود آن را دقیق و بی نقص انجام دهم .
امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : وقتی که امام حسین(ع) ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» سر داد به معنای «آیا یاوری هست که مرا یاری کند؟» یعنی در همان لحظه که امام حسین(ع) ندا سر داد به یاری نیاز دارد یعنی کار به موقع انجام دادن ؛ همین سلیمان بن صرد خزاعی رئیس قبیلهی خزاعه، پیرمردی 63 ساله و از بزرگان و رهبران شیعه عراق و از اصحاب و یاران نزدیک امامان نخستین شیعه با توجه به این که بیعت با امام علی(ع) پس از عثمان را مطرح کرد و پیشگامی در پذیرش اسلام، همراهی پیامبر و زهد، موجب شد ؛ اما همیشه کارش را با تأخیر انجام می داد به طوری که در جنگ صفین مورد غضب امام علی قرار گرفت و در واقعه ی عاشورا در سرزمین کربلا هم از غافله باز ماند و هرگز عاقبت بخیر نشد .بحث بسیجی یعنی موقه ای که رهبرم به من نیاز دارد بلافاصله و بدون درنگ در میدان حاضر باشم .
وی در ادامه به اتفاقات ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : از این اتفاقات ماندگار می توان به « قیام خونین خرداد سال 1342 که نه تلفن همراه وجود داشت و نه ما روزنامه های متعددی داشتیم ؛ مردم از ورامین وقتی که متوجه فرمان امام خمینی(ره) شده بودند دو روز بعد به طرف تهران حرکت کردند و یا 19 دی سال 1356 باز مردم متوجه شدن که ولی امر مسلمین پای کار است لذا به طرف میدان رفتند و یا وقتی که در 7 تیر 72 نفر از یاران با وفای امام(ره) به شهادت رسیدند مثل امام حسین(ع) که با 72 تن به شهادت رسیدند » چنین اتفاقی دیگر رخ نخواهد داد ؛ همینطور که جلو برویم اتفاق هایی می بینیم که همه ماندگار هستند ؛ این را کار به موقع انجام دادن می گویند و البته در کار به موقع انجام دادن می بایست آن کار را خوب و تمیز انجام بدهیم وگرنه هیچوقت یک کار ماندگار و مؤثر نخواهد بود .
امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه ضمن اشاره به قیام حضرت امام حسین(ع) گفت : این قیام تکلیف محور بود و بر همین اساس نهادینه شد ؛ چون این قیام یک هدف والا بود اما ما وقتی می خواهیم اتفاقی را بفهمانیم از انواع «تهمت ـ غیبت » استفاده می کنیم ؛ بیش از هزار گناه انجام می دهیم تا بفهمانیم این اتفاق اشتباه است ؛ همه می گویند از این ابزار استفاده نکنید ؛ می گویند : «پس من چگونه صدای خود را برسانم ؟ من می خواهم صدایم برسد تا بفهمند این کاری که انجام داده اند اشتباه بوده است .» ؛ آقا سیدالشهدا(ع)درسال 61 هجری زمانی که نه رسانه ای وجود داشت و نه تبلیغاتی قیام انجام داد ماندگار و امروز با این همه رسانه و تبلیغات صدای کی رساتر است ؟ شما اگر تاریخ کربلا را مطالعه کنید پی می برید که امام حسین(ع) نه گذاشت کار مکرو و نه کار حرامی وارد قیامش شود ولی اثرش این است که رسول اکرم(ص) در روایتی در جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556 می فرماید : « اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً. /// راى شهادت حسین (ع) ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمیشود.» به خاطر این که امام حسین(ع) و یارانش کاری کرده بودند که هم سر وقت و به موقع خودش بود و هم تمیز و خوب انجام شد ؛ خلعی در این قیام وارد نشد ؛ کسی نتوانست به آن ایرادی بگیرد ، این حرف نباید زده می شد یا این کار نباید صورت می گرفت ؛ ولی ما کارهایی که انجام می دهیم آیا به موقع و تمیز است ؟ از آن گذشته می گوید این کاری که انجام شده است در آن « تهمت ـ غیبت و افترا» بیداد می کند و بعد انتظار داریم که کارمان ماندگار شود ؛ این اصلا محال است ؛ کاری ماندگار می شود که بر اساس یک «چارچوب ، به موقع و تمیز باشد .»
حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در بخش پایانی سخنان خود گریزی به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون «آتش به اختیار بودن» زد و گفت : وقتی که حضرت آقا به این نکته اشاره فرموند ؛ هر کس آمد کاری انجام داد و همین کارها باعث شد که در جامعه یک بلبشو به وجود آید تا این که حضرت آقا آتش به اختیار بودن را تعریف کرد و فرمود : «همه ی هستههای فکری و فرهنگی و عملی و جهادی هرکدام کار کنند؛ مستقل؛ آتش به اختیار باشند. البته قرارگاه مرکزی دستور میدهد اما چنانکه قرارگاه مرکزی اختلال دارد، شما افسران جنگ نرم، آنجا آتش به اختیارید». این سخن نشان می دهد که تا وقتی قرارگاه مرکزی دستور دارد و اختلال در تشخیص او تشخیص داده نشده، آتش به اختیار بودن بی معناست. از اینرو جایگاه «آتش به اختیار» بودن و اقدام مستقل، پس از رتبه ی دستور قرارگاه مرکزی است. به عبارت دیگر، «آتش به اختیار» بودن یک فرمان ثانوی و اضطراری است، نه اولی و در شرایط عادی. بنابراین، وظیفه اصلی و اوّلی تمام افراد، ابتدا تبعیت از دستور قرارگاه مرکزی است، اما در صورت تشخیص وجود خلل و کاستی در دستور قرارگاه مرکزی، می توان مستقل وارد اقدام شد.